amp
amp(amp)

خرید و فروش آمپ با کمترین کارمزد + قیمت لحظه ای آمپ AMP

آخرین قیمت به ریال

4,666IRR

آخرین قیمت به تتر

0.01USDT

تغییر قیمت

-3.44 %

پرداخت میکنم

ریال

ریال

دریافت میکنم

amp

amp

بازارهای معاملاتی amp

  • amp

    amp

    (amp)

    4,666 irr

    3.44 %
    arrow_drop_down

معرفی ارز amp (amp)

سرویس‌های پرداخت به کمک ارز دیجیتال از سرویس‌های مشهور و پرطرفدار در دنیای بلاکچین محسوب می‌شوند. امپ (یا آمپ) یکی از توکن‌هایی است که با هدف تسهیل پرداخت‌ها و خرید و فروش با استفاده از ارز دیجیتال توسعه یافته است. ارز دیجیتال AMP یک هدف مهم و آن هم رسیدن به سرعت بالا و بازدهی عالی در پرداخت‌های کریپتویی را دنبال می‌کند. در دنیای بلاکچین، رسیدن به امنیت و پایداری دشواری‌های زیادی ندارد. هرچه تعداد نودهایی که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند، بیشتر باشد، امنیت بیشتر می‌شود، اما سرعت به اندازه نیازهای مرسوم مثل پرداخت، کافی نیست. ارز دیجیتال AMP تلاش می‌کند تا ترکیب هر سه قابلیت بلاکچین را به کاربران ارائه کند. قیمت آمپ از زمان عرضه به خاطر همین اهداف رشدهای خوبی را تجربه کرده، اما در چارت قیمتی به دلایل گوناگون نوسان‌های شدیدی هم داشته است.

ارز آمپ (AMP) چیست؟

شبکه‌های بلاکچینی با افزایش تقاضا و فشار بر شبکه، چالش‌های حفظ امنیت، سرعت و پایداری را تجربه می‌کنند. ارز آمپ یا امپ با نام لاتین AMP با هدف برطرف کردن چالش مقیاس‌پذیری و سرعت عمل می‌کند. این ارز دیجیتال که روی شبکه اتریوم توسعه یافته است، تراکنش‌های سریع را با تکیه بر قابلیت وثیقه یا همان Collateral از جنس ارز AMP برطرف می‌کند. با پیاده‌سازی سیستم وثیقه، پرداخت‌های با سرعت زیادی و در حین تایید شدن در شبکه، پردازش می‌شوند. این ارز دیجیتال از یک شبکه پرداختی همکار به نام Flexa برای ارائه سرویس بهینه استفاده می‌کند.

از قابلیت‌های مهم شبکه پرداختی Flexa می‌توان به هماهنگی با سیستم‌های پرداخت آنلاین اشاره کرد که امکان دریافت ارز دیجیتال به‌عنوان پرداخت را فراهم می‌کند. از آنجایی که همه پرداخت‌ها به وسیله ارز دیجیتال AMP تضمین شده‌اند، کسب‌وکارها از صحت و درستی پرداخت‌ها مطمئن می‌شوند. حتی اگر تراکنش‌ها درنهایت در بلاکچین هم ثبت نشوند، پرداخت ارز به کسب‌وکار فروشنده تضمین شده خواهد بود.

از کاربردهای متنوعی که ارز دیجیتال AMP به کاربران ارائه می‌کند، می‌توان به پاداش برای هولدرها اشاره کرد. با خرید آمپ و استیک کردن آن به‌عنوان وثیقه در شبکه، پاداش‌هایی از جنس ارز دیجیتال AMP به کاربران پرداخت می‌شود. همچنین ارز دیجیتال AMP کاربرد مشارکت در سیستم حاکمیت غیر متمرکز شبکه را هم دارد. هولدرها با استیک کردن AMP امکان و مجوز مشارکت در رای‌گیری‌های مرتبط با توسعه و پیشرفت پروژه را پیدا می‌کنند.

ارز دیجیتال AMP چطور ساخته شد؟

توسعه ارز دیجیتال AMP حاصل همکاری سیستم پرداخت Flexa و شرکت توسعه بلاکچین ConsenSys است. شرکت ConsenSys محبوبیت و شهرت زیادی در دنیای بلاکچین دارد و کیف پول ارز دیجیتال متامسک (MetaMask) یکی از محصولات مشهور آن‌ها است.

شرکت مدیریت پرداخت Flexa در سال ۲۰۱۸ توسط Tyler Spalding, Trevor Filter, ZAMPary Kilgore و Daniel McCabe در نیویورک شروع به کار کرد. بنیان‌گذاران شرکت قبلا در شرکت‌های فین‌تک مشهوری همچون Raise مشغول به کار بوده‌اند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک عرضه اولیه عمومی برای ارز دیجیتال Flexacoin با نماد FXC داشت که سرمایه ۱۴/۱ میلیون دلاری را به پروژه واریز کرد. در سپتامبر ۲۰۲۰ هم آن ارز دیجیتال به AMP تغییر نام داد و همه توکن‌ها به نسبت یک به یک به ارز دیجیتال AMP تبدیل شدند.

شبکه امپ (AMP) چطور کار می‌کند؟

پیاده‌سازی یک شبکه پرداخت با پشتیبانی از ارز دیجیتال نیازمند توسعه سرویس‌ها و قابلیت‌های کارآمد است. شبکه پرداخت فلکسا (Flexa) یک فریمورک برای آسان کردن پرداخت‌ها بین مشتری‌ها و فروشنده‌ها ایجاد می‌کند. کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) این شبکه به اپلیکیشن‌هایی همچون SPEDN کمک کرده است تا ساختار پرداخت آسان را به کاربران ارائه کنند. این شبکه به‌عنوان زیرساخت ارز AMP فعالیت می‌کند.

شبکه فلکسا برای هر پرداخت یک بارکد اختصاصی (موسوم به Flexcode) ایجاد می‌کند که قابلیت اسکن و پرداخت را به فروشنده‌ها می‌دهد. این بارکد به Flexa امکان می‌دهد پرداخت هزینه فروشنده‌ها را حتی با ارز فیات مدیریت کرده و ازسوی دیگر، هزینه را از کیف پول کاربران کم کند. این فرایندها به‌صورت مستقل از شبکه بلاکچین اصلی انجام می‌شوند. نکته مهم اینکه نوع ارز دیجیتال موجود در کیف پول کاربر مهم نیست و درنهایت این ارز به ارز مورد پذیرش فروشنده تبدیل می‌شود. در موقعیت‌های نادر که تراکنش در شبکه بلاکچین تایید نشود، ارز AMP وثیقه شده در شبکه به‌عنوان هزینه به فروشنده پرداخت خواهد شد.

برای تضمین کردن پرداخت‌ها و وثیقه کردن ارز دیجیتال AMP، در شبکه پرداختی از مفهومی آشنا در سیستم‌های مالی موسوم به اسکرو یا همان حساب امانی (escrow) استفاده می‌شود. در این روش، مقداری از یک هزینه در حسابی مجزا به‌صورت امانی نگه داشته می‌شود تا تضمینی برای پرداخت هزینه نهایی باشد.

در مقیاس بزرگی که ارز امپ فعالیت می‌کند، ارزهای دیجیتال وثیقه در استخرهای نقدینگی نگه داشته نی‌شوند. وقتی تراکنش نهایی شود، ارزهای وثیقه شده آزاد شده و برای تضمین کردن یک پرداخت دیگر، قفل می‌شوند.

استیک کردن ارز امپ

برای تامین نقدینگی لازم برای تضمین پرداخت‌ها، باید انگیزه‌های مالی لازم به کاربران امپ داده شود. کاربران می‌توانند با خرید ارز دیجیتال AMP و استیک کردن آن در استخرهای نقدینگی، درآمد کسب کنند. این استخرها توسط شبکه Flexa Capacity مدیریت می‌شوند. نکته مهم اینکه باوجود استفاده از عبارت استیک برای این فرایند، در وثیقه کردن ارز امپ تفاوت‌هایی با استیک مرسوم دیده می‌شود. به طور عادی استیک کردن در دنیای ارز دیجیتال شامل واریز توکن‌ها به یک قرارداد هوشمند می‌شود. در شبکه AMP کاربران می‌توانند با تخصیص بخشی از دارایی به‌عنوان وثیقه، هنوز مالکیت کامل آن‌ها را در کیف پول خود حفظ کنند.

پاداشی که شبکه ارز دیجیتال AMP به استیک کننده‌ها پرداخت می‌کند، بخشی از درآمدی است که از فروشنده‌های متصل به شبکه پرداخت فلکسا دریافت می‌شود. این هزینه‌ها برای خرید ارز دیجیتال AMP از بازار و توزیع آن بین استیک کننده‌ها استفاده می‌شود. بسته به میزان ارز امپ که کاربران به استخر نقدینگی واریز می‌کنند، پاداش آن‌ها هم تغییر خواهد کرد.

آشنایی با فناوری و سیستم توزیع ارز AMP

شبکه اتریوم به‌عنوان بلاکچین زیرساختی آمپ عمل می‌کند. درنتیجه ارز دیجیتال AMP با استاندارد توکن ERC-20 توسعه یافته است. هدف اصلی این ارز، تامین وثیقه برای پرداخت‌ها بود. البته پس از مدتی کاربردهای مشارکت در سیستم حاکمیتی هم به آن اضافه شد.

حداکثر میزان توزیع ارز دیجیتال AMP برابر با ۱۰۰ میلیارد توکن در نظر گرفته شده است. عرضه اولیه توکن که با نام FXC انجام شده بود، برای چند منظور متنوع تقسیم‌بندی شد. بخشی از توزیع برای توسعه یک فاند جذب فروشنده کنار گذاشته شد. بخشی هم به توسعه‌دهنده‌ها، کارمندان و مدیران پروژه اختصاص یافت. از بخش‌های دیگر می‌توان به فاند توسعه شبکه و فروش اولیه اشاره کرد.

آیا ارز AMP ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متمرکز بر سیستم پرداخت، برای برخی از تریدرها جذاب به نظر می‌رسد. این پروژه‌ها روی حل کردن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بلاکچین یعنی سرعت تمرکز می‌کنند. ارز دیجیتال AMP با تکیه بر بلاکچین امن اتریوم، نوید یک سیستم پرداخت سریع و کارآمد را به کاربران می‌دهد. البته باید میزان استقبال کاربران و فروشنده‌ها از سیستم را هم بررسی کرد.

به طور کلی خرید ارز دیجیتال AMP با نگاه میان‌مدت و بلندمدت می‌تواند با سود مناسبی همراه باشد. البته سرمایه‌گذاری در امپ هم مانند همه پروژه‌های ارز دیجیتال باید با در نظر گرفتن ریسک‌ها و مطالعه شرایط بازار همراه باشد. قیمت ارز AMP می‌تواند وابسته به اتفاق‌های متعدد از شرایط بازار گرفته تا کاهش علاقه فروشنده‌ها به پیاده‌سازی سیستم پرداخت، دچار سقوط شود. درمقابل، شرایطی دیگر شاید قیمت ارز آمپ را افزایش دهند. نکته مهم اینکه به خاطر عمر پروژه و همکاری‌های احتمالی در آینده، می‌توان آینده‌ای نسبتا روشن را برای ارز دیجیتال AMP پیش‌بینی کرد.

از کجا ارز آمپ (AMP) بخریم؟

ارز دیجیتال آمپ با نماد AMP در صرافی‌های متعدد بین‌المللی فروخته می‌شود. با پرداخت انواع ارز دیجیتال می‌توانید این توکن را بخرید. البته در کار با صرافی‌های بین‌المللی باید ریسک‌ها و محدودیت‌های تحریم و KYC را در نظر داشته باشید. 

برای خرید ارز AMP در ایران با پرداخت ریال از صرافی رمزینکس استفاده کنید. در این صرافی صدها ارز دیجیتال را می‌توان با کمترین کارمزد خرید و فروش کرد. رمزینکس امکان خرید ارز دیجیتال AMP با ریال را هم فراهم کرده است که در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در رمزینکس باید ثبت‌نام و احراز هویت کنید. این فرایند در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود. بعد از آن می‌توانید با کارت‌های عضو شبکه شتاب، ارز دیجیتال مورد نظر خود را با پرداخت ریال یا ارسال ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی رمزینکس، خرید و فروش کنید.

برای ثبت‌نام در رمزینکس تنها به یک شماره موبایل یا ایمیل نیاز دارید. بعد از ثبت‌نام باید شماره موبایل یا ایمیل خود را تایید کنید و سپس وارد حساب کاربری شوید. از اینجا می‌توانید احراز هویت کنید.

برای احراز هویت در رمزینکس هم فقط باید مدارک هویتی خود را در پروفایل کاربری بارگذاری کنید. بعد از بارگذاری، هویت شما در سریع‌ترین زمان تایید می‌شود. از اینجا به بعد می‌توانید به راحتی صدها ارز دیجیتال را در رمزینکس خرید و فروش کنید.

کارمزد خرید و فروش amp

کارمزد معاملات خرید amp در رمزینکس به صورت درصد از هر دو طرف معامله یعنی سفارش‌دهنده (کسی که سفارش را ثبت می‌کند) و سفارش‌پذیر (کسی که سفارش را تکمیل می‌کند) دریافت می‌شود. این میزان کارمزد به حجم معاملات یک ماه اخیر کاربر بستگی دارد.

حجم معاملات ماهیانهMaker (سفارش دهنده)Taker (سفارش پذیر)

کامزد انتقال به کیف پول amp

کارمزدهای برداشت براساس کارمزدهای جهانی شبکه ی بلاک چین رمز ارز ها محاسبه شده است. حداکثر کارمزد انتقال ارز دیجیتال amp به کیف پول، 10000 amp می باشد. لازم به ذکر است میزان کارمزد برداشت ارز دیجیتال با توجه به حجم مبادلات و میزان ترافیک متغیر می باشد.

سوالات متداول

ارز دیجیتال آمپ یا امپ با نماد AMP یک ارز دیجیتال مخصوص شبکه پرداخت است که به‌عنوان وثیقه و پاداش کاربران استفاده می‌شود.

شبکه پرداخت فلکسا امکان پرداخت با ارز دیجیتال را به کاربران و فروشنده‌ها می‌دهد و پرداخت‌ها را با استخر نقدینگی ارز AMP ضمانت می‌کند.

در شبکه پرداخت Flexa به کمک AMP، تراکنش پرداخت به سرعت و پیش از تایید تراکنش و با ضمانت پرداخت از استخر نقدینگی ارز دیجیتال AMP تایید می‌شود.

ارز دیجیتال AMP با استاندارد ERC-20 روی شبکه اتریوم توسعه یافته و از زیرساخت امن آن برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

برای خرید ارز دیجیتال AMP از صرافی رمزینکس استفاده کنید. صدها ارز دیجیتال را با کمترین کارمزد در این صرافی معامله کنید.

تغییرات قیمت amp

بیشترین قیمت

4,351irr

کمترین قیمت

4,836irr

آنالیز

شاخص برایند تحلیل تکنیکال amp

این شاخص به صورت آنی نمایی کلی از تحلیل تکنیکال amp در بازه زمانی (time frame) انتخاب شده را نمایش می‌دهد. این ابزار، برایندی از محبوب‌ترین اندیکاتورهای تکنیکال amp همچون میانگین متحرک همگرایی/ واگرایی (MACD)، ایچیموکو، استوکاستیک، مومنتوم و شاخص قدرت نسبی (RSI) است. در این شاخص با انتخاب بازه زمانی مورد نظر خود، می‌توانید مشاهده کنید که طبق داده‌های اندیکاتورهای تکنیکال، شرایط amp برای انجام چه معامله‌ای مناسب‌تر است. توجه داشته باشید که این شاخص صرفا داده‌های تکنیکال را در نظر می‌گیرد و برای سرمایه‌گذاری باید عوامل دیگر مانند ویژگی‌های بنیادین ارز را نیز بررسی کنید.