آیا تون‌کوین آماده‌ی صعود به ۸ دلار است؟ 🚀 - مجله رمزینکس

آیا تون‌کوین آماده‌ی صعود به ۸ دلار است؟ بررسی عوامل مؤثر

دستی در حال تلاش برای گرفتن تون‌کوین است.
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

تون‌کوین در زمان نگارش این گزارش، با قیمت ۷.۴۱ دلار معامله می‌شود که حاکی از کاهش تقریباً ۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته است. ارزش کل بازار این ارز دیجیتال ۱۷.۸ میلیارد دلار است و کاهش اخیر قیمت آن با تغییرات منفی در حجم معاملات آن نیز همراه بوده است.

با این حال، داده‌ها نشان‌دهنده‌ی افزایش قابل توجهی در تعداد آدرس‌های فعال و عرضه در گردش تون‌کوین است. این افزایش می‌تواند سیگنالی برای یک جهش قیمتی بالقوه باشد، چرا که فعالیت بیشتر شبکه و نقدینگی به طور معمول، پیش‌زمینه‌ی یک شکست صعودی قیمتی به شمار می‌رود.

تعداد آدرس‌های فعال از حدود ۵۰ هزار در اردیبهشت به بیش از ۷۵ هزار در زمان نگارش این مطلب افزایش یافته است. این آمار بیانگر جهشی ۵۰ درصدی در تعداد کاربران جدیدی است که با اکوسیستم تون‌کوین تعامل می‌کنند. همچنین، عرضه در گردش توکن نیز به تدریج از ۱.۹ میلیارد در اواخر فروردین به تقریباً ۲.۳ میلیارد افزایش یافته است.

با افزایش همزمان آدرس‌های فعال و عرضه در گردش، احتمالاً شاهد یک جهش قیمتی قوی برای تون‌کوین باشیم، مشروط بر اینکه بتواند سد مقاومتی ۸ دلار را بشکند. این سطح در گذشته مانع صعودهای متعدد شده است.

تحلیل نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV)

تحلیل عمیق‌تر داده‌های MVRV توسط AMBCrypto، حاکی از چندین جهش در اسفند و اردیبهشت است. این جهش‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران سودهای تحقق‌نیافته‌ی قابل توجهی را به دست آورده و اقدام به نقد کردن بخشی از دارایی‌های خود کرده‌اند. در زمان نگارش این مطلب، نسبت MVRV کمتر از ۳ است که در صورت تداوم فشار خرید در نمودارها، می‌تواند نشانه‌ی احیای احتمالی روند صعودی باشد.

کشمکش دائمی گاوها و خرس‌ها

علاوه بر این، بر اساس داده‌های مربوط به نسبت لانگ/شورت از Coinglass، طی ۳۰ روز گذشته نوسانات پرتکراری بالای ۱ و پایین ۱ وجود داشته است. در واقع، این نسبت چندین بار از ۱.۰ فراتر رفته است که نشان‌دهنده‌ی حجم بالای خریداران (گاوها) است که به طور موقت بر فروشندگان (خرس‌ها) غلبه کرده‌اند.

چشم‌انداز آتی تون‌کوین

با توجه به افزایش سطح فعالیت، نسبت MVRV در محدوده‌ی منطقی و نبرد دائمی بین خریداران و فروشندگان، به نظر می‌رسد که آونگ ممکن است به نفع خریداران (گاوها) حرکت کند. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که تون‌کوین به زودی از مقاومت ۸ دلار عبور کند.

با این وجود، اگر فروشندگان (خرس‌ها) بتوانند قدرت کافی برای تثبیت قیمت کسب کنند، قیمت تون‌کوین ممکن است تنها در محدوده‌ی ۷ تا ۸ دلار نوسان داشته باشد.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید