ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال در ۵ قدم ساده

۵ قدم ساده برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال

یک ربات با مانیتوری بزرگ از بازارهای مالی در حال بررسی شرایط
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

وقتی که نوبت به پیشرفت زندگی انسان با تکنولوژی می‌رسد، دیگر هیچ‌چیز غیر قابل دسترس نخواهد بود؛ به‌خصوص اگر صحبت درباره دنیای بلاکچینی باشد که به‌خودی‌خود در حال حاضر به عنوان نوین‌ترین فناوری شناخته می‌شود. ترید در بازار کریپتوکارنسی روش‌های متنوعی دارد و یکی از آن‌ها برای کسانی که به دنبال راحتی کار هستند، استفاده از ربات تریدر است که اگر به درستی ساخته و توسعه داده شود، می‌تواند سود زیادی را به دارنده خود برساند. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به شرح ۵ قدم ساده برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال پرداخته‌ایم.

چگونه یک ربات تریدر بسازیم؟

ربات در حال انتخاب ارز دیجیتال برای معامله و بررسی شرایط بازار
یک ربات تریدر سرعت معامله را بالا می‌برد.

با توجه به سرعت بالای پیشرفت بلاکچین و دنیای ارزهای دیجیتال، روش‌های ترید روز به روز در حال تغییر و بهینه شدن هستند. یکی از بهترین روش‌های ترید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده از ربات معامله‌ گر بوده که با توجه به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، کاربرد زیادی در این حوزه دارد. این ربات‌ها به وسیله هوش مصنوعی به منظور خودکار ساختن صفر تا ۱۰۰ فرایند ترید ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

علت محبوبیت ربات معامله گر ارز دیجیتال میان تریدرها، این است که این هوش مصنوعی می‌تواند در کمترین زمان حجم زیادی از اطلاعات را بررسی کند. همچنین پس از بررسی اطلاعات، با درک الگوهای بازار و اجرایی کردن معامله براساس شرایط از پیش تعیین شده، سود خوبی را به دارندگان خود می‌رسانند. 

در سال‌های اخیر استفاده از ربات‌های معامله گر ارز دیجیتال که با قدرت گرفتن از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، به دلیل توانایی بالای آن‌ها برای تحلیل داده‌ها به صورت ۲۴/۷، مقاوم بودن در برابر تریدهای احساسی و ظرفیت آن‌ها برای پردازش و تحلیل داده‌ها در مقیاسی که برای انسان‌ها امکان‌ناپذیر بوده، بسیار محبوب شده است. حال با تمام تفاسیر فوق، روش ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟

آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال، ابتدایی‌ترین نیاز، داشتن دانش ابتدایی برنامه‌نویسی برای توسعه یک ربات تریدر در دنیای کریپتوکارنسی است. حال برای اینکه بتوانید به راحتی به ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال بپردازید، مراحل زیر را باید طی کنید. 

۱. انتخاب زبان برنامه‌نویسی برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال

یک ربات در حال تحلیل و بررسی شرایط بازار
استفاده از ربات تریدر می‌تواند بازدهی معاملات را افزایش دهد.

وقتی نوبت به انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال می‌رسد، کمی ممکن است سخت به‌نظر برسد اما همواره گزینه‌هایی را با مزایا و معایب خاص خود در پیش‌رو داریم.

  • پایتون: زبان برنامه‌نویسی پایتون به سادگی در استفاده معروف است. پایتون یک انتخاب محبوب به دلیل داشتن کتابخانه‌ای متنوع برای تحلیل داده و یادگیری ماشین است. با این وجود، ممکن است سرعت پردازش ربات ساخته شده با پایتون پایین باشد و برای مواردی که نیاز به ذخیره اطلاعات دارد، زیاد خوب به نظر نرسد. 
  • جاوا اسکریپت: با توجه به اینکه زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت توانایی مدیریت چندین درخواست API را دارد، بهترین زبان برنامه‌نویسی برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال که نیاز به سازگاری با پلتفرم‌های تحت وب دارند، محسوب می‌شود. اما در کنار تمام این موارد، ممکن است بای موارد محاسباتی سنگین زیاد کاربردی نباشد.
  • سی شارپ: با عملکرد بالا و مدیریت حافظه کاربردی، بهترین زبان برنامه‌نویسی برای توسعه ربات‌هایی که به پردازش داده‌ها در لحظه به‌شما می‌رود.
  • راست و گو (Rust and Go): این زبان برنامه‌نویسی به لطف عملکرد بهینه و سرعت بالا در تحلیل و ذخیره داده‌ها، یکی از قوی‌ترین انتخاب‌ها برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال است. 

۲. متصل شدن به APIهای صرافی

پس از اینکه زبان برنامه‌نویسی متناسب با ربات تریدر را انتخاب و ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال مورد نظر خود را به اتمام رساندید، قدم بعدی اتصال این ربات به APIهای صرافی ارز دیجیتالی است که در آن حساب کاربری دارید. این APIها اجازه رد و بدل شدن داده را بین ربات و صرافی را به شما می‌دهند. شما باید کلیدهای API مخصوص به خود را بسازید و پس از اتصال ربات به آن‌ها، فرایند ترید را شروع کنید. 

۳. طراحی استراتژی ترید ارز دیجیتال

استراتژی معامله شما، قلب رباتی است که قصد ساخت آن را دارید. این ربات باید بتواند با توجه به میزان سرمایه و انتظاراتی که شما برای کسب سود در ماه دارید، به ترید ارزهای دیجیتال بپردازد. روش‌های زیادی برای ترید رمزارزها وجود دارد؛ اما وقتی نوبت به ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال می‌رسد، استراتژی‌های زیر کارایی بیشتری دارند.

  • دنبال‌کننده روند: ربات شما با بررسی داده‌ها و تحلیل آن‌ها، روند بازار را تشخیص داده و به مدت مشخصی در جهت روند با معاملات خود، به سود می‌رسد.
  • آربیتراژ: مشهورترین و محبوب‌ترین نوع ترید با ربات ارز دیجیتال، آربیتراژ است. در این روش ربات با مقایسه قیمت یک دارایی واحد در ۲ صرافی متفاوت، از اختلاف قیمت آن‌ها به سود می‌رسد.
  • Market Making: خرید و فروش ارزهای دیجیتال به طور مداوم و کسب سود از تفاوت قیمتی در لحظه، سود زیادی را از طریق ربات‌ها نصیب دارندگان آن‌ها می‌کند.

۴. تست ربات تریدر

پس از اینکه تمام مراحل فوق را برای ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال خود طی کردید، نوبت به تست آن می‌رسد. همیشه به خاطر داشته باشید که آزمودن چیزی که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید، به‌خصوص اگر در رابطه با دارایی شما باشد، امری ضروری محسوب می‌شود. برای اینکار، قبل از اینکه به حساب صرافی خود متصل شوید، از تست نت بایننس برای آزمودن ربات خود استفاده کنید. 

۵. بهینه سازی و بررسی کارکرد

پس از پیاده‌سازی کامل ربات، به طور مداوم باید کارکرد آن را زیر نظر بگیرید و کارایی آن را بهینه‌سازی کنید. هر از چندگاهی عملکرد ربات را بررسی کنید و استراتژی خود را براساس روند حال حاضر بازار تغییر دهید. در این شرایط، ربات تریدر شما می‌تواند خود را انواع شرایط بازار وقف داده و از ضرر جلوگیری کند.

جمع‌بندی

ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال مزایای زیادی مانند سرعت بالا، پردازش داده بیشتر، بررسی همه روز و همه ساعته بازار و ترید در مقیاس بالا را دارد و اگر به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند سود کلانی را در یک ماه به تریدرها برساند. اما مسیر ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال نیز خود دشواری‌های دارد که اگر به درستی طی نشود، در نهایت به سوخت سرمایه منجر خواهد شد. آیا به نظر شما ترید با ربات بهتر است، یا ترید به روش سنتی؟

سوالات متداول

آیا ربات ترید اتوماتیک وجود دارد؟

تمام ربات‌ها خودکار هستند اما باید روند کاری آن‌ها را همیشه زیر نظر داشته باشید.

آیا خرید ربات تریدر امکان‌پذیر است؟

بهتر است که همیشه ربات تریدر را خودتا بسازید تا با استراتژی معاملاتی شما سازگار باشد.

منابع: ۴irelabs | blockchaincouncil

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید