در دنیای پرشتاب و هیجان‌انگیز رمز ارزها، حفاظت از دارایی‌های دیجیتال خود، از اهمیتی حیاتی برخوردار است. انتخاب یک کیف پول امن، اولین قدم برای ورود به این دنیای نوین و تضمین امنیت سرمایه شماست. کیف پول‌های ارز دیجیتال، حکم صندوقچه‌های مجازی را دارند که رمزارزهای شما را در خود ذخیره می‌کنند. در این مطلب، به بررسی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال می‌پردازیم و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران را نیز معرفی می‌کنیم. با معرفی انواع مختلف کیف پول‌ها، قیمت، تعداد ارزهای قابل پشتیبانی و کاربردهای هر کدام را بررسی می‌کنیم تا با آگاهی کامل کیف پول مناسب برای خود را انتخاب کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

قبل از آشنایی با امن ترین ولت دیجیتال، لازم است توضیح دهیم کیف پول ارز دیجیتال، ابزاری برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های دیجیتال شما مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و غیره است. این کیف پول‌ها، برخلاف حساب‌های بانکی سنتی، پول شما را به صورت فیزیکی ذخیره نمی‌کنند، بلکه کلیدهای رمزنگاری‌شده‌ای را که برای دسترسی به ارزهای دیجیتال شما در بلاک چین استفاده می‌شوند، نگهداری می‌کنند.

اما سوال این است که اهمیت استفاده از امن ترین کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ چرا تاکید داریم از یک کیف پول امن ارز دیجیتال استفاده کنید؟ پاسخ این سوال، بسیار ساده است. با استفاده از امن ترین کیف پول ارز دیجیتال، به خوبی می‌توانید از دارایی‌های خود محافظت کنید. هک و سرقت دارایی‌های شما در این کیف پول‌ها کار بسیار دشواری است و معمولا تا زمانی که اطلاعات شما جایی نشت نکند یا خودتان آن‌ها را کسی به اشتراک نگذارید، مشکلی برای دارایی‌های شما در کیف پول پیش نمی‌آید.

استفاده از امن ترین ولت دیجیتال به شما کمک می‌کند تا رمزارزهای خود را با امنیت کامل خرید و فروش یا ذخیره کنید. نگهداری دارایی‌ها در ولت‌های دیجیتال، معمولا امن‌تر از نگهداری ان‌ها در صرافی‌های ارزهای دیجیتال است. به همین علت توصیه می‌شود که رمزارزهای خود را به جای صرافی، در کیف پول کریپتو نگهداری کنید. برخلاف صرافی‌ها، در این ولت‌ها فقط کاربرانی که کلیدهای خصوصی کیف پول را در اختیار دارند می‌توانند تراکنش‌ها را امضا کنند. اما در صرافی‌ها، هر کسی که کلید عمومی یا حتی رمزعبور حساب شما را داشته باشد، می‌تواند تراکنش‌ها را امضا کند.

کیف پول ارزهای دیجیتال چطور کار می‌کند؟

موضوع مهم دیگری که قبل از معرفی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران باید به آن بپردازیم، نحوه عملکرد کیف پول‌های کریپتو است. یک کیف پول کریپتو، از کلید عمومی و کلید خصوصی تشکیل شده است. کلید عمومی را می‌توان شبیه شماره حساب‌های بانکی در نظر گرفت. آن‌ها موجودی ارز دیجیتال شما را بدون به خطر انداختن امنیت حساب شما نشان می‌دهند.

یک سکه بیت کوین در حال ورود به امن ترین کیف پول ارز دیجیتال
مهم‌ترین نکته در امنیت کیف پول‌های کریپتو، محافظت از کلید خصوصی و عدم اشتراک‌گذاری آن با بقیه است.

در همین حال، کلیدهای خصوصی به دارنده کیف پول اجازه دسترسی به ارزهای دیجیتال و امضای تراکنش‌ها را می‌دهند. هنگامی که شما یک ارز دیجیتال را به کیف پول خود ارسال می‌کنید، در واقع به آدرس عمومی کیف پول شما ارسال می‌شود. این ارز دیجیتال سپس با استفاده از کلید خصوصی کیف پول، رمزنگاری و در بلاک چین ذخیره می‌شود. هنگامی هم که می‌خواهید یک ارز دیجیتال را از کیف پول خود ارسال کنید، از کلید خصوصی برای امضای تراکنش استفاده می‌کنید. این امضای دیجیتال تایید می‌کند که شما صاحب ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید آن را ارسال کنید.

معرفی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

با استفاده از امن ترین کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید ضمن حفظ دارایی‌ها و رمزارزهای خود، از رمزنگاری قوی برای محافظت از کلیدهای خصوصی نیز استفاده کنید. اگر از امن ترین ولت دیجیتال استفاده کنید، خیالتان از سرمایه‌گذاری‌هایتان نیز راحت خواهد بود و دیگر نیاز نیست نگران از دست رفتن یا سرقت آن‌ها باشید. در ادامه نیز همچنان با ما همراه باشید تا امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران را معرفی کنیم.

مواردی که قصد داریم به عنوان کیف پول امن ارز دیجیتال معرفی کنیم عبارت هستند از:

  • کیف پول Coinbase
  • MetaMask
  • ZenGo
  • Guarda
  • Crypto.com DeFi Wallet
  • Trust Wallet
  • Exodus
  • Ledger
  • Trezor
  • KeepKey

کیف پول‌های فوق، به دو دسته کیف پول‌های نرم افزاری و کیف پول‌های سخت افزاری تقسیم می‌شوند که هر کدام را به طور جداگانه معرفی خواهیم کرد.

امن ترین کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال

کیف پول نرم افزاری، اپلیکیشن یا برنامه‌ای است که روی رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت شما نصب می‌شود و می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره و مدیریت کنید. این نوع کیف پول‌ها، برخلاف حساب‌های بانکی سنتی، پول شما را به صورت فیزیکی ذخیره نمی‌کنند؛ بلکه کلیدهای رمزنگاری شده‌ای به شما می‌دهند که می‌توانید برای دسترسی به ارزهای دیجیتال خود در بلاک چین از آن استفاده کنید. در ادامه شما را با امن ترین ولت دیجیتال نرم افزاری آشنا می‌کنیم.

  • Coinbase Wallet
  • MetaMask
  • ZenGo
  • Guarda
  • Crypto.com DeFi Wallet
  • Trust Wallet
  • Exodus

۱. کیف پول Coinbase؛ امن ترین ولت دیجیتال برای مبتدیان

کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet) یک اپلیکیشن موبایل و افزونه مرورگر است که توسط Coinbase، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان به وجود آمده است. کیف پول کوین بیس به دلیل رابط کاربری ساده و قابل فهم می‌تواند امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای افراد مبتدی در نظر گرفته شود.

این کیف پول به شما امکان می‌دهد مستقیما از صرافی Coinbase رمزارز بخرید، به راحتی ارزهای دیجیتال را از حساب Coinbase خود انتقال دهید، با پروتکل‌های DeFi تعامل داشته باشید و صدها ارز دیجیتال مختلف را ذخیره کنید. این کیف پول، جزو ولت‌های غیرحضانتی یا غیرامانی است. یعنی کلیدهای خصوصی شما را ذخیره نمی‌کند.

چند سکه با نماد ارزهای دیجیتال مختلف در حال وارد شدن به امن ترین کیف پول ارز دیجیتال
همه کیف پول‌های کریپتو یک نرم افزار مخصوص دارند که می‌تواند روی گوشی موبایل یا سیستم افراد نصب شود تا از آن استفاده کنند.

کیف پول غیرحضانتی به این معنی است که شما کنترل کامل دارایی‌های دیجیتال خود را در اختیار دارید و هیچ کس دیگری جز شما نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین، Coinbase Wallet از رمزنگاری قوی برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کند و احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) هم دارد که امنیت حساب شما را افزایش می‌دهد.

۲. MetaMask؛ امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

MetaMask یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های کریپتو است که هم به صورت اپلیکیشن موبایل و هم به صورت افزونه مرورگر در دسترس قرار دارد. متامسک، به دلیل رابط کاربری ساده خود، کاملا شناخته‌شده است و یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی به شمار می‌رود که به دنبال کاوش در دنیای NFT و پروتکل‌های DeFi در شبکه اتریوم هستند.

متاسفانه MetaMask از سایر بلاک چین‌ها مانند بیت کوین و کاردانو پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان یک کیف پول امن ارز دیجیتال به شمار می‌رود که لایق قرارگیری در لیست امن ترین کیف پول ارز دیجیتال است. شما در مرورگرهای Chrome، Firefox و Brave می‌توانید افزونه این کیف پول را نصب کنید تا ضمن دسترسی سریع، دارایی‌هایتان را هم همیشه به راحتی تحت نظر بگیرید.

رمزنگاری قوی و احراز هویت دو مرحله‌ای مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شده‌اند متاماسک را جزو گزینه‌های امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران در نظر بگیریم. این کیف پول از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، از جمله توکن‌های ERC-20 و ERC-721 پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در شبکه اتریوم متصل شوید.

  • قیمت کیف پول MetaMask: رایگان
  • شبکه‌های قابل پشتیبانی در کیف پول MetaMask: اتریوم، توکن‌های ERC-20 و راه حل‌های لایه دوم نظیر پولیگان

۳. ZenGo؛ امن ترین ولت دیجیتال

ZenGo یکی از کاربرپسندترین کیف پول‌های کریپتو موجود در بازار است. ZenGo یک ویژگی بی‌نظیر دارد: هر کیف پول دارای دو اشتراک مخفی ریاضی است؛ یکی برای کاربر و دیگری در سرور شرکت. این بدان معناست که برخلاف سایر کیف پول‌های کریپتو، در این کیف پول امن ارز دیجیتال در صورت از دست دادن دسترسی به کلیدهای خصوصی، همچنان می‌توانید کیف پول ZenGo خود را بازیابی کنید.

وجه تمایز کیف پول ZenGo نسبت به سایر کیف پول‌هایی که تا اینجا به عنوان کیف پول امن ارز دیجیتال معرفی کرده‌ایم، این است که از فناوری MPC (محاسبات چند حزبی) برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال شما استفاده می‌کند. این فناوری به این معنی است که کلیدهای خصوصی کیف پول شما به چند بخش تقسیم شده و بین چندین سرور ذخیره می‌شوند.

این فناوری، هک و سرقت کلیدهای خصوصی شما را بسیار دشوار می‌کند. برای تایید تراکنش‌ها در این نرم افزار نیز می‌توانید از احراز هویت بیومتریک از طریق اثرانگشت گوشی اندرویدی خود یا فناوری‌های Face ID و Touch ID در گوشی‌های iPhone استفاده کنید. یکی دیگر از امکانات این کیف پول، این است که به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی، به طور مستقیم در کیف پول خود خرید و فروش کنید.

  • قیمت کیف پول ZenGo: رایگان
  • بلاک چین‌های قابل پشتیبانی در کیف پول ZenGo: بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و سایر بلاک چین‌های پرکاربرد

۴. کیف پول کریپتو Guarda؛ بیشترین ارز دیجیتال قابل پشتیبانی

Guarda یک کیف پول غیرحضانتی و چند ارزی است که به شما امکان می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر و بسیاری دیگر را ذخیره و مدیریت کنید. این کیف پول برای استفاده روی دسکتاپ، گوشی‌های موبایل و همچنین به صورت تحت وب در دسترس است.

یک سکه بیت کوین در حال گردش دور کیف پول کریپتو
کیف پول Guarda برای نگهداری بیش از ۴۰۰ رمزارز مناسب است، اما NFTهای خود را نمی‌توانید در آن نگه دارید.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های کیف پول امن ارز دیجیتال Guarda که به خاطر آن شناخته می‌شود، پشتیبانی از انواع زیادی از ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاک چین است. طبق ادعای توسعه دهندگان این کیف پول در وب سایت آن، Guarda بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال از جمله توکن‌های ERC-20 و ERC-721 را پشتیبانی می‌کند.

علی‌رغم پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و برخلاف سایر کیف پول‌هایی که به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال معرفی کرده‌ایم، Guarda در حال حاضر از NFTها پشتیبانی نمی‌کند. این کیف پول امن ارز دیجیتال، این امکان را هم به شما می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به طور مستقیم در داخل کیف پول خود مبادله کنید.

  • قیمت کیف پول Guarda: رایگان
  • بلاک چین‌های قابل پشتیبانی در کیف پول Guarda: بیش از ۵۰ بلاک چین از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو و سولانا

۵. Crypto.com DeFi Wallet؛ امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای استیک کردن ارزهای DeFi

کیف پول Crypto.com DeFi یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند به حوزه DeFi ورود کنند. این کیف پول توسط صرافی محبوب Crypto.com ارائه شده و به شما امکان می‌دهد تا تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر و بسیاری دیگر را ذخیره و مدیریت کنید.

با توجه به توضیحاتی که در مورد این کیف پول امن ارز دیجیتال ارائه کردیم، احتمالا متوجه شدید که بیشتر برای افرادی که در صرافی Crypto.com فعالیت می‌کنند و در آن حساب فعال دارند، مناسب است. Crypto.com DeFi Wallet به حساب شما در صرافی Crypto.com متصل می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که با آن تعامل برقرار کنید.

به این ترتیب، به راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را بین این دو پلتفرم جابجا کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول Crypto.com DeFi به عنوان یکی از گزینه‌های انتخاب به عنوان امن ترین ولت دیجیتال این است که امکان استیک کردن برخی از ارزها را هم فراهم می‌کند. بدین معنی که از طریق سپرده گذاری ارزهای دیجیتال خود در DeFi Earn، می‌توانید سود کسب کنید.

  • قیمت کیف پول CryptoDeFi: رایگان
  • بلاک چین‌های قابل پشتیبانی کیف پول Crypto.com DeFi: بیش از ۳۰ بلاک چین از جمله اتریوم، بیت کوین و بلاک چین صرافی Crypto.com

۶. Trust Wallet؛ امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران

تراست والت (Trust Wallet) یک کیف پول غیر حضانتی و منبع باز است که برای استفاده در گوشی‌های هوشمند iOS و Android طراحی شده است. این کیف پول امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران نیز به شمار می‌رود. اما چرا آن را امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرن می‌دانیم؟ دلیلی که باعث شده تراست ولت را امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران بدانیم، امنیت بالا و سهولت استفاده از آن است.

مهم‌تر از همه، برای استفاده از کیف پول Trust Wallet نیازی به ثبت نام یا احراز هویت نیست. این امر حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند و شما را از خطرات مرتبط با KYC و مسدود شدن احتمالی اکانت محافظت می‌کند. این کیف پول امن ارز دیجیتال، رابط کاربری ساده و راحتی هم دارد که استفاده از آن را برای مبتدیان آسان می‌کند.

تراست والت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در جهان است و این امر نشان می‌دهد که بسیاری از مردم به امنیت آن اعتماد دارند. از این رو، می‌توان آن را امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران هم در نظر گرفت. این کیف پول توسط صرافی Binance ساخته شده و علاوه‌بر پشتیبانی از صدها ارز دیجیتال، به شما امکان می‌دهد توکن‌های غیرمثلی (NFT) را هم ذخیره و مدیریت کنید. چند ارز دیجیتال انگشت شمار از جمله ترون را نیز می‌توانید در آن استیک کنید تا از سپرده گذاری خود، درآمد به دست بیاورید.

  • قیمت کیف پول Trust Wallet: رایگان
  • بلاک چین‌های قابل پشتیبانی در کیف پول Trust Wallet: حدود ۷۰ بلاک چین مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا و لایت کوین

۷. کیف پول Exodus

آخرین کیف پول نرم افزاری که قصد داریم به عنوان کیف پول امن ارز دیجیتال معرفی کنیم، کیف پول Exodus است که مثل اکثر کیف پول‌هایی که تا اینجا به عنوان امن ترین ولت دیجیتال معرفی کرده‌ایم، برای سیستم‌های دسکتاپ، موبایل و به صورت تحت وب در دسرس است. همچنین، یکی از گزینه‌های انتخاب به عنوان امن ترین ولت دیجیتال برای مبتدیان نیز به شمار می‌رود.

اگزودوس که یکی از گزینه‌های انتخاب به عنوان امن ترین ولت دیجیتال است، از رمزنگاری قوی و احراز هویت دو مرحله‌ای برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال شما استفاده می‌کند. این کیف پول، دارای بیش از ۳۰۰ دارایی کریپتو است و همچنین، یک صرافی داخلی هم در آن وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال را بدون نیاز به انتقال به صرافی‌، در این کیف پول معامله کنید.

توسعه دهندگان کیف پول اگزودوس به صورت چت و ایمیل، از کاربران پشتیبانی و هر نیازی که داشته باشند را برطرف می‌کنند. همچنین، نمودار قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مختلف را نیز می‌توانید در کیف پول Exodus که امن ترین ولت دیجیتال است، مشاهده کنید. علی‌رغم این ویژگی‌های کاربردی، اگزودوس از برخی ویژگی‌های پیشرفته مانند استیکینگ و وام‌دهی پشتیبانی نمی‌کند.

  • قیمت کیف پول Exodus: رایگان
  • ارزهای قابل پشتیبانی در کیف پول Exodus: تعداد ۳۶۴ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا و توکن‌های ERC-20 و ERC-721

امن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی شبیه به فلش مموری است که برای ذخیره امن ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این نوع کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. به این معنی که هکرها نمی‌توانند به صورت آنلاین به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. کیف پول‌های سخت افزاری از نظر امنیتی بسیار قوی هستند و از دارایی‌های دیجیتال شما در برابر هک و سرقت محافظت می‌کنند.

این کیف پول‌ها قابل حمل هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را با خود حمل کنید. نکته حائز اهمیت در مورد این نوع کیف پول‌ها این است که اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کنید یا آسیب ببیند، ممکن است دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را از دست بدهید. اگر می‌خواهید با امن ترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری آشنا شوید، همچنان با ما همراه باشید. برخی از کیف پول‌های سخت افزاری که در ادامه به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال معرفی می‌کنیم عبارت هستند از:

  • Ledger
  • Trezor
  • KeepKey

۱. کیف پول Ledger؛ امن ترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

Ledger یک شرکت فرانسوی است که در زمینه تولید کیف پول‌های سخت افزاری برای ذخیره امن ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این شرکت دو مدل کیف پول سخت افزاری محبوب به نام‌های Ledger Nano S و Ledger Nano X ارائه می‌دهد که به دلیل قابلیت‌های امنیتی، امن ترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری به شمار می‌روند.

کیف پول‌های سخت افزاری سری Ledger از حدود ۵۰۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند با تعداد زیادی از کیف پول‌های نرم افزاری از جمله MetaMask و Guarda تعامل برقرار کنند که جزو گزینه‌های امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران به شمار می‌روند. یکی از تفاوت‌های اصلی کیف پول Ledger نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری، این است که رایگان نیستند.

چند سکه در حال انتقال از گوشی موبایل به کیف پول
کیف پول‌های سخت افزاری ذاتا به دلیل عدم اتصال به اینترنت، امنیت بالاتری از کیف پول‌های نرم افزاری دارند.

شما برای استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری از جمله مدل‌های مختلف Ledger باید هزینه پرداخت کنید. به عنوان مثال، کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S Plus که ارزان‌ترین مدل Ledger به شمار می‌رود، ۷۹ دلار قیمت دارد. در هر صورت، هر یک از مدل‌های کیف پول سخت افزاری را تهیه کنید، باید هزینه آن را بپردازید. اما در عوض، خیالتان از امنیت ارزهای خود کاملا راحت خواهد بود.

  • قیمت کیف پول Ledger: حدود ۸۰ دلار برای ارزان‌ترین مدل به اسم Ledger Nano S Plus
  • ارزهای قابل پشتیبانی در کیف پول Ledger: بیش از ۵۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا، کاردانو و دوج کوین

۲. کیف پول سخت افزاری Trezor

یک کیف پول امن ارز دیجیتال دیگر که قصد داریم به عوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری معرفی کنیم، Trezor نام دارد. Trezor در واقع یک شرکت فعال در زمینه ساخت کیف پول‌های سخت افزاری است که در جمهوری چک واقع شده و تلاش می‌کند تا خودش را به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری مطرح کند.

این شرکت دو مدل کیف پول سخت افزاری محبوب به نام‌های Trezor One و Trezor Model T ارائه می‌دهد که می‌توان آن‌ها را امن ترین ولت دیجیتال نیز در نظر گرفت. به طور کلی، کیف پول‌های سخت افزاری شرکت Trezor به دلیل قیمت مناسب خود شناخته می‌شوند. ارزان‌ترین مدل کیف پول‌های این شرکت ۶۹ دلار قیمت دارد که از حدود ۱۰۰۰ ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند.

برخلاف کیف پول‌های Ledger، مدل‌های Trezor با کیف پول‌های نرم افزاری تعامل برقرار نمی‌کنند. اما از نظر امنیتی بسیار قوی هستند و از دارایی‌های دیجیتال شما در برابر هک و سرقت کاملا محافظت می‌کنند.

  • قیمت کیف پول سخت افزاری Trezor: حدود ۷۰ دلار برای ارزان‌ترین مدل به اسم Trezor One
  • ارزهای قابل پشتیبانی کیف پول سخت افزاری Trezor: حدود ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، بایننس کوین، لایت کوین و اترویم

۳. KeepKey

KeepKey یکی از ارزان‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار است. این کیف پول توسط صرافی ارزهای دیجیتال ShapeShift ساخته و عرضه شده است که می‌توان برای ذخیره کردن و نگهداری از ده‌ها ارز دیجیتال از آن استفاده کرد. کیف پول سخت افزاری KeepKey علاوه‌بر قیمت کم، یک کیف پول امن ارز دیجیتال هم هست که می‌تواند امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران هم باشد.

قیمت این کیف پول فقط ۴۹ دلار است. اما چرا اینقدر کم‌؟ پیش از اینکه دلیل پایین بودن قیمت این کیف پول را توضیح دهیم، باید اشاره کنیم که ارزان بودن کیف پول کریپتو KeepKey به هیچ وجه به معنی پایین بودن امنیت آن نیست. این کیف پول از امنیت بسیار زیادی برخوردار است و در برابر هک و سرقت هم کاملا امن و مطمئن است.

اصلی‌ترین دلیل ارزان بودن کیف پول KeepKey این است که فقط از ۴۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، برخی از ارزهای دیجیتال نظیر ریپل قابل نگهداری در این کیف پول نیستند. در مجموع، KeepKey یک کیف پول سخت افزاری امن و قابل اعتماد برای استفاده است که هم مبتدیان و هم کاربران باتجربه به خوبی می‌توانند از آن به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنند.

  • قیمت کیف پول سخت افزاری KeepKey: حدود ۵۰ دلار
  • ارزهای قابل پشتیبانی در کیف پول سخت افزاری KeepKey: حدود ۴۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و لاین کوین

نکات قابل توجه در انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

هنگام انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال (چه سخت افزاری و چه نرم افزاری)، به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در ادامه، به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • شهرت و اعتبار: متاسفانه، کلاهبرداری و هک در فضای ارزهای دیجیتال بیداد می‌کند. به همین دلیل این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که یک کیف پول معتبر و شناخته‌شده به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کنید.
  • هدف: پیش از انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای خود، در وهله اول باید بدانید که کیف پول ارز دیجیتال را برای چه کاری نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر به دنبال کاوش در پروتکل‌های غیرمتمرکز هستید، یک کیف پول نرم افزاری نظیر MetaMask ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر می‌خواهید فقط ارزهای خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید، کیف پول‌های سخت افزاری نظیر Trezor One و Ledger Nano S Plus گزینه‌های بهتری هستند.
  • بلاک چین‌های قابل پشتیبانی: قبل از انتخاب امن ترین ولت دیجیتال، لیست بلاک چین‌های قابل پشتیبانی کیف پول مورد نظر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید دارایی‌های خود را می‌توانید به آن انتقال دهید.

جمع‌بندی

بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در بازار کریپتو فعالیت می‌کنند، نگران امنیت ارزها و دارایی‌های دیجیتال خود هستند. یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان برای نگهداری امن از این دارایی‌های ارزشمند انجام داد، استفاده از کیف پول‌های کریپتو است که به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های نرم افزاری برای نگهداری از ارزهای دیجیتال بسیار امن و مطمئن هستند، اما کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل عدم اتصال به اینترنت، امنیت بالاتری دارند.

در این مطلب ۱۰ کیف پول امن ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم که شامل ۷ ولت نرم افزاری از جمله Trust Wallet، MetaMask و ZenGo به همراه ۳ ولت سخت افزاری از جمله Trezor و Ledger می‌شوند. همچنین، نحوه عملکرد کیف پول کریپتو و نکات قابل توجه در انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال را نیز بررسی کردیم. کیف پول‌های معرفی‌شده در این مطلب، امن ترین ولت دیجیتال هستند که می‌توان آن‌ها را امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران هم در نظر گرفت.

سوالات متداول در مورد امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری کدام است؟

کیف پول‌های سخت افزاری مختلفی در بازار وجود دارند که امنیت اکثر آن‌ها به اندازه کافی زیاد است. اما برخی از آن‌ها که امن ترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری به‌شمار می‌روند، شامل Ledger، Trezor و KeepKey می‌شوند.

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری کدام است؟

کیف پول‌های نرم افزاری امن زیادی وجود دارد. اما برخی از آن‌ها که امن ترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری به شمار می‌روند شامل Trust Wallet، MetaMask و ZenGo می‌شوند.

چگونه می‌توان امنیت کیف پول کریپتو را افزایش داد؟

انتخاب رمز عبور قوی و منحصر به فرد، فعال کردن احراز هویت دو عاملی (۲FA)، آپدیت نگه داشتن کیف پول و نگهداری کلید خصوصی در یک جای امن خارج از فضای اینترنت برخی از اقداماتی هستند که می‌توانید برای افزایش امنیت کیف پول کریپتو خود انجام دهید.

کیف پول ارز دیجیتال در معرض چه خطراتی قرار دارد؟

کلاهبرداری‌های فیشینگ، کلاهبرداری‌های پامپ و تخلیه، سرقت کلید خصوصی یا رمزعبور نمونه‌هایی از روش‌های سوءاستفاده و کلاهبرداری از افراد از طریق کیف پول‌های کریپتو است.

هنگام انتخاب یک کیف پول امن کریپتو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نوع و تعداد ارزهای دیجیتال قابل پشتیبانی، سطح امنیت کیف پول، شیوه ذخیره رمزعبور و قابلیت‌های اضافی مانند تبادل ارز دیجیتال، استیکینگ و وام دهی برخی از نکاتی هستند که در کیف پول‌های کریپتو باید به آن‌ها دقت کنید.

منبع: coinledger