6 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال چینی آینده دار - رمزینکس

بهترین ارزهای دیجیتال چینی آینده‌دار

پولکادات و وی چین از جمله بهترین ارزهای دیجیتال چینی آینده‌دار هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ فروردین ۱۴۰۳

شاید در گذشته، تنها تعداد دسته‌بندی‌های محدودی از ارزهای دیجیتال موجود بودند که می‌توانستید به خرید و فروش آن‌ها بپردازید؛ اما با گذشت زمان تعداد ارزهای دیجیتال و در نتیجه دسته‌بندی‌های آن‌ها بیشتر شد تا در نهایت، ارزهای دیجیتال بر اساس حوزه فعالیت مثل ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی یا بر اساس کشور، مانند ارزهای دیجیتال چینی، به گروه‌های مختلفی تقسیم شدند. برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، نیاز است تا با دسته‌بندی‌های مختلف آن آشنا باشید و به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال چینی آینده دار بپردازیم. 

بهترین ارزهای دیجیتال چینی آینده‌دار

شاید فکر کنید ارزهای دیجیتال در کشور چین، کمی ناشناخته‌تر از سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار باشند؛ اما بسیاری از ارزهای دیجیتال چینی وجود دارند که محال است حتی برای یک بار اسم آن‌ها به گوش شما نخورده باشد. 

در حال حاضر، ارزهای دیجیتال زیادی در کشور چین به بازار ارائه شده‌اند که هر کدام حوزه فعالیت خاص خود را دارند و ممکن است بتوانید با بررسی دقیق، سود خوبی از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال چینی کسب کنید. در این بخش به بررسی برخی از بهترین ارزهای دیجیتال چینی آینده دار خواهیم پرداخت. 

۱. پولکادات (DOT)

پولکادات (DOT) یکی از آن ارزهای دیجیتال چینی آینده دار است که بیشتر افرادِ فعال در بازار کریپتو آن را می‌شناسند. به‌طور کلی، پولکادات پروژه‌ای است که بلاک‌چین‌‌های مختلف را با حفظ امنیت و به‌صورت غیر متمرکز به یکدیگر متصل می‌کند. به عبارت دیگر، با استفاده از پولکادات، بلاک‌چین‌‌های غیرمرتبط می‌توانند کاملا امنیتی، داده‌ها یا ارزش‌ها را به یکدیگر منتقل کنند. 

لازم به ذکر است که این ارز دیجیتال در بین ۳۰ ارز برتر بازار از نظر حجم پول موجود قرار دارد و به همین دلیل، سرمایه‌گذاری روی آن، ریسک کمتری در مقایسه با سرمایه‌گذاری روی سایر ارزهای دیجیتال چینی به همراه دارد. 

پیشنهاد خواندنی: آینده ارز پولکادات؛ چه چیزی در انتظار پولکادات است؟

پولکادات پروژه‌ای است که بلاک‌چین‌‌های مختلف را با حفظ امنیت و به‌صورت غیر متمرکز به یکدیگر متصل می‌کند.
به علت مارکت کپ بالای ارز DOT، ریسک سرمایه‌گذاری در آن پایین است.

۲. وی چین (VET)

ارز دیجیتال وی چین، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال چینی محبوب است که آن را به عنوان بلاک‌چین‌ زنجیره تامین در بازار می‌شناسند. به عبارت دیگر، اصلی‌ترین هدفِ این ارز دیجیتال دارد، مدیریت آسان‌تر زنجیره تامین و تسهیل فرایند تجارت است. 

دقت داشته باشید که پلتفرم وی چین دارای دو ارز دیجیتال به نام‌های VET و VTHO دارد که اولین ارز دیجیتال، وظیفه انتقال ارزش بین بلاک‌چین‌‌ها و دومین ارز دیجیتال وظیفه مدیریت و انجام قراردادهای هوشمند را بر عهده دارد. 

۳. ایاس (EOS)

اگر تا به حال در فضای بلاک‌چین‌ فعالیت داشتید، احتمالا مفهوم قرارداد هوشمند حتی برای یک بار به گوش شما خورده است. باید گفت فلسفه وجودی ارز دیجیتال ایاس (EOS) که یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال چینی محسوب می‌شود نیز دقیقا همین است. 

به‌طور کلی ایاس برای ایجاد قراردادهای هوشمند کمک به ساخت پلتفرم‌های غیرمتمرکز به‌وجود آمده که این حوزه در بازه زمانی چند ساله، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، صعودِ دوباره آن را شاهد باشیم. 

۴. نئو NEO 

ارز دیجیتال نئو برای اولین بار با هدف ایجاد یک اقتصاد هوشمند ایجاد و به بازار عرضه شد. این پروژه نیز مانند ارز دیجیتال وی‌ چین، از دو ارز دیجیتال با نام‌های NEO و NEO Gas شامل می‌شود. ارز دیجیتال NEO برای مدیریت مالکیت و نقش در بلاک‌چین‌ استفاده می‌شود و ارز دیجیتال NEO Gas نیز یک ابزار برای پرداخت در معاملات بلاک‌چین‌ است. 

یکی از امکاناتی که نئو برای کاربران فراهم کرده و همین موضوع باعث تمایز این ارز دیجیتال با سایر ارزهای دیجیتالی که در حوزه دیفای فعالیت می‌کنند شده، امکان ایجاد هویت دیجیتال است. به عبارت دیگر، این امکان ارز پروژه نئو به افراد این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های مهم خود مانند سهام‌های بین‌المللی را که در فضای متمرکز وجود دارند، به توکن‌های غیرمتمرکز تبدیل کرده و در این فضا از آن‌ها نگهداری کنند. 

پیشنهاد خواندنی: لیست جامع ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

ارز دیجیتال NEO برای مدیریت مالکیت و نقش در بلاک‌چین‌ استفاده می‌شود
ارز دیجیتال نئو از جمله پروژه‌های چینی در حوزه دیفای است.

۵. کانفلاکس  (CFX)

کانفلاکس یکی دیگر از بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال چینی محسوب می‌شود که هدف اصلی آن، سریع کردنِ پردازش تراکنش‌های ارز دیجیتال در فضای بلاک‌چین‌ است. این پروژه از یک بلاک‌چین‌ با مکانیسم اجماع GHAST بهره می‌برد که امکان پردازش هزاران تراکنش در عرض چند ثانیه را فراهم می‌سازد. 

به عبارت دیگر، بنیان‌گذاران این پروژه در ابتدا بیان کردند که کانفلاکس قصد دارد تا فراتر از مرزهای چین حرکت کرده و یک اکوسیستم معاملاتی بدون مرز را برای کاربران فراهم کند. 

۶. فایل کوین (FIL)

پس از ارز دیجیتال پولکادات، فایل کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال چینی آینده دار معروف است که بیشترِ افراد فعال در حوزه ارز دیجیتال آن را می‌شناسند. همان‌طور که می‌توانید از نام این پروژه حدس بزنید، فعالیت اصلی پروژه فایل کوین، ذخیره‌سازی داده‌ها با بالاترین امنیت است. به عبارت دیگر، فایل کوین ادعا می‌کند که یکی از ابزارها برای ذخیره و نگهداری از مهم‌ترین داده‌های بشریت را در امن‌ترین بستر شامل می‌شود. 

مزایا و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال چینی چیست؟

در این مقاله از رمزینکس با بررسی برخی از بهترین ارزهای دیجیتال چینی همراه شما بودیم. همان‌طور که مشاهده کردید، ارزهای دیجیتال مطرحی در کشور چین ایجاد شده‌اند که برخی از آن‌ها محبوبیت جهانی دارند؛ اما ممکن است به عنوان یک سرمایه‌گذار یا معامله‌گرِ فعال در بازار ارزهای دیجیتال، این سوال برای شما ایجاد شود که آینده قیمت ارزهای دیجیتال چینی چگونه خواهد بود؟

در ابتدا باید گفت که بسیاری از ارزهای دیجیتال چینی که در این مقاله بررسی شدند، با بیت‌کوین همبستگی دارند و اگر قیمت بیت‌کوین افزایش  یابد، حال ارزهای دیجیتالی مانند پولکادات، نئو و وی چین نیز خوب خواهد بود. علاوه بر این، توجه داشته باشید که رویداد هاوینگ بیت‌کوین نیز نزدیک است که این رویداد همواره باعث افزایش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال از جمله ارزهای دیجیتال چینی شده است. 

در سناریو دوم، ممکن است همبستگی قیمت ارزهای دیجیتال چینی با بیت‌کوین، به‌طور موقت و به دلیل ایجاد قوانین خاصی توسطِ خود کشور چین، قطع شود و شاهد نزول قیمت این ارزهای دیجیتال باشیم. البته ممکن است در این سناریو، قوانین به نفع ارزهای دیجیتال چینی عمل کنند و این ارزهای دیجیتال همزمان با ثابت مانند قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم، به صعود خود ادامه دهند. 

به هر حال، سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال چینی آینده‌دار می‌تواند در حال حاضر گزینه خوبی باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که این ارزهای دیجیتال، تنها بخشی از سبد سرمایه‌گذاری شما را شامل شوند و برای کاهش ریسک خود، تنوع را در این سبد حفظ کنید. 

سوالات متداول

رمزارزهای محبوب چینی برای خرید در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

از رمز ارزهای محبوب چینی برای خرید در سال ۲۰۲۳، می‌توانیم به وی‌ چین، پولکادات، نئو و … اشاره کنیم. 

دلیل ترند شدن رمزارزهای چینی چیست؟

در سال‌های گذشته، با افزایش ناگهانی قیمت در تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار، ارزهای دیجیتال چینی نیز در بین افراد ترند شدند و هم‌اکنون برخی از آن‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

درباره سحر محمدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید