کیف پول‌های ارز وینک | معرفی ۱۰ والت سخت افزاری و نرم افزاری
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد مورس امروز همستر جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی
  2. بیت کوین به دنبال ثبت رکورد جدید با ۶۴ هزار دلار
  3. همکاری پوما با UNKJD Soccer؛ گام مهمی به سوی پذیرش گسترده وب۳
  4. انیگما راکی ربیت امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  6. چرا نات‌کوین با وجود سوزاندن ۲۳۳ میلیون توکن همچنان در افت است؟
  7. سولانا سیکر؛ گوشی کریپتوی نسل جدید با امکاناتی جذاب و ایردراپ‌های ویژه
  8. انتقال سرمایه از کتیزن به کیف پول غیر حضانتی شروع شد
  9. کارت های امروز همستر پنجشنبه ۲۹ شهریور + ویدیوی آموزشی
  10. چرا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد؟
  11. افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل و سیگنال صعودی به معامله‌گران
  12. کارت های امروز راکی ربیت پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  13. رمز جیمز (GEMZ) امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور
  14. قیمت امروز همستر کامبت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  15. قیمت امروز کتیزن پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  16. قیمت امروز راکی ربیت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  17. کد کمبو میم فای امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش وارد کردن
  18. پاسخ پازل امروز ربات میجر پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  19. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  20. تصویر امروز جیمز پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

پر‌کاربرد‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارز وینک

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
تصویر دو کیف پول آبی و نارنجی رنگ که به کیف پول آبی رنگ نماد برف و به کیف پول نارنجی رنگ نماد آتش متصل شده است.

اولین قدم پس از خرید ارز وینک «WIN»، انتخاب یک کیف پول برای ذخیره و نگهداری آن است. برای نگهداری ارز دیجیتال وینک، کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متفاوتی مانند تراست ولت و لجر وجود دارند. در این مطلب از رمزینکس به معرفی ۵ کیف پول نرم‌افزاری و ۵ کیف پول سخت‌افزاری این ارز می‌پردازیم.

پر‌کاربرد‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارز وینک

پس از خرید وینک از صرافی ارز دیجیتال می‌توانید از کیف پول‌های نرم‌افزاری (گرم) یا کیف پول‌های سخت‌افزاری (سرد) برای نگهداری طولانی‌مدت آن استفاده کنید. به طور کلی، با استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری، کلیدهای خصوصی شما در دستگاهی که متصل به اینترنت هستند، ذخیره می‌شود. از طرفی دیگر، در کیف پول‌های سخت‌افزاری هیچ‌گونه اتصالی به اینترنت وجود ندارد و کلید‌‌های خصوصی شما به‌ صورت آفلاین ذخیره می‌شوند.
از آنجاییکه ارز وینک از استاندارد TRC-20 پیروی می‌کند و بر روی شبکه ترون است، باید به دنبال کیف پول‌هایی باشیم که از استاندارد TRC-20 و شبکه ترون پشتیبانی می‌کنند.

۵ کیف پول نرم‌افزاری برای نگهداری ارز وینک

در ادامه به معرفی ۵ کیف پول نرم‌افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال وینک پرداخته‌ایم:

عکس یک کیف پول و یک تلفن همراه که سکه‌ها از کیف پول در حال منتقل شدن به تلفن همراه است.
از کیف پول‌های نرم‌افزاری تراست ولت، اکسودوس، اتمیک و غیره می‌توان برای ذخیره ارز وینک استفاده کرد.

۱- کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت Trust Wallet

کیف پول تراست ولت «Trust Wallet» یکی از برترین و معروف‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال وینک است. این کیف پول یک کیف پول رمزنگاری امن و خود حضانتی است که از بیش از ۱۰ میلیون ارز دیجیتال از جمله ارز وینک را پشتیبانی می‌کند. منظور از خود حضانتی بودن کیف پول تراست ولت در این است که این کیف پول به شما امکان کنترل کامل کلیدهای خصوصی و در نتیجه ارز‌هایتان را می‌دهد و با کنترل کامل می‌توانید از این کیف پول برای خرید و فروش ارز وینک استفاده کنید.

۲- کیف پول نرم‌افزاری متامسک MetaMask

کیف پول نرم‌افزاری متامسک یک کیف پول محبوب مبتنی بر شبکه اتریوم است که از چندین بلاک‌چین از جمله ترون و شبکه زنجیره‌ای بایننس پشتیبانی می‌کند. از این کیف پول به طور گسترده‌ای برای تعامل با برنامه‌های هوشمند «DApps» و پلتفرم‌های مالی غیر‌متمرکز «DeFi» استفاده می‌شود. برای نگهداری ارز وینک می‌توانید هم از نسخه مخصوص مرورگر و هم نسخه‌های مخصوص اندروید و iOS استفاده کنید.

۳- کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس Exodus

یکی دیگر از کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری ارز وینک، کیف پول اکسودوس است. این کیف پول برای طراحی خاص و سهولت استفاده از آن مشهور است. کیف پول اکسودوس از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال از جمله ارز WIN پشتیبانی می‌کنند. از ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به ارائه نمودار‌های قیمتی آنلاین اشاره کرد.

۴- کیف پول نرم‌افزاری اتومیک Atomic Wallet

اگر برنامه‌های غیر‌متمرکز را دنبال می‌کنید، احتمالا نام کیف پول اتمیک به گوشتان خورده است. کیف پول اتمیک یک کیف پول نرم‌افزاری غیرمتمرکز و خود حضانتی است که به کاربران امکان می‌دهد به خرید و فروش ارز وینک بپردازند، ارز‌های دیجیتال خود را مدیریت، مبادله و به اشتراک بگذارند. این کیف پول برای گوشی‌های هوشمند و دسکتاپ در دسترس است و از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله ارز وینک «WIN» را پشتیبانی می‌کند.

۵- کیف پول نرم‌افزاری سیف پال SafePal

کیف پول سیف پال SafePal یک کیف پول منحصر‌به‌فرد است که با حفظ راحتی و امنیت، به کاربران خود امکان انتخاب بین کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را می‌دهد. به عبارت دیگر، برای نگهداری ارز وینک هم می‌توانید از کیف پول SafePal به عنوان یک برنامه در تلفن همراه، یا در افزودنی مرورگر و همچنین از کیف پول فیزیکی آن که یک کیف پول سخت‌افزاری به حساب می‌آید، استفاده کنید.

در جدول زیر ویژگی‌ کلیدی کیف پول‌های نرم‌افزاری وینک را می‌بینید:

نام ولت نرم‌افزاری وینکویژگی اصلی آن
کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت Trust Walletامن و کاربر‌پسند
کیف پول نرم‌افزاری متامسک MetaMaskانتخاب محبوب برای کاربران پلتفرم‌های DApp و DeFi مبتنی بر اتریوم
کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس Exodusرابط کاربر‌پسند همراه
کیف پول نرم‌افزاری اتومیک Atomic Walletارائه خدمات غیرمتمرکز و قابلیت‌های استیکینگ
کیف پول نرم‌افزاری سیف پال SafePalارائه کیف پول نرم‌افزاری و سخت افزاری
ویژگی‌ اصلی کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال وینک

۵ کیف پول‌ سخت‌افزاری برای نگهداری ارز وینک

تصویری با پس‌زمینه آبی که یک USB در وسط آن قرار دارد و اطراف آن المان‌های امنیتی مانند قفل و کلید کشیده شده است.

تا به اینجا با ۵ کیف پول‌ پر‌کاربرد نرم‌افزاری برای نگهداری ارز وینک آشنا شدیم. گاهی پیش می‌آید بعضی از افراد پس از خرید ارز وینک، دارایی خود را در کیف پول صرافی ارز دیجیتال خود نگهداری می‌کنند که ریسک‌های مخصوص به خود را دارد. توصیه میشود پس از خرید ارز وینک و هر ارز دیجیتال دیگری، آن را به کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری شخصی خود انتقال دهید. یکی از چالش‌هایی که کیف پول‌های نرم‌افزاری همیشه به دنبال خود دارند، خطرات ناشی از هک شدن است. با استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانیم این ریسک را به حداقل برسانیم و با خطرات احتمالی کمتری به نگهداری ارز وینک بپردازیم. در ادامه به معرفی ۵ کیف پول سخت‌افزاری وینک پرداخته‌ایم:

۱- کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس و نانو ایکس Ledger Nano S/ Ledger Nano X

کیف پول‌های لجر نانو اس و نانو ایکس از جمله قابل اعتمادترین نام‌ها در میان کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که هر دو این کیف پول‌ها از توکن‌های WIN پشتیبانی می‌کنند. مدل نانو ایکس Nano X اتصال بلوتوث را برای استفاده از تلفن همراه ارائه می دهد، در حالی که مدل نانو اس این ویژگی‌ را ندارد اما مقرون به‌صرفه‌تر است. کیف‌پول‌های Ledger با کلیدهای خصوصی که به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند، امنیت بالایی را برای نگهداری ارز وینک ارائه می‌کنند.

۲- کیف پول سخت‌افزاری ترزور Trezor Model T / Trezor One

کیف پول ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار معتبر برای نگهداری ارز‌های دیجیتال به صورت آفلاین است که در دو مدل ارائه می‌شود. کیف پول ترزور مدل T نسخه ممتاز با صفحه نمایش لمسی و ویژگی‌های توسعه‌یافته است، در حالی که مدل اولیه، ابتدایی‌تر است اما همچنان از امنیت بالایی برخوردار است. هر دو این کیف پول‌ها از توکن وینک WIN پشتیبانی می‌کنند. از برنامه Trezor Suite که یک رابط کاربر پسند برای مدیریت دارایی های شما فراهم می‌کند می‌توانید برای مدیریت کیف پول و ارز‌های WIN استفاده کنید.

۳- کیف پول سخت‌افزاری کول ولت CoolWallet Pro

کیف پول کول ولت پرو  یک کیف پول سخت افزاری با طراحی منحصر به فرد است که شبیه کارت اعتباری است که آن را بسیار قابل حمل می‌سازد. این کیف پول از طریق بلوتوث به دستگاه تلفن همراه شما متصل می‌شود و از توکن‌های WIN در کنار ارزهای دیجیتال متعدد دیگر پشتیبانی می کند و از طریق برنامه CoolBitX در دسترس است.

۴- کیف پول سخت‌افزاری الیپال تایتان Ellipal Titan

از دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری که از ارز وینک پشتیبانی می‌کند به کیف پول الیپال تایتان می‌توان اشاره کرد.
این کیف پول هیچ اتصالی به اینترنت، بلوتوث یا USB ندارد و از طریق کدهای QR با برنامه تلفن همراه Ellipal کار می‌کند که در نسخه‌های iOS و Android در دسترس است.

۵- کیف پول سخت‌افزاری کوبو والت Cobo Vault

کیف پول کوبو والت نیز مشابه کیف پول الیپال تایتان هیج اتصالی به اینترنت، بلوتوث ندارد و از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و چندین استاندارد توکن مانند ERC-20، BEP-20 و TRC-20 پشتیبانی می کند که می‌توانید برای ذخیره ارز وینک از آن استفاده کنید. مشابه کیف پول‌ الیپال تایتان، این کیف پول نیز از کدهای QR برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند و تضمین می‌کند که کلیدهای خصوصی شما هرگز در معرض خطر قرار نمی‌گیرند.

جمع‌بندی

در این مطلب از رمزینکس با کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارز وینک آشنا شدیم. از آنجاییکه کیف پول‌های سخت‌افزاری، مشخصات کیف پول شما از جمله کلید‌های خصوصی را به‌صورت آفلاین ذخیره می کنند، توصیه می‌شود برای حفظ بیشتر امنیت، از این کیف پول‌ها استفاده کنید. با این حال، اگر گزینه‌ای در دسترس‌تر و کاربرپسندتر را ترجیح می‌دهید، کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند، Trust Wallet یا Exodus گزینه‌های خوبی هستند که ویژگی‌های امنیتی قوی را نیز ارائه می‌کنند.

سوالات متداول

آیا برای ذخیره و نگهداری ارز وینک از کیف پول کاغذی می‌توان استفاده کرد؟

بله. برای نگهداری ارز وینک از کیف پول‌های کاغذی نیز می‌توان استفاده کرد که یک نوع کیف پول سرد به حساب می‌آیند. برای این کار ابتدا باید با استفاده از ابزارهایی مانند تولید‌کننده کیف پول ترون (Tron Paper Wallet Generator)، یک کیف پول کاغذی ایجاد کنید و سپس آن را چاپ کنید.

اگر رمز کیف پول سخت‌افزاری وینک خود را فراموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری معمولا از یک کد استفاده می‌کنند. اگر این کد را فراموش کردید، ممکن است بتوانید با استفاده از عبارت seed، رمز شخصی خود را مجدد تنظیم کنید. کیف پول‌های کاغذی که نوع دیگری از کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند، از رمز عبور استفاده نمی‌کنند و در صورت گم کردن آن‌ها، امکان بازگردانی وجود ندارد.

منبع: Investopedia | CoinMarketCap

به این post امتیاز دهید
درباره تارا محسنی
نویسندگی و نوازندگی، بخش‌های جدا‌نشدنی زندگی من هستند!
درباره تارا محسنی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر