اپلیکیشن xPortal چیست و در اکوسیستم مالتیورس ایکس چه نقشی دارد؟ - مجله رمزینکس

اپلیکیشن xPortal چیست و در اکوسیستم مالتیورس ایکس چه نقشی دارد؟

اپلیکیشن xPortal
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

اپلیکیشن xPortal یکی از محصولات مهم بلاکچین مالتیورس ایکس است که قابلیت‌های متعدد و جذاب غیر متمرکز را به کاربران این اکوسیستم ارائه می‌کند. این اپلیکیشن در سال ۲۰۲۳ معرفی و با ترکیب قابلیت‌های مالی و مزیت‌های شبکه اجتماعی، به یک گزینه محبوب برای طرفداران MultiversX تبدیل شد. در این مطلب بیشتر با اپلیکیشن xPortal و قابلیت‌های آن آشنا می‌شوید.

اپلیکیشن xPortal چیست؟

اپلیکیشن ایکس پورتال یک کیف پول ارز دیجیتال است که در بلاکچین مالتیورس ایکس معرفی شد. این اپلیکیشن ابتدا Maiar نام داشت و با معرفی در یکی از رویدادهای بزرگ MultiversX به گزینه‌ای مهم در اکوسیستم این بلاکچین تبدیل شد.

کیف پول xPortal امکان نگهداری ارزهای دیجیتال در گوشی هوشمند را به کاربر می‌دهد. این اولین و ابتدایی‌ترین قابلیت xPortal است. این اپلیکیشن قابلیت ترید کردن ارزهای دیجیتال را هم به کاربران می‌دهد.

اپلیکیشن xPortal در طراحی و قابلیت‌ها تلاش می‌کند تا کاربران عادی را بیشتر به بلاکچین علاقه‌مند کند. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند به راحتی فرستادن SMS، برای هم ارز دیجیتال بفرستند. از قابلیت‌های دیگر هم می‌توان به چت کردن با دوستان و کاربران دیگر اشاره کرد.

کاربران iOS و اندروید می‌توانند کیف پول ایکس پورتال را به‌راحتی دانلود و نصب کنند. برای ثبت‌نام تنها به یک شماره موبایل نیاز دارید که با تایید آن، می‌توانید از همه قابلیت‌های xPortal استفاده کنید.

قابلیت‌های اپلیکیشن xPortal

علاوه بر نگهداری از ارزهای دیجیتال، در xPortal می‌توانید با سرعت بالا و به سادگی، ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنید. به خاطر پیاده‌سازی اپلیکیشن روی بلاکچین MultiversX، تراکنش‌ها در سرعت بسیار بالا و با هزینه حدود ۰/۰۰۱ دلار پردازش می‌شوند.

به عنوان مثالی از کاربرد xPortal می‌توان به خرید ارز دیجیتال EGLD اشاره کرد. فرض کنید می‌خواهید مقداری EGLD از کاربری روی شبکه مالتیورس ایکس بخرید. می‌توانید به راحتی مقداری USDC ارسال و EGLD دریافت کنید.

اپلیکیشن xPortal فقط محدود به کیف پول ارز دیجیتال نیست. توسعه‌دهنده‌ها تلاش کردند تا هرچه بیشتر، این اپلیکیشن را به یک سرویس شبیه به سرویس‌های آشنای کاربران نزدیک کنند. با استفاده از xPortal، قابلیت‌های شبکه اجتماعی و ارتباط با دوستان هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

از قابلیت‌های دیگر اپلیکیشن می‌توان به پشتیبانی از NFT اشاره کرد. نگهداری NFT و خرید و فروش آن هم از قابلیت‌های دیگری است که کاربران را به xPortal جذب می‌کند. توسعه‌دهنده‌ها همچنین امکان App Store را هم به xPortal اضافه کرده‌اند. کاربران با استفاده از این بخش می‌توانند به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز متعدد روی شبکه مالتیورس ایکس دسترسی داشته باشند.

رونمایی از اپلیکیشن xportal

اپلیکیشن‌ها و محصولات دیگر مالتیورس ایکس

اکوسیستم MultiversX علاوه بر xPortal سرویس‌های دیگری هم دارد. این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها با هدف جذب هرچه بیشتر کاربران و توسعه‌دهنده‌ها و گسترش اکوسیستم طراحی شده‌اند. هرچه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بیشتری روی بلاکچین مالتیورس ایکس راه‌اندازی شوند، این اکوسیستم توانایی رقابت بهتری با بلاکچین‌های مشابه مثل اتریوم و پولکادات خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مقایسه بلاکچین مالتیورس ایکس (MultiversX) با اتریوم

برخی از این سرویس‌های مالتیورس ایکس عبارتند از:

  • xExchange: این صرافی غیر متمرکز که قبلا به نام Maiar Exchange شناخته می‌شد، برای تبادل ارزهای دیجیتال روی صرافی MultiversX طراحی شده است.
  • xExplorer: مثل هر بلاکچین دیگر، ایکس اکسپلورر سرویسی است که امکان ردگیری تراکنش‌ها و آنالیز وضعیت بلاکچین را به کاربران می‌دهد. با وارد کردن آدرس تراکنش یا کیف پول، می‌توان اطلاعات مرتبط با تراکنش روی شبکه مالتیورس ایکس را مشاهده کرد.
  • MultiversX Bridges: قابلیت بریج هم در شبکه‌های بلاکچینی مدرن اهمیت زیادی دارد. مالتیورس ایکس بریج یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بلاکچین MultiversX بوده است. این بریج امکان جابه‌جایی ارز دیجیتال از یک بلاکچین به یک بلاکچین دیگر را به کاربران می‌دهد.

اکوسیستم X در مالتیورس ایکس

بلاکچین مالتیورس ایکس بعد از تغییر برند از الروند، تمرکز زیادی روی تجربه‌های متاورسی دارد. درواقع تغییر نام از Elrond به MultiversX هم به همین دلیل بود. بعد از تغییر نام و برند، بسیاری از محصولات که روی الروند توسعه پیدا کرده بودند، با تغییر نام و طراحی،‌ ساختار متاورسی گرفتند.

مجموعه سرویس‌هایی که در اکوسیستم مالتیورس ایکس در دسترس کاربران قرار دارند، همه نیازهای آن‌ها در یک دنیای دیجیتال را برطرف می‌کنند. درواقع می‌توان ادعا کرد که مالتیورس ایکس بدون ارائه و رونمایی از یک متاورس مشخص، یک دنیای دیجیتال را می‌سازد. از اپلیکیشن‌های کیف پول و ترید تا سرویس‌های شبکه اجتماعی و تبادل NFT، همگی در کنار هم یک اکوسیستم می‌سازند که مالتیورس ایکس را به سمت تبدیل شدن به یک متاورس جامع پیش می‌برد.

این اکوسیستم با گسترش جامعه مخاطب و تبدیل شدن به گزینه اول کاربران برای تجربه‌های متاورسی، رقیب خوبی برای بلاکچین‌های مشابه خواهد شد. این مسیر، به رشد توکن اصلی اکوسیستم هم کمک می‌کند و خرید ارز دیجیتال EGLD هم برای کاربران جذاب‌تر خواهد شد. البته مالتیورس ایکس در این مسیر رقبای جدی دارد و رشد و توسعه آن نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت.

جمع‌بندی

اپلیکیشن xPortal یکی از سرویس‌های مالتیورس ایکس است که امکانات کیف پول ارز دیجیتال را با کیف پول NFT و قابلیت‌های شبکه اجتماعی با هم ترکیب می‌کند. این اپلیکیشن به خاطر پیاده شدن روی شبکه MultiversX امکان پردازش تراکنش‌ها با هزینه پایین و سرعت بالا را به کاربران می‌دهد. در این مطلب، با اپلیکیشن xPortal و قابلیت‌های متعدد آن و همچنین تعدادی دیگر از سرویس‌های اکوسیستم مالتیورس ایکس آشنا شدید. 

به این مقاله امتیاز دهید
مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
درباره مهسا رحمانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید