ارز دوج ایلان مارس چیست؟ | تاریخچه، ویژگی، مزایای خرید elon
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد مورس امروز همستر جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی
  2. بیت کوین به دنبال ثبت رکورد جدید با ۶۴ هزار دلار
  3. همکاری پوما با UNKJD Soccer؛ گام مهمی به سوی پذیرش گسترده وب۳
  4. انیگما راکی ربیت امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  6. چرا نات‌کوین با وجود سوزاندن ۲۳۳ میلیون توکن همچنان در افت است؟
  7. سولانا سیکر؛ گوشی کریپتوی نسل جدید با امکاناتی جذاب و ایردراپ‌های ویژه
  8. انتقال سرمایه از کتیزن به کیف پول غیر حضانتی شروع شد
  9. کارت های امروز همستر پنجشنبه ۲۹ شهریور + ویدیوی آموزشی
  10. چرا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد؟
  11. افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل و سیگنال صعودی به معامله‌گران
  12. کارت های امروز راکی ربیت پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  13. رمز جیمز (GEMZ) امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور
  14. قیمت امروز همستر کامبت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  15. قیمت امروز کتیزن پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  16. قیمت امروز راکی ربیت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  17. کد کمبو میم فای امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش وارد کردن
  18. پاسخ پازل امروز ربات میجر پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  19. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  20. تصویر امروز جیمز پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

ارز دوج ایلان مارس چیست؟ چه ویژگی‌هایی Dogelon را منحصر به فرد می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۳
تصویری از دو سکه روی نمودار با طرح ارز دوج ایلان مارس

دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) یکی از میم کوین‌های محبوب است که بر بستر بلاکچین‌های اتریوم و پالیگان فعالیت می‌کند. این ارز با جامعه‌ای بزرگ و فعال ELON به عنوان یک ارز بین کهکشانی معرفی شده است و به سرعت توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله از رمزینکس به بررسی جزئیات این ارز دیجیتال و ویژگی‌های منحصر به فرد آن خواهیم پرداخت.

دوج ایلان مارس چیست؟

دوج ایلان مارس (ELON) یکی از میم کوین‌های محبوب محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ با الهام از دوج کوین و ایلان ماسک، کارآفرین مشهور ایجاد شده است. این ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین‌های اتریوم و پالیگان فعالیت می‌کند و از دسته ارزهای با نماد تم سگ قرار دارد مشابه دوج کوین، شیبا اینو و فلوکی اینو.

نام این ارز ترکیبی از دوج کوین و ایلان ماسک است و اشاره به مریخ در نام آن به میم معروف «به سوی ماه» اشاره دارد که نشان‌دهنده حرکت صعودی و موفقیت‌آمیز این توکن است. دوج ایلان مارس با بیش از ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده در توییتر و بیش از ۸۴ هزار دنبال‌کننده در تلگرام جامعه‌ای قابل توجه را به خود جذب کرده است.

ارز دیجیتال ELON با هدف ایجاد یک ارز منصفانه و مبتنی بر جامعه طراحی شده است. توسعه‌دهندگان این پروژه هیچ توکنی را برای خود نگه نداشته‌اند و نیمی از توکن‌های ELON را به ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم ارسال کرده‌اند.

دوج ایلان مارس به عنوان یک ارز بین کهکشانی معرفی شده است که در آینده می‌تواند توسط ساکنین فضایی در مریخ و سایر سیارات استفاده شود. ELON با هدف حمایت از معامله‌گرانی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، شهرت پیدا کرده است و جامعه Dogelon اغلب مبلغی را برای کمک به قربانیان راگ پول ارسال می‌کند.

تاریخچه و بنیانگذاران دوج ایلان مارس

تصویری از یک سکه با نماد ELON در کنار چارت و نمودار این ارز.
دوج ایلان مارس کاربردی به جز میم کوین بودن ندارد.

بنیان‌گذاران دوج ایلان مارس مانند شیبا اینو همچنان ناشناس باقی مانده‌اند. تا کنون هیچ وایت پیپر یا اطلاعات دقیقی درباره توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال دوج ایلان مارس منتشر نشده است. وب‌سایت پروژه ادعا می‌کند که ارز دوجلون یک فورک از دوج‌کوین محسوب می‌شود اما شواهد کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد، به ویژه با توجه به اینکه عرضه کل توکن‌های ELON بسیار بیشتر از DOGE است. با این حال احتمال می‌رود که ایلان ماسک پشت این پروژه باشد، زیرا او به عنوان حامی اصلی آن شناخته می‌شود.

در اکتبر ۲۰۲۱ تیم توسعه‌دهنده در وب‌سایت خود، دوجلون مارس یکی از رقبای دوج کوین را به شکل زیر معرفی کرده و خرید دوج ایلان مارس در صرافی‌های ارز دیجیتال امکان پذیر شد، همچنین ایلان ماسک نیز این متن را در توییتر خود بازنشر کرد:

ساکنان عزیز زمین، همان‌طور که می‌دانید من زندگی خود را وقف تبدیل بشر به گونه‌ای چند سیاره‌ای کرده‌ام. این شامل چهار بخش مختلف است:
پرواز بین سیاره‌ای
فرستادن مهاجران
شکل‌دهی به زمین
ایجاد یک ارز بین سیاره‌ای
من خوشحالم که امروز اولین ارز بین سیاره‌ای، دوج ایلان مارس را معرفی کنم.
این رمز ارز یک فورک از دوج کوین است و به نام پایتخت مریخ Dogelon نام‌گذاری شده است. نماد این ارز دیجیتال ELON است که از سردرگمی جلوگیری می‌کند. من این ارز را برای آوردن اولین مهاجران به مریخ راه‌اندازی کرده‌ام و هدف آن کمک به دیگران در این مسیر است. بسیاری امیدوارند روزی به ماه برسند، اما ما می‌خواهیم به مریخ و فراتر از آن برویم. با این حال ممکن است در این مسیر افراد در دام دزدی‌ها و توکن‌های کلاهبرداری بیفتند. به همین دلیل جامعه دوجلون متعهد می‌شود که به مرور زمان برای قربانیان دزدی و کلاهبرداری توکن ارسال کند تا بدترین روز زندگی تجاری آنها به بهترین روز تبدیل شود و بعد از مدتی بتوانند در پروازهای معمولی ما به مریخ به ما بپیوندند.

چگونگی عملکرد شبکه ELON 

تصویری از نماد دوج ایلان مارس
توسعه‌دهندگان Dogelon اظهار داشتند این پروژه در آینده بر بستر بلاکچین سولانا نیز عرضه می‌شود.

آنچه می‌دانیم این است که دوج ایلان مارس بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است، به این معنی که ELON یک توکن ERC-20 است که می‌توان آن را به راحتی در هر کاوشگر بلاک اتریوم ردیابی کرد. بر اساس تاریخچه زنجیره‌ای ELON مشخص است که تیم دوجلون مارس هیچ پیش‌فروشی برای توکن‌ها انجام نداده و به اعضای پروژه دسترسی زودهنگام به توکن‌های ELON قبل از عرضه عمومی نداد.

در عوض نیمی از کل عرضه توکن‌های ایلان به طور دائمی در یک پروتکل نقدینگی یونی‌سواپ قفل شد و نیمه دیگر به ویتالیک بوترین یکی از بنیان‌گذاران اتریوم ارسال شد. این حرکت مشابه استراتژی‌ای بود که قبلا توسط شیبا اینو به کار گرفته شده بود، با هدف کاهش عرضه در گردش پروژه و جلب توجه به پروژه‌های آن.

ویتالیک در نهایت تصمیم گرفت بیشتر توکن‌های SHIB خود را به یک خیریه کمک به کووید-۱۹ در هند و سایر سازمان‌های غیرانتفاعی اهدا کند و به همین ترتیب توکن‌های ELON خود را به چندین خیریه اهدا کرد. بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های کریپتویی ویتالیک بوترین، سازمانی به نام بنیاد Methuselah بود، یک سازمان غیرانتفاعی که بر روی تمدید زندگی اخلاقی و درمان‌های پزشکی بازسازی‌کننده تمرکز دارد.

ویتالیک تقریبا نیمی از توکن‌های ELON خود را (به ارزش تقریبی ۳۳۶ میلیون دلار در آن زمان) به بنیاد Methuselah تقدیم کرد. پس از این اهدا بنیاد یک بیانیه مطبوعاتی صادر کرد و قول داد که به عنوان نگهبانان مسئول توکن‌های ELON خود عمل کند. به طور خاص این بیانیه اعلام کرد که بنیاد توکن‌های ELON خود را حداقل به مدت یک سال نگه خواهد داشت و هرگونه فروش آینده توکن‌ها به حفظ ارزش ایلان و پیشبرد اهداف انسانی بنیاد کمک خواهد کرد. این اعلامیه شور و شوق زیادی در جامعه بزرگتر کریپتو ایجاد کرد.

ویژگی‌های منحصر به فرد دوج ایلان مارس

دوج ایلان مارس تفاوتی با سایر توکن‌های کریپتویی ندارد. معامله‌گران می‌توانند آن را بخرند، بفروشند و به کیف پول‌های کریپتویی ارسال کنند. با این حال چند ویژگی منحصر به فرد وجود دارد که توسعه‌دهندگان ELON مسبب آن هستند. 

ویژگیتوضیحات
توزیع عادلانهنیمی از توکن‌های ELON به ویتالیک بوترین ارسال شد و نیمه دیگر در استخر نقدینگی یونی‌سواپ قفل شد.
بدون پیش‌فروشتوسعه‌دهندگان هیچ پیش‌فروشی برای توکن‌ها انجام ندادند و همه توکن‌ها به صورت عمومی عرضه شدند.
کمک به قربانیان کلاهبرداریجامعه دوجلون تشویق می‌شود که توکن‌های ELON را به قربانیان کلاهبرداری اهدا کنند.
بلاکچین اتریومتوکن ELON بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است که امنیت و شفافیت بالایی را فراهم می‌کند.
شخصیت کمیک NFTخرید کمیک‌هایی که در آن‌ها دوج ایلان مارس به عنوان شخصیت اصلی یک سری کمیک NFT حضور دارد، فقط با اتریوم قابل خریداری است.
جدول ویژگی‌های ارز Dogelon

مزایای خرید دوج ایلان مارس از صرافی‌های معتبر ایرانی

تصویری از نماد ارز Dogelon
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال دوج ایلان مارس ساختار ضد تورم آن است.

خرید و فروش دوج ایلان مارس از صرافی‌های معتبر ایرانی مانند رمزینکس، به دلیل عدم وجود چالش‌های مرتبط با صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی بسیار مناسب‌تر است. در صرافی‌های خارجی، کاربران ایرانی با مشکلاتی مانند تحریم‌ها، بلوکه شدن دارایی‌ها و محدودیت‌های دسترسی مواجه هستند. اما در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی این مشکلات وجود ندارد و معامله‌گران می‌توانند با اطمینان بیشتری به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. علاوه بر این استفاده از صرافی‌های داخلی باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی و با استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی حساب خود را شارژ کرده و معاملات خود را به صورت ریالی انجام دهند

جمع‌بندی 

ارز دوج ایلان مارس با الهام از دوج کوین و ایلان ماسک، به عنوان یکی از پروژه‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای میم کوین‌ها شناخته می‌شود که از زمان عرضه خود توانسته است پر سر و صدا باشد و توجه بسیاری را به خود جلب کند. این ارز دیجیتال با بهره‌گیری از بلاکچین‌های اتریوم و پالیگان نه تنها به دلیل نام و نماد خود بلکه به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی مانند توزیع عادلانه توکن‌ها و کمک به قربانیان کلاهبرداری توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال پیدا کند. 

با وجود ناشناس بودن بنیان‌گذاران و عدم وجود وایت پیپر، دوج ایلان مارس با ایجاد شفافیت و اعتماد از طریق ارسال نیمی از توکن‌ها به ویتالیک بوترین و قفل کردن نیمه دیگر در استخر نقدینگی موفق شده است تا جامعه‌ای بزرگ و فعال را به خود جذب کند. ELON با پتانسیل استفاده به عنوان یک ارز بین کهکشانی و بهره‌مندی از امنیت و شفافیت بلاکچین اتریوم می‌تواند در آینده نقش مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال ایفا کند هرچند موفقیت بلندمدت آن به میزان پذیرش و استفاده واقعی آن در جامعه بستگی دارد.

سوالات متداول 

چگونه می‌توان ELON را ذخیره کرد؟

دوجلون مارس را می‌توان در کیف پول‌های دیجیتال که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کرد.

آیا دوج ایلان مارس ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

به دلیل نوسانات شدید و عدم کاربرد خاص، سرمایه‌گذاری در Dogelon با ریسک بالایی همراه است.

چگونه می‌توان دوج ایلان مارس را ردیابی کرد؟

دوجلون را می‌توان از طریق کاوشگرهای بلاکچین اتریوم مانند اتر اسکن ردیابی کرد.

منبع: fool | prestmittn

به این post امتیاز دهید
درباره مریم طحافچی
مریم طحافچی هستم، دارای مدرک لیسانس روانشناسی از دانشگاه پیام نور و مدرک ویراستاری. با سابقه 6 ساله در این زمینه، علاقه‌مند به تحریر و نوشتن شدم و پس از کار در حوزه ویرایش، به تدوین محتوا و نوشتن مقالات پرداختم. تجربه دو ساله‌ام در حوزه ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی، علاقه‌ام به نوشتن در این زمینه به خصوص روانشناسی ترید را تقویت کرد. از بین رمزارزها، آدا (ADA) یکی از محبوب‌ترین‌های من است.
درباره مریم طحافچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر