تفاوت تتر با USDC؛ انتخاب کدام یک بهتر خواهد بود؟ - رمزینکس
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد مورس امروز همستر سه شنبه ۲۷ شهریور + آموزش ویدئویی
  2. بسته شدن مزرعه بیت‌ کوین در نروژ باعث افزایش قبض برق ساکنان شد
  3. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز سه شنبه ۲۷ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  4. انیگما راکی ربیت امروز سه شنبه ۲۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. چانگ‌پنگ ژائو، مدیر سابق بایننس، از زندان آزاد می‌شود
  6. چرا قیمت بیت کوین در اول هفته کاهش یافت؟
  7. سهم بازار تتر به ۷۵ درصد رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد
  8. مسدود کردن ۱۲ میلیون دلار تتر در راستای مبارزه با جرایم مالی توسط ترون DAO و تتر
  9. بای‌بیت با دریافت مجوز موقت در دبی به‌سوی گسترش جهانی گام برمی‌دارد
  10. افزایش ناگهانی معاملات نهنگ های شیبا؛ سقوطی در راه است؟
  11. کارت های امروز همستر دوشنبه ۲۶ شهریور + ویدیوی آموزشی
  12. جواب سوال تایم فارم امروز دوشنبه ۲۶ شهریور
  13. نویسنده کتاب پدر پولدار و پدر بی پول، باور به انفجار بیت کوین دارد
  14. کاهش ۳ درصدی ارزش بیت کوین پیش از اعلام نرخ بهره فدرال رزرو
  15. کارت های امروز راکی ربیت دوشنبه ۲۶ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  16. قیمت امروز همستر کامبت دوشنبه ۲۶ شهریور در بازار پیش از عرضه
  17. رمز جیمز (GEMZ) امروز دوشنبه ۲۶ شهریور
  18. پاسخ پازل امروز ربات میجر دوشنبه ۲۶ شهریور + آموزش تصویری
  19. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز دوشنبه ۲۶ شهریور + آموزش تصویری
  20. کد کمبو میم فای امروز دوشنبه ۲۶ شهریور + آموزش وارد کردن
  21. کارت های پیکسل امروز دوشنبه ۲۶ شهریور به همراه تصویر آموزشی
  22. تصویر امروز جیمز دوشنبه ۲۶ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  23. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت دوشنبه ۲۶ شهریور + آموزش ویدئویی

تفاوت تتر با USDC؛ انتخاب کدام یک بهتر خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

از تتر (Tether) و یو اس دی کوین به عنوان پر طرفدارترین استیبل کوین‌های مارکت نام برده می‌شود. اما فرق تتر با USDC چیست؟ چرا برخی از تتر و برخی دیگر از یو اس دی کوین استفاده می‌کنند؟ استیبل کوین‌ها (Stablecoin) با ارزش ثابت و نوسان کم، می‌توانند منبع خوبی برای ذخیره ارزش یا انجام معاملات باشند. اما باید معیارهای دیگری را حین انتخاب یک استیبل کوین در نظر گرفت. اگر شما هم به دنبال دانستن تفاوت تتر با USDC هستید، ادامه این مقاله از رمزینکس را از دست ندهید.

هدف تتر و USDC چیست؟

دو کوین تتر و یو اس دی کوین در مقابل هم
تتر به عنوان قدیمی‌ترین استیبل کوین بازار شناخته می‌شود.

تتر به عنوان قدیمی‌ترین استیبل کوین بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. تتر (Tether) که با نماد «USDT» شناسایی می‌شود، در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. تتر به عنوان یک استیبل کوین، سعی کرد تا با ارائه تناظر یک-به-یک با دلار آمریکا، معاملات کریپتویی را امن‌تر و سریع‌تر کند. قیمت تتر هیچ‌گاه تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نخواهد گرفت و همواره یک دلار خواهد بود. تتر پرکاربردترین استیل کوین است که حجم بازاری معادل ۱۱۴ میلیارد دلار دارد.

در این میان، استیبل کوین یو اس دی کوین، با حجم بازار ۳۴ میلیارد دلاری، فاصله قابل توجهی با تتر رقیب خود دارد. یو اس دی کوین در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. از یو اس دی کوین به عنوان دومین استیبل کوین پرطرفدار مارکت نام برده می‌شود. خرید یو اس دی کوین برای کاربرانی که به دنبال حفظ ارزش دارایی خود هستند، راهکاری مناسب به نظر می‌رسد.

هر دو استیبل کوین به هدف ایجاد یک روش امن پرداختی که عاری از هرگونه نوسان است، پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشته‌اند. ۸۶ درصد حجم بازار استیبل کوین‌ها در اختیار تتر و یو اس دی کوین است. از تتر و USDC برای انجام امور مختلف در دیفای استفاده می‌شود. حال با این وجود، چه تفاوت‌هایی میان این استیبل کوین‌ها وجود دارد؟

تفاوت تتر با USDC در چیست؟

استفاده از تتر و یو اس دی کوین میان تریدرها بسیار رایج است. به خصوص در کشور ما که خرید ارزهای خارجی نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌‍شود، استیبل کوین‌ها این روش سرمایه‌گذاری را بسیار ساده‌تر کرده‌اند. حال با وجود اینکه اینکه تتر و یو اس دی کوین شباهت‌های زیادی دارند، نمی‌توان از تفاوت‌هایشان چشم پوشی کرد. در ادامه این مطلب به بیان تفاوت‌ تتر با USDC پرداخته‌ایم.

تفاوت تتر با USDC در قدمت

نماد تتر و یو اس دی کوین در تقابل با یکدیگر
یو اس دی کوین به منظور استفاده در دیفای، کاربرد بیشتری دارد.

تتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ در یک صرافی ارز دیجیتال لیست و به کاربران عرضه شد. از تتر به عنوان اولین و قدیمی‌ترین استیبل کوین بازار نام برده می‌شود. حضور تتر، بسیار از مشکلات معامله‌گران را حل کرد؛ زیرا کاربرد ارزهای دیجیتال را نیز به دنیای بیرون کشاند. با ظهور تتر، استفاده از آن در معاملات مسکن و خودرو نیز رایج شد. اما یو اس دی کوین، در سال ۲۰۱۸ ارائه شد. با این وجود، توانسته رقیب خوبی برای تتر باشد.

فرق تتر با USDC در کاربرد

از تتر بیشتر به عنوان یک جفت معاملاتی و یا ارزی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. با توجه به اینکه استیبل کوین‌ها از نوسانات بازار در امان هستند، تتر می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت باشد. از طرفی، USDC بسیار فراتر از یک استیل کوین عمل کرده است. از یو اس دی کوین در انواع پلتفرم‌های دیفای می‌توان استفاده کرد. از پلتفرم‌های وام و قرض‌دهی گرفته تا انواع معاملات در دیفای، یو اس دی کوین می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

تفاوت تتر با USDC در بلاکچین و زیرساخت

زیرساخت تتر و یو اس دی کوین تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. هر یک از این استیل کوین‌ها در تعدادی بلاکچین مشخص قابل معامله و تبادل هستند که در ادامه به بیان این شبکه‌ها پرداخته‌ایم

  • تتر: الگورند، آوالانچ، اتریوم، ایاس، لیکوئید نتورک، نیر (Near)، امنی (Omni)، پالیگان، سولانا، تزوس و ترون شبکه‌هایی هستند که تتر در آن‌ها قابلیت تبادل و معامله دارد.
  • یو اس دی کوین: اتریوم، الگورند، سولانا و استلار تنها بلاکچین‌هایی هستند که یو اس دی کوین در آن‌ها کاربرد دارد.

تفاوت تتر با USDC در ارائه گزارشات مالی

هر ۲ رمزارز، گزارشات مالی پیچیده‌ای ندارند و به مقدار کوین عرضه شده در بازار، دلار در خزانه آمریکا وثیقه گذاشته‌اند. اما یو اس دی کوین هر ماه در زمان مشخصی، یک گزارش مالی از وضعیت کلی خود به کاربران ارائه می‌دهد. به این شکل، اعتماد دارندگان خود و کاربران دیگر را نسبت به پروژه USDC افزایش می‌دهد. از طرفی تتر، اعتقادی به ارائه چنین گزارشی ندارد و در نهایت، از طریق اطلاعیه‌ها کاربران خود را در جریان پروژه قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی تفاوت تتر با USDC پرداختیم. این رمزارزها به استیل کوین مشهور هستند. استیل کوین‌ها رمزارزهایی هستند که تناظر یک به یک با دلار آمریکا داشته و قیمتی معادل یک دلار دارند. این عدم نوسان استیبل کوین‌ها را به یک منبع عالی برای ذخیره ارزش و تبادلات مالی تبدیل کرده است. حال با وجود شباهت‌هایی که میان تتر و یو اس دی کوین وجود دارد، تفاوت‌هایی در پروژه هر ۲ رمزارز مشاهده می‌شود. یو ای دی کوین کاربرد بیشتری در دیفای دارد ولی تتر را طیف وسیعی از شبکه‌ها پشتیبانی می‌کنند که آن را به استیبل کوین بهتری تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

آیا خرید تتر و USDC از صرافی ایرانی امکان‌پذیر است؟

بله به راحتی با مراجعه به صفحه خرید ارز دیجیتال صرافی رمزینکس، می‌توانید تتر و یو اس دی کوین تهیه کنید.

آیا تتر و یو اس دی کوین قابل استفاده برای ایرانیان هستند؟

با توجه به اینکه این استیبل کوین‌ها توسط صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی ارائه می‌شوند، می‌توان نتیجه گرفت که برای ذخیره ارزش و تبادلات مالی، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

منابع: moonpay

5/5 - (1 امتیاز)
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید