راهنمای کامل بازی شیبا اترنیتی +بررسی مزایا و کاربرد

همه چیز راجع به بازی شیبا اترنیتی؛ بازی کن و پول در بیار!

دو سگ نماد شیبا اینو در قله‌ای با دود قرمز و مشکی در حال پارس کردن
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳

شیبا اینو فقط یک سرگرمی کم داشت که با عرضه بازی شیبا اترنیتی (Shiba Eternity)، دیگر چیزی برای ارائه به کاربران باقی نگذاشته است! هنگامی که شیبا اینو عرضه شد، میم کوین‌ها به تازگی باب شده بودند و تعداد زیادی میم کوین بعد از دوج آمدند، پامپ شدند و بعد از مدت کوتاهی از صحنه کریپتوکارنسی حذف شدند. اما شیبا نه تنها پس از پامپ شدن و اصلاح قیمتی، از بین نرفت، بلکه در حال حاضر به فکر توسعه اکوسیستم خود با ارتقاء قابلیت‌هایش است! بازی شیبا اترنیتی جدیدترین نوآوری شیبا اینو بوده که به منظور توسعه جامعه شیبا عرضه شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به بررسی کامل بازی شیبا اترنیتی و تاثیرات آن در اکوسیستم شیبا پرداخته‌ایم. 

بازی شیبا اترنیتی چیست؟ 

محبوبیت ارز دیجیتال شیبا و رشد باورنکردنی جامعه آن، توسعه‌دهندگان شیبا اینو را به این فکر انداخت تا از این فرصت فوق‌العاده استفاده کنند و با ارائه قابلیت‌ها و امکانات جدیدتر، اکوسیستم را توسعه و موجب رشد جامعه شوند. یکی از این راهکارهای جذاب، بازی شیبا اترنیتی است. این بازی یک سرگرمی مبادله کارت بوده که به صورت رایگان به عنوان یک بازی موبایلی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بازی شیبا اترنیتی توسط استودیو بازی‌سازی PlaySide ساخته و روی بلاکچین شیبا پیاده‌سازی شده است. با توجه به اینکه Shiba Eternity یک بازی مبتنی بر بلاکچین است، برای تبادلات داخلی و استفاده از شخصیت‌های بازی، از NFT‌های جذابی به نام SHIBOSHI بهره گرفته شده است. از آنجایی که شیبا اترنیتی نیز مانند سایر بازی‌های بلاکچینی می‌تواند به Play-to-Earn تبدیل شود، توسعه اکوسیستم شیبا اینو راحت‌تر و سریع‌تر خواهد شد. 

حتی با وجود شباهت‌هایی که بازی شیبا اترنیتی با سایر بازی‌های موبایلی مانند Hearthstone و Legends of Runeterra را دارد، اما تفاوت بزرگ این بازی، NFTهایی است که با یدک کشیدن نام شیبا اینو، فضایی بهینه و جذاب را برای بازیکنان ایجاد کرده‌اند. در شیبا اترنیتی هر NFT که متعلق به یک بازیکن است، قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر کارت‌ها متمایز می‌سازد و همین امر موجب تبادل کارت‌ها میان بازیکنان می‌شود. 

راهنمای بازی شیبا اترنیتی

سگ شیبا اینو با داشتن کارت بازی شیبا اترنیتی در دست
شیبا اترنیتی یک بازی بلاکچینی کاملا رایگان است.

هدف اصلی شیبا اترنیتی، همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، توسعه اکوسیستم شیبا و در نهایت جذب کاربران فعال بیشتر است. در این بازی جذاب موبایلی، بیش از ۱۰ هزار قهرمان، ۵۰۰ کارت، ۲۱ قدرت خاص، ۱۱ قدرت موقت و ۶ ویژگی اصلی قرار دارد و بازیکنان در تمام طول بازی، به دنبال داشتن این کارت‌ها هستند. 

از آنجایی که بازی شیبا اترنیتی رایگان است، بازیکنان در ورود خود نیاز به خرید چیزی ندارند؛ بلکه در ابتدای ورود آن‌ها، دسته‌ای از کارت‌ها در اختیار این بازیکنان قرار می‌گیرد. پس از آن، یک SHIBOSHI به نام «ریوشی» پس از خوش‌آمدگویی، قسمت‌های مختلف بازی را به بازیکنان معرفی و آن‌ها را در رابطه با بخش‌های مختلف، راهنمایی می‌کند. به خاطر داشته باشید که ریوشی نام مستعار سازنده مرموز شیبا اینو است.

پس از اینکه راهنمایی‌های ریوشی تمام شود، بازیکنان قادر به بازی کردن با شیبوشی‌های خود خواهند بود. هیچکدام از این بازیکنان در ابتدا قدرت خاصی ندارند و در آینده با بازی کردن و بدست آوردن شیبا اینو، می‌توانند قابلیت‌های جدید را باز و به NFT خود اضافه کنند. هدف نهایی هر شیبوشی، ارتقاء مهارت‌های رزمی خود برای شرکت در مبارزاتی است که یک طرف آن ریوشی ایستاده است! پس بازیکنان باید بتوانند در طول بازی، حداکثر قدرت را برای چنین تقابلی بدست آورند. 

بازی شیبا اترنیتی چطور باعث رشد اکوسیستم شیبا می‌شود؟

دسته‌ای از شیبوشی‌ها که NFT بازی شیبا اترنیتی هستند.
هر شیبوشی امکان ارتقاء برای تقابل را ریوشی را دارد.

همانطور که گفته شد، بازیکنان در بازی Shiba Eternity می‌توانند قابلیت‌هایی را برای رشد شیبوشی خود خریداری کنند و حداقل قیمت این کارت‌ها در بازی، ۲ دلار است. سرپرست توسعه‌دهندگان شیبا اینو، Shytoshi، در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که ۵ درصد از سود بازی شیبا به منظور کاهش عرضه این توکن، سوزانده می‌شود. در همین راستا، بخش دیگری از این سود صرف رسیدن جامعه شیبا به اهداف بلند مدت خود می‌شود و قسمت اعظمی از آن به خیریه‌ها خواهد رسید. 

با توجه به اینکه هیچ سند رسمی خاصی برای این بازی ارائه نشده است، اما گمان می‌رود که شیبا اترنیتی در آینده به یک بازی Play-to-Earn یا «بازی برای کسب درآمد» تبدیل شود که توکن بومی بازی ارز دیجیتال شیبا اینو باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تیم توسعه‌دهنده شیبا قصد دارد که تمام اکوسیستم را با بازی‌های بلاکچینی و برنامه‌های غیرمتمرکز همسان سازد. اگر اتفاقی این چنینی در شیبا رخ دهد، می‌توان در آینده امید داشت که قیمت شیبا اینو رشدی شگفت‌انگیز داشته باشد؛ زیرا نه تنها یک ارز دیجیتال و شیوه پرداخت خواهد بود، بلکه کاربردهای فراوانی در اکوسیستم خواهد داشت.  

چطور در بازی شیبا اترنیتی شرکت کنیم؟

از آنجایی که توسعه‌دهندگان این بازی جذاب، در هر دو پلتفرم اندروید و iOS امکان راه‌اندازی Shiba Eternity را فراهم کرده‌اند، کاربران با مراجعه به گوگل پلی و اپل استور می‌توانند به راحتی این بازی را دانلود و از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه این بازی در سراسر دنیا در دسترس بوده، تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار دانلود داشته است. 

جمع‌بندی

از آنجایی که ارز دیجیتال شیبا اینو در ابتدا به عنوان میم کوین وارد بازار کریپتوکارنسی شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که توسعه‌دهندگان این رمزارز به فکر توسعه اکوسیستم آن باشند و بخواهند جامعه خود را گسترش دهند. اما این تیم نه تنها این رویا را در سرپرورانده، بلکه قدم به قدم اهداف خود را عملی کرده است. بازی شیبا اترنیتی نوین‌ترین خلاقیت شیبا اینو است که به عنوان یک بازی رایگان تبادل کارت در اختیار کاربران حوزه کریپتوکارنسی قرار گرفته است. بازیکنان در این بازی با رشد شیبوشی که نوعی NFT و بازیکن اصلی بازی است، به جنگ با ریوشی، خالق بازی رفته و درآمد کسب می‌کنند. 

سوالات متداول

قیمت امروز ارز دیجیتال شیبا چقدر است؟

برای دیدن قیمت روز ارزهای دیجیتال می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال صرافی رمزینکس مراجعه کنید. 

قیمت شیبا در سال ۲۰۲۵ چقدر است؟

با توجه به اینکه توسعه‌دهندگان شیبا در حال ارتقاء اکوسیستم آن هستند، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵، قیمت شیبا نزدیک ۱۰ سنت شود. 

منابع: learnbybit

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر