فرار مدیر ارشد بایننس از بازداشت در نیجریه - مجله رمزینکس

فرار مدیر ارشد بایننس از بازداشت در نیجریه با اتهام فرار مالیاتی

یکی از مدیران منطقه‌ای بایننس در نیجریه که به اتهام فرار مالیاتی در بازداشت بود، از نیجریه فرار کرد.
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳

گزارش‌ یک روزنامه محلی حاکی از آن است که نادم انجروالا (Nadeem Anjarwalla)، مدیر منطقه‌ای بایننس در آفریقا، که به همراه همکارانش به اتهام فرار مالیاتی در نیجریه بازداشت شده بود، ظاهراً با استفاده از یک گذرنامه‌ی جعلی از بازداشت گریخته است. این رویداد در حالی رخ می‌دهد که دولت نیجریه اقدامات کیفری علیه صرافی بایننس به دلیل فرار مالیاتی را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، اتهامات مذکور روز دوشنبه در دادگاه عالی فدرال ابوجا ثبت شده است. آقای انجروالا و همکارانش پس از ورود به نیجریه در ۷ اسفند، در پی شکایت کیفری علیه آن‌ها توسط دادگاه بدوی ابوجا بازداشت شدند. دادگاه همچنین بایننس را ملزم کرد تا به دولت نیجریه، دسترسی به داده‌ها و اطلاعات معامله‌گران نیجریه‌ای که از پلتفرم آن استفاده می‌کنند، اعطا نماید.

با این حال، ظاهراً آقای انجروالا پس از انتقال به مسجد نزدیک برای انجام نماز جمعه، با بهره‌مندی از امتیازاتی نظیر استفاده از تلفن همراه در دوران بازداشت، از این فرصت برای فرار استفاده کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی با یکی از خطوط هوایی خاورمیانه از نیجریه خارج شده است. مقامات در حال بررسی صحت این ادعا و چگونگی خروج آقای انجم والا از کشور با گذرنامه‌ای غیر از گذرنامه‌ی بریتانیایی که با آن وارد نیجریه شده، هستند (گذرنامه‌ی بریتانیایی وی در اختیار مقامات نیجریه باقی مانده است).

دولت نیجریه اقدامات جدی را علیه اشخاص و سازمان‌هایی که در تامین مالی تروریسم و پولشویی مرتبط با صرافی ارز دیجیتال بایننس دخیل هستند، در پیش گرفته است. بر اساس گزارش‌های دولتی، ادعا می‌شود که صرافی بایننس توسط برخی افراد برای پولشویی نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید