هشدار ریپل‌اکس برای انتقال وجوه به استخرهای AMM - مجله رمزینکس

ریپل‌اکس، خطای استخرهای بازارساز خودکار (AMM) در دفتر کل XRP را برطرف می‌سازد و به کاربران هشدار می‌دهد

اختلال فنی در تراکنش‌ها و استخرهای AMM و هشدار ریپل‌اکس به کاربران در خصوص واریز وجه به این استخرها.
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳

بخش توسعه‌ی شرکت ریپل، ریپل‌اکس، وجود یک مشکل فنی در استخرهای بازارساز خودکار (AMM) روی دفتر کل XRP را شناسایی کرده است. این ایراد فنی موجب اختلال در تراکنش‌ها و استخرها شده است و تیم مدیریت ریپل‌اکس را بر آن داشته تا با صدور اطلاعیه‌ای، به کاربران در خصوص واریز وجه به این استخرها هشدار دهد.

بر اساس پستی که در پلتفرم اجتماعی ایکس منتشر شده، تیم فنی ریپل‌اکس مغایرت‌هایی را در تعداد محدودی از استخرهای AMM روی دفتر کل XRP شناسایی کرده است که منجر به پردازش نادرست تراکنش‌ها می‌شود.

استخرهای AMM، استخرهای نقدینگی‌ای هستند که در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به کار گرفته می‌شوند تا بدون نیاز به دفترچه سفارش سنتی، تسهیل تجارت را امکان‌پذیر سازند. در یک استخر AMM، معامله‌گران می‌توانند مستقیماً دارایی‌ها را با استخر، و نه با سایر معامله‌گران، معاوضه کنند. این استخرها شامل ذخایر دارایی‌های مختلف است و قیمت‌ها به صورت الگوریتمی و بر اساس نسبت دارایی‌ها در استخر تعیین می‌شوند.

به دلیل تداوم این مشکل فنی، ریپل‌اکس به کاربران خود اکیدا توصیه کرده است که از انتقال وجوه به استخرهای AMM آسیب‌دیده خودداری کنند. هدف از این اقدام پیشگیرانه، حذف هرگونه پیچیدگی احتمالی است که ممکن است مشکل فعلی ایجاد کند. به کاربرانی که توکن‌های تأمین‌کننده نقدینگی (LP) در این استخرها دارند، توصیه می‌شود تا زمان رفع این مشکل، نسبت به بازخرید آن‌ها اقدام نمایند.

با این حال، تیم فنی ریپل‌اکس به صورت فعالانه در حال رسیدگی به این نقص فنی است و بر بازگرداندن عملیات منظم به استخرهای AMM تمرکز دارد. این شرکت متعهد به حل سریع این مشکل بوده و با اعضای جامعه برای کمک به عیب‌یابی همکاری می‌کند.

توصیه به کاربران دفتر کل XRP (XRPL) و دارندگان استخر AMM

به کاربران دفتر کل XRP (XRPL) و ذینفعان استخرهای AMM توصیه می‌شود از طریق کانال‌های ارتباطی رسمی ریپل‌اکس، منتظر به‌روزرسانی‌های این شرکت باشند. جامعه‌ی ارزهای دیجیتال به افشای مشکل فنی‌ای که استخرهای AMM روی دفتر کل XRP را تحت تأثیر قرار می‌دهد، واکنش مثبتی نشان داده است.

معرفی اخیر قابلیت AMM توسط XRPL با توجه به به‌روزرسانی صورت‌گرفته توسط XRPScan، منجر به ایجاد شور و شوق و حمایت قابل توجهی شده است که به ایجاد بیش از ۱۰۰۰ استخر نقدینگی منجر شده است. این نقطه عطف، نشانه‌ی توسعه‌ی قابل توجه در تنوع دارایی‌های موجود در این استخرها است.

طبق داده‌ها، یکی از گسترده‌ترین استخرهای نقدینگی، جفت ارزی XRP/XCASH با حساب AMM با شناسه‌ی «rUCLr….ABx6D» و موجودی ۲۷۳،۱۸۴،۶۹۲.۳۰۷۳۳۴ توکن LP است.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید