بررسی عملکرد سیستم حاکمیت غیر متمرکز (DAO) در API3

راه‌اندازی سیستم حاکمیت غیر متمرکز (DAO) در API3

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

سیستم حاکمیت غیر متمرکز یا همان DAO از این به بعد اختیار مدیریت صندوق ۲۳ میلیون دلاری API3 را به عهده می‌گیرد و مسیر آینده پروژه را با رای‌گیری و مشارکت مستقیم کاربران تعیین می‌کند.

این خبر هیجان‌انگیز برای طرفداران دنیای وب ۳ و آینده ارزهای غیرمتمرکز نشان می‌دهد که شبکه API3 گامی بزرگ در مسیر این فناوری برداشته است. API3 با راه‌اندازی رسمی DAO قابلیت رای‌گیری و سهام‌گذاری را برای تمام دارندگان توکن API3 فعال کرده است. این یعنی، دیگر سرنوشت پروژه API3 در دست یک عده خاص نیست، بلکه خود شما، به عنوان دارنده توکن API3، نیز می‌توانید در سرنوشت این شبکه تاثیرگذار باشید. مطالعه این مقاله از رمزینکس بیشتر شما را با سازمان حاکمیت غیر متمرکز (DAO) آشنا می‌کند.

معرفی API3: انقلابی در دنیای اوراکل‌ها

اوراکل‌ها پلی بین دنیای واقعی و بلاکچین هستند که این امکان را به برنامه‌های کاربردی بلاکچین می‌دهند تا با داده‌های دنیای واقعی در تعامل باشند. همچنین از مدل Staking (سپرده‌گذاری) برای حفظ امنیت شبکه و انجام وظایف مختلف در اکوسیستم خود استفاده می‌کند. به این ترتیب، افراد و شرکت‌ها می‌توانند به عنوان سپرده‌گذار در اکوسیستم شرکت کرده و با استیک کردن توکن‌های خود به یک شبکه به امنیت و عملکرد آن شبکه کمک کنند. در ازای استیک کردن توکن‌ها، کاربران پاداش دریافت می‌کنند.

طراحی API3 روی موبایل
API3 اولین پروژه اوراکل وب ۳ به ارائه‌دهندگان داده اجازه می‌دهد تا اوراکل‌های بلاکچین خود را ایجاد کنند.

ویژگی‌های کلیدی API3 در راه‌اندازی سیستم حاکمیت غیر متمرکز

این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • API3 توسط یک سیستم حاکمیت غیر متمرکز (DAO) اداره می‌شود و هیچ نهاد مرکزی کنترل آن را در دست ندارد.
  • Airnode از یک مدل اوراکل مبتنی بر ضمانت استفاده می‌کند که امنیت و صحت داده‌ها را در API3 تضمین می‌کند.
  • API3 از یک معماری لایه‌ای استفاده می‌کند که امکان مقیاس‌پذیری را فراهم می‌کند.
  • API3 یک پروژه متن باز است که از مشارکت جامعه پشتیبانی می‌کند.
  • کاربران و توسعه‌دهندگان اختیارات گسترده‌ای در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروتکل دارند و به شکل فعال می‌توانند در توسعه API3 شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: دموکراتیک کردن درسترسی اطلاعات با API های غیرمتمرکز

مزیت راه‌اندازی سیستم حاکمیت غیر متمرکز (DAO) و Staking توسط API3 چیست؟

 این ساختار امکان اداره پروژه را به‌صورت جامع و غیرمتمرکز فراهم می‌کند. زیرا پروژه توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) اداره می‌شود؛ درنتیجه دارندگان توکن API3 می‌توانند در DAO رای دهند و در تصمیم‌گیری‌های آینده پروژه مشارکت داشته باشند. به‌طور کلی راه‌اندازی DAO و Staking توسط API3 مزایای زیادی از جمله موارد زیر دارد:

  • DAO API3 به دارندگان توکن خود این امکان را می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌های آینده پروژه مشارکت داشته باشند. این امر به افزایش مشارکت جامعه و بهبود شفافیت پروژه کمک می‌کند.
  • Staking API3 به افزایش امنیت و صحت داده‌ها کمک می‌کند. زیرا دارندگان توکن API3 که توکن‌های خود را برای Staking نگه می‌دارند، درصورت ارائه داده‌های نادرست، جریمه می‌شوند.
  • DAO API3 به مقیاس‌پذیری پروژه کمک می‌کند. چرا که سیستم حاکمیت غیر متمرکز می‌تواند به‌طور خودکار تصمیم‌گیری‌های مربوط به مقیاس‌پذیری را انجام دهد و با این کار، API3 می‌تواند به رشد و توسعه خود ادامه دهد.
  • با راه‌اندازی سیستم حاکمیت غیر متمرکز، شفافیت در تصمیم‌گیری‌های پروژه افزایش می‌یابد. این امر باعث می‌شود که دارندگان توکن API3 بتوانند در مورد تصمیمات پروژه آگاه باشند و درصورت نیاز، نظرات خود را ارائه دهند.

نحوه خرید ارز دیجیتال API3

برای خرید ارز دیجیتال API3 کافی‌است یکی از صرافی‌هایی که این توکن لیست کرده، انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید صرافی‌هایی مانند Binance ،Coinbase یا Kraken جزو دارندگان API3 هستند. البته از آن‌جایی که ایران تحریم است، برای خرید، فروش یا نگهداری این ارز دیجیتال در این صرافی‌ها ممکن است محدودیت داشته باشید. در مقابل می‌توانید از صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنید. قبل از خرید API3، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و با دید باز و آگاهی کامل وارد این حوزه شوید. زیرا ارزهای دیجیتال دارای نوسانات قیمت بالایی هستند و از طرفی پروژه‌های بلاکچینی ممکن است با شکست روبه‌رو شوند.

آینده پروژه API3 به کجا خواهد رسید؟

با راه‌اندازی DAO و Staking، آینده API3 به شکل متنوعی بهبود خواهد یافت. این اقدامات به دارندگان توکن‌های API3 اجازه می‌دهند تا در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروژه مشارکت داشته و درآمد Staking را از طریق مشارکت فعال در مدیریت DAO کسب کنند. این امر باعث می‌شود که کاربران این توکن‌ها در عین حال که توانایی مشارکت فعال‌تری در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با پروژه دارند، از مزایای مالی حاصل از Staking نیز بهره‌مند شوند.

با افزودن عناصری مانند DAO و Staking به API3 امنیت و پایداری شبکه نیز تضمین می‌شود. همین امر اعتماد اعضای جامعه و توسعه پایدار API3 را افزایش می‌دهد. با راه‌اندازی سیستم حاکمیت غیر متمرکز رسمی، API3 به سمت آینده‌ای کاملاً غیرمتمرکز حرکت می‌کند، قدرت را به جامعه می‌سپارد و انقلابی در دنیای اوراکل‌ها ایجاد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این پروژه می‌توانید به وب‌سایت رسمی API3 مراجعه کنید.

لوگوی API3
API3 یک پروژه نوآورانه است که پتانسیل تغییر نحوه تعامل برنامه‌های کاربردی بلاکچین با دنیای واقعی را دارد.

جمع‌بندی

راه‌اندازی DAO و Staking توسط API3، یک تحول مثبت در پروژه API3 است که باعث افزایش مشارکت جامعه، شفافیت، امنیت و کارایی شبکه می‌شود. این تحولات، API3 را به گزینه‌ای جذاب برای برنامه‌های کاربردی بلاکچینی تبدیل می‌کند که به دنبال دسترسی به داده‌های دنیای واقعی هستند. در این مطلب، مزایای این پروژه و ویژگی‌های آن را به همراه راهنمای خرید API3 بررسی کردیم. مدیریت سرمایه و ریسک‌پذیری را در خرید، فروش یا ذخیره این ارز دیجیتال فراموش نکنید.

سوالات رایج

کاربرد ارز دیجیتال API3 چیست؟

API3 یک توکن اتریوم است. هدف پروژه API3 تقویت اتصال API های سنتی با اکوسیستم بلاک چین است.

API3 روی چه بلاک چینی است؟

توکن API3، یک توکن ERC-20 مبتنی بر بلاک چین اتریوم به‌شمار می‌رود که نقش مهمی در اکوسیستم API3 دارد.

منبع: businesswire

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید