کسب درآمد ارز دیجیتال با ورزش ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن‌های Move to Earn - مجله رمزینکس

کسب درآمد ارز دیجیتال با ورزش ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن‌های Move to Earn

کسب درآمد ارز دیجیتال با ورزش ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن‌های Move to Earn
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

کسب درآمد ارز دیجیتال با ورزش کردن یکی از نوآوری‌های نسبتا جدید دنیای کریپتو است. این نوع کسب درآمد که با اصطلاح Move to Earn شناخته می‌شود، شامل سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که به ازای فعالیت‌های ورزشی (اغلب پیاده‌روی و دویدن) به کاربران NFT یا ارز دیجیتال می‌دهند. در این مطلب با معروف‌ترین اپلیکیشن‌های Move to Earn آشنا می‌شوید.

اپلیکیشن استپن STEPN

این اپلیکیشن را می‌توان معروف‌ترین سرویس بلاکچینی Move to Earn دانست. با استپن می‌توانید به ازای فعالیت‌های ورزشی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن آهسته و دویدن، ارز دیجیتال کسب کنید.

استپن روی بلاکچین سولانا فعال است و یکی از معروف‌ترین پروژه‌های این بلاکچین محسوب می‌شود. با فعالیت‌های ورزشی و استفاده از کفش ورزشی استپن مخصوص پیاده‌روی یا دویدن، به ازای زمان ورزش، ارز دیجیتال GMT یا GST دریافت می‌کنید. برای کسب درآمد هم به اسنیکر یا همان کفش ورزشی نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با کفش ورزشی (Sneaker) در استپن STEPN

ارز دیجیتال GMT به خاطر شهرت استپن در ابتدای عرضه به بازار کریپتو رشد بسیار زیادی را تجربه کرد و یکی از معروف‌ترین رمزارزهای بازار شد. بقیه سرویس‌های Move to Earn به نوعی برای رقابت با این ارز دیجیتال طراحی شدند.

استپ Step

این اپلیکیشن با استفاده از اسمی بسیار شبیه به STEPN در اکوسیستم Binance Chain معرفی شد. استپ به ازای فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی و دویدن، به شما ارز دیجیتال می‌دهد.

استپ Step

پاداش فعالیت ورزشی در استپ به‌صورت ارز دیجیتال BNB پرداخت می‌شود. برای کسب درآمد از استپ باید حداقل روزانه ۴ هزار قدم فعالیت ورزشی داشته باشید. پاداش ارز دیجیتال هم بسته به تعداد قدم‌های شما محاسبه می‌شود.

اپلیکیشن Sweatcoin

اپلیکیشن Sweatcoin با ارز دیجیتال SWEAT به شما امکان می‌دهد که به ازای حرکت‌های ورزشی متنوع، ارز دیجیتال کسب کنید. این ارز دیجیتال را می‌توانید در صرافی‌ها به ارزهای دیگر تبدیل کنید.

در Sweatcoin می‌توانید گجت‌ها و ابزارهای مختلف ورزشی بخرید که روی درآمد شما از بازی تاثیر می‌گذارند. این اپلیکیشن از بلاکچین NEAR استفاده می‌کند.

اپلیکیشن Genopets

اپلیکیشن گنوپتس روی بلاکچین سولانا رونمایی شد. این اپلیکیشن تفاوت‌هایی با رقبای خود دارد و فقط محدود به فعالیت فیزیکی نیست. در Genopets شما به‌نوعی در یک نبرد شرکت می‌کنید که برای شرکت در آن نیاز به یک کاراکتر دارید. کاراکتر هم با توجه به فعالیت‌های بدنی و همچنین تمرین‌های ذهنی در بازی، پیشرفت می‌کند.

ارز دیجیتال اصلی گنوپتس، GENE نام دارد که به‌‌عنوان پاداش به کاربران ارائه می‌شود. این اپلیکیشن یک ارز دیجیتال دیگر به نام KI هم دارد.

کاربران با شرکت در نبردها و رقابتی‌های Genopets هم می‌توانند کاراکتر خود در بازی را بهبود دهند. هرچه یک کاراکتر پیشرفته‌تر و قوی‌تر باشد، شانس کسب درآمد از بازی بیشتر می‌شود.

اپلیکیشن DotMoovs

اپلیکیشن دات مووز با شرکت‌ها و برندهای مختلفی در حوزه ورزش همکاری دارد. این اپلیکیشن بلاکچینی، قابلیت‌های مختلفی را علاوه بر درآمدزایی به کاربران ارائه می‌کند. اپلیکیشن DotMoovs دو فعالیت ورزشی اصلی دارد: فوتبال و رقص.

اپلیکیشن DotMoovs

کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های ورزشی در DotMoovs، توکن و NFT دریافت کنند. این اپلیکیشن روی شبکه Binance Chain کار می‌کند و پاداش‌ها را به‌صورت توکن MOOV به کاربران می‌دهد.

اپلیکیشن Aglet

اپلیکیشن Aglet هم مثل رقبای خود، به فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های شما جایزه می‌دهد. این اپلیکیشن به ازای فعالیت‌های فیزیکی شما توکن Aglet پرداخت می‌کند. با این توکن‌ها می‌توانید کفش‌های ورزشی مجازی در بازی از برندهای معروف خریداری کنید.

این اپلیکیشن با برندهای معروفی مثل آدیداس، نیوبالانس، آسیکس و ییزی (Yeezy) همکاری می‌کند.

آینده اپلیکیشن‌های Move to Earn

اپلیکیشن‌های Move to Earn دسته مهمی در سرویس‌های غیر متمرکز و سیستم‌های درآمدزایی از ارز دیجیتال هستند. آن‌ها نوع جدیدی از فرصت درآمدزایی از دنیای اینترنت را در اختیار کاربران می‌گذارند که در زندگی واقعی هم کاربرد دارد.

تشویق کاربران به ورزش و استفاده از قابلیت‌های گوشی هوشمند برای ردگیری فعالیت‌های بدنی، از ایده‌هایی است که در اپلیکیشن‌های متمرکز و سنتی زیادی هم دیده‌ایم. این سرویس‌ها تلاش می‌کنند تا کاربران را به بهانه‌های مختلف مثل بازی و جایزه، به فعالیت ورزشی تشویق کنند.با تغییر رویکرد جامعه‌ها و علاقه‌مند‌تر شدن مردم به فعالیت‌های ورزشی هم این سرویس‌ها جذابیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

به‌عنوان نمونه‌ای از موفقیت سرویس‌های دیجیتال مرتبط با سلامتی می‌توان به ساعت‌های هوشمند و مچ‌بند‌های ردگیری فعالیت ورزشی اشاره کرد. همچنین سازنده‌های گوشی هوشمند هم در مدل‌های جدیدتر خود تلاش می‌کنند تا سلامتی و خصوصا فعالیت‌های بدنی را در اولویت طراحی قرار دهند.

ترکیب این قابلیت‌های جذاب با زیرساخت متمرکز می‌تواند آینده روشنی داشته باشد. کاربران با استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاکچین، خیال راحت‌تری از حفظ شدن اطلاعات شخصی‌شان دارند. آن‌ها می‌دانند که این اطلاعات به‌صورت رمزنگاری شده و در شبککه غیر متمرکز نگهداری می‌شود و امنیت بیشتری دارد.

وقتی این امنیت با شانس دریافت پاداش و کسب درآمد همراه باشد، جذابیت سرویس‌های Move to Earn مشخص می‌شود. کاربران با شانس درآمدزایی انگیزه بیشتری برای فعالیت بدنی دارند و تلاش می‌کنند تحرک بیشتری داشته باشند. درنتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده اپلیکیشن‌هایی مثل استپن (STEPN) و رقبای آن، با افزایش تعداد کاربران و ایجاد انگیزه‌های بیشتر، موفقیت‌های بزرگی داشته باشند.

جمع‌بندی

کسب درآمد ارز دیجیتال با ورزش با اپلیکیشن‌های Move to Earn دیگر یک رویا نیست. اپلیکیشن‌هایی مثل استپن روی سولانا و رقبای آن روی شبکه‌های Binance Chain و NEAR تنها چند نمونه از سرویس‌های ورزشی مبتنی بر بلاکچین هستند که می‌توانند با انگیزه درآمد ارز دیجیتال، کاربران را بیش از گذشته به ورزش تشویق کنند. در این مطلب با چند سرویس کسب درآمد ارز دیجیتال با ورزش آشنا شدید و قابلیت‌ها و مزیت‌های هر کدام از آن‌ها را خواندید. هر اپلیکیشن، با قابلیت‌ها و پاداش‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برای جلب توجه بیشتر و گسترش جامعه مخاطبان، با دیگر سرویس‌ها رقابت می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
درباره مهسا رحمانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. Mohammad Del Aram
    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در ۰۲:۰۶

    سپاسگزارم از همه محبت ها و حمایت‌های بی دریغتان

    • مهسا رحمانی
      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۰۷:۱۹

      پاینده باشید.

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر