آموزش استخراج بیت کوین کش در ۵ مرحله
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

راهنمای استخراج بیت کوین کش با ماینر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
نماد بیت کوین کش در کنار صفحه‌ای سبز رنگ

بیت کوین کش (BCH) مانند بیت کوین (BTC)، از تابع هش SHA-۲۵۶ استفاده می‌کند. با توجه به بهره‌گیری بیت کوین کش از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW)، استخراج آن بسیار شبیه بیت کوین است. برای استخراج بیت کوین کش در ابتدا باید یک دستگاه ماینینگ مناسب انتخاب کنید. سپس باید به یکی از استخرهای ماین بیت کوین کش بپیوندید. به‌خاطر داشته باشید که برای بدست آوردن پاداش‌های استخراج، حتما از یک کیف پول پیشرفته مانند تراست ولت استفاده کنید. با این وجود، در ادامه به بررسی مرحله به مرحله استخراج بیت کوین کش پرداخته‌ایم.

استخراج بیت کوین کش چگونه انجام می‌شود؟

فرایند استخراج در کنار خرید ارز دیجیتال، از بهترین روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی هستند. استخراج بیت کوین کش نیز می‌تواند بسیار سودآور باشد. در این روش، ماینرها (Miners) با استفاده از یک دستگاه استخراج، شروع به ماین بیت کوین کش می‌کنند. در این فرایند، دستگاه ماینینگ با استفاده از انرژی برق، شروع به حل کردن مسائل سخت ریاضی می‌کند. پاسخ این مسئله، هش (Hash) نامیده می‌شود. در استخراج بیت کوین کش، هش یک شناسه برای بلاکی است که استخراج شده و شامل چندین تراکنش است.

سپس، این بلاک به زنجیره بیت کوین کش اضافه شده و ماینرهایی که در استخراج بیت کوین کش سهیم بوده‌اند، پاداش دریافت خواهند کرد. در این روش، دیگر نیازی به افتتاح حساب و فعالیت در یک صرافی ارز دیجیتال نخواهید داشت و خودتان می‌توانید از طریق استخراج، بیت کوین کش بدست آورید. اما استخراج بیت کوین کش، به همین راحتی‌ها نخواهد بود و مراحل خاص خود را دارد. در همین راستا، در ادامه به بررسی جزئیات استخراج بیت کوین کش پرداخته‌ایم.

استخراج بیت کوین کش مرحله به مرحله

توکن بیت کوین کش در میان مدارهای دستگاه استخراج
استخراج بیت کوین کش شباهت زیادی به ماین بیت کوین دارد.

برای استخراج بیت کوین کش باید بتوانید ۵ مرحله زیر را طی کنید:

۱- انتخاب یک دستگاه ماینینگ 

ابتدایی‌ترین نیاز شما برای شرکت در استخراج بیت کوین کش، در اختیار داشتن یک دستگاه ماینینگ است. در ابتدا برای استخراج بیت کوین، از CPU و یا GPU رایانه‌ها استفاده می‌شد. اما با گذشت زمان و افزایش تعداد ماینرها، دستگاه‌های اختصاصی استخراج مانند ASIC وارد بازار شدند. دستگاه ماینینگ ASIC با بهینه‌سازی فرایند  استخراج، بهترین انتخاب برای ماین بیت کوین کش است. پس، با انتخاب یکی از ماینرهای ASIC که بیشترین سازگاری را با شرایط شما دارد، اولین قدم را در استخراج بیت کوین کش بردارید. 

۲- انتخاب استخر استخراج

یکی از مهم‌ترین مراحل استخراج بیت کوین کش، انتخاب یک استخر ماینینگ مناسب است. در حال حاضر، با توجه به اطلاعات ارزشمند سایت Miningpoolstat، نزدیک به ۴۷ استخر استخراج متنوع برای ماین بیت کوین کش وجود دارد. برای انتخاب یک استخر استخراج مناسب، حتما باید به قدمت آن، تعداد ماینرهای فعال، نحوه توزیع پاداش، هزینه استخراج، هش ریت و همچنین امنیت کلی آن دقت کنید. حال به نظر می‌رسد استخر استخراج «۲Miners» ایده‌ال‌ترین گزینه برای ماین بیت کوین کش باشد. 

۳- ثبت نام در استخر استخراج 

چند توکن BCH در کنار یک دستگاه ماینینگ
بیت کوین کش از الگوریتم SHA-۲۵۶ استفاده می‌کند.

پس از انتخاب یکی از ماینینگ پول‌ها برای استخراج بیت کوین کش، نوبت به ثبت نام در آن می‌رسد. برای ثبت نام در استخرهای استخراج، اطلاعات زیادی نیاز نخواهید داشت. در ابتدا با مراجعه به قسمت «Create an Account»، وارد صفحه‌ای خواهید شد. در این صفحه کافی است اطلاعات ایمیل خود را وارد کنید و یک نام کاربری به همراه رمز عبور بسازید. به همین راحتی و در چند ثانیه، می‌توانید یک حساب کاربری در استخر ماینینگ بسازید. 

۴- اتصال دستگاه ASIC به استخر 

حال کافی است دستگاه ماین ASIC خود را به استخر استخراج متصل کنید. برای اینکار، کافی است یکی از سرورهای موجود در سایت ماینینگ پول ۲Miners را انتخاب کنید. سپس از آدرس را به دستگاه خود اضافه کنید. حال، دستگاه شما با اتصال به استخر استخراج، ماین بیت کوین کش را آغاز خواهد کرد.

۵- انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره پاداش‌ها

هدف تمام ماینرها، کسب پاداش استخراج است. پس از اینکه  موفق به اضافه کردن بلاک‌های جدید به شبکه بیت کوین کش شدید، نوبت به پاداش شما می‌رسد. از آنجایی یک بلاک توسط چندین ماینر به‌طور همزمان با تقسیم قدرت استخراج آن‌ها ماین می‌شود، پاداش آن نیز میان ماینرها تقسیم خواهد شد. تخصیص پاداش براساس میزان قدرت استخراجی که هر ماینر در میان گذاشته است صورت می‌گیرد. هرچه قدرت ماین شما بیشتر باشد، پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد. به همین منظور، حتما یک کیف پول مناسب برای ذخیره پاداش‌های خود انتخاب کنید.

کیف پول تراست ولت به عنوان یک ولت نرم‌افزاری، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از آنجایی که تراست ولت به راحتی به اینترنت متصل می‌شود و در ۳ نسخه اندروید، دسکتاپ و iOS در دسترس است، می‌تواند بهترین ولت برای دریافت پاداش بیت کوین کش باشد. از طرفی، اگر به دنبال ولت‌های سخت‌افزاری هستید، می‌توانید از کیف پول لجر استفاده کنید. 

در جدول زیر مراحل استخراج بیت کش را به اختصار می‌خوانید:

مرحلهشرح
انتخاب دستگاه ماینینگدستگاه ASIC ماینر بهترین گزینه خواهد بود.
انتخاب استخر استخراجبراساس اطلاعات سایت Miningpoolstats، بهترین استخر استخراج، ماینینگ پول ۲Miners است.
ثبت نام در استخر ماینینگبرای شروع استخراج، باید در استخر ۲Miners حساب کاربری بسازید. 
اتصال دستگاه به استخریکی از سرورهای ماینینگ پول را انتخاب و در دستگاه خود وارد کنید.
انتخاب کیف پول برای ذخیره پاداشبرای ذخیره پاداش‌ها، کیف پول تراست خود را به استخر استخراج متصل کنید.
نگاهی کوتاه به مراحل استخراج بیت کوین کش

جمع‌بندی

استخراج بیت کوین کش یکی از روش‌های کسب درآمد از این هاردفورک بیت کوین است. برای اینکه بتوانید در استخراج بیت کوین کش شرکت کنید، ابتدا باید یک دستگاه ماینینگ مناسب انتخاب کنید. در حال حاضر، دستگاه استخراج ASIC بهترین گزینه است. سپس باید یکی از استخرهای استخراج بیت کوین کش که بیشترین بازدهی را دارد انتخاب و در آن، حساب کاربری بسازید. حال کافی است، اطلاعات استخر را در دستگاه خود وارد کنید و استخراج را شروع کنید. در انتها حتما در نظر داشته باشید که باید از یک یک کیف پول مناسب برای ذخیره پاداش‌های خود استفاده کنید. به‌نظر می‌رسد تراست ولت، گزینه مناسبی برای دریافت پاداش‌های استخراج بیت کوین کش باشد. 

سوالات متداول

استخراج بیت کوین کش سودآورتر است یا ترید آن؟

هم استخراج و هم ترید بیت کوین کش ریسک‌های مرتبط با خود را دارند که ممکن است در نهایت موجب از دست رفتن دارایی شود. هر فرد، با توجه به شرایط خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب و اقدام به کسب درآمد از بیت کوین کش می‌کند.

آیا برای استخراج بیت کوین کش باید حتما BCH خرید؟

خیر. برای شرکت در استخراج BCH، نیازی به خرید بیت کوین کش نخواهد بود. 

منابع: cointelegraph | miningpoolstats

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر