عملکرد بهتر تون کوین از بیت کوین با وجود اتفاقات اخیر
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد مورس امروز همستر جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی
  2. بیت کوین به دنبال ثبت رکورد جدید با ۶۴ هزار دلار
  3. همکاری پوما با UNKJD Soccer؛ گام مهمی به سوی پذیرش گسترده وب۳
  4. انیگما راکی ربیت امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  6. چرا نات‌کوین با وجود سوزاندن ۲۳۳ میلیون توکن همچنان در افت است؟
  7. سولانا سیکر؛ گوشی کریپتوی نسل جدید با امکاناتی جذاب و ایردراپ‌های ویژه
  8. انتقال سرمایه از کتیزن به کیف پول غیر حضانتی شروع شد
  9. کارت های امروز همستر پنجشنبه ۲۹ شهریور + ویدیوی آموزشی
  10. چرا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد؟
  11. افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل و سیگنال صعودی به معامله‌گران
  12. کارت های امروز راکی ربیت پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  13. رمز جیمز (GEMZ) امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور
  14. قیمت امروز همستر کامبت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  15. قیمت امروز کتیزن پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  16. قیمت امروز راکی ربیت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  17. کد کمبو میم فای امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش وارد کردن
  18. پاسخ پازل امروز ربات میجر پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  19. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  20. تصویر امروز جیمز پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

تون کوین با وجود کاهش قیمت، از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۳
لوگوی تون کوین در یک تصویر با پس زمینه‌ی الهام گرفته از تکنولوژی

تون کوین (TON) پس از توقف تقریباً پنج ساعته، با راه اندازی مجدد بلاکچین خود، بخشی از ضررهای خود را کاهش داده است.

با اینکه بخشی از اختلال به محبوبیت ایردراپ داگز (DOGS) نسبت داده شد (که بخشی از تلاش‌های بنیاد TON برای جلب توجه به بازداشت ناعادلانه پاول دورف بود)، اما برای توکن بومی این پروتکل روز سختی نبود.

تون کوین در طول روز معاملاتی شرق آسیا برخی از ضررهای خود را کاهش داد و اکنون طبق داده‌های شاخص‌های CoinDesk این رقم به زیر ۱ درصد آمده است. در مقایسه، CoinDesk 20 (CD20)، یک معیار از بزرگ‌ترین و نقدشونده‌ترین دارایی‌های دیجیتال، بیش از ۶.۵ درصد کاهش یافته است. CD20 به دلیل کاهش بازار رهبری شده توسط بیت کوین (BTC) بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در تسویه‌های آتی رمزنگاری، بالاترین سطح از ۱۵ مرداد، کاهش یافته است.

قیمت بیت کوین ۶ درصد کاهش یافت، در حالی که اتریوم، سولانا، کاردانو و دوج کوین بیش از ۵ درصد کاهش یافتند. ریپل با کاهش ۳.۴ درصدی قدرت نسبی نشان داد، در حالی که TRX ترون بهترین عملکرد را در بین موارد اصلی با کاهش ۲ درصدی داشت.

قراردادهای آتی اتریوم بالاترین تسویه‌ها را با ۱۰۰ میلیون دلار ثبت کرد، پس از آن بیت کوین با ۹۶ میلیون دلار و مجموعه‌ای از توکن‌های جایگزین کوچکتر با ۴۰ میلیون دلار.

این تسویه‌های ناگهانی احتمالاً به یک فشار طولانی کمک کرد که ضررها را تشدید کرد. یک فشار طولانی زمانی رخ می‌دهد که معامله‌گرانی که روی قیمت‌های بالاتر شرط‌بندی می‌کنند احساس نیاز یا مجبور به فروش در یک بازار نزولی برای کاهش ضررهای خود می‌کنند – بنابراین یک چرخه ایجاد می‌کند.

به همین ترتیب، داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که سود باز (Open Interest) در قراردادهای آتی بیت کوین از ۳۴ میلیارد دلار دوشنبه به ۳۱ میلیارد دلار کاهش یافته است چرا که قیمت‌ها کاهش یافته است – که نشان دهنده کاهش احساسات معامله‌گران است. سود باز به تعداد قراردادهای آتی تسویه نشده اشاره دارد و نشان می‌دهد که آیا پول جدید وارد بازار می‌شود یا از آن خارج می‌شود.

این ریزش در حالی رخ داد که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مرتبط با بیت کوین در ایالات متحده بیش از ۱۲۷ میلیون دلار خروج خالص در روز سه‌شنبه شاهد بودند و رکورد هشت روزه ورودی‌ها را شکستند. خروج از ETFهای اتریوم همچنان وارد نهمین روز متوالی خود شد و بیش از ۳.۴۵ میلیون دلار از این محصولات خارج شد.

آگوستین فان، رئیس بخش بینش، در ارائه دهنده محصولات مالی درون زنجیره‌ای SOFA در یک پیام تلگرامی گفت:

ETFهای بیت کوین شاهد خروج بسیار بزرگی به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار بودند زیرا معامله‌گران ظاهراً پس از رالی جکسون هول سود خود را برداشتند، در حالی که اتریوم روند ضعیف خود را با نهمین روز متوالی خروج ادامه داد زیرا شبکه اصلی اتریوم همچنان در یک نوع بحران هویت گرفتار است.

همچنین توکن‌های هوش مصنوعی نیز قرمز هستند، حتی اگر چشم‌انداز تولید درآمدهای پر فروش توسط انویدیا برخی از سرمایه‌گذاران را به سمت توکن‌های هوش مصنوعی سوق داده است.

طبق داده‌های شاخص‌های CoinDesk، نیر پروتکل ۱۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که قیمت اینترنت کامپیوتر ۶.۵ درصد و رندر (RNDR) ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

کتی استوک‌تون، بنیانگذار و شریک مدیر استراتژی‌های فیرلید، در مصاحبه اخیر خود در CoinDesk TV گفت:

احساسات در مورد هوش مصنوعی قطعاً تغییر کرده است، همانطور که در عملکرد توکن‌های هوش مصنوعی و انویدیا دیده می‌شود. پس از یک عقب‌نشینی و بهبود، انویدیا، به خصوص با گزارش درآمد آینده خود تأثیر قابل توجهی دارد. این می‌تواند یا بازار را قبل از یک اصلاح قیمتی بالقوه سپتامبر بالاتر ببرد یا آن را زودتر آغاز کند. ما انتظار داریم که انویدیا و مگا‌کپس در محیط محدودتری با نوسان بیشتر، صرف نظر از قرار گرفتن در معرض هوش مصنوعی، وارد شوند.

در جای دیگر، شرکت هکس تراست مستقر در هنگ کنگ اعلام کرد که یک برنامه شراکت برای استیکینگ راه‌اندازی کرده است، که دسترسی بیشتری به خدمات استیکینگ برای مشتریان فراهم می‌کند و نشان‌دهنده ادامه علاقه مؤسسات به این نوع دارایی است.

منبع: CoinDesk

به این post امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در این حوزه.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر