توکن سوزی ترون چیست؟ | چه زمانی اتفاق می‌افتد و چه کاربردی دارد؟
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد مورس امروز همستر جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی
  2. بیت کوین به دنبال ثبت رکورد جدید با ۶۴ هزار دلار
  3. همکاری پوما با UNKJD Soccer؛ گام مهمی به سوی پذیرش گسترده وب۳
  4. انیگما راکی ربیت امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  6. چرا نات‌کوین با وجود سوزاندن ۲۳۳ میلیون توکن همچنان در افت است؟
  7. سولانا سیکر؛ گوشی کریپتوی نسل جدید با امکاناتی جذاب و ایردراپ‌های ویژه
  8. انتقال سرمایه از کتیزن به کیف پول غیر حضانتی شروع شد
  9. کارت های امروز همستر پنجشنبه ۲۹ شهریور + ویدیوی آموزشی
  10. چرا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد؟
  11. افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل و سیگنال صعودی به معامله‌گران
  12. کارت های امروز راکی ربیت پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  13. رمز جیمز (GEMZ) امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور
  14. قیمت امروز همستر کامبت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  15. قیمت امروز کتیزن پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  16. قیمت امروز راکی ربیت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  17. کد کمبو میم فای امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش وارد کردن
  18. پاسخ پازل امروز ربات میجر پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  19. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  20. تصویر امروز جیمز پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

توکن سوزی ترون چیست؟ کی و چرا انجام می شود؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۱ شهریور ۱۴۰۳
سوختن ترون که نشان از توکن سوزی ترون دارد

توکن سوزی ترون یکی از راهکارهای کنترل عرضه رمزارز Tron و جلوگیری از ایجاد تورم در این ارز دیجیتال است. این فرآیند از طریق روش‌های متنوعی انجام می‌شود که همه آن‌ها در نهایت به کنترل عرضه توکن ختم می‌شوند. اکوسیستم ترون به منظور حفظ ثبات و پایداری توکن خود، در فواصل زمانی معین توکن سوزی انجام می‌دهد. اگر شما هم در رابطه با توکن سوزی ترون کنجکاو هستید، ادامه این مقاله را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

توکن سوزی ترون چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از تاثیرگذارترین معیارهای سرمایه‌گذاران در خرید ارز دیجیتال، قیمت آن است. در همین راستا، توسعه‌دهندگان پروژه‌های مختلف سعی در کنترل و افزایش قیمت ارز دیجیتال اکوسیسیتم خود دارند. یکی از این روش‌ها که تیم Tron از آن استفاده می‌کند، توکن سوزی است. توکن سوزی ترون به منظور کنترل تورم این رمزارز صورت می‌گیرد. ارز دیجیتال ترون که با نماد TRX در صرافی ارز دیجیتال قابل دسترسی است، توکن بومی شبکه ترون بوده که کاربردهای مختلفی در پلتفرم آن دارد. کاربران با خرید ترون می‌توانند به قابلیت‌های مختلف اکوسیستم این رمزارز دسترسی داشته باشند. 

اما از آنجایی که ترون دلیل استفاده از الگوریتم اثبات سهام نیابتی (Delegated Proof-of-Stake)، قابل استخراج نیست و فرایندی مشابه به الگوریتم اثبات سهام دارد. در همین راستا، عرضه ترون قابل کنترل نیست و با استفاده از روش‌های مانند توکن سوزی، کوین‌های در گردش باید کنترل شوند و از تورم نابودکننده، جلوگیری شود. حال با این وجود، توکن سوزی ترون خود روش‌های متعددی دارد که در ادامه به معرفی این روش‌ها پرداخته‌ایم.

روش‌های توکن سوزی ترون چیست؟

نماد ترون در آتش که نشان از توکن سوزی ترون دارد
ترون برای کنترل عرضه خود از توکن سوزی استفاده می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده ترون به منظور انجام توکن سوزی، از روش‌های متعددی استفاده می‌کند. تنوع در روش‌های توکن سوزی ترون موجب می‌شود تا این فرایند سریعا به نتیجه نهایی برسد. به همین منظور، در ادامه به معرفی و بررسی روش‌های مختلف توکن سوزی ترون پرداخته‌ایم. 

۱- استفاده از الگوریتم اثبات سوزاندن یا PoB

در تمام الگوریتم‌های اجماع، استخراج‌کنندگان (Miners) و اعتبارسنج‌ها (Validators) به ازای کاری که انجام می‌دهند، پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش از آنجایی داده می‌شود که این افراد به توسعه شبکه و بهینه‌تر شدن کارکرد آن کمک می‌کنند. تیم توسعه ترون با ارائه یک الگوریتم جدید با نام «Proof-of-Burn» یا اثبات سوزاندن، اقدام به توکن سوزی ترون کرده است. این روش تقریبا برعکس عملکرد سایر الگوریتم‌ها است. 

برای مثال، در الگوریتم اجماع اثبات کار، ماینرها به ازای اضافه کردن بلاک جدید به شبکه، پاداش دریافت می‌کنند. اما در اکوسیستم ترون، کاربرانی که توکن‌های ترون را از گردش خارج کنند یا با اصطلاح بسوزانند، پاداش دریافت خواهند کرد. این پاداش انگیزه کاربران را برای خارج کردن ترون‌های اضافی از شبکه، بیشتر می‌کند. 

۲- توکن سوزی ترون از طریق هزینه تراکنش

هر تراکنشی که در شبکه بلاکچین انجام می‌شود، هزینه‌ای را به عنوان کارمزد به مقاصد مختلفی در نظر گرفته است. این کارمزد در هر شبکه، کاربرد خاصی دارد. در شبکه Tron، از کارمزد برای توکن سوزی ترون استفاده می‌شود. هر مقداری از ترون که جابه‌جا می‌شود، بخشی از آن به عنوان کارمزد کم شده و در نهایت سوزانده می‌شود. این فرایند به بهبود کارایی شبکه Tron کمک شایانی می‌کند. 

۳- توکن سوزی ترون با سوزاندن کوین‌های خریداری نشده

برخی از توکن‌های ترون در شبکه وجود دارند که با وجود عرضه شدن، همچنان خریداری نشده‌اند. مکانیسم خودکار توکن سوزی ترون، این کوین‌ها را پس از مدتی حضور در شبکه، به صورت خودکار به یک آدرس بلعنده (Eater Address) که در سوزاندن توکن کاربرد فراوانی دارد، می‌فرستد. به این ترتیب، عرضه و تورم کاهش در شبکه ترون کاهش پیدا می‌کند.

جدول زیر به‌طور خلاصه روش‌های توکن‌سوزی ترون را نشان می‌دهد:

روش‌های توکن سوزی ترونمهم‌ترین مزیت آن
استفاده از الگوریتم اثبات سوزاندن یا PoBتامین امنیت با توکن سوزی ترون 
توکن سوزی ترون از طریق هزینه تراکنشپایداری شبکه، هدف توکن سوزی ترون
توکن سوزی ترون با سوزاندن کوین‌های خریداری نشده….
شرح مسیر توکن سوزی ترون

چرا توکن سوزی ترون اهمیت دارد؟

نماد قرمز ترون با نمادهای معلق در اطراف
توکن سوزی ترون با اهداف متعددی مانند تامین امنیت انجام می‌شود.

فرایند توکن سوزی ترون فقط به منظور کنترل تورم صورت نمی‌گیرد، بلکه اهداف مختلفی پشت پرده این پروسه حساس وجود دارد. در ادامه به صورت مختصر، به بررسی دلایل توکن سوزی ترون پرداخته‌ایم. 

تامین امنیت با توکن سوزی ترون 

اگر تعداد زیادی کوین در یک شبکه وجود داشته باشد، به‌طور طبیعی تعداد زیادی تراکنش انجام خواهد شد. هرچه تعداد تراکنش‌ها بیشتر باشد، فضای لازم برای حملات سایبری در اختیار هکرها قرار خواهد گرفت. به همین منظور، شبکه Tron با توکن سوزی ترون، امنیت بلاکچین خود را تامین می‌کند.

پایداری شبکه، هدف توکن سوزی ترون

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای توکن سوزی ترون، افزایش قیمت آن و ایجاد امنیت در شبکه است. همین موضوع، ثبات کارکرد بلاکچین ترون را افزایش می‌دهد. اگر ارزهای دیجیتال تزریق شده به بازار کنترل نشوند، ممکن است در قیمت ترون ناپایداری ایجاد شده که در نهایت موجب ایجاد اختلال در شبکه می‌شود. 

توکن سوزی ترون چه زمانی انجام می‌شود؟

با توجه به اینکه فرایند توکن سوزی ترون به تراکنش‌های شبکه وابسته است، می‌توان گفت که مکانیسم آن هر روز در حال انجام شدن است. به‌طور تقریبی، روزانه بیش از ۱۳ هزار ترون از شبکه طی فرایند توکن سوزی خارج می‌شود. به نظر می‌رسد با پیاده‌سازی این فرایند، ترون بتواند باز هم به اوج قیمتی خود نزدیک شود. 

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی فرایند توکن سوزی ترون و نحوه اجرای آن پرداختیم. روش‌های متعددی برای توکن سوزی ترون وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کارمزد معامله است. هر معامله در شبکه ترون، شامل کارمزد می‌شود و مقدار کارمزد که در قالب ترون ارائه می‌شود، سوزانده شده و از گردش خارج می‌شود. در نظر داشته باشید که توکن سوزی ترون به منظور افزایش ارز کوین، حفظ ثبات شبکه و در نهایت تامین امنیت بلاکچین Tron صورت می‌گیرد.

سوالات متداول

آیا آینده ترون درخشان است؟

با توجه به اینکه ترون کاربرد زیادی در دنیای کریپتوکارنسی دارد، می‌تواند متصور شد که این رمزارز در آینده‌ای نزدیک به قیمت ۳ دلار نزدیک شود. 

آیا از شبکه ترون می‌توان برای انتقال ارز دیجیتال استفاده کرد؟

شبکه ترون یکی از ارزان‌ترین شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال مختلف است که کاربرد زیادی در معاملات روزانه تریدرها دارد.

منبع: coingape

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر