ارز دیجیتال بی بی دوج (Baby Doge) یا بیبی دوج کوین از ارزهای تازه وارد به دنیای رمزارزها است. بسیاری آن را به‌عنوان فرزند دوج کوین در نظر می‌گیرند و انتظار دارند به‌مانند پدر خود بتواند سودهای بالایی را به سرمایه‌گذاران خود بدهد. اما واقع ارز بی بی دوج چیست و اصلاً چرا ساخته شده است؟ هدف آن چیست، چه مزایا و معایبی دارد؟ نظرات در مورد آینده و پیش بینی قیمت آن چگونه است؟ واقعاً سؤال در خصوص این رمزارز زیاد است و الان که در صرافی رمزینکس لیست شده است و فرصت مناسب خرید فراهم شده است.

ارز دیجیتال بی بی دوج کوین چیست؟

اگر به سراغ وب‌سایت بی بی دوج (Baby Doge) رفته باشید متوجه می‌شوید که این پروژه صرفاً رمزارزی است که برای طرف‌داران و اعضای جامعه آنلاین دوج کوین در نظر گرفته شده است.

در این وب‌سایت همچنین اعلام شده که بی بی دوج افتخار همکاری با پدر خود (دوج کوین) را دارد که این امر باعث شفافیت هدف پروژه در میان جامعه طرف‌داران می‌شود.

این کوین بر اساس یک سیستم یکپارچه هوشمند ساخته شده است که در آن دارندگان می‌توانند در هر تراکنش پول بیشتری به کیف پول خود اضافه کنند. اما هدف این کوین چیست؟

بی بی دوج کوین اعلام کرده:

«هدف من این است که پدرم را تحت تأثیر سرعت بیشتر خودم در پردازش تراکنش‌ها قرار بدهم.» بفرمایید! یک رمزارز جدید دیگر! بی بی دوج (بچه دوج).»

این رمزارز تنها چند ماه است که کار خود را شروع کرده است و قیمت هر توکن آن در زمان معرفی ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۷۵ دلار بود. فقط در طی یک ماه جامعه دارندگان این رمزارز به رکورد ۲۰۰ نفر رسید.

در حال حاضر ارزش بازار بی بی دوج در حدود ۶۰۲,۲۳۰,۲۶۶ دلار است و ایلان ماسک که از پدر این رمزارز یعنی دوج کوین حمایت می‌کند، به‌شدت از بی بی دوج پشتیبانی کرده است.

بی بی دوج کوین یک استراتژی شش مرحله‌ای در دست اجرا دارد. این رمزارز با عبور از ۲۵۰۰۰ مشترک و اصطلاحات اساسی، حالا حدود ۴۲۰ کوادریلیون (۴۲۰ میلیون میلیارد) توکن دارد. لازم به ذکر است که تصمیم‌گیری در مورد زمان و مقدار توکن‌هایی که باید سوزانده شود به طور کامل در اختیار تیم بی بی دوج است.

با این وجود، برخلاف دوج کوین، عرضه بی بی دوج کوین محدود است. بنیان‌گذاران این رمزارز می‌گویند که این کوین خاصیت ضد تورمی دارد به این معنی که عرضه کوین به جای افزایش کاهش پیدا خواهد کرد و همین موضوع باعث می شود که بسیاری از کارشناسان آینده ای روشن برای بی بی دوج متصور باشند.

تیم توسعه بی بی دوج

سازندگان و اعضای اصلی تیم بی بی دوج، مانند سازندگان بیشتر میم کوین‌های دیگر، همچنان ناشناخته هستند. با این حال، تیم رسانه‌های اجتماعی این رمز ارز بسیار فعال و بازاریابی بی بی دوج کوین در مقایسه با بسیاری از توکن‌های دیگر دنیای رمز ارزها از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های منحصر به فرد بی بی دوج

عرضه زیاد

در اولین عرضه بی بی دوج بیش از ۴۲۰ کوادریلیون توکن عرضه شد که نشان دهنده عرضه فراوان آن است. البته با توجه به فرایند توکن سوزی و ضد تورمی آن، مقدار بالای این توکن ها ثابت نخواهد بود.

مشوق‌های معامله‌گران

یکی دیگر از مشخصات متمایزکننده بی بی دوج کارمزد تراکنش ۱۰ درصدی آن است. درصدی از مبلغ تراکنش معامله‌گران به عنوان کارمزد کسر شده و به عنوان پاداش در میان دارندگان بیبی دوج کوین توزیع می‌شود یا به استخر نقدینگی اسمارت چین بایننس واریز می‌شود. این رویه باعث می‌شود معامله‌گران به شدت تشویق شوند تا رمز ارزهای خود را حفظ کنند.

کارمزد ۱۰ درصدی انگیزه‌ای برای نگه داشتن کوین‌های بی بی دوج است. اگر کاربری کوین‌های خود را بفروشد باید ۱۰ درصد کارمزد تراکنش بپردازد. در سوی مقابل، کاربرانی که کوین‌های خود را نگه دارند بخشی از کارمزد دریافتی از فروشندگان را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

کارمزدها و پاداش‌های بی بی دوج کوین چگونه است؟

بی بی دوج برای انجام هر تراکنش ده درصد کارمزد از کاربران دریافت می‌کند. در واقع هر کاربری بخواهد بی بی دوج خود را بفروشد در هر تراکنش باید ده درصد کارمزد بدهد.

بی بی دوج (Baby Doge) یکی از رمز ارزهایی که با دریافت کارمزد تراکنش از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران آنها را تشویق به نگه‌داشتن رمز ارز خود می‌کند. دارندگان بی بی دوج پس از هر تراکنشی که دیگران انجام می‌دهند مقداری از این رمز ارز را به عنوان پاداش در کیف پول خود دریافت می‌کنند.

با توجه به قوانین ارز بی بی دوج (از مجموعه ارز های تورم منفی deflationary tokens)، کارمزد انتقال معادل درصدی از مقدار انتقال است. این کارمزد در حال حاضر معادل ۱۰ درصد است. از این رو هر واریز کاربر پس از کسر ۱۰ درصد در کیف‌پول رمزینکس وی شارژ میشود و هزینه برداشت نیز برابر ۲۰ درصد خواهد بود.

به عنوان مثال اگر قصد انتقال ۱۰۰ میلیون بیبی دوج را به رمزینکس داشته باشید، ۹۰ میلیون واحد توسط ما دریافت خواهد شد که با توجه به هزینه های تخلیه آدرس‌ها برای رمزینکس ما مجبور به کسر ۱۰ درصد و ثبت ۸۱ میلیون واحد در کیف پول شما خواهیم بود.

همچنین اگر بخواهید هنگام برداشت ۱۰۰ میلیون واحد بیبی دوج دریافت کنید باید در رمزینکس یک برداشت حدود ۱۲۵ میلیون واحدی ثبت کنید.

این کارمزد ده درصدی برای دلسرد کردن دارندگان بی بی دوج از فروختن کوین‌هایشان و تشویق به نگهداری آنها در نظر گرفته شده است. اگر کوین‌هایتان را بفروشید باید ۱۰ درصد کارمزد بدهید اما اگر آنها را نگه دارید بخشی از کارمزد گرفته شده از فروشندگان دیگر را دریافت خواهید کرد.

این رویکرد توسط این رمزارز ایجاد نشده است. سیف مون (Safemoon) که در ماه مارس آغاز به کار کرد نیز از رویکردی مشابه استفاده می‌کند.

بی بی دوج یکی از چند رمزارزی است که برای تشویق کاربران به نگه داشتن کوین‌های خود کارمزد بالایی برای تراکنش‌های فروش اعمال می‌کند. در زیر چند نمونه از رمزارزهای دیگری که چنین رویکردی را دارند مشاهده می‌کنید:

  • سیف مون (Safemoon)
  • ایلانگِیت (Elongate)
  • بونفایر (Bonfire)
  •  

اقتصاد توکنی بی بی دوج چگونه است؟

یکی دیگر از نقاط اشتراک بی بی دوج کوین با سایر رمزارزهای جدید میزان عرضه بسیار بالا و قیمت پایین توکن‌های آن است.

این رمزارز کار خود را با عرضه ۴۲۰ کوادریلیون توکن آغاز کرد. توسعه دهندگان پروژه همواره در حال سوزاندن (از بین بردن) توکن‌ها یا به اصطلاح توکن سوزی هستند و تاکنون بیش از ۱۲۵ کوادریلیون توکن را سوزانده‌اند.

یکی از جنبه‌هایی که پیگیری بی بی دوج را سخت می‌کند قیمت آن است زیرا ارزش هر توکن آنقدر کم است که خواندن آن هم دشوار است. در زیر چند مورد از فراز و نشیب‌های این رمزارز از زمان راه‌اندازی آن را مشاهده می‌کنید (بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین گکو):

  • اولین قیمت ثبت شده در زمان معرفی ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۷۵ دلار در نهم ژوئن بود.
  • قیمت در ۲۴ ژوئن به بالاترین میزان فعلی خود یعنی ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۲۰۱۴ رسید؛ یعنی افزایش ۱۰۵۰ درصدی!
  • قیمت در روز بعد (۲۵ ژوئن) به ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۷۹۹ دلار رسید؛ یعنی ۶۰ درصد کاهش.

برنامه‌های آینده بی بی دوج چیست؟

در وایت پیپر و نقشه راه بی بی دوج ترکیبی از اهداف مختلف برای آینده این رمزارز ترسیم شده است. محض اطلاع در زیر با چند نمونه از جدیدترین اهداف اعلام شده توسط تیم این رمزارز آشنا می‌شوید:

  • لیست شدن در صرافی‌های بزرگ رمزارزها
  • راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز بی بی دوج سواپ
  • امکان پرداخت رمزارزی با کارت‌های اعتباری در وب‌سایت بی بی دوج کوین
  • ایجاد کیف پول برای دارندگان برای پیگیری کردن پاداش‌های خود
  • ایجاد یک بازار برای توکن‌های غیر مثلی (ان اف تی‌ها)

پیش بینی قیمت بی بی دوج و چشم انداز آینده آن

بی بی دوج کوین از لحظه معرفی شدن در ۱ ژوئن ۲۰۲۱ به سرعت طرفداران و خریداران جدیدی پیدا کرده است. تنها دو هفته پس از عرضه، قیمت بیبی دوج بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت. تا پایان هفته سوم پس از معرفی، ارزش بازار این رمز ارز به ۲۰۰ میلیون دلار رسید و تعداد دارندگان آن تا هفته چهارم به ۱۶۰۰۰۰ نفر رسید.

تاریخچه قیمت بی بی دوج در سه ماه اخیر

این روند قابل توجه در محبوبیت باعث شده است که برخی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال ادعا کنند که بیبی دوج می‌تواند در آینده از پدر خود یعنی دوج کوین سبقت بگیرد.

اما این اتفاق تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دوج کوین بتواند از سایر میم کوین‌هایی که هر روز وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شوند پیشی بگیرد. بله، ایلان ماسک پشت دوج کوین است و این یک مزیت خیلی بزرگ برای این توکن است. با این حال، نمی‌توان از رقابت سایر میم کوین‌های پرطرفدار مانند شیبا اینو و سیف مون غافل شد.

به گفته تحلیلگران ارزهای دیجیتال، اگر دوج کوین بتواند از مرز یک دلار عبور کند هر چیزی که به دوج کوین مربوط باشد (از جمله بی بی دوج) می‌تواند شاهد رشد قیمت قابل توجهی باشد. شرایط فعلی بازار نشان می‌دهد که رسیدن قیمت بیبی دوج به ۱ سنت امکان‌پذیر است (همان‌طور که هر چیز دیگری در دنیای ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است)، اگرچه شاید در حال حاضر این اتفاق بسیار دور از دسترس باشد به خصوص که قیمت دوج کوین در محدوده ۰/۲ تا ۰/۳ دلار در نوسان است.

رشد سریع قیمت بی بی دوج کوین در چند ماه گذشته نشان دهنده علاقه آشکار خریداران به این رمز ارز است. کمیاب شدن ذاتی بی بی دوج به مرور زمان (که آن را به یک توکن ضد تورمی تبدیل می‌کند) تنها دلیلی است که می‌تواند رسیدن قیمت به محدوده ۱ سنت را امکان‌پذیر کند.

بدیهی است که قیمت فعلی بیبی دوج بسیار کم و تنها کسری از یک سنت است. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران دوج کوین به امید رسیدن قیمت این رمز ارز به محدوده ۱ سنت همچنان توکن‌های خود را نگه داشته‌اند.

بی بی دوج با استفاده از اسمارت چین بایننس و با هدف ایجاد یک محیط سازگار با اتریوم که دارای ویژگی‌های مبادله فوق سریع اسمارت چین بایننس و هزینه‌های بسیار کم باشد، طراحی شد. سرمایه‌گذاران بزرگ ترجیح می‌دهند پول خود را روی پروژه‌های پایدار سرمایه‌گذاری کنند و پروژه‌های رمزارزی که روی اسمارت چین بایننس میزبانی می‌شوند معمولاً توجه زیادی را از سوی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به خود جلب می‌کنند.

از کجا بی بی دوج بخریم؟

رمزارز جذاب بی بی دوج برای اولین بار در ایران، در پلتفرم معاملاتی همتا به همتای رمزینکس در دسترس خرید و فروش قرار گرفته است. خرید ارز دیجیتال بی بی دوج از طریق صرافی رمزینکس شامل چند مرحله ساده است که می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • ثبت نام در صرافی
  • ارسال مدارک احراز هویت
  • ثبت کارت بانکی
  • تایید کارت بانکی
  • فعال شدن سطح برنزی
  • فعال شدن واریز ریال و خرید و فروش رمزارز
  • فعال شدن سطح طلایی
  • فعال شدن امکان برداشت ریال و رمزارز

برای شروع به خرید بی بی دوج در صرافی ارز دیجیتال رمزینکس لازم نیست تا تکمیل شدن فرایند احراز هویت صبر کنید و صرفاً بعد از تأیید کارت بانکی می‌توانید بلافاصله اقدام به خرید و فروش بی بی دوج کنید.

از طرفی هم تمامی مراحل از آغاز ثبت‌نام تا خرید و فروش، واریز و برداشت را می‌توانید در اپلیکیشن اختصاصی رمزینکس انجام دهید.

در نتیجه قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و قاعدتاً متاثر از قیمت‌های بازار جهانی تعیین خواهد شد و خود صرافی هیچ نقشی در تعیین قیمت‌ها ندارد.

سخن آخر

بی بی دوج با داشتن ویژگی های جذاب از جمله خاصیت ضد تورمی که دارد، می تواند آینده ای جذاب پیش رو داشته باشد. سرمایه‌گذاری روی بی بی دوج کوین می‌تواند پر سود باشد اما به شرطی که اصول سرمایه گذاری در آن رعایت شود. خرید مم کوین ها اعم از شیبا و دوج کوین همیشه با ریسک بالاتری در مقایسه با سایر پروژه های برتر دنیای ارز دیجیتال همراه است و بی بی دوج هم از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود. بنابراین هنگام سرمایه گذاری در این پروژه باید تمامی جوانب و ریسک های مطرح شده را در نظر بگیرید.