آموزش ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین | راهنمای تصویری
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین در ۴ مرحله

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
تصویر یک برگه‌ای که بارکد دارد و روی چندین سکه قرار دارد.

برای ساخت کیف پول کاغذی بیت‌کوین قبل از هر چیز باید به یک سایت تولید‌کننده کیف پول معتبر مراجعه کنید. پس از آن با طی چند مرحله امکان چاپ ولت کاغذی بیت کوین برای شما فراهم می‌شود. با خواندن این مطلب از رمزینکس، با مراحل مختلف ساخت کیف پول کاغذی بیت‌ کوین آشنا خواهید شد.

کیف پول کاغذی بیت کوین چگونه ساخته می‌شود؟

تصویر یک دست که در آن کیف پول چاپ شده بیت کوین قرار دارد.
اولین قدم برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین انتخاب یک سایت مورد اعتماد برای تولید و سپس چاپ آن است.

پس از خرید بیت کوین برای نگهداری از آن می‌توانید از کیف پول‌های گرم یا سرد استفاده کنید. کیف پول گرم به کیف پول‌های نرم‌افزاری گفته می‌شود که کلید‌های خصوصی شما را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند. در مقابل، کیف پول‌های سرد در فضایی آفلاین اجازه دسترسی شما به کلید‌های خصوصی‌تان را می‌دهند و به همین دلیل گزینه امن‌تری برای نگهداری ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شوند. کیف پول کاغذی بیت کوین نیز یک نوع کیف پول سرد به حساب می‌آید که در قالب یک تکه کاغذ فیزیکی است که کلیدهای خصوصی، آدرس کیف پول بیت کوین به همراه بارکد‌های مخصوص روی آن چاپ شده است.

ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین شامل تولید یک آدرس بیت کوین جدید و کلید خصوصی مربوط به آن و سپس چاپ آن روی یک تکه کاغذ است. این فرآیند تضمین می‌کند که بیت کوین‌های شما به صورت آفلاین ذخیره می‌شود و بنابراین کمتر در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر است.

مراحل ساخت کیف پول کاغدی بیت کوین

برای ساختن ولت کاغذی بیت کوین کافی است مراحل زیر را طی کنید:

۱) انتخاب یک تولید‌کننده کیف پول کاغذی

در ابتدا لازم است که از یک تولید‌کننده کیف پول‌ کاغذی قابل اعتماد استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود برای افزایش امنیت و همچنین جلوگیری از قرار گرفتن در معرض تهدیدات آنلاین، هنگام استفاده از سایت‌هایی که برای ساخت کیف پول کاغذی از آن‌ها استفاده می‌کنید، اینترنت خود را قطع کنید و به صورت آفلاین این کار را انجام دهید.

برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین از سایت‌هایی مانند BitAddress.org و WalletGenerator.net می‌توانید استفاده کنید.

۲) دانلود فایل HTML

تصویر سایت BitAddress.org که در آن یک کادر برای ذخیره فایل HTML باز شده است.
پس از انتخاب سایت تولید‌کننده کیف پول کاغذی بیت کوین، بهتر است فایل HTML آن را به صورت آفلاین ذخیره کنیم.

 پس از اینکه سایت مورد نظر خود را انتخاب و همچنین اتصال اینترنت خود را قطع کردید، لازم است فایل HTML را از سایت انتخاب‌شده دانلود کنید. برای مثال برای این کار می‌توانید در سایت BitAddress.org روی صفحه کلیک راست کنید و گزینه «Save As» را انتخاب کنید. با این کار سایت مورد نظر شما در قالب HTML در سیستم‌تان ذخیره می‌شود و به صورت آفلاین می‌توانید از آن استفاده کنید.

۳) ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین

تصویری که در آن حروف و اعداد انگلیسی و نقاط سبز رنگ وجود دارد.
برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین، پس از ذخیره فایل HTML، باید موس خود را وسط صفحه تکان دهیم.

پس از اجرای فایل HTML، لازم است در صفحه‌ای که مشابه تصویر بالا باز شده است، موس خود را تکان دهید تا عدد مورد نظر در بالای کادر نشان داده شده، به ۱۰۰٪ برسد و کیف پول کاغذی بیت کوین شما ساخته شود.

۴) چاپ کیف پول کاغذی بیت کوین

تصویری که در سمت راست و چپ آن بارکد کشیده شده است. در سمت راست تصویر کلمه راز  و در سمت چپ آن کلمه اشتراک‌گذاری به انگلیسی نوشته شده است.
پس از ساخت کیف پول یک آدرس کیف پول و یک آدرس برای کلید خصوصی خود دریافت می‌کنید.

هنگامی که موس خود را به اندازه کافی تکان دادید و عدد مورد نظر به ۱۰۰٪ رسید، سایت تولید‌کننده به شما یک آدرس بیت کوین جدید و کلید خصوصی مربوط به آن را نمایش می‌دهد.

آدرس و بارکدی که در سمت چپ نمایش داده می‌شود آدرس بیت کوین است که می‌توانید برای دریافت بیت کوین از آن استفاده کنید.

از طرفی دیگر، آدرس و بارکدی که در سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید مربوط به کلید‌ خصوصی شماست که برای انتقال بیت کوین‌های خود می‌توانید از آن استفاده کنید. برای انتقال بیت کوین باید در یک کیف پول نرم‌افزاری یا در یک صرافی ارز دیجیتال، حساب خود را بسازید و کلید خصوصی کیف پول کاغذیتان را به کیف پول نرم‌افزاری خود اضافه کنید.

در این مرحله می‌توانید با استفاده از پرینتری که به اینترنت متصل نباشد کیف پول خود را چاپ کنید یا آن را به طور ایمن در دیوایس مورد نظر خود ذخیره کنید. لازم به ذکر است باید کیف پول کاغذی بیت کوین خود را در جای امنی مانند صندوق امانات نگهداری کنید تا از آسیب فیزیکی و دسترسی غیرمجاز محافظت شود.

مزایا و معایب ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین

تصویری که در سمت چپ آن بارکدی برای اشتراک‌گذاری ادرس بیت کوین و در سمت راست آن بارکد کلید خصوصی ما است و در وسط آن یک علامت هشدار قرمز رنگ کشیده شده است.
از اصلی‌ترین مزایای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین به امنیت آن و از معایب آن می‌توان به خطرات فیزیکی آن اشاره کرد.

مشابه هر کیف پول دیگری، کیف پول کاغذی بیت کوین نیز دارای مزایا و معایبی است. در جدول زیر مهم‌ترین مزایای ولت کاغذی بیت کوین آورده شده است:

مزایاتوضیحات
امنیتساخت کیف پول کاغذی بیت کوین در بستری کاملا آفلاین انجام می‌شود. به همین دلیل نگهداری بیت کوین‌ در این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و در برابر هک‌های آنلاین مصون است.
هزینهساخت کیف پول کاغذی بیت کوین کاملا رایگان است و به سخت‌افزار خاصی نیاز ندارد.
ناشناس بودنبرای ایجاد و ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و احراز هویت نیست.
مزایای کیف پول کاغذی بیت کوین

    از طرفی دیگر ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین و استفاده از آن ریسک‌هایی نیز به دنبال دارد که در جدول زیر مهم‌ترین آن‌ها را مطالعه می‌کنید:

    معایبتوضیحات
    خطرات فیزیکیاز آنجایی که پس از ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین، باید آن را پرینت بگیرید، ممکن است آسیب ببیند، گم شود یا دزدیده شود.
    زمان‌بر بودن در انجام تراکنش‌های پی‌در‌پیکیف پول‌ کاغذی برای تراکنش‌های مکرر مناسب نیست، زیرا انتقال وجه شامل اسکن کلیدهای خصوصی و استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری است.
    عدم پشتیبانی از ویژگی‌های پیشرفتکیف پول‌های کاغذی از ویژگی‌های پیشرفته مانند تراکنش‌های چند‌امضایی یا ادغام با سایر ابزارهای مالی پشتیبانی نمی‌کنند.
    معایب کیف پول کاغذی بیت کوین

    جمع‌بندی

    در این مطلب از رمزینکس نحوه ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین را به همراه مزایا و معایب آن بررسی کردیم. اگرچه استفاده از کیف پول کاغذی برای نگهداری بیت کوین به خصوص در طی مدت زمانی طولانی راه نسبتا امن‌تری است، باید توجه داشته باشید در صورت گم کردن کیف پول خود و یا آسیب دیدن آن، راهی برای بازگردانی آن وجود ندارد.

    سوالات متداول

    آیا می‌توانم بیت کوین را از کیف پول کاغذی خرج کنم یا انتقال دهم؟

    پس از ساختن کیف پول کاغذی بیت کوین از طریق ادرس کیف پول می‌توانیم بیت کوین دریافت کنیم و برای انتقال و یا خرج کردن بیت کوین‌‌هایمان باید از کلید خصوصی خود را در یک کیف پول نرم‌افزاری(مانند Electrum، Mycelium) یا هر کیف پول نرم‌افزاری بیت کوین قابل اعتمادی که از این عملکرد پشتیبانی می‌کند) وارد کنیم.

    چگونه می‌توانم کیف پول کاغذی بیت کوین را بسازم؟

    برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین ابتدا باید یک سایت قابل اطمینان برای تولید کیف پول کاغذی مانند BitAddress.org را انتخاب کنیم. سپس با تکان دادن موس خود باید صبر کنیم تا عددی که در کادری برایمان ظاهر می‌شود به ۱۰۰٪ برسد و بعد از آن می‌توانیم از کیف پول خود پرینت بگیریم.

    چگونه می‌توانم موجودی کیف پول کاغذی بیت کوین خود را بررسی کنم؟

    برای چک کردن موجودی کیف پول کاغذی بیت کوین خود باید ابتدا به یک وب‌سایت کاوشگر بلاک چین مانند Blockchain.info برویم و کلید عمومی خود را را به صورت دستی وارد کنیم و یا بارکد QR آن را اسکن کنیم.
    کاوشگر بلاک آدرس کیف پول شما را پیدا می‌کند که کل تاریخچه تراکنش‌های شما را به همراه موجودی بیت کوین‌تان نشان می‌دهد.

    آیا ساختن کیف پول کاغذی بیت کوین و استفاده از آن امن است؟

    کیف پول کاغذی بیت کوین یک نوع کیف پول سرد است که خطرات ناشی از هک شدن را کاهش می‌دهد و برای نگهداری بیت کوین راه نسبتا امن‌تری در مقایسه با کیف پول‌های نرم‌افزاری است. اما باید در نظر داشته باشید در صورتی که کیف پول چاپی خود را گم کنید و یا کیف پول شما آسیب ببیند، هیچ راهی برای برگشت آن وجود ندارد. به همین دلیلی توصیه می‌شود همیشه در مکانی امن آن را نگهداری کنید.

    منبع: Investopedia | BitAddress

    به این post امتیاز دهید
    درباره تارا محسنی
    نویسندگی و نوازندگی، بخش‌های جدا‌نشدنی زندگی من هستند!
    درباره تارا محسنی بیشتر بخوانید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کاربران

    اولین نفری باشید که نظر می دهید

    بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر