ماینر بیت کوین چیست؟ فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه استخراج

معرفی انواع ماینر بیت کوین و نحوه عملکرد آن‌ها

ریگ ماینینگ کنار یک لپتاپ روی میز
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

استخراج بیت کوین، فرآیندی جذاب و سودآور است که به شما امکان می‌دهد در دنیای ارزهای دیجیتال مشارکت فعال داشته باشید. با ورود به این عرصه، نه تنها می‌توانید از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوید، بلکه به امنیت و ثبات شبکه بیت کوین نیز کمک می‌کنید. ابزار انجام این کار، دستگاه‌های قدرتمندی به اسم ماینر بیت کوین هستند که قلب تپنده شبکه بیت کوین محسوب می‌شوند. در این مطلب، به زبانی ساده و قابل فهم به تمام سوالات شما در مورد ماینر بیت کوین پاسخ خواهیم داد و توضیح می‌دهیم که دستگاه بیت کوین چیست و چطور کار می‌کند. با وبلاگ رمزینکس همراه باشید.

استخراج بیت کوین چیست؟

قبل از اینکه نام دستگاه استخراج بیت کوین را بگوییم و توضیح دهیم دستگاه بیت کوین چیست، لازم است که ابتدا کمی با فرایند استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining) آشنا شویم. به زبان ساده، استخراج بیت کوین فرآیندی است که باعث تولید بیت کوین‌های جدید می‌شود. همچنین، فرآیندی است که به اطمینان از معتبر بودن تراکنش‌ها و اضافه شدن آن‌ها به بلاک چین کمک می‌کند.

این فرآیند، نیازمند حل پازل‌ها و معادلات ریاضی رمزنگاری شده بسیار پیچیده است که نیاز به تجهیزات بسیار قدرتمند و گران‌قیمت دارد. از این تجهیزات، برای تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین استفاده می‌شود که به شبکه غیرمتمرکز بلاک چین اضافه می‌شوند. ماینرها، پس از تکمیل بلوک‌هایی از تراکنش‌های تایید شده که به شبکه بیت کوین اضافه شده‌اند، به عنوان پاداش بیت کوین دریافت می‌کنند. به همین دلیل، نام دستگاه استخراج بیت کوین را ماینر گذاشته‌اند.

دستگاه بیت کوین چیست؟

در پاسخ به اینکه دستگاه بیت کوین چیست، می‌توان گفت کامپیوتری تخصصی و بسیار قدرتمند است که برای تایید تراکنش‌ها و اضافه کردن آن‌ها به شبکه بلاک چین Bitcoin به کار می‌رود. این دستگاه با حل مسائل و معادلات ریاضی بسیار پیچیده، تراکنش‌ها را تایید و در ازای این کار، به عنوان پاداش بیت کوین دریافت می‌کند.

اگر بپرسید وظیفه دستگاه بیت کوین چیست؟ باید گفت ماینر، تراکنش‌های بیت کوین را بررسی می‌کند تا از صحت و انطباق آن‌ها با قوانین شبکه اطمینان حاصل کند و همچنین، تراکنش‌های تایید شده را در قالب بلاک‌های جدید به بلاک چین اضافه می‌کند. علاوه‌براین، امنیت شبکه بیت کوین را حفظ و از فیشینگ و هک جلوگیری می‌کند.

کاربرد دستگاه استخراج بیت کوین

کاربرد دستگاه استخراج بیت کوین تایید تراکنش‌ها و اضافه کردن بلاک‌ها به بلاک چین است. این کار با هدف افزایش امنیت شبکه بیت کوین انجام می‌شود و کاربرد دستگاه استخراج بیت کوین هم دقیقا همین است که به ارتقاء امنیت این شبکه کمک کند. یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان کاربرد دستگاه استخراج بیت کوین مطرح کرد، استفاده از قدرت پردازشی بسیار بالای ماینر بیت کوین برای حل معادلات ریاضی پیچیده است که در ازای آن، به ماینرها پاداش داده می‌شود. آخرین کاربرد دستگاه استخراج بیت کوین که قصد داریم به آن اشاره کنیم، تمرکز زدایی است. به این معنی که بیت کوین ماینینگ به تمرکز زدایی و غیرمتمرکز ماندن شبکه بیت کوین کمک می‌کند.

انواع ماینر بیت کوین

دو ماکت انسان در حال استخراج سکه بیت کوین
در حال حاضر بهترین نوع دستگاه ماینر ASIC و FPGA است.

استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ، به همین راحتی نیست. این کار، نیازمند انجام مجموعه‌ای از اقدامات پیچیده است که به روش‌های مختلفی می‌توانند انجام شوند. به همین دلیل، انواع مختلفی از ماینر بیت کوین وجود دارد که عبارت هستند از:

  • CPU Mining
  • GPU Mining
  • ASIC Mining
  • FPGA Mining
  • Cloud Mining

در ادامه، هر یک از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱. CPU Mining

اولین نوع ماینر بیت کوین CPU یا واحد پردازش مرکزی است که مغز متفکر یک کامپیوتر به شمار می‌رود و شامل تمام سیستم‌ها برای پردازش نتایج ورودی و خروجی است. اولین بیت کوینی که به وجود آمد هم به وسیله CPU استخراج شد. در اوایل پیدایش بیت کوین، استخراج آن هم کار راحتی بود زیرا ماینرهای کمی وجود داشت و رقابت به اندازه امروز سخت و تنگاتنگ نبود. این نوع ماینر بیت کوین به مرور زمان با شدت یافتن رقابت و افزایش سختی شبکه، به طور کامل کنار رفت و امروزه منسوخ شده است.

۲. GPU Mining

با افزایش محبوبیت بیت کوین در طول زمان، استخراج از طریق GPU یا همان GPU Mining وارد بازی شد. واحد پردازش گرافیکی یا GPU در مقایسه با CPU قدرتمندتر است و هش‌ریت بیشتری هم دارد. GPU Mining در اوایل زمانی که رواج پیدا کرده بود، روشی موثر و کارآمد برای استخراج بیت کوین بود، اما به مرور زمان جایگزین نوع دیگری از ماینر بیت کوین شد و تقریبا سال ۲۰۱۵ به طور کامل کنار رفت.

۳. ASIC Mining

ASIC مخفف عبارت Application-specific integrated circuit (مدار مجتمع با کاربرد خاص) است که حدودا ۲۰۰ برابر قوی‌تر و کارآمدتر از استخراج با GPU است. درواقع، مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) دقیقا برای همین کار ساخته شده‌اند و متخصص استخراج بیت کوین هستند. با این حال، قیمت بسیار بالا و مصرف برق بسیار زیاد آن‌ها، بزرگ‌ترین معایب‌شان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۲۱ مورد از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۱

ماینر بیت کوین gpu
با اینکه طرفداران ماینرهای ASIC به دلیل مصرف برق و قیمت زیاد کاهش یافته، اما هنوز هم برخی از افراد از این روش استفاده می‌کنند.

افزایش سختی شبکه در پی شدت گرفتن رقابت بر سر استخراج بیت کوین که باعث پیچیده‌تر شدن شبکه شده نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده این نوع ماینر بیت کوین خیلی زود کنار گذاشته شود. البته، ماینرهای ASIC هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند و برخی از ماینرهای که به برق ارزان دسترسی دارند، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

۴. FPGA Mining

FPGA مخفف عبارت Field Programmable Gate Array (مدار مجتمع دیجیتال قابل برنامه‌ریزی) است که آمد تا مشکلات انواع قبلی ماینر را برطرف کند. این نوع ماینر بیت کوین هم قوی و سریع است و هم قیمت مناسبی دارد. اما سوال اینجاست که کار FPGA به عنوان یک دستگاه بیت کوین چیست؟ در وهله اول، مثل هر نوع دیگری از ماینر بیت کوین برای تایید تراکنش‌ها در نظر گرفته شده است.

اما فرق آن با انواع دیگر ماینر بیت کوین این است که می‌تواند این کار را با مصرف برق کم‌تری انجام دهد. درواقع، قدرت هش زیادی را به طور ثابت و مداوم ارائه می‌دهد و همچنین، این انعطاف‌پذیری را به ماینرها می‌دهد تا در صورت استخراج ارزهای دیگر، بتوانند به راحتی ماینر خود را مجددا تنظیم کنند. ماینرهای FPGA علاوه‌بر بیت کوین می‌توانند انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را استخراج کنند.

۵. Cloud Mining

استخراج ابری یا Cloud Mining نام دستگاه استخراج بیت کوین نیست، بلکه یک روش استخراج است که جدیدترین شیوه انجام این کار محسوب می‌شود. ماینرها برای استفاده از این روش، باید یک سرویس استخراج ابری خریداری کنند تا در فضای ابری این کار را انجام دهند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای Cloud Mining این است که دیگر نیازی به هزینه کردن برای تعمیر یا نگهداری از تجهیزات ماینینگ ندارید.

این کار توسط ارائه دهنده‌ای که این سرویس را در اختیارتان قرار داده انجام می‌شود و شما نقش مستقیمی در آن ندارید. در نتیجه، وقت و هزینه کم‌تری صرف خواهید کرد. فقط باید دقت کنید ارائه دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید، کاملا در زمینه ماینر بیت کوین شناخته شده باشد و شهرت و اعتبار بالایی داشته باشد. به هر حال، دنیای کریپتو ریسک‌های زیادی دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

دستگاه بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

ماینر، نام دستگاه استخراج بیت کوین است که در این بخش با نحوه عملکرد آن آشنا می‌شویم. نحوه عملکرد ماینر بیت کوین به این صورت است که تراکنش‌های جدید را از شبکه بیت کوین دریافت می‌کند. این تراکنش‌ها شامل اطلاعاتی مانند فرستنده، گیرنده، مقدار بیت کوین و کارمزد تراکنش هستند. سپس، ماینرها امضای دیجیتال، موجودی حساب فرستنده و کارمزد تراکنش‌ها را بررسی می‌کنند تا از صحت و انطباق آن‌ها با قوانین شبکه اطمینان حاصل کنند.

مزرعه ماینر بیت کوین
در فرآیند استخراج، تراکنش‌ها تایید و به یک دفترچه توزیع‌شده به اسم شبکه بلاک چین اضافه می‌شوند.

دستگاه‌های استخراج برای تایید نهایی تراکنش‌ها، باید مسائل ریاضی پیچیده‌ای را حل کنند. این فرآیند “هش” (Hash) نامیده می‌شود و به قدرت پردازش بالایی نیاز دارد. پس از حل مسائل ریاضی، تراکنش‌های تایید شده در قالب یک بلاک جدید به بلاک چین اضافه می‌شوند. به زبان بسیار ساده، بلاک چین دفترچه‌ای عمومی و توزیع‌شده است که تمام تراکنش‌های بیت کوین را ثبت می‌کند. اولین دستگاهی که موفق به ایجاد بلاک جدید شود، پاداش دریافت می‌کند که شامل مقدار مشخصی بیت کوین و کارمزد تراکنش‌های موجود در بلاک است. اکنون هم نام دستگاه استخراج بیت کوین را می‌دانید و هم می‌دانید که نحوه عملکرد دستگاه بیت کوین به چه شکل است.

یک ماینر چقدر بیت کوین استخراج می‌کند؟

در حال حاضر که این مطلب در حال نگارش است، اگر ماینرها بتوانند یک بلاک جدید به بلاک چین اضافه کنند، ۶.۲۵ بیت کوین پاداش می‌گیرند. این پاداش، هر چهار سال یک بار بعد از استخراج ۲۱۰ هزار بلاک، نصف می‌شود. به عنوان مثال، در نوامبر ۲۰۲۳ که قیمت بیت کوین حدود ۳۶۴۰۰ دلار بود، پاداش استخراج بیت کوین ۲۲۷۵۰۰ دلار معادل ۶.۲۵ بیت کوین بوده است.

در ابتدای پیدایش بیت کوین در سال ۲۰۰۹، پاداش استخراج ۵۰ بیت کوین بود، در سال ۲۰۱۲ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت، سال ۲۰۱۶ دوباره نصف شد و به ۱۲.۵ بیت کوین رسید، سال ۲۰۲۰ به ۶.۲۵ بیت کوین رسید و تقریبا در نیمه سال ۲۰۲۴ به ۳.۱۲۵ بیت کوین خواهد رسید. این روند به همین شکل ادامه دارد تا کل ۲۱ میلیون بیت کوین موجود، استخراج شوند.

دلیل نصف شدن پاداس استخراج، کنترل تورم بیت کوین است. پس از استخراج همه بیت کوین‌ها، ماینرها فقط از کارمزد تراکنش‌ها درآمد به دست می‌آورند. در هر صورت، پاداش استخراج بیت همه ماینرها تقسیم می‌شود. به طور دقیق، نمی‌توان گفت یک ماینر بیت کوین چقدر استخراج می‌کند زیرا عوامل بسیار زیادی در این امر تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت پردازش ماینر بیت کوین
  • سختی شبکه بیت کوین
  • قیمت روز بیت کوین
  • مصرف برق
  • نوع دستگاه
  • استخر استخراج

با اینکه نمی‌توان مقدار استخراج ماینر بیت کوین را تخمین زد، اما اکثر ریگ‌های استخراج این روزها به طور میانگین حداقل ۲۰۰۰ دلار در روز درآمد دارند. برخی از انواع ماینر بیت کوین بسته به عوامل فوق می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ دلار در روز هم درآمد به دست بیاورند و برخی هم ممکن است فقط ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار در روز کسب کنند. یکسری ابزار آنلاین وجود دارد که با وارد کردن اطلاعاتی نظیر نوع دستگاه و قدرت هش آن، میزان بیت کوینی که می‌تواند استخراج کند را به شما می‌گوید. یکی از بهترین ابزارهای موجود برای این کار، NiceHash نام دارد.

فاکتورهای مهم در انتخاب ماینر

زمان خرید دستگاه بیت کوین یا همان ماینر بیت کوین باید به یکسری از نکات مهم توجه داشته باشید:

  • قدرت پردازش: قدرت پردازش ماینر با هش ریت (Hashrate) آن سنجیده می‌شود و هرچه بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت پاداش استخراج خواهید داشت. البته، هش ریت بالاتر به معنی مصرف برق بیشتر هم هست.
  • مصرف برق: وقتی نام دستگاه استخراج بیت کوین برده می‌شود، ناخودآگاه مصرف برق زیاد آن‌ها به ذهنمان می‌رسد. اگر دستگاهی را انتخاب کنید که برق کم‌تری مصرف کند، درآمد و سود بیشتری از ماینر بیت کوین خود به دست خواهید آورد.
  • قیمت: ماینرهای بیت کوین معمولا قیمت زیادی دارند، اما یکسری مدل ارزان‌قیمت هم وجود دارد که طبیعتا، قدرت هش کم‌تری دارند. بسته به قیمت ماینر خود، می‌توانید زمان بازگشت سرمایه را محاسبه کنید.
  • شرکت سازنده: شرکت‌های معتبر، ماینرهای باکیفیت‌تر و خدمات پس از فروش بهتری ارائه می‌کنند. برخی از شرکت‌های معتبر سازنده ماینر بیت کوین عبارت هستند از Canaan، Riot Platforms، CleanSpark و Marathon Digital.
  • نویز: دستگاه‌های استخراج بیت کوین معمولا صدای زیادی تولید می‌کنند. اگر قصد دارید ماینر را در منزل خود نصب کنید، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که صدای کم‌تری دارند.
  • راندمان: زمانی که دستگاه ماینر بیت کوین خریداری می‌کنید، باید توجه کنید که راندمان مناسبی داشته باشد. یعنی مصرف برق آن، متناسب با قدرت هش آن باشد.
  • قابلیت ارتقاء: فناوری استخراج بیت کوین به طور مداوم در حال تغییر و تحولات جدید است. به همین علت بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت ارتقاء داشته باشد و بتواند متناسب با نیازهای روز کار کند.
  • امنیت: خطر حمله سایبری به دستگاه‌های استخراج بیت کوین بسیار زیاد است. بنابراین، ماینری که انتخاب می‌کنید، باید از نظر امنیت کاملا مطمئن باشد. البته، این امر تا حدی به نرم افزار ماینر هم بستگی دارد.
  • شرایط آب‌وهوایی: ماینرها گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند. به همین دلیل، دمای محیطی که ماینر خود را در آن نصب می‌کنید، باید کاملا مناسب و دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: استخراج بیت کوین با گوشی اندروید و آیفون

معرفی بهترین دستگاه بیت کوین

اکنون که می‌دانید دستگاه بیت کوین چیست، برخی از بهترین ماینرهای بیت کوین را به شما معرفی می‌کنیم تا با نام دستگاه استخراج بیت کوین آشنا شوید.

۱. Bitmain AntMiner S19 Pro

دستگاه استخراج Bitmain AntMiner S19 Pro یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است که اگرچه نسبت به اکثر ماینرهایی که برای معرفی در نظر داریم قیمت بیشتری دارد، اما به همان اندازه هم قدرتمندتر است و می‌تواند ۱۱۰ تریلیون هش بر ثانیه؛ معادل ۱۱۰ تراهش بر ثانیه ارائه دهد که شگفت‌انگیز است.

  • قیمت تقریبی: ۳۲۳۰ دلار
  • هش ریت: ۱۱۰ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۳۲۵۰ وات

۲. Bitmain AntMiner S9

ماینر بیت کوین S9 علی‌رغم اینکه هش ریت نسبتا کمی دارد، اما برای افرادی که به دنبال یک ماینر مقرون‌به‌صرفه می‌گردند، گزینه بسیار مناسبی است که مصرف برق کمی هم دارد. با این حال، به این نکته هم توجه داشته باشید که دستگاه استخراج Bitmain AntMiner S9 نسبت به قدرت خود، صدای زیادی دارد. بنابراین، اگر قصد دارید در منزل خود بیت کوین استخراج کنید، گزینه چندان مناسبی نیست.

  • قیمت تقریبی: حدود ۲۴۶ دلار (دست دوم)
  • هش ریت: ۱۴ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۱۳۲۳ وات

۳. Bitmain AntMiner T19

مزرعه استخراج بیت کوین
در حال حاضر هنوز ماینرهای ASIC زیادی وجود دارد، اما ماینرهای FPGA و استخراج ابری، در حال جایگزین شدن هستند.

دستگاه استخراج Bitmain AntMiner T19 برای ایجاد تعادل بین کارایی و مقرون‌به‌صرفه بودن طراحی و ساخته شده است. قیمت ماینر بیت کوین Antminer T19 حدودا نصف S9 Pro است؛ در حالی که دستگاه چندان ضعیفی هم نیست و در حد و اندازه‌های خودش، یک ماینر بیت کوین قدرتمند محسوب می‌شود.

  • قیمت: حدود ۱۷۵۵ دلار
  • هش ریت: ۸۴ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۳۱۵۰ وات

۴. Whatsminer M30S++

دستگاه استخراج Whatsminer M30S++ یکی از قدرتمندترین ماینرهای بیت کوین موجود در بازار است که با آن می‌توانید بیت کوین و بیت کوین کش را با هش ریت فوق‌العاده ۱۱۲ تراهش بر ثانیه استخراج کنید. Whatsminer M30S++ در مقایسه با دیگر ماینرهایی که تا اینجا معرفی کرده‌ایم، پرمصرف‌تر است. همچنین، به دلیل دشوار بودن راه اندازی این ماینر، برای افراد مبتدی که تازه این کار را شروع کرده‌اند گزینه مناسبی نیست.

  • قیمت: حدود ۲۴۵۵ دلار (دست دوم)
  • هش ریت: ۱۱۲ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۳۴۷۲ وات

۵. Canaan AvalonMiner 1246

ماینر بیت کوین Canaan AvalonMiner 1246 یکی دیگر از دستگاه‌های استخراج بیت کوین با هش ریت سریع و مصرف برق بالا است که برای ماینرهای باتجربه گزینه مناسبی محسوب می‌شود. یکی از معایب Canaan AvalonMiner 1246 این است که به دلیل صدای زیاد، برای استفاده در منزل زیاد مناسب نیست.

  • قیمت: حدود ۳۸۹۰ دلار
  • هش ریت: ۹۰ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۳۴۲۰ وات

۶. Canaan Avalon6

علی‌رغم اینکه Canaan Avalon6 نسبت به سایر دستگاه‌های استخراج بیت کوین که در این مطلب معرفی کردیم هش ریت کم‌تری دارد، اما برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است؛ چرا که راه اندازی آن راحت است و مهم‌تر از همه، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. علاوه‌براین، به دلیل صدای نه چندان زیاد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که قصد دارند در منزل خود از ماینر بیت کوین استفاده کنند.

  • قیمت: حدود ۶۰۰ دلار (دست دوم)
  • هش ریت: ۳.۵ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۱۵۰۰ وات

۷. Dragonmint T1

ماینر بیت کوین Dragonmint T1 یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که به دنبال یک دستگاه استخراج کم‌مصرف می‌گردند. این دستگاه که توسط شرکت Halong Mining ساخته شده، یک Application-specific integrated circuit (مدار مجتمع با کاربرد خاص) یا ASIC فوق‌العاده قدرتمند است که ضمن مصرف برق بسیار کم، هش ریت بسیار مناسبی دارد.

  • قیمت: ۱۲۹۵ دلار
  • هش ریت: ۱۶ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۱۴۸۰ وات

۸. Ebang Ebit E11++

ماینر بیت کوین Ebang Ebit E11++ برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک گزینه کارآمد هستند، مناسب است. این دستگاه ضمن مصرف برق کم، هش ریت بالایی دارد. اما به دلیل صدای نسبتا زیاد، برای مصارف خانگی زیاد مناسب نیست.

  • قیمت: ۳۵۰ دلار (دست دوم)
  • هش ریت: ۴۴ تراهش بر ثانیه
  • مصرف برق: ۱۹۸۰ وات

مراحل راه‌اندازی ماینر

برای شروع استخراج بیت کوین باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک کیف پول بیت کوین انتخاب کنید: برای شروع، ابتدا به جایی نیاز دارید که بیت کوین‌های ماین شده را در آن ذخیره کنید. گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به عنوان کیف پول استخراج بیت کوین از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک کیف پول نرم افزاری انتخاب کنید که روی سیستم کامپیوترتان نصب می‌شود یا یک کیف پول سخت افزاری انتخاب کنید که یک دستگاه فیزیکی است و می‌توانید برای ذخیره کردن بیت کوین‌های خود به صورت آفلاین از آن استفاده کنید.
  2. نرم افزار استخراج را نصب کنید: متناسب با سیستم خود، باید یک نرم افزار مناسب روی آن نصب کنید که دستگاه شما را به شبکه بیت کوین متصل کند. این نرم افزار از قدرت پردازش دستگاه شما برای حل معادلات ریاضی پیچیده استفاده می‌کند.
  3. تجهیزات جانبی را تهیه کنید: برای شروع استخراج علاوه‌بر سخت افزار و نرم افزار مناسب، به یکسری تجهیزات از جمله منبع تغذیه با ولتاژ و آمپر مناسب، کابل برق باکیفیت و ضخیم برای اتصال ماینر به برق، کابل شبکه برای اتصال ماینر به اینترنت و تجهیزات دیگری نظیر فن خنک کننده، سیستم تهویه، رطوبت سنج و دماسنج نیاز دارید.
  4. ماینر را نصب و راه اندازی کنید: ماینر را در محل مناسب با تهویه کافی و دمای مناسب قرار دهید، آن را به برق متصل کنید، کابل شبکه را به ماینر بیت کوین وصل کنید و با استفاده از رابط کاربری ماینر یا نرم افزار مخصوص، تنظیمات مربوط به استخر استخراج، آدرس کیف پول و هش ریت را انجام دهید.
  5. به یک استخر استخراج متصل شوید: پیوستن به یک استخر ماینینگ نسبت به انجام این کار به تنهایی، شانس کسب بیت کوین را افزایش می‌دهد. زیرا استخر ماینینگ، جوایز را بین اعضای خود بر اساس قدرت ماینینگ ارائه شده تقسیم می‌کند.
  6. استخراج بیت کوین را شروع کنید: پس از انجام کلیه اقدامات فوق، می‌توانید استخراج بیت کوین را شروع کنید. البته، این به معنی پایان کار نیست. چرا که باید دمای ماینر، هش ریت، مصرف برق و وضعیت استخراج را به طور مداوم تحت نظر داشته باشید و با تمیز کردن ماینر بیت کوین به خوبی از آن نگهداری کنید.

جمع‌بندی

استخراج بیت کوین شامل تایید تراکنش‌ها و افزودن آن‌ها به شبکه بلاک چین است. این فرآیند، نیازمند حل معادلات ریاضی بسیار پیچیده است که باید توسط دستگاه‌های بسیار قدرتمند انجام شود. نام دستگاه استخراج بیت کوین ماینر است که شامل انواع مختلفی ازجمله CPU، GPU، ASIC و FPGA می‌شود. در این مطلب توضیح دادیم دستگاه بیت کوین چیست و کاربرد دستگاه استخراج بیت کوین را هم توضیح دادیم.

همچنین، نحوه عملکرد دستگاه بیت کوین و میزان پاداش آن را نیز بررسی کردیم. در نهایت، Bitmain AntMiner S19 Pro، Whatsminer M30S++ و Canaan AvalonMiner 1246 را به عنوان بهترین ماینر بیت کوین معرفی کردیم. توجه داشته باشید که زمان خرید ماینر به قدرت، مصرف برق، قیمت، شرکت سازنده، نویز و راندمان آن توجه کنید. برای اطلاع از آخرین تحولات دنیای کریپتو، رمزینکس را دنبال کنید.

سوالات متداول در مورد ماینر بیت کوین

کدام نوع ماینر بیت کوین بهتر است؟

ماینر بیت کوین انواع مختلفی دارد که ASIC و FPGA بهترین‌های آن‌ها هستند. FPGA مصرف برق کم‌تری دارد و ارزان‌تر هم هست.

بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟

اگر منظور قوی‌ترین ماینر بیت کوین باشد، می‌توانیم Bitmain AntMiner S19 Pro را بهترین ماینر بیت کوین بدانیم.

آیا استخراج بیت کوین صرفه اقتصادی دارد؟

بستگی به دستگاه استخراج شما دارد. اگر از ماینرهای ASIC و FPGA استفاده کنید، درآمد خوبی به دست می‌آورید، اما ماینرهای CPU و GPU این روزها قدرت کافی و درآمد چندانی ندارند.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

بله، استخراج بیت کوین در اکثر کشورهای دنیا ازجمله ایران قانونی است. فقط باید از وزارت صنعت، معدن، تجارت مجوز بگیرید. فقط در برخی از کشورها نظیر چین، عراق، قطر، مراکش و عربستان استخراج بیت کوین ممنوع است.

منابع: decipherzone | cointelegraph | coinledger

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. ایرج طهماسبی.
    ۸ فروردین ۱۴۰۳ در ۰۱:۴۶

    لطفا. برای استخراج بیت…. ایا اینترنت قوی و لوازم قوی.و مفصل اینترنت لازم استـ؟

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر