صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین آمریکا، روز چهارشنبه با خروج خالص روزانه‌ی ۱۲۰.۶۴ میلیون دلار مواجه شدند. این در حالی است که طبق داده‌های SoSoValue، از مجموع هشت محصول ثبت‌شده، هیچ ورودی جدیدی مشاهده نشده است.

اطلاعات SoSoValue نشان می‌دهد از صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) که معادل بیت‌کوین است، مبلغ ۱۳۰.۴۲ میلیون دلار خارج شده است. در همین حال، تنها دو صندوق متعلق به فیدلیتی (Fidelity) و آرک اینوست (Ark Invest) مجموعاً حدود ۱۰ میلیون دلار ورودی داشته‌اند. هشت صندوق دیگر از جمله IBIT متعلق به بلک‌راک (BlackRock) و BITB متعلق به بیت‌وایز (Bitwise) هیچ ورودی یا خروجی جدیدی ثبت نکرده‌اند. به‌ویژه IBIT متعلق به بلک‌راک، پس از ۷۱ روز روند صعودی متوالی، روز چهارشنبه با خروج سرمایه مواجه شد.

راشل لوکاس، تحلیلگر ارز دیجیتال در بازارهای BTC، به The Block گفت:

«روزهایی با ورودی صفر عادی هستند و نشان‌دهنده‌ی شکست محصول نیستند. این موضوع همچنین با عملکرد بازار و تنش‌های ژئوپلیتیکی هم‌زمان است که بر پیچیدگی‌های فراتر از جریان‌های ETF تأکید می‌کند.»

جو کیزلین، مدیر بازاریابی نهادی صرافی رمزارز BIT نیز گفت که عدم ورود و خروج سرمایه در یک ETF رویداد خاصی محسوب نمی‌شود، در حالی که این وضعیت می‌تواند نشانه‌ای از کاهش هیجان برای ETFها باشد.

کیزلین اظهار داشت:

«پل زدن سیستم مالی سنتی به روایت بیت‌کوین زمان‌بر است و ما همچنان شاهد ورودهای جدید به صورت موجی خواهیم بود، زیرا ماشین کند اما غیرقابل توقف سیستم مالی سنتی (TradFi) با ارزهای دیجیتال همگام می‌شود.»

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، پیش‌تر در رسانه‌ی X توضیح داده بود که سهام ETF در واحدهایی ایجاد یا منحل می‌شوند که این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که عدم تعادل قابل توجهی بین عرضه و تقاضا وجود داشته باشد، از این رو است که اغلب می‌توان در چنین محصولاتی شاهد جریان صفر باشیم.

بر اساس داشبورد داده‌های ETF وب‌سایت The Block، حجم معاملات تجمعی برای هر ۱۱ صندوق ETF مبتنی بر بیت‌کوین تقریباً به ۲۳۰ میلیارد دلار نزدیک می‌شود.

منبع: The Block