بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی کدامند؟ - مجله رمزینکس

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی کدامند؟

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۶ تیر ۱۴۰۳

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی برای معامله‌گری و به‌طور کلی خرید و فروش در بازار کریپتو، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی فعالین این بازار بوده است؛ زیرا به دلیل اینکه بازار کریپتو یک بازار مالی نسبتا نوپایی در مقایسه با سایر بازارها محسوب می‌شود، میزان صرافی‌های غیرمعتبر و کلاهبرداری‌ها نیز در این زمینه بیشتر است و ممکن است با انتخاب اشتباه یک صرافی، سرمایه خود را به خطر بیاندازیم. 

به همین دلیل، در این مقاله از رمزینکس قصد داریم تا به بررسی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای استفاده بپردازیم. 

همین حالا با خرید بیت‌کوین شروع کن!

ویژگی‌های صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال چیست؟

اگر با ویژگی‌های یک صرافی معتبر ارز دیجیتال به خوبی آشنا باشید، می‌توانید به راحتی صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای ترید انتخاب کنید و امنیت سرمایه خود را افزایش دهید. در این بخش به بررسی برخی از ویژگی‌هایی می‌پردازیم که یک صرافی معتبر ارز دیجیتال باید آن‌ها را داشته باشد. 

آدرس دفتر فیزیکی 

بهتر است دقت داشته باشید که در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، آن‌هایی را انتخاب نکنید که صرفا در فضای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند. به عبارت دیگر، بهتر است برای فعالیت در یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین حتما دقت داشته باشید که آدرس دفتر فیزیکی در سایت آن‌ها ذکر شده باشد و همچنین از صحت آن آدرس اطمینان حاصل کنید. 

پشتیبانی سریع 

همان‌طور که می‌‍‌دانید، امروزه تعداد زیادی از افراد در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند و این بازار ۲۴ ساعته است. به همین دلیل، ممکن است کاربران در هر لحظه با مشکل و چالشی مواجه شوند و نیاز به راهنمایی و کمک از طرف صرافی داشته باشد. به عبارت دیگر، پشتیبانی یک امر ضروری در صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر است و بهتر است که از صرافی ارز دیجیتالی که پشتیبانی ضعیفی دارد و به ندرت به راهنمایی کاربران می‌پردازد استفاده نکنید. 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی 

با اینکه نمی‌توان تنها معیار معتبر بودنِ یک صرافی ارز دیجیتال را فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دانست؛ اما قرار دادنِ این ویژگی در کنار ویژگی‌های دیگر می‌توان خیال شما را از بابت استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر راحت کند.

معمولا صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و مناسب برای ترید، حداقل در یک یا چند شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر فعالیت دارند و به تعامل و پاسخگویی به کاربران خود در آن‌ها می‌پردازند.

قیمت واقعی  

قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال همواره در حال تغییر است و هر تغییر کوچک در قیمت‌ها، می‌تواند تغییرات بزرگی در سرمایه بسیاری از افراد ایجاد کند. درست است که ممکن است قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف کمی با یکدیگر متفاوت باشد؛ اما این قیمت نباید اختلاف زیادی با قیمت استاندارد و جهانی داشته باشد و بهتر است قبل از استفاده از یک صرافی کریپتو، از واقعی بودنِ قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در آن مطمئن شوید. 

سابقه، اعتبار و رزومه صرافی 

آخرین ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، رزومه، اعتبار و سابقه آن در بازار است. اگر می‌خواهید خیالتان از اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال راحت باشد، بهتر است صرافی را انتخاب کنید که رزومه و سابقه فعالیت بالایی داشته باشد. 

برای بررسی این مورد می‌توانید سایت آن صرافی را مورد بررسی قرار دهید، نظرات کاربران در رابطه با آن صرافی را بخوانید و همچنین رتبه جهانی آن را در سایت‌هایی مانند (coinmarketcap) بررسی کنید. 

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی 

در سال‌های اخیر، شاهد رشد فعالیت افراد ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و همین موضوع باعث شده تا تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال نیز در ایران افزایش یابد. در این بخش به بررسی برخی از بهترین صرافی‌‎های ارز دیجیتال ایرانی برای ترید خواهیم پرداخت. 

صرافی رمزینکس 

رمزینکس

یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال که امکانات زیادی برای معامله و خرید و فروش در اختیار شما قرار می‌دهد، رمزینکس است. شما می‌توانید با انجام احراز هویت آنلاین طی یک الی دو روز کاری فعالیت خود را در رمزینکس آغاز کنید. 

از اصلی‌ترین امکانات صرافی رمزینکس برای معامله و سرمایه‌گذاری می‌توانیم به کیف پول اختصاصی، امکان واریز و برداشت ریالی و ارز دیجیتال، امکان مشخص کردن حد ضرر، حد سود و قیمت خرید در هنگام معامله و بروزرسانی لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. 

صرافی نوبیتکس

 

نوبیتکس

نوبیتکس یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است و تقریبا تمامی افراد فعال در حوزه ارز دیجیتال و ساکن ایران، این صرافی را می‌شناسند. صرافی نوبیتکس از ارزهای دیجیتال پرطرفدار بازار پشتیبانی می‌‌کند و شما می‌توانید با احراز هویت آنلاین در این صرافی و انجام واریز ریالی یا ارز دیجیتال، معاملات خود را در این صرافی شروع کنید. 

صرافی آبان تتر 

آبان تتر

آبان تتر نیز یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که تمامی ویژگی‌های یک صرافی معتبر را در خود دارد. هم اکنون این صرافی از بیش از ۳۱۰ ارز دیجیتال برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند و مناسب کسانی است که هم‌زمان به معامله چندین ارز دیجیتال در بازار می‌پردازند. 

صرافی بیت پین 

بیت پینبیت پین یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و ایرانی برای معامله در بازار کریپتو است و از جمله مزایای آن می‌توان به تسویه آنی، پشتیبانی ۲۴ ساعته و احراز هویت سریع اشاره کرد. 

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی 

با اینکه استفاده از صرافی‌‌های ایرانی برای افراد ساکن در این کشور، بهترین گزینه برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است، اما ممکن است برای دسترسی به امکانات بیشتر مانند معاملات اهرم‌دار، نیاز به استفاده از صرافی‌های خارجی و بین‌المللی داشته باشید که در این بخش به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

البته در نظر داشته باشید که استفاده از تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای افراد ایرانی چالش‌های زیادی به همراه دارد و برای دسترسی به آن‌ها نیاز است تا از ابزارهایی مانند ابزار تغییر آی‌پی به دلیل تحریم بودنِ ایران استفاده کنید. 

صرافی بایننس (Binance)

کمتر کسی است که در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت باشد، اما صرافی بایننس (Binance) را نشناسد. هم اکنون صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم پول در جهان محسوب می‌شود و رتبه اول را در بین تمامی صرافی‌های جهان در اختیار دارد.

صرافی بایننس تمامی امکانات مربوط به خرید و معامله‌گری اعم از معاملات اسپات، مارجین، امکان مشخص کردن حد سود و حد ضرر و … را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد؛ اما توجه کنید که استفاده از این صرافی‌ برای ایرانی‌ها راحت نیست و شما نیاز دارید تا با هویت و آی‌پی غیر ایرانی از این صرافی استفاده کنید که ریسک‌های خودش را دارد. 

صرافی کوینکس (CoinEx)

کوینکس از آن دسته صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی است که تقریبا تمامی امکانات یک صرافی خارجی برتر در جهان را به معامله‌گران ارائه می‌دهد و با افراد ایرانی هیچ مشکلی ندارد. با این حال بسیاری از افراد معتقد هستند که عدم تحریم ایران توسط این صرافی تا حدودی مشکوک است و استفاده از آن برای ایرانی‌ها همراه با ریسک است؛ اما به هر حال، این صرافی طرفداران خود را دارد و جزء ۱۰۰ صرافی برتر در جهان محسوب می‌شود. 

صرافی کوکوین (Kucoin)

کوکوین جزء ۱۰ صرافی ارز  دیجیتال برتر در جهان محسوب می‌شود و در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون کاربر در سراسر جهان در حال استفاده از صرافی هستند. با اینکه افراد ساکن در ایران تحت تحریم این صرافی قرار دارند و برای استفاده از آن می‌بایست از ابزارهای  تغییر آی‌پی استفاده کنند؛ اما ترید در صرافی کوکوین برای ایرانی‌ها سختی کمتری در مقایسه با فعالیت در صرافی بایننس دارد. 

صرافی بای بیت (Bybit)

صرافی بای بیت از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را در بازار کریپتو آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دارد و یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شود. همچنین بای‌بیت یکی از بهترین صرافی‌‌های ارز دیجیتال برای معاملات فیوچرز یا اهرم‌دار است و بیشتر افرادی که این نوع معاملات را انجام می‌دهند، صرافی بای بیت را برای این کار پیشنهاد می‌دهند. 

صرافی‌های خارجی غیرمتمرکز

صرافی‌های غیر متمرکز شامل صرافی‌هایی هستند که وابسته به یک نهاد یا قانون نیستند و در آن واسطه‌ای در کار نیست. به عبارت دیگر، معاملات در این صرافی‌ها به‌صورت فرد به فرد (P2P) انجام می‌شود و شما نیاز به تغییر آی‌پ و احراز هویت در این صرافی‌ها ندارید. 

در بخش زیر برخی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز در جهان بیان شده‌اند:

  • پنکیک سواپ (PancakeSwap)
  • دی وای دی ایکس (dYdX)
  • سوشی سواپ (SushiSwap)
  • دودو (DODO) 

سخن آخر 

در این صرافی لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی را در اختیار شما قرار دادیم و هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب برای ترید تنها یکی از عوامل موفقیت شما در این حوزه است و باید علاوه بر این، در مباحثی مانند تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، فاندامنتال و اقتصاد خرد و کلان اطلاعات کسب کنید و متخصص شوید. 

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید