مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین؛ کدام کاربرد بیشتری دارد؟ - رمزینکس
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ اخبار

مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین؛ کدام کاربرد بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۷ شهریور ۱۴۰۳

در مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین، اولین موردی که به چشم می‌خورد، قیمت بالای کوین BTC و فاصله شگفت‌انگیز آن از ارز AGIX است. اما نمی‌توان قیمت را تنها دلیل برتری یک رمزارز بر ارزی دیگر دانست. بلکه در حال حاضر، ارزهای دیجیتال فراتر از یک شیوه پرداخت هستند و کاربردهای فراوانی دارند. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به بررسی تفاوت ارز سینگولاریتی و بیت کوین پرداخته‌ایم.

مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین؛ تفاوت‌های در چیست؟

قبل از  خرید ارز دیجیتال حتما به خاطر داشته باشید که باید از تمامی جنبه‌ها، رمزارز مورد نظر را بررسی و راجع‌به آینده آن به خوبی تحقیق کنید. امروزه خرید بیت کوین امن‌ترین روش ورود به دنیای کریپتوکارنسی است. درست است که بیت کوین را «طلای دیجیتال» می‌نامند و در حال حاضر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است؛ اما با مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال، خواهید دید که ارزهای زیادی با پتانسیل بالا برای کسب سود وجود دارند که زیر سایه بیت کوین از دید پنهان مانده‌اند!

یکی از این ارزهای دیجیتال پنهان شده، ارز سینگولاریتی است. ارز دیجیتال AGIX که توکن بومی پلتفرم سینگولاریتی نت است، کاربردهای فراوانی در این پلتفرم دارد. ترکیب خدمات هوش مصنوعی با موارد کاربرد ارزهای دیجیتال، از قابلیت‌های ویژه این پلتفرم است. به همین منظور در ادامه، به مقایسه ارز سینگولاریتی با بیت کوین پرداخته‌ایم.

مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین از ۴ دیدگاه

نماد سینگولاریتی در فضایی سبز رنگ
ارز AGIX توکن بومی پلتفرم سینگولاریتی نت است.

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، برای خرید ارز AGIX، ابتدا باید به مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین پرداخت تا با بدست آوردن دلایل کافی مبنی بر سودمند بودن پروژه، در سینگولاریتی سرمایه‌گذاری کرد. حال با این وجود، در ادامه به بیان تفاوت ارز سینگولاریتی و بیت کوین از ۴ دیدگاه پرداخته‌ایم.

۱- کاربرد؛ اولین تفاوت ارز سینگولاریتی و بیت کوین

بیت کوین که سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکوموتو معرفی شد، خود را قاتل فیات و یک روش پرداخت نوین بدون نیاز به واسطه نامید. همچنان پس از گذشت ۱۵ سال از حضور بیت کوین در جامعه، این ارز دیجیتال کاربردی جز یک روش پرداخت ندارد. البته از آنجایی که از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال نیز نام برده می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای حفظ ارزش پول نیز باشد.

در مقابل ارز سینگولاریتی کاملا دنیای متفاوتی دارد. این رمزارز که توکن بومی پلتفرم سینگولاریتی نت به‌شمار می‌رود، کاربردهای زیادی در این پلتفرم دارد. از این توکن می‌توان برای بهره‌مندی از خدمات متنوع هوش مصنوعی در پلتفرم سینگولاریتی نت استفاده کرد. همچنین امکان استیک کردن ارز سینگولاریتی نیز وجود دارد. حتی با استفاده از ارز سینگولاریتی نت می‌توان به دنیای بی حد و اندازه هوش مصنوعی سینگولاریتی نت نیز دسترسی داشت.

۲- شبکه؛ مهم‌ترین مورد در مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین

از آنجایی که بیت کوین قدیمی‌ترین و اولین ارز دیجیتال دنیا است، همچنان از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. این الگوریتم بر پایه میزان تلاش و انرژی مصرفی ماینرها، به آن‌ها پاداش می‌دهد. همچنین تایید تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین با استفاده از این الگوریتم، بسیار کند صورت می‌گیرد. با اینکه این الگوریتم اجماع قدیمی و هزینه‌بر است اما امنیت بالاتری نسبت به شبکه‌های دیگر دارد و تا به امروز گزارشی مبنی بر نقص این شبکه مشاهده نشده است.

در مقابل اما ارز سینگولاریتی مبتنی بر بلاکچین اتریوم بوده یک توکن ERC-۲۰ است. این بدان معناست که ارز سینگولاریتی از الگوریتم اثبات سهام اتریوم استفاده می‌کند. اکوسیستم اتریوم هر سال با چندین بروزرسانی سعی در ایجاد شرایطی بهتر برای تراکنش‌های خود دارد. شبکه اتریوم که ارز سینگولاریتی از آن استفاده می‌کند، ۳ لایه مجزا برای تایید و انجام تراکنش‌ها دارد.

۳- فرق ارز سینگولاریتی و بیت کوین در سرعت و هزینه تراکنش

توکن بیت کوین در فضایی طلایی رنگ
بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا است.

سرعت تراکنش‌های شبکه بیت کوین که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، نسبت به اکثر شبکه‌های دیگر بسیار پایین‌تر است. در این شبکه تقریبا در هر ثانیه، ۷ تراکنش تایید می‌شود که با در نظر گرفتن شلوغی شبکه، می‌توان برای کاربران بسیار مشکل‌ساز باشد. از طرفی دیگر، کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به دلیل صرف انرژی و هزینه زیاد توسط ماینرها، بسیار بالا است.

اما ارز سینگولاریتی که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است، نه تنها سرعت بالاتری در تایید تراکنش‌ها دارد، بلکه هزینه بسیار ناچیز هر تراکنش، این ارز دیجیتال را تبدیل به یک انتخاب محبوب برای سرمایه‌گذاری کرده است.

۴- تفاوت ارز سینگولاریتی و بیت کوین در قیمت

با یک نگاه جزئی به لیست قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف، بزرگترین تفاوت ارز سینگولاریتی و بیت کوین نمایان خواهد شد. بیت کوین که با اختلاف در صدر بازار قرار دارد، در حال حاضر (۳۱ تیر ۱۴۰۳)، قیمتی برابر با ۶۷ هزار دلار دارد که نسبت به ارز دیجیتال دوم، که اتریوم باشد، تقریبا ۶۴ هزار دلار اختلاف قیمت دارد. اما ارز سینگولاریتی، با قیمتی معادل ۶۳ سنت حتی در لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار در نظر حجم معاملات نیز قرار ندارد!

جمع‌بندی

مقایسه ارز سینگولاریتی و بیت کوین از این جهت مهم به نظر می‌رسد که در نهایت موجب گرفتن بهترین تصمیم برای سرمایه‌گذاری می‌شود. ارز سینگولاریتی که مبتنی بر هوش مصنوعی است، هدفی جز گسترش این فناوری نوین و تلفیق آن با دنیای کریپتوکارنسی ندارد. پس در اولین قدم، توسعه‌دهندگان ارز AGIX قصد دارند تا این خدمات در اختیار همگان باشد؛ پس همه افراد باید بتوانند این ارز دیجیتال را خریداری کنند. پس به همین علت، قیمت ارز سینگولاریتی پایین در نظر گفته شده است.

اما بیت کوین، به عنوان یک روش پرداخت و منبعی برای سرمایه‌گذاری، دنیای کاملا متفاوت نسبت به سینگولاریتی نت دارد. طبیعی است که ارزش بالایی داشته باشد و دسترسی به آن برای سودآوری، برای اکثر افراد تقریبا غیرممکن باشد. به هر حال، هر یک از این ارزهای دیجیتال مزایای خود را دارند که به نظر می‌رسد، ارز سینگولاریتی در دنیای هوش مصنوعی می‌تواند کاربردی‌تر باشد.

سوالات متداول

عرضه کل ارز سینگولاریتی چقدر است؟

ارز دیجیتال سینگولاریتی عرضه‌ای معادل ۲ میلیارد توکن دارد.

آیا می‌توان از ارز سینگولاریتی به عنوان یک توکن حاکمیتی استفاده کرد؟

از اصلی‌ترین کاربردهای توکن AGIX، شرکت در تصمیم‌های مهم شبکه برای دارندگان آن است.

منابع: coinbase

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید