امنیت بیشتر در آپدیت جدید کیف پول متامسک - مجله رمزینکس

کیف پول متامسک هشدارهای امنیتی پیش فرض با پشتیبانی Blockaid را فعال می‌کند

تدابیر امنیتی جدید کیف پول ارز دیجیتال متامسک
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۲

اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال متامسک (MetaMask)، ادغام هشدارهای امنیتی را به طور پیش فرض بر روی افزونه و اپلیکیشن موبایل خود در شبکه‌های مختلف فعال کرده است. این هشدارها توسط شرکت امنیتی Blockaid ارائه می‌شوند.

هدف از این اقدام که پس از گذراندن مرحله آزمایشی صورت گرفته است، اطمینان از دریافت خودکار هشدارهای مربوط به تراکنش‌های بالقوه مخرب برای کاربران این کیف پول غیرمتمرکز است.

هشدارهای امنیتی مذکور از دی ۱۴۰۲ به طور پیش فرض در شبکه اتریوم (از طریق افزونه) فعال شده بودند و هم اکنون برای موبایل و افزونه در شبکه‌های Linea, BNB Chain, Polygon, Arbitrum, Optimism و Avalanche نیز در دسترس هستند.

این اقدام مشابه اقداماتی است که در محصولات موجود شبیه‌سازی تراکنش و امنیت در کیف پول‌هایی مانند Rabby یا افزونه‌های مرورگر مانند Wallet Guard، Blocksec’s Metadock، Scam Sniffer، PeckShield’s Aegis و غیره انجام شده است.

متامسک تخمین می‌زند که هشدارهای امنیتی مذکور در سال آتی از سرقت صدها میلیون دلار دارایی جلوگیری خواهند کرد.

دان فینلی، یکی از بنیانگذاران متامسک، در این خصوص گفت: «این یک گام اساسی برای اطمینان از اینکه متامسک در زمینه کیف پول‌های امن و غیرمتمرکز برای کاربران جدید و با تجربه پیشرو باقی خواهد ماند.»

امنیت در حوزه ارزهای دیجیتال همچنان یک مانع کلیدی برای پذیرش گسترده‌تر این حوزه محسوب می‌شود. کاربران ارز دیجیتال در سراسر جهان در سال پیش حدود ۱.۷ میلیارد دلار در اثر سرقت، هک یا فیشینگ از دست داده‌اند. متامسک قصد دارد با استفاده از هشدارهای Blockaid به مقابله با تهدیدات امنیتی در این زمینه بپردازد.

شرکت Blockaid که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده است، مجموعه‌ای از ابزارها را ارائه می‌دهد که تراکنش‌ها را قبل از اجرا شبیه‌سازی می‌کند و از کیف پول‌های یکپارچه و اپلیکیشن‌هایی مانند MetaMask، OpenSea، Zerion و Rainbow در برابر حملات فیشینگ و هک محافظت می‌کند. این شرکت در سال گذشته ۳۳ میلیون دلار از Ribbit، Variant، Sequoia و سایر شرکت‌ها سرمایه جذب کرده است.

متامسک همچنان پرکاربردترین اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال است. طبق داده‌های ارائه شده توسط این شرکت، کاربران فعال ماهانه آن بین شهریور ۱۴۰۱ و دی ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و از ۱۹ میلیون نفر چهار ماه پیش به بیش از ۳۰ میلیون نفر رسیده است.

منبع: The Block

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید