آموزش استخراج ترون (TRX‌) در ۷ مرحله + هزینه استخراج Tron

آیا استخراج ترون ممکن است؟ آموزش ماینینگ TRX در ۷ مرحله

شخصی در حال کندن کوه به دنبال استخراج ترون
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۳

ترون (Tron) یک سیستم عامل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین با قابلیت قرارداد هوشمند است که بر پایه یک ارز دیجیتال بومی به نام ترونیکس (TRX) عمل می‌کند. ترون مانند بسیاری از بلاک چین‌های دیگر تحت مکانیزم اجماع «اثبات سهام» کار می‌کند. این بدان معناست که شبکه ترون به چندین گره اعتبارسنج متکی است. اعتبارسنج‌ها کسانی هستند که امنیت تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید را به عهده دارند.

شاید برایتان جالب باشید که چگونه وقتی شبکه ترون با الگوریتم اجماع اثبات سهام عمل می‌کند، می‌توان رمزارز آن (TRX) را استخراج کرد؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ می‌دهیم و به آموزش استخراج ترون خواهیم پرداخت. اما قبل از آن بهتر است با نحوه کار بلاک چین ترون آشنا شویم.

استخراج در بلاک چین ترون به چه معناست؟

تصویری گرافیکی و قرمز رنگ با مضمون شبکه غیرمتمرکز ترون
ترون (Tron) یک بلاک‌چین غیرمتمرکز برای‌ تولید محتوا و سرگرمی است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند.

ترون یا ترونیکس (TRX) در ابتدا یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم بود. اما امروز، این ارز دیجیتال به عنوان یک کوین جداگانه بر روی شبکه ترون (Tron) اجرا می‌شود، شبکه‌ای که تمام داده‌های موجود در آن رایگان بوده و هیچ مقام مالی یا مرکزی آن را کنترل نمی‌کند.

کاربران در این شبکه توکن‌های TRX را به عنوان پاداش تولید محتوا به دست می‌آورند. آنها همچنین می‌توانند توکن‌های TRXخود را در شبکه استیک (سپرده‌گذاری) کنند، که در برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه ترون استفاده می‌شود. توکن TRX زیربنای توکن‌های جدید ایجاد شده در این شبکه است.

ترون بر روی الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) اجرا می‌شود. تراکنش‌های این شبکه توسط ۲۷ نماینده اعتبارسنجی می‌شوند که هر ۶ ساعت یک بار انتخاب شده و ارز دیجیتال TRX را به عنوان پاداش کار خود دریافت می‌کنند.

هر ۳ ثانیه یک بلاک جدید به بلاک چین ترون اضافه می‌شود. کاربرانی که بلوک‌های جدید اضافه می‌کنند، ۳۲ TRX به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

در شبکه ترون، از ارز دیجیتال TRX برای تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) استفاده می‌شود. کاربرانی که توکن TRX دارند می‌توانند با استیک کردن آن سود دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند از این توکن برای رأی دادن در شبکه استفاده کنند که مستقیماً آینده پروژه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما با توجه به اینکه این شبکه با الگورتیم اثبات سهام کار می‌کند، چگونه استخراج  TRX‌ ممکن است؟ در ادامه خواهیم دید.

چه کسی از TRX استفاده می‌کند؟

قبل از پرداختن به نحوه استخراج ترون (TRX)، اجازه دهید در مورد رایج‌ترین موارد استفاده آن بحث کنیم. ترون علاوه بر هدف اصلی خود که به عنوان یک پلتفرم برای تولیدکنندگان محتوا کار می‌کند، می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌ها را نیز پشتیبانی کند. شرکت‌هایی مانند Travala، SpendCard و Bitnovo از این رمزارز به عنوان وسیله پرداخت استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این، تتر استیبل کوین USDT را به شبکه ترون منتقل کرده است.

اکنون که یاد گرفتیم ترون (TRX) چیست، بیایید در مورد چگونگی استخراج ترون بحث کنیم.

آموزش استخراج ترون

ترون که یک رمزارز اثبات سهام نیابتی (DPoS) است، از مکانیزم متفاوتی در مقایسه با ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین و سایر آلتکوین هایی که از پروتکل اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند، استفاده می‌کند. به جای استخراج رمزارزها،  TRXاز طریق استیکینگ استخراج می‌شود.

برای درک بهتر الگوریتم DPoS، مهم است که مفهوم اساسی اثبات سهام (PoS) را بررسی کنیم که به عنوان پایه و اساس این شبکه عمل می‌کند. در PoS، دارندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند در ازای پاداش، توکن‌های خود را در شبکه سپرده‌گذاری یا استیک کنند. این شامل واریز مقدار مشخصی توکن در کیف پول خود برای یک دوره خاص است که در طی آن کاربر نمی‌تواند رمزارزهای خود را برداشت یا معامله کند. با انجام این کار، کامپیوتر آنها به عنوان یک گره یا نود در شبکه عمل می‌کند. احتمال انتخاب شدن به عنوان اعتبارسنج شبکه و دریافت پاداش بسته به مقدار ارز دیجیتال استیک شده و طول دوره استیکینگ افزایش می‌یابد. فرآیند انتخاب اعتبارسنج تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله سرمایه شماست.

حالا بیایید به سوال مورد نظر بپردازیم. از نظر فنی، ترون را نمی‌توان به دلیل عدم وجود سقف عرضه برای این ارز دیجیتال استخراج کرد. بر خلاف ارزهای دیجیتال مبتنی بر POW مانند بیت کوین، که در آن کوین‌ها استخراج می‌شوند، تمام کوین‌های ترون (۱۰۰.۸ میلیارد TRX) از قبل تولید شده‌اند. با این حال، یک راه جایگزین برای به دست آوردن TRX وجود دارد که از طریق استیک کردن توکن‌های شماست.

هرکسی که در اینترنت شروع به تحقیق در مورد نحوه استخراج ترون می‌کند، به غیرممکن بودن استخراج آن برمی‌خورد. با این حال، کاربران هنوز هم می‌توانند رمزارز TRX را از طریق ماینینگ به دست آورند. به عنوان مثال، ماینرها می‌توانند با استخراج اتریوم (ETH) بر روی کارت گرافیکی خود، ارز دیجیتال ترون کسب کنند. استخراج با کارت گرافیک (GPU) کارآمدتر از استفاده از پردازنده CPU است. تنها کاری که برای استخراج ترون رایگان لازم است انجام دهید این است که یکی از الگوریتم‌های ارائه شده در نرم افزار استخراج ترون را انتخاب کنید. شما باید بین ۲ گزینه زیر یکی را انتخاب کنید:

  1. الگوریتم Ethash که برای رمزگذاری اتریوم استفاده می‌شود
  2. و الگوریتم CryptoNite که رمزارزهای مبتنی بر حریم خصوصی مانند مونرو (Monero) بیشتر از ان استفاده می‌کنند.

در این روش، شما مانند معمول اتریوم را استخراج می‌کنید. سپس پلتفرم جوایز اتریوم را می‌گیرد و از آنها در استخرهای ماینینگ استفاده می‌کند. در مرحله بعد، جوایز به ترون (TRX) تبدیل شده و به شما بازپرداخت می‌شوند.

گفتنی است، روش دیگری به نام استخراج ابری نیز وجود دارد، استخراج ابری ترون به این معناست که شما بدون نیاز به خرید و نگهداری تجهیزات ماینینگ، از طریق یک پلتفرم استخراج ابری (Cloud Mining) اقدام به استخراج می‌کنید.

مراحل استخراج ترون در ۷ مرحله ساده

مراحل استراج ترون بدین شرح است:

  1. یک نرم افزار استخراج ترون خوب مانند Claymore’s Dual Ethereum Miner را دانلود کنید.
  2. بچ فایل با علامت «start_only_eth» را باز کنید.
  3. برای کپی کردن الگوریتم Ethash که شبیه «ethash.unmineable.com:3333» است، به Tron-mining بروید.
  4. متنی را که به این شکل است پیدا کنید: “eth-eu1.nanopool.org:9999” و آدرس «Receive» خود را جایگزین آن کنید.
  5. به کیف پول ترون خود بروید و آدرس «Receive» خود را از آنجا کپی کنید. پس از پیست کردن آن، بعد از آدرس خود «allpools 1» را تایپ کنید. با انجام این کار، می‌توانید بین ارزهای دیجیتال مختلف سوئیچ کنید. همچنین توصیه می‌شود برای شناسایی آسان‌تر، نام فایل BAT را به TRX تغییر دهید.
  6. پس از تغییر نام فایل، فایل‌های متنی را ببندید و ماینر خود را راه‌اندازی کنید. پیامی دریافت خواهید کرد که می‌گوید استخراج ترون شما تا چند لحظه دیگر آغاز شده است.
  7. به عنوان یک راه حل جایگزین (و کارآمدترین راه حل) می‌توانید از پلتفرم StormGain برای خرید، فروش و مبادله TRON د استفاده کنید.

برای استخراج ترون به چه چیزی نیاز دارید؟

تصویری با مضمون چگونه ترون را استخراج کنیم به همراه عکس یک دستگاه ماینر و توکن TRX
برای استخراج ترون داشتن یک سخت افزار قدرتمند ضروری نیست، ضمن اینکه میتوانید از کارت گرافیک هم استفاده کنید.

توصیه اصلی برای همه افرادی که نحوه استخراج ارز دیجیتال ترون را می‌آموزند این است که:

  • کارت گرافیک GPU خود را برای استخراج ترون با نصب جدیدترین درایورها از وب‌سایت رسمی ترون آماده کنند.
  • یک کیف پول برای توکن TRX دانلود و نصب کنید. آدرس کیف پول خود را که به عنوان نام کاربری شما در استخر استخراج TRON عمل می‌کند، دریافت کنید.
  • Claymore’s Dual Ethereum Miner را دانلود و نصب کنید. لطفا مطلع باشید که سیستم امنیتی شما ممکن است نرم افزار را به عنوان ویروس شناسایی کند؛ اما نگران نباشید.
  • یک استخر استخراج را راه‌اندازی کنید و آدرس کیف پول خود را به عنوان نام کاربری خود وارد کنید.
  • با دوبار کلیک کردن روی start.dat، استخراج را شروع کنید.

نرم افزار استخراج ترون چیست؟

ارز دیجیتال TRX توسط بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری پشتیبانی می‌شود. چندین گزینه وجود دارد که ماینرها می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. انتخاب کیف پول ترون بر اساس نیازهای خاص شما یک گام حیاتی برای همه افرادی است که قصد استخراج TRX را دارند.

با پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده در بالا، باید نرم افزار ماینینگ مورد استفاده خود را به عنوان نرم افزار اصلی انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم برنامه StormGain را امتحان کنید یا به سادگی از نسخه دسکتاپ پلتفرم استفاده کنید.

چگونه ترون را در رایانه شخصی استخراج کنیم؟

استخراج ترون با رایانه شخصی بهترین راه حل برای مبتدیان است. کاربرانی که در ماینینگ ترون تجربه دارند می‌توانند در آسیک‌ماینرها (ASIC) سرمایه گذاری کنند. اگرچه این روش برای استخراج TRX گران‌تر است، اما موثرتر عمل می‌کند.

در حین استخراج ترون رایگان با رایانه شخصی، نمودار سودآوری ماینینگ خود را به دقت زیر نظر داشته باشید تا حداکثر درآمد را در هر مرحله از راه به دست آورید.

استخراج ترون در گوشی اندروید و آیفون

می‌خواهید بدانید چگونه ترون را به صورت رایگان در گوشی اندروید استخراج کنید؟ استخراج ترون با موبایل آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه MinerGate را نصب کنید.

اما در حال حاضر به دلیل آسیب‌هایی که استخراج کریپتو به سخت افزار وارد می‌کند ماینینگ با گوشی‌های آیفون غیرممکن است.

سودآوری استخراج TRX چقدر است؟

سودآوری استخراج رمزارز ترون (TRX) به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله هزینه راه‌اندازی سخت افزارها، نرم افزار انتخاب شده، مالیات، هزینه برق و موارد دیگر. بهترین راه برای برآورد سودآوری استخراج ترون، بررسی نمودارهایی است که سودآوری تخمینی استخراج TRON را در محل شما نشان می‌دهد.

استخراج یک ترون (TRX) چقدر هزینه دارد؟

هیچ نرخ جهانی برای هزینه استخراج یک TRON وجود ندارد. با این حال، اگر می‌خواهید کارآمد باشید و حداکثر سود را به دست آورید، توصیه می‌شود در یک آسیک ماینر (ASIC) که به‌طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده است، سرمایه‌گذاری کنید.

جمع‌بندی

به طور کلی، استخراج ترون امکان پذیر است، اما این فرآیند کاملاً با ماینینگ به معنای متعارف آن متفاوت است و نه تجهیزات قدرتمند و نه پاداش مستقیم TRX را شامل می‌شود. الگوریتم اجماع DPoS ترون تنها ۲۷ کاربر یا نماینده را قادر می‌سازد تا تراکنش‌ها را تأیید و بلاک ها را ایجاد کنند. سایر اعضای جامعه ترون به نامزدها رأی می‌دهند تا نمایندگان به اعتبارسنج تراکنش‌ها تبدیل شده و یک روش دموکراتیک غیرمتمرکز برای مدیریت اکوسیستم ترون ارائه کنند.

سوالات متداول در مورد استخراج ترون

آیا می‌توانم توکن TRX را در رایانه شخصی خودم استخراج کنم؟

بله. شما می‌توانید با روش‌های غیرمستقیم به استخراج ترون از طریق رایانه شخصی خود بپردازید.

سوپر نماینده  (Super Representatives) در شبکه ترون چیست؟

Super Representatives گره‌های منتخب در شبکه ترون هستند که تراکنش‌ها را تایید کرده و بلوک های جدید ایجاد می‌کنند. آنها که از سوی هولدرهای توکن TRX رأی می‌گیرند، نقش مهمی در حفظ شبکه دارند.

چگونه می‌توانم به یک نماینده در شبکه ترون تبدیل شوم؟

برای تبدیل شدن به یک سوپر نماینده در بلاک چین ترون، باید برای کسب رأی از دارندگان توکن TRX تلاش کنید. ۲۷ کاندیدای برتر با بیشترین آرا به عنوان سوپر نماینده انتخاب می‌شوند.

آیا استخراج ترون سودآور است؟

از آنجایی که ترون به صورت مرسوم قابلیت استخراج  ندارد، سودآوری آن به عواملی مانند شرایط بازار، مشارکت در شبکه و پاداش‌های استیکینگ بستگی دارد. تحقیق و درک این عوامل قبل از سرمایه گذاری در ترون بسیار مهم است.

مزایای استفاده از توکن TRX در شبکه ترون چیست؟

با استیک کردن توکن‌های TRX در شبکه ترون ، کاربران می‌توانند پاداش‌هایی را در قالب توکن‌های TRX اضافی کسب کنند. استیکینگ همچنین به ایمن سازی شبکه و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی از طریق رأی دادن به نمایندگان کمک می‌کند.

منبع: stormgain

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر