آیا لیستینگ تپ سواپ باعث پامپ تون کوین می‌شود؟- مجله رمزینکس

تحلیل قیمت تون کوین پیش از لیست شدن تپ سواپ

ارز دیجیتال تون کوین و فلش‌های صعودی سبز و نزولی قرمز در دو سمت آن.
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

قیمت تون کوین (TON) روز سه‌شنبه با تشدید روند نزولی بازار آلتکوین‌ها کاهش یافت. این توکن با افت نزدیک به ۱۰ درصد، به پایین‌ترین سطح خود از ۲۳ خرداد یعنی ۷ دلار سقوط کرد. تون کوین در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد از بالاترین قیمت خود فاصله دارد که نشان‌دهنده‌ی ورود به مرحله اصلاح قیمتی و احتمال حرکت به سمت روند نزولی شدیدتر است.

همسو با روند کلی بازار، تون کوین روز سه‌شنبه نیز شاهد موج فروش گسترده بود. قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۵۰۰۰ دلار سقوط کرد و سایر ارزهای دیجیتال برجسته مانند سولانا، فانتوم، ورلدکوین، برت و چیلیز نیز بیش از ۱۵ درصد کاهش یافتند. به طور تاریخی، آلتکوین‌ها اغلب الگوی قیمتی بیت‌کوین را دنبال می‌کنند.

با وجود روند نزولی کلی بازار، اکوسیستم تون همچنان عملکرد نسبتاً مثبتی را به نمایش می‌گذارد. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط DeFiLlama نشان می‌دهد که ارزش کل قفل‌شده (TVL) در اکوسیستم دیفای این شبکه به بیش از ۹۴۰ میلیون دلار رسیده است که آن را به یازدهمین شبکه بزرگ در این صنعت تبدیل می‌کند. تون با این عملکرد از شبکه‌هایی مانند پالیگان، سویی، کرونوس و پروتکل NEAR پیشی گرفته است. همچنین تعداد آدرس‌های تون کوین اخیراً به بالاترین میزان خود در تاریخ رسیده است.

انتظار می‌رود راه‌اندازی قریب‌الوقوع تپ سواپ، پلتفرم محبوب تلگرام برای کسب درآمد از طریق تپ کردن، به عنوان یک عامل محرک دیگر برای قیمت تون کوین عمل کند. توسعه‌دهندگان این پلتفرم در بیانیه‌ای اخیر اعلام کردند که با توجه به سرعت و هزینه تراکنش پایین تون، این بلاکچین را به عنوان زیرساخت خود انتخاب کرده‌اند.

تپ سواپ به عنوان بزرگترین رقیب نات کوین شناخته می‌شود که به تازگی راه‌اندازی شده و به ارزش بازاری بیش از ۱.۸ میلیارد دلار دست یافته است. داده‌های موجود در اپلیکیشن این پلتفرم نشان می‌دهد که تعداد کاربران آن به بیش از ۵۳ میلیون نفر افزایش یافته است.

تعداد کاربران روزانه تپ سواپ به بیش از ۱۷.۹ میلیون نفر رسیده است که آن را به فعال‌ترین پلتفرم اجتماعی در این صنعت تبدیل می‌کند.

کاربران تپ سواپ نیز مانند نات کوین، می‌توانند تنها با ضربه زدن روی دکمه، کوین تولید کنند. در نهایت، این توکن در صرافی‌ها عرضه خواهد شد و کاربران می‌توانند آن را با ارزهای فیات مبادله کنند.

پیش‌بینی آتی قیمت تون کوین

در نمودار روزانه، شاهد هستیم که قیمت تون کوین با تشدید روند فروش گسترده در بازار رمزارزها، با یک اصلاح قیمتی شدید روبرو شده است. این روند نزولی پس از شکل‌گیری الگوی نمودار گوه صعودی برای این توکن رخ داد. در حال حاضر، TON کمی پایین‌تر از ضلع پایینی این الگو و میانگین متحرک ۲۵ روزه قرار گرفته است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) تون کوین اکنون به زیر سطح خنثی ۵۰ سقوط کرده است. با توجه به این موارد، به احتمال زیاد روند نزولی برای مدتی ادامه خواهد داشت و فروشندگان سطح حمایت کلیدی ۶ دلار را که پایین‌ترین سطح قیمت در ۳ خرداد بود، هدف قرار می‌دهند. در آن نقطه، سرمایه‌گذاران به دنبال برگشت قیمت و همچنین تایید بیشتر برای امکان‌پذیر بودن حفظ روند صعودی خواهند بود.

منبع: crypto.news

4.1/5 - (12 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید