قیمت شیبا اینو (SHIB) در هفت روز گذشته، ۲۲ درصد افزایش قیمت داشت و از اکثر ارزهای بازار پیشی گرفت. همچنین، خبر مثبتی شایعه شده است که شیباریوم (Shibarium) هفته آینده در ۱۴ فوریه، روز ولنتاین، به بازار عرضه می‌شود.

نرخ سوزاندن شیبا طی ۲۴ ساعت، افزایش ۱۰,۱۲۹ درصدی را ثبت کرده است. بیش از ۲۰ میلیون توکن شیب (SHIB) در پنج تراکنش طی ۲۴ ساعت سوزانده شده که ۱۹/۴ میلیون آن تنها در یک تراکنش بوده است. از آنجایی که نرخ روز قبل بسیار پایینتر بود و تنها ۲۰۵ هزار توکن بود، این نشان‌دهنده افزایش تقریبا ۱۰۰ برابری در ۲۴ ساعت است. این افزایش به‌ظاهر بسیار بزرگ، اصلا هیجان‌انگیز نیست؛ چراکه روزهای زیادی در ماه‌های اخیر بوده‌اند که در آن بیش از ۲۰ میلیون شیب سوزانده شده است.

پیش از این در روز دوشنبه همین هفته، ۲۲/۳ میلیون SHIB در سه تراکنش برای همیشه از بین برده شد. در ۲۴ ژانویه، این میزان به ۱۱۰ میلیون هم رسیده بود.

این میزان از سوختن شیبا شاید در ظاهر منجر به کاهش شدید عرضه و در نتیجه افزایش قیمت محسوس شود، اما سرعت سوزاندن توکن‌ها باید به‌طور موثر افزایش یابد تا پیشرفت قابل‌توجه در این فرآیند برای همیشه طول نکشد. در غیر این صورت، بر اساس یک تخمین، در صورتی که از این میم‌کوین تنها ۱ میلیون توکن در روز سوزانده شود، حدود ۱,۱۵۷,۱۷۴ سال طول خواهد کشید تا کل عرضه به ۱۰۰ میلیارد توکن کاهش یابد.

اما از طرف دیگر، اخبار مثبتی هم وجود دارد؛ در حقیقت کل شبکه شیبا اینو به یک نقطه عطف بزرگ رسیده است. تعداد کل آدرس‌های منحصر‌به‌فرد حاوی این رمزارز در شبکه، به بیش از ۱/۳ میلیون افزایش یافته که تنها بیش از ۲۵ هزار آدرس جدید، از ابتدای سال اضافه شده است.

این هیاهو همچنین در زمانی رخ می‌دهد که شبکه شاهد افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ که به نهنگ‌ شهرت دارند، است. این شبکه بیشترین تراکنش‌های نهنگ‌ها (بیش از ۱۰۰ هزار دلار) را از ۱۷ ژانویه به ثبت رسانده است. لازم به ذکر است که این حرکات معمولاً با حرکت بزرگتر قیمت همراه می‌شود.

منبع: bitcoinist.com