میزان کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت چقدر است؟

کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت از صرافی و کیف پول چقدر است؟

صفحه تراست ولت و نمایش کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۳

برای انتقال سولانا از صرافی ارز دیجیتال به تراست ولت یا هر کیف پول دیگری، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید. این کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت چه از یک صرافی و چه از یک کیف پول دیگر، متفاوت خواهد بود و عوامل بسیاری بر هزینه تراکنش (Transaction Fee) تاثیر می‌گذارند. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به بررسی کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت و عوامل تاثیرگذار بر آن پرداخته‌ایم. 

کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت چیست و چرا باید پرداخت شود؟

نماد سولانا با بک گراند بنفش
سولانا یکی از بهینه‎‌ترین شبکه‌های بلاکچینی است.

در شبکه بلاکچین به دلیل عدم وجود یک مدیریت مرکزی و غیرمتمرکز بودن تمام فرایندهای آن، تراکنش‌هایی که در شبکه انجام می‌شود اعم از خرید ارز دیجیتال، فروش رمزارز و انتقال از صرافی ارز دیجیتال به هر آدرس دیگری (که شامل کیف پول دیگر یا یک صرافی دیگر می‌شود)، شامل کارمزد می‌شود. کارمزد شبکه بلاکچین در واقع هزینه‌ای است که کاربران برای انجام تراکنش خود می‌پردازند.

اما هزینه تراکنش در بلاکچین تعریفی فراتر از مفاهیم فوق دارد. همانطور که می‌دانید، تعدادی گره در هر شبکه به منظور اعتبارسنجی و تایید تراکنش‌ها قرار دارند. این گره‌ها پس از تایید تراکنش‌ها و اضافه کردن آن‌ها به شبکه، به پاس تلاشی که برای انجام اعتبارسنجی کرده‌اند، پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش درواقع همان هزینه تراکنش است که به گره‌ها اختصاص می‌یابد.

حال کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت هم از قواعد مستثنی نیست و کاربران برای انتقال Solana به کیف پول خود یا هر آدرس دیگری باید هزینه تراکنش (Transaction Fee) آن را پرداخت کنند. اما چه عواملی بر تعیین میزان کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت تاثیرگذار هستند؟ در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار در هزینه تراکنش انتقال سولانا پرداخته‌ایم.

عوامل تاثیرگذار در میزان کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت

حال با توجه به اینکه به‌طور خلاصه به مفهوم کارمزد در شبکه بلاکچین پی بردیم، نوبت به بررسی عوامل تاثیرگذار بر این هزینه می‌رسد.

نوع ارز دیجیتال و شبکه انتقال

نماد توکن سولانا در مرکز یک دایره به رنگ سولانا
سولانا از الگوریتم اجماع اثبات تاریخچه استفاده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین هزینه انتقال ارز دیجیتال از آدرسی به آدرس دیگر، نوع ارز دیجیتال و شبکه انتقال آن است. برای مثال هر کاربر پس از خرید بیت کوین اگر بخواهد BTC خود را به کیف پول انتقال دهد، باید هزینه گزافی پرداخت کنند؛ زیرا شبکه بیت کوین با استفاده از یک مکانیسم قدیمی و الگوریتم اجماع زمان‌بر، در هر ثانیه توان تایید تنها ۷ تراکنش را دارد. این بدان معنا است که اعتبارسنج‌ها زمان و انرژی زیادی را صرف تایید تراکنش می‌کنند و به همین منظور، پاداش بیشتری طلب خواهند کرد که همان هزینه تراکنش است.

با این تفاسیر، هزینه تراکنش در هر شبکه متفاوت است. برای مثال شبکه اتریوم، شبکه ترون و شبکه بایننس هر کدام با ارائه خدمات نوین‌تر و بهینه‌تر نسبت به بیت کوین، هزینه تراکنش کمتری دارند. فرض کنید پس از خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال رمزینکس، شما می‌توانید از هر ۳ شبکه اتریوم، ترون و بایننس برای انتقال استفاده کنید که هر کدام با توجه به نوع شبکه، هزینه متفاوتی خواهند داشت.

الگوریتم اجماع شبکه انتقال

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت هزینه‌ای است که به عنوان پاداش تایید تراکنش به اعتبارسنج‌ها پرداخت می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین میزان کارمزد انتقال هر ارز دیجیتالی به آدرس‌های دیگر، الگوریتم اجماع شبکه انتقال است. برای مثال بیت کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار که اعتبارسنج‌ها انرژی و زمان زیادی صرف می‌کنند، استفاده می‌کند؛ پس قطع به یقین هزینه بالاتری خواهد داشت. 

در مقابل، کاربرانی که پس از خرید اتریوم اقدام به انتقال آن در شبکه اتر می‌کنند، به دلیل الگوریتم اثبات سهام که بهینه‌تر و سریع‌تر از الگوریتم بیت کوین است، هزینه کمتری نسبت به انتقال BTC پرداخت می‌کنند.

اما گل سرسبد تمام این شبکه‌های بلاکچینی، با دیدن کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت به نمایان می‌شود. سولانا از الگوریتم اثبات تاریخچه برای تایید تراکنش‌های خود استفاده می‌کند. ویژگی بزرگ و متمایزکننده این الگوریتم اجماع، در تعداد تراکنش‌هایی است که در ثانیه در شبکه سولانا تایید می‌شود. در شبکه سولانا بیش از ۶۰ هزار تراکنش در ثانیه تایید و به شبکه اضافه می‌شود. همین سرعت بالا، کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت را به شدت کاهش می‌دهد. 

شلوغی شبکه

گاهی‌اوقات در فضای کریپتوکارنسی، کاربران زیادی در حال انجام تراکنش‌های مختلف هستند. همین امر سبب شلوغی شبکه می‌شود. در این حالت، تاییدکنندگان تراکنش‌ها نه تنها کار بیشتری برای تایید تراکنش‌ها انجام می‌دهند، بلکه تایید تراکنش‌هایی برای آن‌ها به‌صرفه خواهد بود که حجم بیشتری داشته باشد، زیرا حجم بیشتر مصادف با پاداش بیشتر است. به همین منظور، کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت در زمان شلوغی شبکه افزایش پیدا می‌کند.

کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت چقدر است؟

حال با در نظر گرفتن تمام نکات فوق، نوبت به بررسی دقیق کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت از صرافی ارز دیجیتال رمزینکس می‌رسد. اگر پس از بررسی قیمت ارز سولانا اقدام به خرید آن کردید و حالا قصد انتقال این رمز‌ارز به آدرس دیگر را دارید، این انتقال در صرافی رمزینکس با حداقل برداشت ۰.۰۰۱۲ ارز دیجیتال سولانا، ۰.۰۰۱ خواهد بود. پس عملا میزان کارمزد انتقال سولانا با توجه به مزایای بالای این ارز دیجیتال، بسیار ناچیز خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی کارمزد انتقال سولانا به تراست ولت پرداختیم و عوامل تاثیرگذار بر مقدار این هزینه را بررسی کردیم. حتما به خاطر داشته باشید هنگام انتقال ارزهای دیجیتال خود به هر آدرس دیگر، ابتدا از صحت آدرس اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید هزینه تراکنش کمتری پرداخت کنید، حتما شبکه‌ای را انتخاب کنید که کارمزد کمتری دارد. به یاد داشته باشید که در زمان شلوغی شبکه انتقال‌های خود را به دلیل هزینه گزاف تراکنش انجام ندهید. 

سوالات متداول

چطور در امنیت کامل سولانا را به تراست ولت انتقال دهیم؟

حتما قبل از اینکه سولانا را به تراست ولت انتقال دهید، از صحت آدرس مقصد اطمینان حاصل کنید. 

آیا می‌توان سولانا را در شبکه‌های دیگر هم انتقال داد؟

بله. می‌توانید سولانا را در شبکه بایننس نیز انتقال دهید اما هزینه انتقال در شبکه سولانا کمتر است. 

منابع: bitcoin | trustwallet

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر