تحلیل فاندامنتال اتریوم
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز جمعه ۲۷ مهر
  2. رمز جیمز (GEMZ) امروز جمعه ۲۷ مهر
  3. قیمت امروز میم فای ‌جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  4. قیمت امروز میجر (Major) جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  5. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  6. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  7. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  8. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  9. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  10. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  11. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  12. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  13. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  14. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

تحلیل فاندامنتال اتریوم

 
۲۳ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
نماد اتریوم زیر ذره بین

تحلیل فاندامنتال اتریوم به بررسی عوامل بنیادین و اقتصادی مرتبط با ارز دیجیتال اتریوم می‌پردازد. این نوع از تحلیل اتریوم به مطالعه پروژه‌ها و به‌روزرسانی‌های فناوری اتریوم، تیم توسعه‌دهندگان، شراکت‌ها، مقررات و عوامل اقتصادی می‌پردازد که می‌توانند بر پذیرش و قیمت اتریوم تاثیر بگذارند.

پیشرفت‌های اتریوم ۲.۰ و اثبات سهام (PoS)

یکی از مهم‌ترین تحولات اتریوم در سال ۲۰۲۴ تکمیل مهاجرت کامل اتریوم به مدل اثبات سهام (PoS) است. این تغییر باعث بهبود مقیاس‌پذیری، کاهش مصرف انرژی و افزایش امنیت شبکه شده است. بهبودهای PoS به همراه تکنولوژی شاردینگ (Sharding) که در این سال اجرا شد، توان عملیاتی شبکه را به‌طور قابل توجهی افزایش داده و هزینه‌های تراکنش‌ها را کاهش داده است .

افزایش تعاملات سازمانی و سرمایه‌گذاری‌ها

در سال ۲۰۲۴، پذیرش نهادی و سازمانی اتریوم افزایش چشمگیری داشته است. بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ مالی از جمله JPMorgan وFidelity، اتریوم را به‌عنوان زیرساخت اصلی برای پروژه‌های بلاکچینی خود انتخاب کردند. این موضوع نشان‌دهنده اعتماد به پتانسیل بلندمدت این شبکه و افزایش تقاضا برای اتریوم (ETH) است. این روند باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به اتریوم شده و موقعیت آن را در برابر رقبا تقویت کرده است .

تحلیل فاندامنتال اتریوم در سال 2024
تحلیل فاندامنتال اتریوم در سال ۲۰۲۴

رشد دیفای (Defi) و NFT

دیفای و NFT ها همچنان از محرک‌های اصلی تقاضا برای اتریوم هستند. ارزش کل قفل شده (TVL) در پلتفرم‌های دیفای که بر بستر اتریوم ساخته شده‌اند، در سال ۲۰۲۴ به رکوردهای جدیدی رسیده است. همچنین، افزایش فعالیت در بازار NFT و استفاده از اتریوم به‌عنوان پلتفرم اصلی برای صدور و مبادله این دارایی‌ها، به تقویت بیشتر اکوسیستم اتریوم کمک کرده است.

رقابت و چالش‌های مقیاس پذیری

در سال ۲۰۲۴، اتریوم همچنان با چالش‌های رقابتی مواجه است، به ویژه از سوی شبکه‌هایی مانند سولانا و آوالانچ که سرعت و مقیاس‌پذیری بیشتری ارائه می‌دهند. با این حال، بهبودهای اتریوم ۲.۰ و نقشه راه توسعه مداوم آن، کمک کرده تا اتریوم همچنان جایگاه قوی خود را حفظ کند و به رقابت با این شبکه‌ها ادامه دهد.

تحلیل فاندامنتال اتریوم در سال 2024
تحلیل فاندامنتال اتریوم در سال ۲۰۲۴

نتیجه گیری

به‌طور کلی، سال ۲۰۲۴ برای اتریوم سالی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی مهم و افزایش پذیرش نهادی و سازمانی بوده است و موقعیت آن را در بازار ارز دیجیتال تقویت کرده و چشم‌انداز مثبتی برای آینده این شبکه ایجاد کرده است.

5/5 - (4 امتیاز)
درباره محمد باقر جندقی
از سال 98 به صورت جدی وارد حوزه تحلیل بازارهای مالی شده‌ام، به مطالعه روش‌ها و متدهای مختلف تحلیل تکنیکال پرداخته‌ و روانشناسی معامله‌گری را به صورت تخصصی دنبال کرده‌ام. همچنان و هر روزه در حال یادگیری‌ام و هرگز به اندک اطلاعاتم در این زمینه بسنده نکرده‌ام. درحال حاضر به عنوان تحلیلگر، معامله‌گر و نویسنده در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس فعالیت می‌کنم.
درباره محمد باقر جندقی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید