نات کوین(not)

خرید نات کوین تلگرام با کمترین کارمزد + نمودار قیمت لحظه‌ای نات کوین (NOT)

آخرین قیمت به ریال

9,630IRR

آخرین قیمت به تتر

0.015USDT

تغییر قیمت

1.45 %
نمودار و تحلیل نات کوین

پرداخت میکنم

ریال

دریافت میکنم

نات کوین

بازارهای معاملاتی نات کوین

  • نات کوین

    (not)

    9,630 irr

    1.45 %
    arrow_drop_up
  • نات کوین/تتر

    (not)

    0.01569 usdt

    0.25 %
    arrow_drop_down

معرفی ارز نات کوین (notcoin)

بازی‌های بلاک چین و میم کوین‌ها، جزو محبوب‌ترین ترندهای بازار ارزهای دیجیتال هستند. نات کوین (با نماد NOT) یکی از پروژه‌های رمز ارز است که تلاش کرده ترکیبی از این دو ترند محبوب باشد. به همین دلیل، ارز دیجیتال Notcoin با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شد و به سرعت سر زبان‌ها افتاد. در ادامه، شما را بیشتر با این پروژه و اهداف آن آشنا می‌کنیم. همچنین، نحوه خرید و فروش نات کوین و اطلاع از قیمت ارز نایت کوین را نیز توضیح می‌دهیم.

آشنایی با نات کوین

علامت نات کوین در تصویری دیجیتال

نات کوین یک بازی Play-to-earn است که به طور مستقیم با شبکه اجتماعی و پیام‌رسان تلگرام ادغام شده و به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا ارز دیجیتال خود که Notcoin نامیده می‌شود را به شیوه خاصی استخراج کنند. شیوه استخراج نات کوین به این شکل است که بازیکنان باید روی نماد آن کلیک کنند و با هر یک کلیک، یک توکن ارز دیجیتال Notcoin به دست بیاورند. این فرآیند به ثبات قیمت نات کوین نیز کمک می‌کند.

این بازی که برگرفته از تلاش‌های تیم ده نفره Open Builders است و توسط بنیاد TON پشتیبانی می‌شود، محبوبیت یک شبه خود را مدیون طراحی ساده و ادغام با تلگرام است. این بازی اولین بار در نوامبر ۲۰۲۳ به عنوان یک نسخه Closed beta در تلگرام دیده شد. علی‌رغم اینکه ارز نات کوین به عنوان یک میم کوین فاقد هدف خاصی معرفی شد، اما به سرعت توجه بیش از ۶۵۰ هزار کاربر را در عرض چند هفته به خود جلب کرد.

مشخصات ارز دیجیتال نات کوین
ویژگی‌ها توضیحات
نام ارز نات کوین (Notcoin)
نماد ارز NOT
نوع ارز بازی بلاک چین
پلتفرم بلاک چین TON
سال تاسیس پروژه ۲۰۲۳
سال عرضه توکن ۲۰۲۴

نات کوین چطور کار می‌کند؟

اکنون که دانستید نات کوین چیست، باید نحوه عملکرد آن را هم بدانید. نایت کوین، دروازه ورود به حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که برای مبتدیانی که با آن آشنایی کافی ندارند، در نظر گرفته شده. بازیکنان به سادگی و تنها با کلیک کردن، ارز دیجیتال Notcoin را استخراج می‌کنند و با هر بار تعامل، یک توکن از آن را به دست می‌آورند.

این بازی با ویژگی‌هایی نظیر محدودیت انرژی و آیتم‌های تقویتی جذاب‌تر شده است. این ویژگی‌ها بازیکنان را به تعامل با دوستان و شرکت در گروه‌های رقابتی تشویق می‌کند. یکی از بلندپروازی‌های جاه‌طلبانه نات کوین، تکامل و تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال شناخته شده در بلاک چین TON است.

بلاک چین TON یک پلتفرم لایه اول است که توسط بنیاد TON توسعه داده شده. این پلتفرم با تمرکز بر مقیاس‌پذیری، سرعت و امنیت، برای ارائه خدمات مختلف مانند پیام‌های فوری، بازی و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) طراحی شده است. تبدیل ارز نات‌کوین به یک رمز ارز شناخته شده در بلاک چین TON، ارزش واقعی به آن می‌بخشد.

معرفی بنیان‌گذاران ارز نات کوین

طرح لوگوی نات کوین با هوش مصنوعی

در دنیای خرید و فروش ارز دیجیتال که پروژه‌ها به زمان زیادی برای شناخته شدن نیاز دارند، ارز نات کوین تنها در هفته اول عرضه خود، شاهد هجوم خیره کننده بیش از ۵ میلیون بازیکن بود. این پروژه در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴ با حمایت بنیاد TON به طور رسمی راه‌اندازی شد. در مورد بنیان‌گذاران ارز نات کوین اطلاعات دقیقی در دست نیست. 

برخی منابع ادعا می‌کنند که نات کوین توسط تیمی از توسعه‌دهندگان ناشناس در روسیه ایجاد شده. با اینکه این ادعاها تایید نشده‌اند و هیچ مدرک قطعی برای اثبات آن‌ها وجود ندارد، اما نقش و تاثیر پاول دورف در راه‌اندازی این پروژه غیر قابل انکار است. در هر صورت، حمایت و پشتیبانی تیم تلگرام از Notcoin، اصلی‌ترین دلیل اعتماد مردم به این ارز است.

کاربردهای ارز دیجیتال NOT

مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال NOT به شرح زیر است:

  • استفاده در بازی: ارز دیجیتال NOT به عنوان ارز اصلی در بازی نات کوین و سایر بازی‌های بلاک چینی مبتنی بر TON استفاده می‌شود.
  • کسب درآمد: کاربران می‌توانند با بازی کردن و استخراج نات کوین، این ارز دیجیتال را به دست آورند. نات کوین را می‌توان در صرافی‌های معتبر مختلف، با سایر ارزهای دیجیتال معامله کرد و از این طریق کسب سود کرد. همچنین، این احتمال هم وجود دارد که برخی از پلتفرم‌ها در آینده برای نگهداری و قفل کردن (استیکینگ) نات کوین، به کاربران پاداش‌هایی ارائه دهند.
  • معاملات: برای خرید و فروش کالاها و خدمات در برخی از پلتفرم‌ها و همینطور ارسال و دریافت وجه به یکدیگر می‌توان از نات کوین استفاده کرد. برخی از وب سایت‌ها و فروشگاه‌ها امکان استفاده از نات کوین به عنوان یک روش پرداخت را فراهم کرده‌اند که قطعا در آینده تعداد آن‌ها بیشتر خواهد شد.
  • خرید و فروش: با خرید و فروش نات کوین می‌توانید از نوسانات قیمت نات کوین سود کسب کنید. در حال حاضر صرافی‌های معتبر زیادی امکان خرید نات کوین و فروش نات کوین را فراهم کرده‌اند که می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های نات کوین

برجسته‌ترین ویژگی‌های نات کوین به شرح زیر است:

  • بازی ساده و سرگرم‌کننده: نات کوین در ابتدا به عنوان یک بازی ساده برای جمع‌آوری سکه‌های مجازی آغاز به کار کرد. گیم‌پلی این بازی بسیار ساده و جذاب است و کاربران می‌توانند به راحتی در آن شرکت کنند. این موضوع باعث شده تا نات کوین برای طیف وسیعی از افراد، از جمله کسانی که دانش فنی زیادی در مورد ارزهای دیجیتال ندارند، جذاب باشد.
  • کسب درآمد از طریق بازی: یکی از ویژگی‌های اصلی نات کوین، امکان کسب درآمد از طریق بازی کردن است. کاربران می‌توانند با انجام بازی، نات کوین استخراج کنند. این موضوع باعث شده تا ارز دیجیتال NOT به یک منبع درآمد برای بسیاری از افراد، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، تبدیل شود.
  • جامعه فعال و پرشور: ارز دیجیتال Notcoin یکی از پرشورترین و فعال‌ترین جامعه کاربران در دنیای ارزهای دیجیتال را دارد. کاربران این بازی در کانال‌های تلگرامی، انجمن‌های آنلاین و سایر پلتفرم‌های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و در مورد نات کوین، استراتژی‌های بازی و آینده این پروژه بحث و تبادل نظر می‌کنند. این جامعه قوی، قطعا به رشد و توسعه قیمت ارز نات کوین کمک می‌کند.
  • پتانسیل تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال معتبر: نات کوین پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال معتبر را دارد. این پروژه بر بستر پلتفرم TON ساخته شده که یک بلاک چین قدرتمند و مقیاس‌پذیر است. همچنین، یک تیم توسعه‌دهنده قوی و باتجربه از آن حمایت می‌کند که توسعه و ساخت تلگرام، تنها یکی از سوابق آن‌ها است.

تعداد توکن‌های در گردش ارز دیجیتال Notcoin

تعداد کل توکن‌های قابل عرضه ارز دیجیتال Notcoin بیش از ۱۰۲.۷ میلیارد توکن است که تمامی آن‌ها همزمان با لیست شدن نات کوین در صرافی‌های دنیا، وارد چرخه شده‌اند. با این حال، این نکته را مد نظر داشته باشید که این به معنی قابل خرید و فروش بودن تمامی این توکن‌ها نیست.

این تعداد توکن، شامل ایردراپ‌ها و پاداش ماینرها هم می‌شوند. علاوه‌براین، برخی از توکن‌ها محاسبه نشده‌اند و احتمال دارد که در آینده تعداد بیشتری توکن به گردش در بیاید. اما هنوز در مورد این موضوع چیزی به طور قطعی مشخص نشده است.

خرید و فروش ارز نات کوین

گراف قیمت نات کوین با طراحی دیجیتال

خرید و فروش ارز نات کوین در بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا از جمله بایننس (Binance) آغاز شده است. این صرافی‌ها امکان خرید نات کوین، فروش نات کوین و مشاهده قیمت نات کوین به صورت لحظه‌ای را فراهم کرده‌اند. اما فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی‌ها بسیار پرریسک و خطرناک است. چرا که به دلیل تحریم، در صورت فاش شدن IP ایران، هر لحظه احتمال مسدود شدن حساب و کل دارایی‌ها وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم که برای از بین بردن این ریسک به طور کامل، از خدمات رمزینکس استفاده کنید. رمزینکس، یک صرافی معتبر ایرانی است که در سطح جهانی فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین، معتبرترین و باسابقه‌ترین صرافی‌های ایرانی محسوب می‌شود. این صرافی معتبر، امکان خرید و فروش نات کوین و بیش از ۲۳۰ ارز دیجیتال مختلف را بدون نگرانی از مسدود شدن حساب، فراهم کرده است.

به منظور خرید نات کوین تلگرام در صرافی رمزینکس، فقط باید با یک شماره موبایل یا آدرس ایمیل نسبت به ثبت نام در رمزینکس اقدام نمایید. پس از آن، می‌توانید خرید نات کوین و فروش نات کوین را با خیال راحت انجام دهید. در صورتی هم که قصد استفاده از امکانات بیشتر نظیر برداشت ارز دیجیتال و واریز ریال شناسه‌دار را داشتید، می‌توانید برای احراز هویت در رمزینکس نیز اقدام کنید که کم‌تر از ۵ دقیقه زمان می‌برد.

نگهداری نات کوین

شاید فکر کنید که بهترین راه نگهداری نات کوین، استفاده از کیف پول تلگرام است. اما به هیچ وجه اینطور نیست. چرا که اخیرا گزارش‌های زیادی از مسدود شدن حساب و دارایی کاربران ایرانی که از این کیف پول استفاده می‌کردند منتشر شده است.

ماجرا از این قرار است که مدتی پس از معرفی نات کوین، تلگرام از کیف پول داخلی خود رونمایی کرد. اگرچه در ابتدا این ولت برای همه کاربران قابل استفاده بود، اما بعد از مدتی به دلیل تحریم‌ها، اجازه استفاده از این خدمات از کاربران ایرانی گرفته شد.

بنابراین، باید از شیوه‌های دیگری برای نگهداری نات کوین استفاده کنید که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX): این گزینه، برای افراد مبتدی راه پیچیده و نه چندان راحتی است. برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر TON مانند STON.fi و TON Diamonds DEX از نات کوین پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده از این صرافی‌ها، باید یک کیف پول فعال TON داشته باشید.
  • کیف پول‌های نرم افزاری TON: کیف پول‌های نرم افزاری مبتنی بر شبکه TON مانند Tonkeeper و Atomic Wallet از نات کوین پشتیبانی می‌کنند که برای کاربران ایرانی، امنیت بیشتری هم دارند. برای استفاده از این کیف پول‌ها، باید یکی از آن‌ها را روی گوشی هوشمند یا رایانه خود نصب کنید.
  • کیف پول رمزینکس: در حال حاضر امن‌ترین و بهترین راه نگهداری نات کوین برای کاربران ایرانی، استفاده از کیف پول رمزینکس است. در این ولت، می‌توانید بدون اینکه هیچ نگرانی از تحریم‌ها و مسدود شدن حساب خود داشته باشید، دارایی‌های خود را با بالاترین امنیت ممکن نگه دارید. کیف پول رمزینکس، داری رابط فارسی است، سرعت بسیار بالایی دارد و با ۱۰ لایه حفاظتی قدرتمند از اموال کاربران محافظت می‌کند.

آینده ارز دیجیتال Notcoin

با اینکه ارز دیجیتال Notcoin با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شده و همچنان هم به رشد و جلب جامعه کریپتو حمایت ادامه می‌دهد، اما سوال اساسی این است که آیا سازندگان این بازی می‌توانند آن را به یک پروژه ارز دیجیتال معتبر در بلاک چین TON تبدیل کنند؟ 

پیش‌بینی این امر بسیار دشوار است و نمی‌توان به طور قطعی اظهار نظر کرد. با وجود ابهامات موجود، رصد دقیق پیشرفت نایت کوین برای پیش‌بینی وضعیت آینده آن ضروری است. در صورتی که این پروژه توسعه یابد و کاربردهای بیشتری پیدا کند، می‌توان به رشد قیمت ارز نات کوین امیدوار بود.

کارمزد خرید و فروش نات کوین

کارمزد معاملات خرید نات کوین در رمزینکس به صورت درصد از هر دو طرف معامله یعنی سفارش‌دهنده (کسی که سفارش را ثبت می‌کند) و سفارش‌پذیر (کسی که سفارش را تکمیل می‌کند) دریافت می‌شود. این میزان کارمزد به حجم معاملات یک ماه اخیر کاربر بستگی دارد.

حجم معاملات ماهیانهMaker (سفارش دهنده)Taker (سفارش پذیر)

کامزد انتقال به کیف پول نات کوین

کارمزدهای برداشت براساس کارمزدهای جهانی شبکه ی بلاک چین رمز ارز ها محاسبه شده است. حداکثر کارمزد انتقال ارز دیجیتال نات کوین به کیف پول، 5 نات کوین می باشد. لازم به ذکر است میزان کارمزد برداشت ارز دیجیتال با توجه به حجم مبادلات و میزان ترافیک متغیر می باشد.

سوالات متداول

نات کوین یک ارز دیجیتال و بازی بلاک چینی است که بر بستر شبکه TON بنا شده و کاربران می‌توانند با بازی کردن و استخراج نات کوین، این ارز دیجیتال را به دست آورند.

هسته اصلی بازی نات کوین حول محور کلیک کردن مکرر روی آیکون این ارز دیجیتال به وجود آمده و کاربران با هر بار کلیک روی این آیکون، یک توکن NOT استخراج می‌کنند.

نات کوین تلگرام از تاریخ ۱۶ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در رمزینکس همزمان با تمام صرافی‌های معتبر دنیا از جمله OKEx، ByBit و Binance لیست شد.

با وجود اینکه نات کوین مورد استقبال بی‌سابقه کاربران دنیا قرار گرفته و ترند محبوبی شده، اما همچنان ریسک بالایی دارد. این پروژه فرصت سرمایه گذاری مناسبی به وجود آورده، اما باید با احتیاط در مورد آن عمل کنید و مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه را جدی بگیرید.

در حال حاضر صرافی ایرانی معتبر و شناخته شده رمزینکس، که جزو باسابقه‌ترین صرافی‌های ایرانی به شمار می‌رود، امکان خرید نات کوین و همینطور فروش نات کوین را فراهم کرده است. برای خرید و فروش نات کوین در رمزینکس، فقط کافی‌ست از طریق سایت یا اپلیکیشن آن ثبت نام کنید.

رمزینکس علاوه‌بر سابقه طولانی در بازار ارزهای دیجیتال، از ۱۰ لایه حفاظتی برای تامین امنیت دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند. این صرافی معتبر، بیش از ۲ میلیون کاربر ثبت‌نام شده دارد و بیش از ۲۳۰ ارز دیجیتال را برای خرید و فروش در دسترس قرار داده است.

رمزینکس برای ارتقای امنیت و ارائه خدمات بهتر به کاربران، فرآیند احراز هویت را در دو سطح پایه و ویژه ارائه می‌دهد. برای احراز هویت در سطح پایه، نیازی به ارائه مدارک خاصی نیست. فقط کافی است نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. احراز هویت در سطح ویژه، امکانات بیشتری نظیر برداشت ارز دیجیتال و واریز ریال شناسه‌دار را برای شما فراهم می‌کند. در این سطح، باید یک ویدیوی سلفی ضبط کنید و آدرس محل سکونت، کد پستی و تصویر کارت ملی هوشمند خود را ارائه دهید.