ارتباط پولکا استارتر با پولکادات؛ مهاجرت از اتریوم به پولکادات - رمزینکس
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. معرفی نشان جدید «تقلب بد است» در بازی همستر کامبت برای مقابله با تقلب
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  3. کد ویدیو میم فای یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  4. انیگما راکی ربیت امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت یکشنبه ۱۸ شهریور + آموزش ویدئویی
  6. کد مورس امروز همستر یکشنبه ۱۸ شهریور
  7. ایردراپ‌های بزرگ بعدی بازی‌های تلگرامی: از همسترکامبت تا راکی ربیت
  8. عرضه توکن کتیزن در ۳۰ شهریور: پیش‌بینی‌ها، قیمت و تغییرات بازار
  9. چرا قیمت بیت کوین (BTC) در حال سقوط است؟ دلایل اصلی کاهش ۷ درصدی
  10. کاردانو به نزدیکی سطح حمایت حیاتی ۰.۳۱۷۲ دلار رسید: آیا گاوها وارد عمل خواهند شد؟
  11. کارت های امروز همستر شنبه ۱۷ شهریور
  12. چشم‌انداز آینده ترون، کاهش قیمت در کوتاه‌مدت یا فرصت ورود به بازار؟
  13. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۷ شهریور + آموزش وارد کردن
  14. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۷ شهریور
  15. کارت های امروز راکی ربیت شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  16. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۷ شهریور به همراه تصویر آموزشی
  17. قیمت امروز همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور در بازار پیش از عرضه
  18. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  19. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۷ شهریور
  20. کد ویدیو میم فای شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور + آموزش ویدئویی

ارتباط پولکا استارتر با پولکادات؛ مهاجرت از اتریوم به پولکادات

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

شبکه پولکا استارتر به عنوان سکوی پرتاب پروژه‌های جدید، نقش کلیدی و برجسته‌ای را برای جذب سرمایه از روش‌های غیرمتمرکز ایفا می‌کند. جالب است بدانید این شبکه ابتدا بر روی شبکه اتریوم ساخته شده بود، اما سپس به شبکه پولکادات منتقل شد. اما دلیل این انتقال چیست و چه ارتباطی بین دو شبکه پولکا استارتر و پولکادات وجود دارد؟ در این مطلب از رمزینکس به این سوال پاسخ می‌دهیم و بررسی خواهیم کرد که ارتباط بین این دو شبکه چگونه به ایجاد پلتفرم‌های منعطف‌تر و پیشرفته‌تر کمک می‌کند.

پولکا استارتر چیست و چه ارتباطی با پولکادات دارد؟

تصویری صورتی رنگ که چندین نفر آدم در حال حرکت از مسیر‌های مختلف به سمت حرف P هستند که در یک دایره به انگلیسی نوشته شده است.
شبکه پولکا استارتر بر روی شبکه پولکادات ساخته شده است و امکان جذب سرمایه را برای پروژه‌های تازه به وجود می‌آورد.

شبکه پولکا استارتر یک پلتفرم غیرمتمرکز برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است که بر روی شبکه پولکادات به وجود آمده است. به بیان ساده‌تر، پولکا استارتر شبکه‌ها و پروژه‌های جدید مبتنی بر بلاک‌چین را قادر می‌سازد تا سرمایه لازم را جمع‌آوری و توکن‌های جدید خود را در یک محیط غیرمتمرکز و قابل همکاری راه‌اندازی کنند. در سیستم جمع‌آوری سرمایه غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای شبکه پولکا استارتر، تراکنش‌ها با کارمزد بسیار کم و مقرون‌به‌صرفه پردازش می‌شوند و این شبکه از بلاک‌چین‌هایی نظیر اتریوم، بایننس، پالیگان، اوالانچ پشتیبانی می‌کند.

اصلی‌ترین ارتباط میان پولکا استارتر و پولکادات در این است که شبکه پولکا استارتر از اتریوم به پولکادات انتقال پیدا کرد و این شبکه برای هر پروژه و پلتفرم تازه‌کاری که در ابتدای مسیر خود به دنبال کسب سرمایه اولیه باشد، گزینه بسیار مناسبی است.

۳ ویژگی‌ مهم پولکا استارتر

آشنایی با ویژگی‌های شبکه پولکا استارتر به درک ما برای بررسی عمیق‌تر ارتباط پولکا استارتر با پولکادات کمک خواهد کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه در سه مورد زیر خلاصه می‌شود:

۱- سازگاری با زنجیره‌های مختلف

یکی از خصوصیات کلیدی شبکه پولکا استارتر توانایی آن برای پردازش و انجام عملیات در چندین بلاک‌چین به‌طور هم‌زمان است. این برنامه از پروژه‌های مختلف برای جمع‌آوری سرمایه پشتیبانی می‌کند، امکان همکاری و کاهش موانع دسترسی پروژه‌ها به نقدینگی را فراهم می‌کند.

۲- ادغام KYC برای امنیت بیشتر

ویژگی KYC در شبکه پولکا استارتر یک لایه امنیتی به تمامی عملیات اضافه می‌کند. این لایه امنیتی تضمین می‌‌دهد که فقط کاربران تایید شده می‌توانند در IDO‌ها شرکت کنند. در حوزه ارز دیجیتال، IDO مخفف عبارت «Initial Dex Offering» است که به نوعی روش جمع‌آوری سرمایه از طریق فروش عمومی توکن‌ها گفته می‌شود که مستقیما در یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) انجام می شود.

۳- ارز POLS

ارز دیجیتال POLS در شبکه پولکا استارتر یک توکن همه‌کاره است که نقش اصلی را در این اکوسیستم ایفا می‌کند و از آن در زمینه‌های کاربرد‌ی مختلفی از جمله حاکمیت، سهام‌داری، استخراج نقدینگی و پرداخت هزینه تراکنش‌ها استفاده می‌شود. ارز دیجیتال POLS از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند، در حال حاضر در رده ۶۷۲ در میان هزاران ارز دیجیتال قرار دارد و با قیمت ۰.۳۲۶۵ دلار خرید و فروش می‌شود.

ارتباط پولکا استارتر با پولکادات چیست؟

تصویری که پس‌زمینه بنفش دارد و جمله چرا پولکا استارتر روی پولکادات ساخته شده است به انگلیسی در وسط آن نوشته شده است.
ویژگی‌های برجسته شبکه پولکادات از جمله مقیاس‌پذیری و مدل امنیت مشترک باعث شده است شبکه پولکا استارتر بستر خود را بر روی پولکادات ایجاد کند و به آن مرتبط شود.

تا به اینجا با ویژگی‌های شبکه پولکا استارتر آشنا شدیم. حال زمان آن فرا رسیده ارتباط بین شبکه پولکا استارتر با پولکادات و همچنین دلیل انتقال این شبکه از اتریوم به پولکادات را دقیق‌تر بررسی کنیم. 

همان‌طور که در وایت‌پیپر ارز پولکادات اشاره شده است، این شبکه بلاک‌چین‌های مختلف را قادر می‌سازد تا به‌طور یکپارچه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. این شبکه توسط دکتر گوین وود (Gavin wood) برای رفع برخی از محدودیت‌های حیاتی فناوری بلاک‌چین مانند مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و حاکمیت ایجاد شد. اصلی‌ترین ارتباط بین شبکه پولکا استارتر با پولکادات در این است که شبکه پولکا استارتر که ابتدا بر روی بستر اتریوم ساخته شده بود، به بستر پولکادات مهاجرت کرد و تصمیم گرفت تا از ویژگی‌های پیشرفته پولکادات مانند سازگاری زنجیره‌ای متقابل، مقیاس‌پذیری و امنیت مشترک بهره‌مند شود. در ادامه به‌طور خلاصه با ۶ ویژگی‌ برجسته که پولکا استارتر با کمک آن‌ها به شبکه پولکادات مرتبط می‌شود، آشنا خواهیم شد.

۱. قابلیت همکاری

همان‌طور که گفتیم شبکه پولکادات به گونه‌ای طراحی شده است که امکان ارتباط و انتقال داده‌ها را بین شبکه‌های مختلف فراهم می‌کند. این قابلیتِ همکاری برای پولکا استارتر بسیار مهم است زیرا هدف این شبکه پشتیبانی از پروژه‌ها و توکن‌ها در شبکه‌های مختلف بلاک‌چین و افزایش کاربرد و دسترسی آن‌ها برای جذب سرمایه است.

۲. مقیاس پذیری

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته شبکه پولکادات که پولکا استارتر از آن استفاده می‌کند توان عملیات بالای تراکنش‌ها است. شبکه پولکادات که از پاراچین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند که می‌توانند تراکنش‌ها را با سرعت بیشتر و هزینه کمتری پردازش کنند. این ویژگی به طور قابل توجهی ظرفیت کل تراکنش شبکه را افزایش می‌دهد و مشکلات مقیاس‌پذیری را که اغلب در بلاک‌چین‌های دیگر مانند اتریوم با آن مواجه می‌شوند، برطرف می‌کند.

۳. کارمزد کم تراکنش

از اصلی‌ترین دلایلی که شبکه پولکا استارتر از بستر اتریوم به پولکادات مهاجرت کرد می‌توان به کارمز بالای پردازش و تایید تراکنش‌های شبکه اتریوم اشاره کرد. در مقایسه با شبکه اتریوم که در آن هزینه‌های زیاد گس‌ فی (Gas Fee) می‌تواند مانعی برای کاربران و توسعه دهندگان باشد، شبکه پولکادات راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌دهد که پردازش تراکنش‌ها، شرکت در IDO‌ و سایر فعالیت‌ها را برای کاربران پولکا استارتر آسان‌تر می‌سازد.

۴. مدل امنیت مشترک

مدل امنیتی مشترک (Shared Security) در شبکه پولکادات با ارائه یک زیرساخت قوی و ایمن، نقش مهمی برای پروژه‌هایی مانند پولکا استارتر ایفا می‌کند. شبکه پولکا استارتر این امکان را برای پروژه‌های بلاک‌چین فراهم می‌کند تا در یک محیط غیرمتمرکز و قابل تعامل، به جذب سرمایه بپردازند. از آنجاییکه در شبکه پولکادات امنیت همه پاراچین‌ها با هم ترکیب می‌شود، این مکانیسم امنیتی جمعی، امنیت کلی هر پاراچین منفرد از جمله پولکا استارتر را افزایش می‌دهد و آن را در برابر حملات احتمالی انعطاف‌پذیرتر می‌سازد.

۵. حاکمیت

شبکه پولکادات دارای یک سیستم حاکمیتی پیشرفته است که به شبکه‌های مختلف اجازه می‌دهد در توسعه و مسیرهای آینده شبکه نظر داشته باشند. این ویژگی به شبکه پولکا استارتر کمک می‌کند از این سیستم حاکمیت برای اجرای به‌روز‌رسانی‌های جامعه محور استفاده کند.

۶. جلوه‌های شبکه

بخشی از اکوسیستم پولکادات به شبکه پولکا استارتر اجازه می‌دهد تا از یک جامعه گسترده و فعال که می‌تواند منجر به همکاری، مشارکت و پذیرش کاربر بیشتر شود، استفاده کند.

جمع‌بندی

در این مطلب از رمزینکس با شبکه پولکا استارتر و ارتباط آن با شبکه پولکادات آشنا شدیم. به‌طور خلاصه ویژگی‌هایی نظیر مقیاس‌پذیری، هزینه‌های پایین تراکنش‌ها، امنیت قوی، حاکمیت غیرمتمرکز و انعطاف‌پذیری در اکوسیستم پولکادات، شبکه پولکا استارتر را نیز به خود مرتبط کرده و باعث شده است این شبکه از بستر اتریوم به پولکادات مهاجرت کند. لازم به ذکر است ارتباط این دو شبکه به یکدیگر ربطی به تیم توسعه‌دهنده آن‌ها ندارد و هر دو شبکه توسط تیم فنی مستقلی اداره می‌شوند.

سوالات متدوال

آیا شبکه پولکا استارتر به‌طور مستقیم با شبکه پولکادات مرتبط است؟

بله. شبکه پولکا استارتر از نظر منشا یا تیم توسعه‌دهنده هیچ وجه مشترکی با شبکه پولکادات ندارد و دلیل مرتبط بودن پولکا استارتر با شبکه پولکادات در این است که این شبکه در ابتدا بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده بود اما در حال حاضر بر روی شبکه پولکادات کار می‌کند.

شبکه پولکا استارتر چگونه از شبکه پولکادات استفاده می‌کند؟

شبکه پولکا استارتر از قابلیت‌های برجسته پولکادات از جمله همکاری و امنیت مشترک استفاده می‌کند تا بستری امن و کارآمد را برای جمع‌آوری سرمایه غیرمتمرکز فراهم کند.

آیا پروژه‌های سایر بلاک‌چین‌ها می‌توانند در پولکا استارتر به جمع‌آوری سرمایه بپردازند؟

بله. هر پروژه‌ای که به دنبال کسب سرمایه باشد می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های شبکه پولکا استارتر در IDO‌های مختلف شرکت کنند و به جذب سرمایه بپردازند.

منبع: Polkadot Overview | Polkastarter

به این post امتیاز دهید
درباره تارا محسنی
نویسندگی و نوازندگی، بخش‌های جدا‌نشدنی زندگی من هستند!
درباره تارا محسنی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید