راه‌حل‌ های رفع مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت

آموزش حل مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت

نماد تراست ولت در کنار تصویر گوشی موبایل
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

تراست ولت در حال حاضر یک کیف پول دیجیتال پیشرو در بازار رمزارزها به‌شمار می‌رود که امکان ارسال، دریافت، مبادله و ذخیره ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. این والت همچنین به کاربران امکان می‌دهد از طریق مرورگر داخلی خود به برنامه‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند؛ اما این والت با تمام ویژگی‌ها و مزایایش، مستعد خطاها و نقص‌های زیادی است و یکی از مشکلات رایجی که توسط کاربران گزارش شده، عدم نمایش موجودی در تراست ولت یا صفر شدن موجودی تراست ولت است که هنگام خرید توکن‌‌ها یا اضافه کردن والت بوجود می‌آید.

اگر موجودی تراست ولت شما پس از خرید یک توکن از صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند پنکیک سواپ (PancakeSwap) یا پس از دریافت برخی توکن‌ها از کیف پول دیگری به درستی نمایش داده نمی‌شود یا به‌روزرسانی نمی‌شود، شما تنها نیستید زیرا بسیاری از کاربران مشکلاتی از این قبیل را در انجمن‌های پشتیبانی تراست ولت گزارش کرده‌اند. خوشبختانه، حل این مشکل بسیار ساده است و ما در این مقاله راه‌حل‌های این مسئله را به شما آموزش می‌دهیم. پس همراه ما باشید.

چرا موجودی تراست ولت صفر میشود؟

قبل از پرداختن به نحوه رفع مشکل عدم نمایش موجودی یا به‌روزرسانی موجودی در تراست ولت، ممکن است بپرسید که در وهله اول چه چیزی باعث این مشکل می‌شود؟

اگر موجودی شما در تراست ولت نمایش داده نمی‌شود (یا آن را صفر می‌بینید)، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

  • اولین علت عدم نمایش موجودی در trust wallet این است که توکن‌ها را از صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند PancakeSwap یا Uniswap خریداری کرده‌اید اما آدرس قرارداد توکن را به کیف پول اضافه نکرده اید.
  • یکی دیگر از دلایل صفر شدن موجودی تراست ولت این است که به تازگی یک کیف پول جدید به برنامه وارد کرده‌اید و آدرس قرارداد هر یک از توکن‌های ذخیره شده قبلی در کیف پول را به برنامه تراست ولت اضافه نکرده‌اید.
  • اتصال بد اینترنت از دیگر دلایل عدم نمایش موجودی در تراست والت است؛ زیرا تراست ولت برای عملکرد به اتصال اینترنتی فعال نیاز دارد.
  • تایید تراکنش با تاخیر
  • انتقال یک توکن پشتیبانی‌نشده به کیف پول شما

حال که با علت عدم نمایش موجودی در trust wallet  آشنا شدیم، وقت آن است که به راه‌های برطرف کردن این مشکل بپردازیم.

منوی اصلی تراست والت
عدم نمایش موجودی در تراست ولت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل به روز نبودن برنامه، اتصال ضعیف اینترنت و اضافه نکردن توکن مورد نظر.

نحوه رفع مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت

روش رفع مشکل عدم نمایش موجودی توکن‌های شما در برنامه تراست والت بستگی به این دارد که در وهله اول چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است. همانطور که ذکر کردیم، این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، بنابراین سعی کنید به یاد بیاورید که آخرین اقدام شما در تراست ولت قبل از شروع مشکل چه بوده است. در زیر برخی از راه‌های رفع مشکل صفر شدن موجودی تراست ولت را برایتان آوردیم:

راه‌حل ۱: توکن مورد نظر را به موجودی خود اضافه کنید

اگر به تازگی یک توکن از صرافی غیرمتمرکزی مانند PancakeSwap خریداری کرده‌اید یا کیف پول خود را به برنامه تراست ولت وارد کرده‌اید، دلیل احتمالی عدم نمایش موجودی شما این است که آدرس قرارداد توکن را به تراست ولت اضافه نکرده‌اید.

فرض کنید برای خرید SafeMoon در برنامه تراست ولت اقدام کرده‌اید یا شاید به تازگی کیف پولی را اضافه (Import) کرده‌اید که دارای مقداری SafeMoon است، باید ابتدا توکن SafeMoon را به تراست ولت اضافه کنید. آنگاه این توکن در صفحه اصلی شما نمایش داده شده و به موجودی کلی کیف پول شما اضافه می‌شود.

این راه‌حل فقط در صورتی جواب می‌دهد که توکن را اصلا در فهرست موجود در صفحه اصلی تراست ولت مشاهده نکنید.

مرحله ۱- آدرس توکن را کپی کنید.

قسمت Add token کیف پول تراست ولت
شما می‌توانید آدرس قرارداد اکثر توکن‌ها را در وب‌سایت کوین مارکت کپ پیدا کنید.
  • اولین قدم برای حل مشکل  عدم نمایش موجودی در تراست ولت این است که آدرس قرارداد توکنی را که می‌خواهید به والت اضافه کنید، دریافت کنید. آدرس قرارداد آدرسی است که هنگام خرید رمز در Pancakeswap، Uniswap یا Quickswap استفاده می‌کنید.
  • اگر آدرس قرارداد را ندارید، می‌توانید به CoinMarketCap، CoinGecko، یا BscScan/EtherScan بروید و سپس با تایپ نام توکن در نوار جستجو، آن را پیدا کنید.
  • پس از آن توکن را از نتایج جستجو کپی کنید و آدرس قرارداد را در صفحه‌ای که در آن جزئیات توکن نمایش داده می‌شود کپی کنید.
  • از طرف دیگر، اگر نتوانستید آن را در CoinMarketCap یا CoinGecko پیدا کنید، می‌توانید آدرس قرارداد را در گروه رسمی تلگرام، یا چت دیسکورد (Discord) درخواست کنید تا آدرس صحیح را دریافت کنید و مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت را برطرف نمایید.

مرحله ۲- تراست ولت را راه‌اندازی کنید و روی نماد فیلتر کلیک کنید.

  • سپس برنامه تراست ولت را در گوشی هوشمند خود اجرا کنید و روی نماد Filter واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • از طرف دیگر، می‌توانید به پایین صفحه بروید و روی [Add Tokens] درست در زیر لیست توکن‌ها کلیک کنید.

مرحله ۳- آدرس قرارداد را در قسمت Search وارد کنید.

آدرسی را که کپی کرده‌اید در قسمت جست‌و‌جوی بالای صفحه پیست کنید.

مرحله ۴- روی دکمه toggle ضربه بزنید تا توکن را به کیف پول خود اضافه کنید.

دکمه toggle در کنار نام توکن را کلیک کنید تا به تراست ولت اضافه شود.

مرحله ۵- موجودی‌ها را در صفحه اصلی کیف پول رفرش کنید.

در نهایت، به صفحه اصلی کیف پول برگردید و موجودی خود را مشاهده کنید.

اگر موجودی شما نشان داده شود، مشکل صفر شدن موجودی تراست ولت را با موفقیت برطرف کرده‌اید! می‌توانید این فرآیند را تکرار کنید تا تمام توکن‌هایی را که از قبل خریداری کرده‌اید یا در کیف پول خود داشته‌اید، اضافه کنید.

راه حل ۲- اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

والت تراست یک کیف پول گرم است که به این معنی است که برای انجام هر کاری از جمله به‌روزرسانی موجودی و قیمت توکن ها باید به اینترنت متصل باشد. اگر اتصال اینترنت ضعیف یا کندی دارید، ممکن است باعث شود موجودی‌های شما نمایش داده نشود.

سعی کنید اینترنت خود را تغییر دهید تا ببینید آیا علت مشکل این است یا خیر. اگر از LTE از طریق سیم کارت در تلفن خود استفاده می‌کنید، سعی کنید به WiFi یا سیم کارت دیگری وصل شوید و سپس برنامه Trust Wallet را مجدداً باز کنید تا ببینید آیا مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت را برطرف می‌کند یا خیر.

اگر از VPN یا پروکسی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنید، آن را غیرفعال کنید و دوباره امتحان کنید. اگر به VPN متصل نیستید، می‌توانید آن را فعال کرده و دوباره امتحان کنید.

اساسا، شما فقط باید همه چیز را تغییر دهید تا ببینید آیا اتصال اینترنت شما علت مشکل صفر شدن موجودی تراست ولت است یا خیر.

راه حل ۳- کیف پول خود را مجدداً به برنامه اضافه کنید

اگر با افزودن توکن(ها) مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت برطرف نشد و اتصال اینترنت شما نیز مشکلی ندارد، احتمالا مشکل با وارد کردن (Import) مجدد کیف پول به برنامه تراست ولت قابل رفع است.

برای وارد کردن مجدد کیف پول خود، ابتدا از عبارت بازیابی (Seed Phrase) خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار، به تب [setting] بروید سپس روی [Wallet] و سپس روی سه نقطه کنار کیف پول کلیک کنید. پس از آن عبارت [Show Recovery Phrase] را می‌بینید که با انتخاب آن عبارت بازیابی ظاهر می‌شود.

به یاد داشته باشید که از عبارت سید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. از دست دادن آن به معنای از دست دادن دسترسی به کیف پول شما است.

گام بعدی در وارد کردن مجدد کیف پول، حذف کیف پول از Trust Wallet است. برای انجام این کار، دوباره به تب [Settings] بروید، روی [Wallets] کلیک کنید، سپس کیف پولی را که می‌خواهید حذف کنید به سمت راست بکشید و روی دکمه قرمز Delete ضربه بزنید.

برای وارد کردن مجدد کیف پول، روی دکمه [+] در گوشه سمت راست بالای صفحه «Wallet» ضربه بزنید و سپس [Multi Coin Wallet] را انتخاب کنید.

سپس عبارت بازیابی را که از قبل کپی کرده‌اید، پیست کنید. یک نام برای کیف پول وارد کنید و سپس روی [Import] ضربه بزنید تا کیف پول را دوباره به برنامه اضافه کنید.

اگر توکن‌های دیگری داشتید که در صفحه اصلی کیف پول ظاهر نشده‌اند، مراحل بالا را دنبال کنید تا با استفاده از آدرس(های) قرارداد، آن توکن‌ها را دوباره به کیف پول خود اضافه کنید.

راه حل ۴- فقط صبر کنید

موجودی صفر تراست ولت
آخرین راه برای حل مشکل عدم نمایش موجودی تراست ولت مراجعه به خدمات پشتیبانی است.

اگرچه ممکن است این یک توصیه خنده‌دار به نظر برسد، اما صرفا صبر کردن می‌تواند بسیاری از مشکلات ارزهای دیجیتال به ویژه کیف پول‌های دیجیتالی چون تراست والت را برطرف کند؛ بنابراین فقط کمی صبر کنید و مجددا بررسی کنید تا ببینید آیا همچنان با مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت مواجه هستید یا خیر.

راه حل ۵- با پشتیبانی کیف پول تراست تماس بگیرید

اگر هیچ یک از راه‌حل‌های بالا در رفع عدم نمایش موجودی کار نکرد، می‌توانید مستقیما با پشتیبانی Trust Wallet تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها پیشنهادات دیگری دارند یا خیر.

برای ارتباط با Trust Wallet، به انجمن پشتیبانی آن بروید و یک تیکت ارسال کنید. هرگز عبارت بازیابی خود را در اختیار کسی قرار ندهید حتی اگر از شما خواسته شود!!

کارکنان Trust Wallet هرگز عبارت سید شما را نمی‌خواهند، بنابراین در شبکه‌های اجتماعی بسیار مراقب باشید. ضمنا، هر کسی که عبارت بازیابی تراست ولت شما را داشته باشد می‌تواند تمام رمزارزهای ذخیره شده در کیف پول شما را بدزدد!!

جمع‌بندی؛ راه‌حل‌های عدم نمایش موجودی در تراست ولت

عدم نمایش موجودی در تراست ولت یا صفر شدن موجودی تراست ولت می‌تواند برای برخی یک کابوس واقعی باشد، به‌ویژه اگر توکنی را از یک صرافی غیرمتمرکز خریداری کرده باشید یا کسی برایتان رمزارزی فرستاده باشد. امیدواریم راه‌حل‌های ارائه‌شده در این مقاله به شما کمک کرده باشد که علت عدم نمایش موجودی در trust wallet را یافته و مشکل خود را برطرف کنید.

سوالات متداول در مورد مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت

اگر موجودی تراست والت من صفر باشد، آیا وجوه من امن خواهد بود؟

تراست والت یک کیف پول امن و غیر حضانتی است، به این معنی که شما کنترل کامل بر وجوه خود دارید. اگر موجودی کیف پول شما صفر است، به این معنی نیست که وجوه شما از بین رفته است. با دنبال کردن مراحل لازم برای حل مشکل نمایش موجودی، می‌توانید مشکل را عیب یابی کنید و به وجوه خود دسترسی پیدا کنید.

چگونه می‌توانم از مشکل صفر شدن موجودی کیف پول تراست ولت در آینده جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از این مشکل، می‌بایست به طور منظم برنامه را به روز کنید، اتصال اینترنتی ایمن داشته باشید، جزییات تراکنش را قبل از تایید چک کنید و عبارت بازیابی را به طور ایمن ذخیره کنید.

آیا تراست والت برای ذخیره ارزهای دیجیتال امن است؟

تراست والت به دلیل ماهیت غیرحضانتی و رمزگذاری قوی، گزینه‌ای امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. در حین راه‌اندازی کیف پول یک عبارت بازیابی به کاربران ارائه می‌شود که می‌تواند برای بازگرداندن دسترسی به کیف پول در صورت گم شدن یا خرابی دستگاه استفاده شود. علاوه بر این، تراست والت به طور منظم ویژگی‌های امنیتی خود را به روز می‌کند تا از وجوه کاربر در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کند.

چگونه می‌توانم ارزهای دیجیتال جدید را به کیف پول تراست اضافه کنم؟

برای افزودن ارزهای دیجیتال جدید مانند تتر، اتریوم و… به کیف پول تراست، می‌توانید به تب «Wallets» در برنامه بروید و «add coin» را انتخاب کنید. سپس می‌توانید ارز دیجیتال خاصی را که می‌خواهید اضافه کنید جستجو کنید و دستورالعمل‌ها را برای تکمیل فرآیند دنبال کنید. تراست والت از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

منبع: isitcrypto

شهریار قلی پور
درباره شهریار قلی‌پور
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید