ارز آی او نت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ - رمزینکس
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. چرا نات‌کوین با وجود سوزاندن ۲۳۳ میلیون توکن همچنان در افت است؟
  2. سولانا سیکر؛ گوشی کریپتوی نسل جدید با امکاناتی جذاب و ایردراپ‌های ویژه
  3. انتقال سرمایه از کتیزن به کیف پول غیر حضانتی شروع شد
  4. کارت های امروز همستر پنجشنبه ۲۹ شهریور + ویدیوی آموزشی
  5. چرا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد؟
  6. افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل و سیگنال صعودی به معامله‌گران
  7. کارت های امروز راکی ربیت پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  8. رمز جیمز (GEMZ) امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور
  9. قیمت امروز همستر کامبت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  10. قیمت امروز کتیزن پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  11. قیمت امروز راکی ربیت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  12. پاسخ پازل امروز ربات میجر پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  13. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  14. تصویر امروز جیمز پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  15. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

ارز آی او نت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
لوگو ارز آی او نت پس زمینه نوری آبی

در دنیای امروز که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به سرعت در حال پیشرفت هستند، نیاز به قدرت محاسباتی GPU به شدت افزایش یافته است. کمبود ظرفیت GPU در سطح جهانی، پروژه‌های کریپتو را به سمت ارائه راهکارهایی برای تامین این نیاز سوق داده است. یکی از این پروژه‌ها، ارز آی او نت (IO.NET) است که با هدف تمرکززدایی از تامین قدرت محاسباتی GPU برای اقتصاد رو به رشد هوش مصنوعی پا به عرصه گذاشته است. کاربران و تیم‌های استارتاپی با خرید آی او نت و استفاده از آن در پروتکل، به مجموعه‌ای غیر متمرکز از منابع پردازشی دسترسی پیدا می‌کنند. در این مقاله، به بررسی چیستی و کاربردهای ارز آی او نت می‌پردازیم.

ارز آی او نت چیست؟

لوگو آی او نت پس زمینه موج
ارز آی او نت یکی از فعالان جدی صنعت ترکیبی هوش مصنوعی و بلاکچین است

ارز آی او نت (IO.NET)، یک شبکه غیرمتمرکز GPU است که در نوامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد. شبکه آی او نت با گردآوری قدرت محاسباتی بلااستفاده از مراکز داده مستقل، ماینرهای کریپتو و GPUهای مصرف‌کنندگان، به افزایش عرضه GPUها کمک می‌کند. ایده اصلی پشت این پروژه این است که بخش قابل توجهی از قدرت محاسباتی GPU در جهان به صورت بهینه استفاده نمی‌شود. با توجه به کمبود جهانی قدرت محاسباتی و زمان طولانی مورد نیاز برای توسعه عرضه GPU، آی او نت قصد دارد این قدرت محاسباتی بلااستفاده را جمع‌آوری و در اختیار کاربران قرار دهد.

از زمان راه‌اندازی، این شبکه نزدیک به ۱۹۰۰۰ واحد GPU و بیش از ۶۰۰۰ واحد CPU را که آزمون Proof of Compute را گذرانده‌اند، جمع‌آوری کرده است. همچنین، آی او نت با دیگر شبکه‌های محاسباتی غیرمتمرکز مانند Render Network و Filecoin همکاری کرده و ۲۰۰۰ واحد GPU آنها را در شبکه خود ادغام کرده است.

عملکرد آی او نت چگونه است؟

در شبکه آی او نت، تامین‌کنندگان GPU، قدرت محاسباتی خود را از طریق IO Worker، رابطی برای مدیریت قدرت محاسباتی، ارائه می‌دهند. IO Worker به طور خودکار قدرت محاسباتی شبکه را مدیریت می‌کند و استفاده مقرون به صرفه از GPUهای ارائه شده را تضمین می‌کند.

از سوی دیگر، کاربران نهایی از طریق IO Cloud با GPUهای آی او نت ارتباط برقرار می‌کنند تا خوشه‌های GPU غیرمتمرکز را مدیریت کنند. این به آنها اجازه می‌دهد منابع GPU را بدون سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار گران‌قیمت یا مدیریت زیرساخت، به سرعت و کارآمد مدیریت کنند. IO Cloud روی Ray، یک چارچوب محاسباتی یکپارچه متن‌باز که توسط OpenAI برای آموزش GPT3 و GPT4 استفاده می‌شود، مستقر شده است.

پرداخت‌های کاربران نهایی به ارائه‌دهندگان GPU و CPU می‌تواند از طریق کریپتو در بلاکچین Solana یا از طریق کارت اعتباری انجام شود. تامین‌کنندگان می‌توانند پرداخت‌ها را به صورت USDC یا توکن بومی آی او نت، IO دریافت کنند. آن‌ها با فروش توکن در هر صرافی ارز دیجیتال می‌توانند درآمد خود را به ارز فیات تبدیل کنند. هنگام استفاده از IO، هیچ کارمزد تراکنشی بر پرداخت اعمال نمی‌شود در حالی که USDC شامل ۲٪ کارمزد است. به طور مشابه، برای کاربر نهایی، پرداخت‌های انجام شده در USDC مشمول ۲٪ کارمزد تسهیل می‌شوند.

در حال حاضر، شبکه از طیف وسیعی از GPUهای Nvidia و همچنین مجموعه‌ای از CPUهای مدل‌های M1-M3 اپل و Ryzen AMD پشتیبانی می‌کند. با بلوغ شبکه، دستگاه‌های پشتیبانی شده بیشتری در طول زمان اضافه خواهند شد.

ویژگی‌های ارز آی او نت (IO.NET) چیست؟

جدول زیر ویژگی‌های اصلی ارز دیجیتال IO را نشان می‌دهد:

ویژگیتوضیحات
نامIO Coin (IO)
پلتفرمبلاک‌چین اختصاصی
هدفایجاد یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز و ایجاد راه‌حل‌های بلاک‌چین برای مدیریت دارایی‌ها و تراکنش‌های مالی
سال تاسیس۲۰۲۳
الگوریتم اجماعالگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake)
ویژگی‌های امنیتیاستفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته برای تأمین امنیت شبکه و داده‌ها
پشتیبانی از کیف‌پول‌هاپشتیبانی از کیف‌پول‌های مختلف برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال IO
ویژگی‌های ارز آی او نت

توکن IO و کاربرد آن در اقتصاد غیر متمرکز آی او نت

لوگو آی او نت پس زمینه ابر و دود
فرایندهای مالی پروتکل IO.net به کمک توکن IO انجام می‌شود

توکن IO، نقش کلیدی در تضمین پایداری بلندمدت پروژه آی او نت ایفا می‌کند. این توکن با ایجاد انگیزه برای تامین‌کنندگان و محافظت از شبکه، به رشد و توسعه آن کمک می‌کند.

تمامی پرداخت‌ها در اکوسیستم آی او نت با استفاده از توکن IO انجام می‌شود. در حالی که کاربران می‌توانند هزینه منابع مورد استفاده خود را با USDC یا سایر توکن‌های پشتیبانی شده پرداخت کنند، این امر تقاضا برای توکن IO را ایجاد می‌کند زیرا هزینه تامین‌کنندگان GPU با توکن‌های IO پرداخت می‌شود. علاوه‌بر این، دارندگان IO می‌توانند توکن‌های IO خود استیک کنند.

جمع‌بندی

لوگو آی او نت پس زمینه مشکی
آی او نت درصورت ادامه پیدا کردن رشد صنعت هوش مصنوعی، احتمالا آینده روشنی خواهد داشت

ارز آی او نت یک پروژه نوآورانه در حوزه کریپتو بوده که با هدف تمرکززدایی از تامین قدرت محاسباتی GPU برای اقتصاد رو به رشد هوش مصنوعی پا به عرصه گذاشته است. با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای قدرت محاسباتی GPU و نقش کلیدی آی او نت در تامین این نیاز، آینده این ارز دیجیتال امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو هستید که پتانسیل رشد بالایی داشته باشد، ارز آی او نت می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. اما قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و ریسک‌های مرتبط را در نظر بگیرید. همچنین، توصیه می‌شود اخبار و تحولات مربوط به این پروژه را دنبال کنید تا از آخرین اطلاعات و رویدادها آگاه باشید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان ارز آی او نت خرید؟ 

می‌توانید ارز آی او نت را از طریق صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز خریداری کنید. برخی از صرافی‌های معتبری که از ارز آی او نت پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: بایننس، کوکوین، گیت، یونی سواپ و پن کیک سواپ و از بین صرافی‌های داخلی هم می‌توان به رمزینکس اشاره کرد.

آیا خرید ارز آی او نت امن است؟ 

خرید ارز آی او نت از صرافی‌های معتبر و با رعایت نکات امنیتی، امن است. اما مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، با ریسک‌هایی همراه است و باید قبل از خرید، تحقیقات لازم را انجام دهید.

آینده ارز آی او نت چگونه خواهد بود؟ 

با توجه به افزایش تقاضا برای قدرت محاسباتی GPU و نقش کلیدی آی او نت در تامین این نیاز، آینده این ارز دیجیتال امیدوارکننده به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود با توسعه شبکه و افزایش تعداد کاربران و تامین‌کنندگان، ارزش ارز آی او نت نیز افزایش یابد.

کاربردهای ارز آی او نت چیست؟ 

ارز آی او نت در درجه اول برای تامین قدرت محاسباتی مورد نیاز برای برنامه‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌شود. اما می‌تواند در سایر حوزه‌ها مانند اینترنت اشیا، زنجیره تامین و بازی‌های ویدئویی نیز کاربرد داشته باشد.

منابع: atomicwallet | coinmarketcap

به این post امتیاز دهید
کیاندخت کرباسی زاده
درباره کیاندخت کرباسی‌زاده
دو سالی هست که می‌نویسم، کارم رو با نوشتن تو حوزه زیرساخت، هاست و سرور شروع کردم و بعد با بلاکچین آشنا شدم. به فناوری بلاکچین به خاطر جدید بودنش علاقه دارم و سعی می‌کنم کمی هم توی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنم.
درباره کیاندخت کرباسی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر