لیست ۱۰ تایی از کم مصرف ترین ماینر با تراهش بالا

کم مصرف ترین ماینر با تراهش بالا؛ معرفی ۱۰ ماینر

تصویر یک سکه طلایی رنگ بیت کوین در کنار یک معدنچی و ماینرهای ارز دیجیتال
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

صنعت ماینینگ یک بازار رقابتی است که در آن افراد دائماً به دنبال بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سخت‌افزارهای ماینینگ هستند. با این حال، یافتن بهترین ماینرهای بیت کوین سخت است زیرا تقاضا برای چنین دستگاه‌هایی بسیار زیاد است.

شرکت‌های تولیدکننده ماینر به سرعت در حال فروش محصولات خود هستند و بازارهایی مانند ای‌بِی و آمازون نیز اغلب ماینرهای پرطرفدار بیت‌کوین را با قیمت دو یا سه برابر قیمت تولیدکننده به فروش می‌رسانند. ضمن اینکه با افزایش روز افزون قیمت بیت کوین، تقاضا نیز بر همین اساس افزایش می‌یابد. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم در این مقاله به شما در خرید دستگاه ماینر بیت کوین کمک کنیم و کم مصرف ترین ماینر با تراهش بالا را به شما معرفی نماییم. پس در ادامه همراه ما باشید.

کم مصرف ترین ماینر با تراهش بالا کدام است؟‌

کم مصرف‌ترین ماینر با تراهش بالا به این معناست که دستگاه قدرت پردازشی بالایی (تراهش بالا) دارد اما مصرف برق و انرژی در آن بهینه شده است. این نوع ماینرها برای استخراج‌کنندگان حرفه‌ای و کسانی که به دنبال کاهش هزینه‌های برق هستند، می‌توانند گزینه مناسبی باشند. در ادامه ۱۰ مورد از کم مصرف ترین دستگاه استخراج با تراهش بالا را معرفی می‌کنیم.

۱. Bitmain Antiminer S19j pro

تصویر ماینر Antminer S19J
مهم ترین اجزای تشکیل‌دهنده این ماینر ۴ عدد فن، پاور و ۳ عدد هش برد است.

سری Antminer S19J مجموعه‌ سخت افزارهای ماینینگ تجاری شرکت بیت مین (Bitmain) است. سری J به سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد و نسخه S19J Pro+ (که S19 J Pro Plus 122Th نیز نامیده می‌شود) نیز در دسامبر ۲۰۲۲ عرضه شد.

در حالی که نسخه پایه پرو (Pro) در این سری دارای هش ریت ۱۰۰ TH/s است، S19J Pro+ دارای هش‌ریت ۱۲۲  تراهش بر ثانیه (Th/s) می‌باشد. این مدل از الگوریتم استاندارد SHA-256 پیروی می‌کند که آسیک ماینرها  از آن (ASIC) استفاده می‌کنند و همجنین دارای تراشه اختصاصی Bitmain BM1397 مبتنی بر فناوری ۷ نانومتری است.

این ماینر دارای مصرف انرژی ۳۳۵۵ واتی است که با توجه به هش ریت بالای آن قابل توجه است. همچنین هنگامی که چهار فن خنک کننده با ظرفیت کامل کار می‌کنند، می‌تواند تا ۷۵دسی بل صدا تولید کند.

Antminer S19J Pro+ به عنوان کم مصرف ترین دستگاه استخراج با تراهش بالا مسلماً یکی از بهترین دستگاه‌های ماینینگ است که با حفظ توازن کامل بین هش ریت، راندمان انرژی و قیمت روانه بازار شده است. قیمت حدود ۱۵۰۰ دلاری این دستگاه آن را به یک گزینه مطلوب برای ماینرهای بیت کوین تبدیل کرده است. پس اگر قصد خرید بیت کوین را ندارید و می‌خواهید این ارز دیجیتال را با استفاده از روش استخراج به دست بیاورید، ماینر Antminer S19J را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۲. AvalonMiner A1246

در کنار بیت مین و میکروبیتی (MicroBT)، کنان (Canaan) یکی از تامین کنندگان برتر ماینرهای آسیک است. AvalonMiner 1246 یکی از محبوب ترین محصولات این شرکت برای استخراج بیت کوین به شمار می‌رود.

هش ریت ۹۰ Th/s و مصرف انرژی ۳۴۲۰ وات (W)، جذابیت آن را نسبت به S19J Pro+ پایین می‌آورد. با این حال، AvalonMiner A1246 با قیمت بسیار پایین‌تری قابل دسترسی است.

مدل ۱۲۴۶A با راندمان ۳۸ J/Th و حداکثر نویز ۷۵ dB می‌تواند حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد را تحمل کند. این دستگاه از تراشه مجهز به هوش مصنوعی A12 برای محاسبات کامپیوتری استفاده می‌کند.

Canaan AvalonMiner A1246 یکی از مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین دستگاه‌های آسیک ماینر است که در سال‌های ۲۰۲۳-۲۴ روانه بازار شد. با توجه به قیمت رقابتی آن، A1246 عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌کند، به همین دلیل است که دومین دستگاه ماینینگ در این لیست است.

۳. MicroBT WhatsMiner M50S

M50S که در ژوئیه ۲۰۲۲ عرضه شد، یکی دیگر از ماینرهای برتر با الگوریتم SHA-256 از شرکت میکروبیتی (MicroBT) است. این دستگاه رقیب مستقیم Antminer S19J Pro+ شرکت بیت مین (از لحاظ هش ریت و بهره وری انرژی) به شمار می‌رود.

در هر دو این معیارها، WhatsMiner M50S با هش ریت ۱۲۸ Th/s و قدرت ۳۲۲۷۶ وات اندکی بالاتر از S19J Pro+ قرار می‌گیرد. این مهم با استفاده از یک تراشه ۵ نانومتری در مقایسه با تراشه ۷ نانومتری بزرگتر انت ماینر حاصل می‌شود.

این ماینر بزرگ ۱۳ کیلوگرمی از دو فن استفاده می‌کند و دارای نویز ۷۵ دسی بل است که برای چنین دستگاهی منطقی است. WhatsMiner M50S همچنین دارای تحمل حرارت قابل مقایسه با انت ماینر در دمای ۴۵ درجه است.

به طور کلی، ماینر WhatsMinr M50S عملکردی مشابه با محصول محبوب بیت مین دارد و قیمت آن تنها دلیلی است که این ماینر  در این مقاله پایین تر از Antminer S19 J Pro+ قرار گرفته است.

۴. Bitmain Antminer S19 XP

S19 XP یکی از جدیدترین مدل‌های سری انت ماینر شرکت بیت مین است که در ژوئیه ۲۰۲۲ عرضه شد. برخلاف تراشه‌های ۷ نانومتری بزرگ‌تر که در ریگ‌های قدیمی‌تر استفاده می‌شدند، این مدل از تراشه مبتنی بر معماری ۵ نانومتری استفاده می‌کند.

شما می‌توانید اختلاف آن را به راحتی در رتبه بندی قدرت هش ریت دستگاه‌ها مشاهده کنید. این ماینر به رغم داشتن تقریبا ۱۸ Th/s هش‌ریت بیشتر نسبت به مدل Antminer S19 J Pro+، تنها به ۳۰۱۰ وات توان نیاز دارد.

با محدوده دمای عملیاتی ۴۵ درجه سانتی‌گراد و سطح نویز ۷۵ دسی‌بل و چهار فنی که کل سیستم را خنک می‌کنند، دیگر ویژگی‌های دستگاه بیت مین تقریباً یکسان هستند.

S19 XP یکی دیگر از دلایل محبوبیت شرکت بیت مین در بین ماینرهای بیت کوین است؛ اما در مقایسه با ریگ‌های قدیمی‌تر، قیمت گزاف آن باعث شده که این دستگاه خارج از سه گزینه برتر ما قرار بگیرد.

۵. MicroBT WhatsMiner M30S++

همانطور که دو علامت مثبت (+) کنار نام آن نشان می‌دهد، WhatsMiner M30S++ یک نسخه بهبود یافته از ماینر محبوب واتس ماینر است. این مدل در آوریل ۲۰۲۰ عرضه شد و با قیمتی بسیار نازل در دسترس است.

در مقایسه سر‌به‌سر، ماینر شرکت بیت مین برتر است، اما فقط با اختلاف اندکی. ماینر M30S++ هش ریت کمتری برابر با ۱۱۲ Th/s با مصرف انرژی بالاتر ۳۴۷۰ واتی ارائه می‌دهد. با این حال، ماینر MicroBT تقریباً همان قیمت بالای سری انت ماینر ‌را دارد که ارزش کلی آن را به شدت کاهش می‌دهد. این ماینر از ۲ فن استفاده می‌کند که سطح صدای استاندارد ۷۵ دسی‌بلی را تولید کرده و می‌تواند تا دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد کار کند.

WhatsMINer M30S++ ‌قدرت شکست دادن ماینر بیت مین را ندارد. با این حال، اگر بتوانید آن را با قیمت کمتری نسبت به M30S++ یا S19J Pro+ خریداری کنید، گزینه بسیار به صرفه‌ای است.

۶. Bitmain AntMiner S19 XP Hyd

تصور ماینر Bitmain AntMiner S19 XP Hyd
«XP Hyd» احتمالا به مدل خاصی از سری انت ماینر S19 شرکت بیت مین اشاره دارد.

Antminer S19 XP Hyd در بین ماینرهای بیت کوین به معنای واقعی کلمه یک دستگاه سنگین وزن است. این ماینر دارای هش ریت ۲۵۵ Th/s است که تقریباً دو برابر ماینر برتر این لیست می‌باشد. این نوع عملکرد به قدرت زیادی نیاز دارد، (تقریباً ۵۳۰۴ وات).

این ماینر به جای سیستم‌های خنک‌کننده مرسوم، از خنک‌کننده آبی پیشرفته (هیدرولیکی) استفاده می‌کند. سیستم خنک‌کننده آبی S19 XP Hyd یک سیستم closed-loop است که بی‌شباهت به سیستم‌های مورد استفاده در رایانه‌های شخصی قدرتمند نیست. اگرچه قیمت آن بسیار بالاست، اما سیستم خنک‌کننده پیشرفته و سطح نویز پایین‌تر آن می‌تواند ارزش آن را داشته باشد، به‌خصوص اگر در یک منطقه گرم آن را راه‌اندازی کنید.

اگرچه S19 P Hyd دارای هش‌ریت قابل‌توجهی است، اما به دلیل هزینه بالا و راندمان انرژی کمتر ۴۰ J/Th نمی‌تواند سودآوری شما را تحت تأثیر قرار دهد.

۷. Pangolin MicroBT WhatsMiner M3X

WhatsMiner M3X یک ماینر بسیار جمع و جور با هش ریت تنها ۱۲.۵ Th/s است. این دستگاه همچنین دارای مصرف انرژی ۲۰۵۰ وات است که نسبت به دیگر رقبا ضعیف‌تر است. با این حال، باید به خاطر داشته باشیم که M3X در سال ۲۰۱۸ ساخته شد.

تراشه مورد استفاده در این آسیک ماینر مبتنی بر فناوری ۲۸ نانومتری است، به همین دلیل است که مصرف انرژی بالایی دارد. در مقابل، ماینرهای نسل جدید از تراشه های ۷ یا ۵ نانومتری استفاده می‌کنند. M3X در درجه اول برای علاقه‌مندان به ماینینگ خانگی طراحی شده است.

به طور کلی، قیمت پایین تنها علت محبوبیت MicroBT M3X است. اگر در کشوری با هزینه برق بسیار پایین زندگی می‌کنید، این دستگاه نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۸. AvalonMiner 1166 Pro

AvalonMiner 1166 Pro از شرکت کنان (Canaan) به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت برای ماینرهای Bitmain و MicroBT ظهور کرده است. این یکی از ماینرهای قدیمی لیست ماست که تاریخ راه اندازی رسمی آن اوت ۲۰۲۰ است.

در حالی که ماینر AvalonMiner 1166 Pro هش ریت نسبتاً قابل قبولی در حدود ۸۰ Th/s دارد، اما مصرف انرژی آن در مقایسه با رقبا بالاتر است. تراشه SoC ۲۸ نانومتری این ماینر به ۳۴۰۰ وات برق نیاز دارد که نتیجه آن راندمان حدود ۴۲ J/Th است.

این ریگ ماینر از چهار فن خنک کننده استفاده می‌کند و دارای نویز ۷۵ دسیبل است. AvalonMiner 1166 Pro از یک SoC اختصاصی Canaan Kendryte K210 استفاده می‌کند که در بسیاری از دستگاه های هوشمند شرکت کنان نیز موجود است.

با توجه به بازده انرژی کمتر آن نسبت به رقبا، دستگاه ۱۱۶۶ Pro با قیمت‌ فعلی‌اش چندان توصیه نمی‌شود؛ اما اگر بتوانید این ماینر با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

۹. DragonMint T1

دراگون مینت تی ۱ (DragonMint T1) یک آسیک ماینر بسیار کم‌مصرف برای علاقه‌مندان به ماینینگ خانگی است. این دستگاه استخراج ارز دیجیتال تنها ۶ کیلوگرم وزن دارد و اولین بار در آوریل ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. در برخی بازارها به آن DragonMint T16T نیز می‌گویند.

DragonMint T1 با قدرت ۱۴۸۰ وات و هش ریت ۱۶ Th/s، ماینر قابل توجهی نیست. ضمن اینکه اطلاعات کمی در مورد سازنده چینی آن، هالونگ ماینینگ (Halong Mining)، در سطح اینترنت در دسترس است.

ماینر T1 دارای ولتاژ متوسط ​​۱۲ ولتی است و با ۲ فن فشرده کار می‌کند. این دستگاه می‌تواند حداکثر آستانه دمای ۴۰ درجه را تحمل کند.

۱۰. Ebang Ebit E11++

تصویر دستگاه Ebit E11++
شرکت Ebang یکی از قویترین دستگاه های ماینر خود را با عنوان Ebit E11++ در اکتبر سال ۲۰۱۸ روانه بازار کرد.

همچون DragonMint T1، دستگاه Ebit E11++ یک آسیک ماینر است که در چین تولید می‌شود. شرکت سازنده این دستگاه ای بنگ (Ebang) است. Ebit E11++ که در اکتبر ۲۰۱۸ راه اندازی شد، در مقایسه با استانداردهای سال ۲۰۲۳ قدیمی است.

این ماینر از یک تراشه ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند که هش ریت ۴۴ Th/s را تولید می‌کند، در حالی که حداکثر توان مصرفی ان دو هزار وات است. سطح ولتاژ مورد نیاز این دستگاه نیز حدود ۱۲ ولت است، که آن را به یک گزینه عالی برای استخراج ارز دیجیتال در خانه تبدیل می‌کند.

با این حال، سوالاتی در مورد در دسترس بودن Ebit E11++ وجود دارد. یک ماینر با این سطح از عملکرد نباید قیمتی بالاتر از ۳ هزار دلار داشته باشد. ماینرهای کارآمدتر و قدرتمندتر با قیمت‌های بسیار پایین‌تر نیز در بازار وجود دارند.

Ebit E11++ باید به‌روزرسانی و کارآمدتر شود تا در مقابل تعدادی از ماینرهای جدید مبتنی بر تراشه‌های ۵ و ۷ نانومتری رقابت کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی بهترین ماینرهای بیت کوین با مصرف انرژی پایین و هش‌ریت بالا پرداختیم. لقب کم مصرف ترین ماینر بیت کوین در این مقاله به دستگاه Dragonmint تعلق می‌گیرد؛ اما اگر بخواهیم کم مصرف ترین ماینر با تراهش بالا را به شما معرفی کنیم، مدل ‌ Antiminer s19j pro شرکت بیت مین پیشنهاد ما به شماست، چرا که راندمان انرژی آن با توجه به هش‌ریت بالایی که دارد، بسیار مطلوب است. حال شما نظر خود را با ما در میان بگذارید، کدام ماینر را برای استخراج بیت کوین ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرآیندی است که از طریق آن گره‌های مشارکت‌کننده در شبکه بلاک چین ‌یا ماینرها (Miner)، قدرت محاسباتی مورد نیاز برای تأیید تراکنش‌ها را فراهم  می‌کنند. راستی‌آزمایی، در این فضا، شامل حل یک معمای رمزنگاری پیچیده که تحت عنوان «اثبات کار» شناخته می‌شود انجام می‌شود. هنگامی که بلوک (Block) به بلاک چین اضافه شد، سایر کاربران می‌توانند تراکنش را تأیید کنند و یکپارچگی دفتر کل شبکه را حفظ کنند.

آیا می‌شود از آسیک ماینرها برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین استفاده کرد؟

در حالی که ماینرهای آسیک ASIC در اصل برای استخراج ارزهای دیجیتال خاصی چون بیت کوین طراحی شده‌اند، ارزهای دیجیتال دیگری مانند لایت کوین و اتریوم نیز وجود دارند که از الگوریتم‌های مقاوم در برابر آسیک استفاده می‌کنند. در نتیجه، آسیک ماینرها برای استخراج این ارزهای دیجیتال نیز قابل استفاده هستند.

آسیک ماینر چیست و چرا برای استخراج بیت کوین از آن استفاده می‌شود؟

ماینرهای آسیک سخت افزارهای تخصصی هستند که به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین طراحی شده‌اند. آنها در انجام محاسبات لازم برای ماینینگ بسیار کارآمد هستند و از نظر مصرف انرژی کارآمدتر از CPUها یا GPUها عمل می‌کنند.

هنگام انتخاب یک ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتال چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

هنگام انتخاب یک ماینر، باید عواملی مانند هش ریت، مصرف انرژی، هزینه و ارز دیجیتال خاصی که قصد استخراج آن را دارید در نظر گرفت. علاوه‌بر این، اعتبار  شرکت سازنده و در دسترس بودن خدمات مشتری و گارانتی فاکتورهای مهمی هستند.

آیا ماینرها می‌توانند با ظهور ارزهای دیجیتال و الگوریتم‌های جدید منسوخ شوند؟

بله. با ظهور ارزهای دیجیتال و الگوریتم‌های جدید، ممکن است اثربخشی ماینرهای موجود کاهش یابد. این به این دلیل است که ASIC ها به طور خاص برای یک الگوریتم خاص طراحی شده‌اند و اگر الگوریتم جدیدی معرفی شود، ممکن است برای استخراج موثر ارز دیجیتال جدید به سخت افزار متفاوتی نیاز داشته باشد.

منبع: bitcoinmarketjournal

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر