ربات تریدینگ کوکوین چیست؟ و چه انواعی دارد؟ + شیوه کار آن‌ها

چگونه با کوکوین ترید کنیم؟ معرفی ربات تریدینگ کوکوین

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

پلتفرم کوکوین به عنوان یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال، به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با استفاده از ربات تریدینگ کوکوین (KuCoin Trading Bot) از معاملات خودکار استفاده کنند تا تجربه‌ی خوب و راحتی از ترید داشته باشند. در این مقاله قرار است درمورد این ابزار بیشتر بدانیم و بهترین ربات‌های آن را معرفی خواهیم کرد. همچنین در ادامه با شیوه استفاده از ربات ترید کوکوین آشنا خواهیم شد. با ما در رمزینکس همراه باشید.

ربات تریدینگ کوکوین چیست؟

اگر تا به حال با ترید ارز دیجیتال سر و کار داشته‌اید، به احتمال زیاد اسم ربات تریدینگ کوکوین را شنیده‌اید. کوکوین یک صرافی ارز دیجیتال محبوب است که ادعا می‌کند در ایالات متحده از هر چهار معامله‌گر کریپتو، یک نفر از خدمات آن‌ها استفاده می‌کند. در اوایل سال ۲۰۲۱، این صرافی ربات تریدینگ کوکوین را راه‌اندازی کرد. درحال حاضر هر ارز دیجیتالی که صرافی کوکوین آن را پشتیبانی می‌کند، در ربات آن قابل استفاده است (که شامل صدها ارز دیجیتال می‌شود).

ربات‌های معاملاتی نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند از قوانین و استراتژی‌های از پیش تعریف‌شده برای اجرای معاملات پیروی کنند و ربات تریدینگ کوکوین به همین منظور ساخته شده است. با کمک این ابزار می‌توان زمان، استرس و هیجان بالقوه در بازار غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال را مهار کرد. کاربران می‌توانند حالتی را انتخاب کنند که متناسب با سبک معاملاتی و شرایط بازار باشد و پارامترهایی مانند میزان سرمایه‌گذاری، محدوده قیمت، شماره شبکه، نسبت سود و سطح توقف ضرر را تنظیم کنند.

کاربران همچنین قادر هستند عملکرد و آمار ربات‌های خود را ببینند و در هر زمان آن‌ها را تغییر داده یا متوقف کنند. با وجود آن که ربات تریدینگ کوکوین یک سرویس رایگان است، اما برای هر تراکنش باید ۰.۱% کارمزد مبادله پرداخت شود. این امکان هم وجود دارد که افراد، ربات‌های معامله‌گران دیگری را که بازده بالایی کسب کرده‌اند، کپی کنند یا ربات‌های خود را با جامعه به اشتراک بگذارند. در ادامه به سوال ربات تریدینگ کوکوین چیست پاسخ کامل‌تری خواهیم داد.

ربات ربات تریدینگ کوکوین در کنار بیت کوین و اتریوم
ربات‌های تریدر از قوانین از پیش‌تعیین شده پیروی می‌کنند.

معرفی انواع ربات تریدینگ کوکوین

پس از توسعه‌ی ربات تریدینگ کوکوین و به‌روزرسانی‌هایی که صورت گرفت، این ربات درحال حاضر ۶ ویژگی اصلی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. از آن جایی که این ابزارها بخش مهمی از قابلیت‌های کوکوین را تشکیل می‌دهند، در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱- شبکه نقطه‌ای (Spot Grid Bot)

ربات معاملاتی Spot Grid در میان محبوب‌ترین قابلیت‌های ربات تریدینگ کوکوین قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که میلیون‌ها ربات این استراتژی را اجرا می‌کنند. پس از راه‌اندازی یک ربات معاملاتی Spot Grid، می‌توانید با فروش دارایی با قیمت بالاتر و خرید آن با کاهش قیمت شروع به کسب سود کنید. ربات اسپات گرید به همه معامله‌گران، از مبتدی تا باتجربه، کمک می‌کند تا بدون احساسات شدید و تصمیم‌گیری عجولانه، در شرایط نوسان بالای بازار ارزهای دیجیتال حرکت کنند. معامله‌گر فقط ربات را تنظیم می‌کند و بقیه کارها توسط ربات تریدینگ کوکوین انجام می‌شود.

۲- شبکه آتی (Grid Futures)

ربات Grid Futures یک ابزار معاملاتی خودکار به حساب می‌آید که برای بازار مشتقات طراحی شده است. این ابزار، سفارشات خرید و فروش کوکوین را در نقاط قیمت مشخص شده اجرا می‌کند تا از روندهای بازار صعودی و نزولی سرمایه‌گذاری کند. شبکه‌ای که توسط این سفارشات ایجاد می‌شود، تولید سود را از طریق تجارت شبکه تسهیل می‌کند. ربات تریدینگ کوکوین حالت‌های مختلفی را برای استفاده ارائه می‌کند؛ از جمله حالت خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، تجارت کپی برای تکرار استراتژی‌های موفق و معاملات سفارشی برای پارامترهای شخصی‌شده از مواردی هستند که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

۳- مارتینگل (Martingale)

ربات مارتینگل از استراتژی الهام گرفته شده از رویکرد استیک Martingale استفاده می‌کند. این استراتژی شامل افزایش موقعیت با کاهش قیمت و فروش کل موقعیت زمانی است که قیمت به سطوح مورد نظر افزایش یابد. کاربران ربات تریدینگ کوکوین می‌توانند پارامترهایی مانند افزایش موقعیت مبتنی بر درصد و سطوح سود گرفتن را سفارشی کنند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا یک رویکرد منعطف و سازگار برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو ایجاد شود.

۴- تعادل مجدد هوشمند (Rebalance)

ابزار پیشرفته Rebalance برای خودکارسازی و بهینه‌سازی مدیریت سبد دارایی در معاملات ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این ربات تریدینگ کوکوین از یک استراتژی تعادل مجدد هوشمند استفاده می‌کند تا از این که در سرمایه‌گذاری‌های کاربران تخصیص دارایی مورد نظر حفظ می‌شود، اطمینان داشته باشد. همچنین به طور خودکار، نمونه کارها را در فواصل منظم تنظیم می‌کند. در این ربات تریدینگ کوکوین امکان انتخاب تعادل دوره‌ای یا آستانه وجود دارد. گزینه آستانه اجازه می‌دهد تا زمانی که ارزش ارز دیجیتال با درصد از پیش تعیین شده در نوسان است، تعادل مجدد ایجاد شود. از سوی دیگر، تعادل مجدد دوره‌ای در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده عمل می‌کند.

۵- شبکه بی‌نهایت (Infinity Grid)

یکی از ابزارهای قدرتمند و خودکار معاملاتی ربات تریدینگ کوکوین، Infinity Grid شمرده می‌شود. این ابزار با هدف سرمایه‌گذاری در ماهیت بی‌ثبات بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه در طول روند صعودی، طراحی شده است. این استراتژی ربات تریدینگ کوکوین شامل خرید مداوم و فروش پایین است. در حالی که ارزش کل دارایی‌های دیجیتال را در زمانی که بازار در حال افزایش است ثابت نگه می‌دارد، سود ثابتی را تضمین می‌کند. از سوی دیگر، Infinity Grid کاربران را قادر می‌سازد از پتانسیل صعودی نامحدود در بازارهای صعودی بهره ببرند و همچنین کاربران می‌توانند از ربات هوش مصنوعی کوکوین استفاده کنند.

۶- میانگین‌گیری هزینه دلار (DCA)

یکی از ابزارهای خودکار ربات تریدینگ کوکوین DCA به شمار می‌آید که برای اجرای استراتژی میانگین‌گیری هزینه دلار طراحی شده است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور سیستماتیک روی یک دارایی رمزنگاری انتخاب شده سرمایه‌گذاری کنند. روش DCA به طور موثر تاثیر نوسانات بازار را در بلندمدت کاهش می‌دهد. ربات DCA به کاربران این امکان را می‌دهد که از بین انواع توکن‌ها انتخاب کنند. می‌توان گفت DCA بهترین ربات کوکوین برای فعالان بازار است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری طولانی مدت هستند.

شیوه استفاده از ربات ترید کوکوین

توسعه‌دهندگان کوکوین آن را طوری ساخته‌اند تا به راحتی برای تمامی افراد قابل دسترس باشد. در ادامه، شیوه استفاده از ربات ترید کوکوین را قدم به قدم توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا، دانلود اپلیکیشن موبایل KuCoin اولین قدم است.
  • پس از دانلود، اطلاعات مورد نیاز مانند نام، ایمیل و شماره تلفن را جهت ثبت نام به برنامه وارد کنید.
  • سپس، اطلاعات وارد شده را با یکی از روش‌های تایید، ثبت کنید.
  • مطمئن شوید که قبلا وجوهی را به حساب KuCoin خود واریز کرده‌اید. اگر غیر از این است، وجوهی را که می‌خواهید در بازار سرمایه‌گذاری کنید، واریز کنید.
  • روی گزینه ربات معاملاتی در صفحه اصلی اپلیکیشن KuCoin بزنید.
  • استراتژی مورد نظر خود را برای خودکارسازی انتخاب کنید.
  • اکنون پس از راه‌اندازی ربات، روی دکمه ایجاد ربات کلیک کنید.
  • اکنون این امکان وجود دارد که از بیش از یک ربات به طور همزمان بهره‌مند شوید.
ربات در حال آموزش دادن در اتاقی سبز رنگ
استفاده از ربات کوکوین برای همه آسان است.

هوش مصنوعی ربات کوکوین چگونه کار می‌کند؟

هوش مصنوعی ربات کوکوین، Dual Futures نام دارد که از یک استراتژی معاملاتی قراردادی با فرکانس بالا استفاده می‌کند این قابلیت می‌تواند به صورت پویا با شرایط متغیر بازار تطبیق یابد. هوش مصنوعی ربات تریدینگ کوکوین به منظور هدایت سناریوهای مختلف بازار ساخته شده است. استراتژی هوش مصنوعی Dual Futures سه مزیت کلیدی ارائه می‌دهد؛ سازگاری با شرایط بازار، سودآوری در تمام جهات بازار و مدیریت ریسک خودکار از طریق سفارش‌های برداشت سود و توقف ضرر ویژگی‌های آن به شمار می‌آیند.

هوش مصنوعی Dual Futures چالش‌های رایج معامله‌گران مانند پیش‌بینی روندهای بازار و معاملات هیجانی را با اجرای معاملات دقیق ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته با استراتژی‌های سختگیرانه سود و توقف ضرر کاهش می‌دهد. این ربات در حال حاضر در اپلیکیشن کوکوین قرار دارد و به زودی در نسخه وب هم اضافه خواهد شد.

نکات مثبت و منفی ربات تریدینگ کوکوین

حالا که با شیوه استفاده از ربات ترید کوکوین آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا مزیت‌ها و معایب آن را بررسی کنیم. برای استفاده مناسب از هر ابزاری در دنیای ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی، مهم است تا جنبه‎‎‌های مثبت و منفی آن را به طور کامل درنظر بگیریم.

نکات مثبت

  • بدون کارمزد اضافی: به جز ۰.۱٪ کارمزد معامله که برای هر معامله در صرافی اعمال می‌شود، ربات تریدینگ کوکوین رایگان است.
  • کاربر پسند: استفاده از آن ساده و راحت است و فقط باید یک جفت معاملاتی، یک استراتژی و برخی تنظیمات را انتخاب کرده و اجازه دهید ربات بقیه موارد را مدیریت کند.
  • انعطاف پذیر: به شما امکان می‌دهد تنظیماتی مانند محدوده قیمت، اندازه سفارش، مبلغ سرمایه‌گذاری، اهرم و توقف ضرر را تغییر دهید.
  • ربات‌های چندگانه: ربات به شما اجازه می‌دهد چندین ربات (حداکثر ۱۰ ربات) با جفت‌ها و استراتژی‌های معاملاتی مختلف ایجاد کرده و همه آن‌ها را از یک مکان نظارت کنید.
  • داده‌های تاریخی: داده‌ها و آمارهای بلادرنگ مانند قیمت جاری، سود و زیان، نرخ درصد سالانه (APR)، تعداد تراکنش‌ها و توزیع شبکه را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید عملکرد و نتایج تاریخی ربات را مشاهده کنید.

نکات منفی

  • بدون تضمین سود: ربات تریدینگ کوکوین مبتنی بر الگوریتم‌ها و شرایط بازار ارز دیجیتال است. از آن جایی که این بازار پر نوسان و نامطمئن به شمار می‌رود، گاهی اوقات می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
  • محدود به Kucoin: این ربات فقط در کوکوین و برنامه اپلیکیشن تلفن همراه آن موجود است و امکان استفاده از آن در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال وجود ندارد. همچنین برای استفاده از ربات تریدینگ کوکوین باید یک حساب Kucoin داشته باشید و هویت خود را تایید کنید.
ربات تریدینگ کوکوین نشسته بر صفحه‌ای رنگی در بین چند ارز دیجیتال
ربات کوکوین مانند هر ابزار دیگری، دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است.

آیا استفاده از ربات تریدینگ کوکوین امن است؟

به طور کلی استفاده از ربات‌های معاملاتی ایمن است، اما انتخاب یک ارائه‌دهنده قابل اعتماد و معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است. علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال باید به دنبال پلتفرم‌هایی باشند که امنیت را در اولویت قرار می‌دهند، رابط های کاربر پسند دارند و پشتیبانی جامع از مشتری را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، صرافی KuCoin ربات تریدینگ کوکوین را با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته ارائه می‌کند و از امنیت وجوه و اطلاعات شخصی کاربران اطمینان حاصل می‌کند.

یکی دیگر از مزایای ربات تریدینگ کوکوین این است که به هیچ کلید API خارجی نیاز ندارد. کلیدها اغلب توسط سایر ربات‌های معاملاتی برای اتصال به حساب صرافی کاربر و انجام معاملات، مورد نیاز هستند. با این حال، آن‌ها همچنین اطلاعات حساب افراد را در معرض خطرات احتمالی یا سوء استفاده قرار می‌دهند. ربات کوکوین به کلیدهای API نیاز ندارد و این بدان معنی است که کاربر می‌تواند اطلاعات حساب خود را خصوصی و ایمن نگه دارد.

بد نیست بدانید ربات تریدینگ کوکوین از بهترین رمزگذاری، ذخیره‌سازی سرد، فناوری Multisig، مدیریت پیشرفته کلید خصوصی، نظارت ۲۴ ساعته، حسابرسی دقیق، تست نفوذ و لیست سفید آدرس برداشت استفاده می‌کند تا از دارایی‌های کاربران خود محافظت کند. هنگام استفاده از هر ربات معاملاتی، توصیه می‌شود با سرمایه‌گذاری‌های کوچک شروع کنید و با کسب مهارت در استفاده از هر ربات تریدینگ، میزان سرمایه‌گذاری را به تدریج افزایش دهید.

جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید به سوال ربات تریدینگ کوکوین چیست پاسخ دادیم و درمورد شیوه استفاده از ربات ترید کوکوین صحبت کردیم. همچنین انواع ربات تریدینگ کوکوین را معرفی کرده و درمورد کارایی هرکدام توضیح دادیم. در دنیای ارز دیجیتال، این نوع ربات‌ها می‌توانند کمک زیادی به نحوه سرمایه‌گذاری بکنند و به دلیل عدم داشتن خطای انسانی، یک دستیار بادقت برای ما باشند. ربات ترید کوکوین تنها یکی از ربات‌های محبوب این‌چنینی به حساب می‌آید و انتخاب‌های بسیار زیادی وجود دارد. برای خواندن مطالب بیشتر و همچنین باخبر شدن از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال، با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

سودآورترین ربات کوکوین کدام است؟

Spot Grid یا شبکه نقطه‌ای به‌خصوص در بازارهای پرنوسان، یکی از سودآورترین ابزارهای ربات کوکوین است.

ربات تریدینگ کوکوین چگونه کار می‌کند؟

ربات کوکوین از الگوریتم‌های پیچیده و یادگیری ماشینی برای اسکن بازارهای ارز دیجیتال و اجرای معاملات بر اساس قوانینی که کاربر مشخص کرده، استفاده می‌کند.

منابع: coinwire | ideausher

به این مقاله امتیاز دهید
درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید