صفر تا صد صرافی هات بیت!

صفر تا صد صرافی هات بیت!

صرافی هات بیت
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر با رشد بسیار زیادی همراه بوده و هم‌زمان با این رشد، تعداد صرافی‌هایی متمرکز تا غیرمتمرکز نیز بیشتر شده‌ است. یکی از این صرافی‌ها، صرافی هات بیت است که تا به امروز با چالش‌های زیادی همراه بوده با این‌که اندازه کوچک‌تری در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، مانند بایننس یا کوکوین دارد. در این مقاله از رمزینکس قصد داریم تا به بررسی صرافی هات بیت و چالش‌های اخیر آن، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

معرفی صرافی هات بیت 

صرافی هات بیت یک صرافی ارز دیجیتال است که از سال ۲۰۱۸  فعالیت خود را شروع کرد. بنیان‌گذاران این صرافی شامل یک تیم از کشورهای مختلف هستند که می‌توان از جیسون کینگ (Jason King) به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اصلی آن نام برد. 

توجه داشته باشید که در حال، صرافی هات بیت دارای یک مدیرعامل به نام خانم اولین فاستر (Evelyn Foster) است که در گذشته به عنوان یک تحلیل‌گر مالی در صرافی بایننس مشغول به کار بود.

همان‌طور که می‌دانید، صرافی هات بیت پلتفرمی است که در مقایسه با سایر صرافی‌های برتر ارز دیجیتال، از اندازه بزرگی برخوردار نیست و این موضوع در گذشته نظر بسیاری از متخصصان را نسبت به این صرافی منفی کرده است. حال گویا نظر این افراد تا حد زیادی به واقعیت تبدیل شده که در بخش‌های بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. 

همین حالا با خرید تتر شروع کن!

ویژگی‌های صرافی هات بیت 

هر صرافی ارز دیجیتال مانند هات بیت، دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که شناخت آن‌ها به شما در جهت انتخاب یک صرافی مناسب کمک می‌کند. در بخش زیر برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال هات بیت، بیان شده‌اند: 

  • تنوع ارز دیجیتال زیاد و پشتیبانی از بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال برای معامله 
  • پشتیبانی از عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال 
  • وجود نمودارهای مختلف قیمت برای تحلیل 
  • پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چین مختلف برای انتقال پول 
  • عدم دریافت کارمزد برای واریز توکن 
  • امکان معامله جفت‌ ارزهای مختلف 

نحوه ثبت‌نام در صرافی هات بیت 

خوشبختانه، ثبت‌نام در صرافی هات بیت مراحل ساده‌ای دارد و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه، این کار را انجام دهید. در بخش زیر مراحل ثبت‌نام در صرافی هات بیت به ترتیب بیان شده‌اند: 

  • ابتدا از طریق لینک https://www.hotbit.io وارد شوید تا صفحه اصلی سایت برای شما ظاهر شود. 
  • در بالای صفحه و در بخش راست، دو گزینه به نام‌های login و register مشاهده می‌کنید. 
  • اگر قبلا در این صرافی ثبت نام کرده‌اید، نیاز است تا برای ورود روی گزینه login کلیک کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب خود شوید. 
  •  اما اگر اولین‌بار است که در این صرافی ثبت‌نام می‌کنید، روی گزینه register کلیک کنید تا وارد مراحل ثبت نام شوید. 
  • در این مرحله نیاز است تا اطلاعات مورد نیاز مانند نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن را وارد کرده تا کد تایید به ایمیل یا شماره شما ارسال شود. لازم به ذکر است که صرافی هات بیت هیچ مشکلی با شماره ایرانی ندارد. 
  • پس از وارد کردن کد تایید، نیاز است تا یک رمز عبور برای خود مشخص کنید. دقت داشته باشید که بهتر است تعداد کاراکترهای رمز عبور شما ترجیحا زیاد باشند و از فرمت‌های مختلفِ کاراکتر برای امنیت بیشتر در آن استفاده کرده باشید. 
  • پس از مشخص کردن رمز عبور برای خود، روی گزینه verify بزنید و سپس مجدد به صفحه اصلی وارد شده و روی دکمه login کلیک کنید تا به حساب خود وارد شوید. 

دلیل تعطیل شدن صرافی هات بیت 

در اول خرداد سال ۱۴۰۲، هات بیت به‌صورت رسمی توقف فعالیت خود را اعلام کرد و به کاربران فرصت داد تا ۳۱ خرداد، سرمایه خود را به صرافی یا کیف پول دیگری منتقل کنند. پیش از این نیز بسیاری از متخصصین به دلایلی مانند تعطیلی موقت و هفتگی صرافی هات‌بیت برای تعمیرات زیرساختی، این موضوع را پیش‌بینی می‌کردند تا سرانجام به واقعیت پیوست. 

در آن زمان، خودِ صرافی هات بیت دلیل این تعطیلی را مشکلات و بحران‌های اقتصادی، عدم توانایی مدیریت ریسک و ضعف‌های زیرساختی اعلام کرد و به وضوح توسط هات بیت اعلام شد که این صرافی توانایی تامین امنیت برای سرمایه کاربران را ندارد. 

اما با این حال، نمی‌توان از پشت پرده دلیل این تعطیلی نظری را بیان کرد و ممکن است این اتفاق دلایل دیگری نیز داشته باشد. همچنین باید گفت که ۴۸ ساعت پس از اعلام تعطیلی صرافی هات‌بیت به دلیل افزایش حجم برداشت‌ها، امکان برداشت ارزهای دیجیتال از این صرافی متوقف شد و کاربران مهلت برداشت ۳۰ روزه خود را نیز از دست دادند و در حال حاضر نیز بسیاری از افراد در حال تلاش برای برداشت سرمایه خود از هات بیت هستند. 

لازم به ذکر است که هم‌اکنون امکان معامله ارزهای دیجیتال در این صرافی امکان‌پذیر نیست و احتمال بسیار کمی وجود دارد که این صرافی دوباره به فعالیت خود ادامه دهد. 

پیشنهاد خواندنی: کیف پول متامسک، از آموزش دانلود، نصب و بازیابی تا واریز و برداشت

نحوه برداشت وجه از صرافی هات بیت 

همان‌طور که گفته شد، کاربرانِ صرافی هات بیت، تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ امکان برداشت سرمایه خود را داشتند و با توجه به اینکه چندین وقت از این مهلت گذشته است، امکان برداشت وجه از این صرافی موجود نیست؛ اما اگر ارزهای دیجیتال خود را در مهلت مقرر شده از این صرافی دریافت نکردید، تنها راهی که ممکن است بتوانید این کار را انجام دهید، مراجعه به سایت صرافی و انتخاب گزینه claim در بالا و سمت راست صفحه  اصلی است. 

سپس برای ورود به حساب کاربری خود، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و در مرحله بعد، آدرسِ آربیترومِ کیفِ پول خود را برای دریافت خسارت وارد کنید. 

لازم به ذکر است که صرافی هات بیت، خسارت را با توکن HTB به شما پرداخت خواهد کرد و پس از گذراندنِ این مراحل، مشخص نیست که این مبلغ به چه اندازه و در چه زمانی به کیف پول شما واریز شود. 

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. علی چهابی بهبهانی
    ۲۲ دی ۱۴۰۲ در ۱۲:۱۴

    سلام و درود
    من رفتم توی صرافی هات بیت و پس از وارد شدن با اکانتم ، موجودی HTB و یه مقدار USD برام نمایش داد ،بعدش آدرس ARB کیف پول‌ متامسک رو وارد کردم و بعدش withdraw رو گفت دوبار بزن ، البته دوبارش هم میزد فریز شده ولی الان برگشتم مجدد نگاه کنم ،موجودیم صفر بود توی هات بیت و توی history نگاه کردم , HTB و USD رو زده انتقال داده ولی توی کیف پول متامسک هم هیچی نیست

  2. فرزاد رحیم مستو
    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۰۲:۵۹

    سلام من سه سال پیش به اندازی پنج ملوین ارز خریدم گذاشتم تو هات بیت بعد سه سال یه ماه قبل میخواستم وارد هات بیت بشم الان هر کاری میکنم وارد نمیشه…آیا راه حلی هست یا پولم رفت

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر