نحوه خرید و فروش چین جی پی تی (Chaingpt) با جزئیات و تصویر

آموزش نحوه خرید و فروش چین جی پی تی در ۵ مرحله

ربات نماد ارز چین جی پی تی در مرکز صفحه‌ای بنفش
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳

یکی از عبارت‌هایی که این روزها بیشتر جستجو می‌شود، عبارت «نحوه خرید و فروش چین جی پی تی» است؛ البته تعجبی هم ندارد که ارز دیجیتال ChainGPT این همه طرفدار دارد؛ تلفیق هوش مصنوعی و بلاکچین این ارز دیجیتال را به محبوب‌ترین کریپتوکارنسی این روزها تبدیل کرده است. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال چین جی پی تی در ۵ مرحله پرداخته‌ایم.

چگونه چین جی پی تی بخریم؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در  خرید ارز دیجیتال باید در نظر گرفت، نوع صرافی رمزارزی است که قصد خرید از آن را دارید. برای خرید چین جی پی تی باید در نظر بگیرید که ۲ نوع صرافی برای ما ایرانیان وجود دارد:

  1. اولین انتخاب ما صرافی‌های معتبر خارجی مانند بایننس و کوین بیس است.
  2. دوم، می‌توانیم یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی را انتخاب کنیم و به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازیم.

اما باید در نظر داشته باشیم که به دلیل وجود محدودیت‌هایی که از لحاظ نقل و انتقال دارایی بین سیستم مالی ایران و کشورهای خارجی وجود دارد، کاربران ایرانی باید پس از خرید تتر و انتقال آن به صرافی خارجی، اقدام به معامله رمزارزی کنند؛ زیرا ریال ایران جزو ارزهای مورد قبول این صرافی‌ها نیست. حتی برخی از این صرافی‌ها کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند و اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌دهند.

در مقابل اما، استفاده از صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی مانند رمزینکس، دیگر دغدغه‌های مسدود شدن یا خرید تتر یا ارز دیجیتال ثالث به عنوان واسطه مالی را نخواهد داشت و به راحتی می‌توانید با اتصال حساب بانکی خود، ارز دیجیتال CGPT را خریداری کنید. حال با دانستن این نکته مهم، در ادامه به نحوه خرید و فروش چین جی پی تی پرداخته‌ایم.

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال چین جی پی تی در ۵ مرحله

یک شخص در حال تماشای دنیای بیت کوین که نماد چین جی پی تی در وسط آن است
ارز دیجیتال چین جی پی تی آینده‌ای درخشان خواهد داشت.

حال که یکی از مهم‌ترین نکات در خرید ارز دیجیتال چین جی پی تی را بیان کردیم، نوبت به آموزش گام به گام خرید این رمزارز کاربردی می‌رسد. در ادامه طی ۵ مرحله، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال چین جی پی تی را بیان کرده‌ایم.

۱- انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، برای اینکه بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی به خرید ارز دیجیتال در ایران بپردازید، باید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی مانند رمزینکس انتخاب کنید که به دور از تحریم‌های مالی خارجی باشد و محدودیتی برای کاربران ایرانی نداشته باشد. حال با این وجود، در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی نکات زیر را حتما در نظر بگیرید.

  • امنیت صرافی: صرافی‌های ارز دیجیتال از لحاظ امنیتی باید بسیار قوی باشند؛ زیرا حجم دارایی موجود در آن‌ها چه به تومان و چه به دلار بسیار بالا و ارزشمند است و نباید هکرها و سودجویان بتوانند به راحتی با یک حمله سایبری ساده، دارایی‌های مردم ره به سرقت ببرند. البته تدابیر امنیتی استفاده شده در صرافی‌های ایرانی بسیار بالا است اما آن صرافی ارز دیجیتالی برنده خواهد بود که امنیت بیشتری داشته باشد.
  • احراز هویت: هیچ‌گاه در صرافی رمزارزی که ادعای ثبت نام و معامله بدون احراز هویت را دارد، حساب باز نکنید؛ زیرا احراز هویت تنها راه تشخیص دادن کلاهبردارانی است که با استفاده از دارایی دیگران، به سرقت و پولشویی می‌پردازند. 
  • واریز و برداشت سریع: یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی، واریز و برداشت سریع و بدون فوت وقت است؛ زیرا گاهی ممکن است در شرایطی باشد که نیاز مبرم به پول نقد دارید و می‌خواهید برای مثال با فروش بیت کوین خود، پول نقد داشته باشید.
  • رابط کاربری ساده و جذاب: صرفا داشتن امنیت و امکانات جذاب نمی‌تواند باعث ماندن کاربران در یک صرافی شود؛ زیرا یک رابط کاربری فوق‌العاده راحت و در عین حال مدرن می‌تواند باعث ماندگاری کاربران و حضور طولانی مدت آن‌ها شود. 

۲- افتتاح حساب کاربری؛ مرحله دوم نحوه خرید و فروش چین جی پی تی

مراحل ثبت نام در صرافی ارزدیجیتال رمزینکس
اولین مرحله، ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال است.

پس از اینکه صرافی مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید در آن حساب کاربری داشته باشید. ساخت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال به دلیل امنیتی بودن این مرحله، معمولا زمان‌بر است. برای افتتاح حساب کاربری جهت ادامه مسیر نحوه خرید و فروش چین جی پی تی، باید فرمی مشخص که مرتبط با اطلاعات فردی شما است پر کنید. در این مرحله نیاز به ارسال اطلاعات هویتی مانند عکس کارت ملی نیز دارید تا هویت شخص ثبت نام‌کننده را تشخیص دهند. 

۳- احراز هویت؛ مرحله سوم نحوه خرید و فروش چین جی پی تی

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال رمزینکس
احراز هویت مهم‌ترین مرحله نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال چین جی پی تی است

حتما به خاطر داشته باشید که در افتتاح حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال، باید مراحل احراز هویت وجود داشته باشد؛ زیرا امنیت حساب شما با این احراز هویت تامین خواهد شد. تصور کنید که شخصی کارت ملی و اطلاعات هویتی شما را داشته باشد و در صرافی افتتاح حساب کنید و بدون اینکه احراز هویت شود، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازد و این کار یک پولشویی تمام عیار باشد؛ چه خواهد شد؟ از آنجایی که تمام این فرایند با اطلاعات شما است، شما متهم خواهید بود.

اما اگر احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال انجام شود، دیگر هیچکس نمی‌تواند از نام شخص دیگر سوءاستفاده کند و با نام او اقدام به انجام تخلفات مالی شود. در این مرحله، یک ویدیو با متنی مشخص برای صرافی ارسال می‌کنید و پس از تایید آن، به مرحله بعد خواهید رفت.

۴- واریز وجه و اتصال حساب بانکی؛ مرحله چهارم نحوه خرید و فروش چین جی پی تی

صفحه واریز وجه صرافی رمزینکس
برای واریز وجه، حتما به سقف و کف واریز و برداشت دقت کنید.

حال که ساخت حساب کاربری خود را کامل کردید، نوبت به اتصال حساب بانکی به صرافی می‌رسد. در این مرحله با وارد کردن شماره کارت و شماره شبا به حساب کاربری خود نزد صرافی ارز دیجیتال می‌توانید وجه مورد نظر خود را واریز و اقدام به خرید ارز دیجیتال چین جی پی تی کنید. همچنین پس از فروش ارزهای دیجیتال خود نیز، می‌توانید ریال را از صرافی به حساب بانکی وارد شده، انتقال دهید و در نهایت برداشت کنید. 

۵- رعایت سقف و کف واریز؛ مرحله آخر نحوه خرید و فروش چین جی پی تی

در آخر نیز، با رعایت نکات لازم که در صرافی برای خرید و فروش رمزارز بیان شده، می‌توانید با در نظر گرفتن کف و سقف خرید روزانه، اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال چین جی پی تی کنید. حتما به خاطر داشته باشید که قبل از هر اقدامی، بازار را به خوبی تحلیل و از خریدهای هیجانی خودداری کنید. 

جمع‌بندی

ر این مقاله از رمزینکس به بررسی نحوه خرید و فروش چین جی پی تی پرداخته و مراحل خرید این ارز دیجیتال پرهیاهو را در ۵ قدم شرح دادیم. حتما به خاطر داشته باشید که در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال در حالتی خنثی قرار دارد و برای اینکه خرید امنی داشته باشید، باید بازار را به خوبی تحلیل کنید. در نظر داشته باشید که برای خرید ارز دیجیتال چین جی پی تی انتخاب یک صرافی معتبر و قابل اطمینان ایرانی که دور از هرگونه تحریم و محدودیت باشد، بسیار حائز اهمیت است.

سوالات متداول

آیا خرید چین جی پی تی از صرافی‌های سواپ امکان‌پذیر است؟

بله. می‌توانید از صرافی‌های غیرمتمرکز یونی سواپ و سوشی سواپ نیز این ارز دیجیتال را خریداری کنید اما به خاطر داشته باشید که ابتدا باید تتر بخرید و محدودیت‎‌های آن‌ها برای ایرانیان را در نظر بگیرید.

مزایای خرید ارز دیجیتال چین جی پی تی چیست؟

با در اختیار داشتن ارز دیجیتال چین جی پی تی می‌توانید از مکانات استیکینگ و ساخت NFT پلتفرم ChainGPT استفاده کنید و به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

منابع: kucoin | coincodex

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

1