در گزارشی در توییتر، یک شرکت امنیتی حوزه بلاک‌چین، پک‌شیلد (Peckshield)، چندین توکن مرتبط با ChatGPT که طرح پانزی بودند را فاش کرد. طبق این گزارش، بسیاری از توکن‌ها پس از ایجاد، بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

پک‌شیلد محصولات و خدماتی را جهت بهبود سیستم‌های بلا‌ک‌چینی ارائه می‌دهد و یافته‌های اخیر آن بر روی ارزهای دیجیتالی که پامپ‌و‌دامپ (pump-and-dump) می‌شوند، متمرکز است.

پست پک‌شیلد بیان می‌کند که سه توکن از ده‌ها توکن BingChatGPT به طرح‌های هانی‌پات (Honeypot) مربوط هستند. این سیستم معمولاً به مجرمان اجازه می‌دهد تا کاربران را فریب دهند تا اتریوم آن‌ها را سرقت کنند.

این شرکت خاطرنشان کرد که دو توکن از این سه توکن تقریباً ۱۰۰ درصد از ارزش اولیه خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که سومی حدود ۶۵ درصد کاهش قیمت داشته است. این نشان می‌دهد که بسیاری از توکن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال نمونه‌ای معمولی از طرح‌های پامپ‌و‌دامپ هستند.

در این اطلاعیه اشاره شده که فناوری ChatGPT با مرورگر Edge مایکروسافت و Bing کار می‌کند. بنابراین، نام توکن ممکن است راهی باشد تا سرمایه‌گذاران باور کنند که توکن به شرکت مایکروسافت و ChatGPT مرتبط است.

منبع: newsbtc.com