استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین | بررسی صفر تا ۱۰۰
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

آموزش روش استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
نماد دوج کوین و لایت کوین کنار هم به معنای استخراج همزمان هر دو

یکی از روش‌های کسب درآمد از لایت کوین (Litecoin) و دوج کوین (Dogecoin)، استخراج (Mine) همزمان این ۲ رمزارز است. با وجود روش‌های متعدد درآمدزایی از بازار کریپتوکارنسی اعم از استیکینگ (Staking)، ترید کردن، مبادله NFT و مزارع کشت سود، همچنان استخراج رمزارزها در صدر سودآورترین فعالیت‌ها است. از آنجایی که لایت کوین و دوج کوین هر دو از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند، استخراج همزمان‌شان امکان‌پذیر است. در همین راستا، در ادامه به بررسی صفر تا ۱۰۰ استخراج همزمان لایت کوین و دوج پرداخته‌ایم. 

استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین چیست؟

نماد دوج و لایت کوین کنار هم
برای استخراج دوج کوین و لایت کوین باید از یک ماینر مشترک استفاده کرد.

در کنار خرید ارز دیجیتال، استخراج رمزارز از روش‌های سودآور کسب درآمد از دنیای کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. لایت کوین و دوج کوین، از جمله رمزارزهای قدیمی مارکت هستند که به ترتیب در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ معرفی شدند. استخراج همزمان ۲ ارز دیجیتال هنگامی میسر خواهد بود که هر ۲ ارز دیجیتال از یک الگوریتم هش استفاده کنند. استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین، به دلیل استفاده هر دو شبکه از الگوریتم هش Scrypt، امکان‌پذیر است.

از آنجایی که قیمت لایت کوین و قیمت دوج کوین در نقطه مناسب سرمایه‌گذاری قرار دارند، استخراج همزمان، هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد کرد و هم بسیار سودآور خواهد بود. از طرفی، در استخراج همزمان، امکان ماین هر دو ارز دیجیتال با استفاده از یک قدرت محاسباتی، امکان‌پذیر خواهد بود. برای مثال، با داشتن یک دستگاه ماین، می‌توانید تنها با حل کردن یک مسئله پیچیده، هم دوج کوین و هم لایت کوین را استخراج کنید. حال با توجه به گفته‌های فوق، در ادامه به بررسی نحوه استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین پرداخته‌ایم.

قدم به قدم روش استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین 

استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین شامل مراحل زیر می‌شود:

خرید و تنظیم دستگاه استخراج یا Mining Rig

دستگاه استخراج یا Mining Rig اولین قدم شما برای استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین خواهد بود. این دستگاه، با انجام محاسبات پیچیده ریاضی، مسائل مختلف را حل و با ارائه یک پاسخ نهایی، امکان استخراج دوج کوین و لایت کوین را فراهم می‌کند. از طرفی، دستگاهی را باید انتخاب کنید که برای حل هش الگوریتم Scrypt مناسب باشد. از سمتی دیگر، این Mining Rig باید بتواند به‌طور همزمان، لایت کوین و دوج کوین را استخراج کند. به نظر می‌رسد سه دستگاه زیر بهترین انتخاب باشند:

  1. ASIC
  2. EasyMiner
  3. CGMiner

پیوستن به یک استخر استخراج

حال که دستگاه استخراج خود را تنظیم کردید، وقت آن است که به یک استخر استخراج بپیوندید. با پیوستن به بک Mining Pool که استخراج لایت کوین و دوج کوین امکان‌پذیر باشد، قدرت هش خود را با سایرین تقسیم خواهید کرد و در نتیجه، شانس بیشتری برای کسب پاداش و سود خواهید داشت. برای استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین، استخرهای EMCD ،Prohashing و Multipool، مناسب خواهند بود. 

مدیریت پاداش‌ها

نماد دوج کوین و لایت کوین کنار هم
پاداش استخراج، میان ماینرها تقسیم می‌شود.

پس از پبوستن به استخرهای استخراج، پاداش Mine هر دو کریپتوکارنسی، به ولت شما واریز خواهد شد. در نظر داشته باشید که می‌توانید این پاداش‌ها را به منظور ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری خود، به وجه نقد تبدیل کنید. حتی می‌توانید با واریز پاداش‌های خود به یک صرافی ارز دیجیتال، به ترید و کسب سود بپردازید. 

نمونه استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین

حال که با تک تک مراحل استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین آشنا شدید، نوبت به بررسی استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین در استخر استخراج EMCD می‌رسد. 

ثبت نام در سایت EMCD Pool

ثبت نام در EMCD برای ماین دوج کوین
برای ثبت نام در سایت EMCD باید ایمیل خود را وارد کنید.

برای اینکه بتوانید استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین را آغاز کنید، باید در سایت EMCD Pool ثبت نام کنید. برای این‌کار، کافی است یک نام کاربری، ایمیل و رمزعبور وارد کنید تا حساب شما ساخته شود. 

اضافه کردن آدرس کیف پول لایت کوین و دوج کوین

آدرس لایت کوین در سایت EMCD
برای ماین لایت کوین کافی است آدرس لایت کوین را وارد کنید.

پس از افتتاح حساب کاربری در سایت EMCD Pool، نوبت به اضافه کردن آدرس کیف پول لایت کوین می‌رسد. در منوی بالای سایت، ابتدا لایت کوین را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه تنظیمات (Setting)، در قسمت PayOuts آدرس لایت کوین خود را وارد کنید. همین مسیر را برای اضافه کردن آدرس کیف پول دوج کوین‌هایتان نیز طی کنید. در انتها، یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال خواهد شد. 

اتصال دستگاه ماینینگ به استخر EMCD Pool

در این مرحله، باید دستگاه استخراج خود را (که در این مثال دستگاه ASIC است) به استخر EMCD متصل کنید. برای اینکار، مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا آدرس IP دستگاه خود را با استفاده از سایت‌های IP Scan یا BTC Tools پیدا و در قسمت آدرس مرورگر خود، وارد کنید. 
  • حال با مراجعه به گزینه ASIC، تنظیمات را کامل کنید.
  • سپس با وارد کردن استخر مخصوص ایران با آدرس زیر، استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین را آغاز کنید.

«stratum+tcp://ir.emcd.io:3434 – Iran»

جمع‌بندی

استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین، از چند جهت می‌تواند سودآور باشد. نه تنها با استفاده از یک دستگاه استخراج هر دو کوین را ماین خواهید کرد، بلکه در مصرف انرژی و هزینه‌های مربوطه، صرفه‌جویی خواهد شد. از طرفی، قدرت هش در هر دو شبکه تقسیم خواهد شد که امنیت بیشتری خواهد داشت. برای اینکار، با استفاده از دستگاه استخراج ASIC و ملحق شدن به استخر EMCD Pool، می‌توانید به راحتی استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین را آغاز کنید. 

سوالات متداول

آیا استخراج بیت کوین با دستگاه استخراج لایت کوین، امکان‌پذیر است؟

باید در نظر داشته باشید که بیت کوین شبکه سخت‌تری دارد و قطعا استخراج بیت کوین با استفاده از ASIC، به سادگی لایت کوین نخواهد بود. 

آیا استخراج لایت کوین و دوج کوین با تلفن همراه امکان‌پذیر است؟

با مراجعه به برخی برنامه‌ها، امکان استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین وجود دارد اما باید در نظر داشته باشید که سود کمتری نسبت به استفاده از دستگاه ماینینگ خواهد داشت. 

منابع: emcd | bitget

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر