پیش‌بینی آینده Worldcoin؛ آیا ورلدکوین سود هزار درصدی می‌دهد؟ - مجله رمزینکس

پیش‌بینی آینده Worldcoin؛ آیا ورلدکوین سود هزار درصدی می‌دهد؟

آینده ورلدکوین
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

پروژه ورلدکوین توسط خالق هوش مصنوعی Chat GPT راه‌اندازی شده و بسیاری نسبت به آینده آن خوش‌بین هستند. اما آیا این ارز دیجیتال سود بالایی نصیب کاربران می‌کند؟

پروژه ورلدکوین چیست؟

پروژه ورلدکوین (Worldcoin) توسط سم آلتمن، بنیان‌گذار کمپانی هوش مصنوعی OpenAI راه‌اندازی شده و پلتفرمی برای احراز هویت دیجیتال همه کاربران، از طریق اسکن عنبیه چشم است.

عنبیه چشم هر فرد مثل اثر انگشت منحصر‌به‌فرد است و دو نفر را پیدا نمی‌کنید که عنبیه یکسانی داشته باشند. ورلدکوین بر همین اساس چشم کاربران را با دستگاه ORB اسکن کرده و نتیجه آن را به صورت هش همراه با کلید عمومی، روی شبکه بلاک‌چین ذخیره می‌کند. در نهایت یک شناسه منحصر به فرد برای کاربر تولید می‌شود که در پلتفرم ورلدکوین، World ID‌ نام دارد.

توکن ورلدکوین چیست؟

دیگر مولفه مهم این پروژه ارز دیجیتال بومی این شبکه با نام ورلدکوین و نماد WLD‌ است که اولین‌بار در جولای ۲۰۲۳ عرضه شد. این توکن از نوع ERC-20 است و روی شبکه بلاک‌چین اتریوم و آپتیمیزم قرار دارد. برای ذخیره آن باید کیف پول مخصوص ورلدکوین را نصب کنید که World App نام دارد.

قیمت عرضه اولیه توکن ورلدکوین ۱.۶۶ دلار بود و در حال حاضر ۲.۲۸ دلار ارزش دارد. ورلدکوین برای تشویق افراد به اسکن عنبیه خود به هر نفر ۲۵ واحد از آن را هدیه می‌دهد که حدود ۶۰ دلار می‌شود. موسسان پروژه از این ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای بازاریابی، ایجاد یک سیستم مالی جهانی و جذب سرمایه‌گذار استفاده می‌کنند. همچنین توکن WLD یک ابزار حاکمیتی هم محسوب شده و به دارندگان آن حق رای در مورد پلتفرم را می‌دهد.

ارز دیجیتال ورلدکوین با حجم ۱۰ میلیارد واحدی عرضه می‌شود که به ترتیب زیر تقسیم شده است:

  • ۷۵ درصد برای جامعه کاربری ورلدکوین
  • ۱۳.۵ درصد برای سرمایه‌گذاران پروژه
  • ۹.۸ درصد برای تیم اولیه پروژه
  • ۱.۷ درصد ذخیره برای نیازهای آینده

عرضه ورلدکوین برای جلوگیری از کاهش قیمت، محدود شده و آزادسازی تمام موجودی آن ۱۵ سال طول خواهد کشید. کل موجودی در حال حاضر ۱۱۷ میلیون واحد بوده و آزادسازی همه ۱۰ میلیارد واحد بدین صورت زمان‌بندی شده است:

  • پس از ۳ سال: ۶ میلیارد واحد
  • پس از ۶ سال: ۸ میلیارد واحد
  • پس از ۱۵ سال: ۱۰ میلیارد واحد

ورلدکوین با قیمت ۲.۲۸ دلاری بین هزاران ارز دیجیتال در رتبه ۱۳۰ قرار دارد.

پیش‌بینی آینده توکن ورلدکوین

پیش‌بینی‌ قیمت یک دارایی‌ ناپایدار مانند ارز دیجیتال، کار آسانی نیست. بسیاری از پیش‌بینی‌های بلندمدت قیمت کریپتو، با استفاده از الگوریتم‌ها ایجاد می‌شود که با تغییر شرایط ممکن است درست از آب درنیاید. با این وجود اکثر سایت‌های معتبر پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت ورلدکوین در سال آینده، رشدی قابل توجه خواهد داشت.

پیش‌بینی قیمت ورلدکوین تا سال آینده

کارشناسان وب‌سایت معتبر کوین کدکس (Coincodex) پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت ورلدکوین برای سال آینده بین کف ۱.۷۸ دلار تا سقف ۲.۹۴ دلار متغیر خواهد بود. اگر توکن WLD به سقف قیمت برسد، صعود ۲۵ درصدی را نسبت به امروز ثبت می‌کند.

کارشناسان سایت (DigitalCoinPrice) نسبت به آینده توکن بسیار خوش‌بین‌تر هستند. به باور آنها قیمت ورلدکوین در شهریور ماه یک صعود ۱۱۷ درصدی را تجربه کرده و تا پایان سال ۲۰۲۳ قیمت آن به ۴.۷۵ دلار می‌رسد که دو برابر نرخ فعلی است. آن‌ها برای سال ۲۰۲۴ نیز کف ۴.۶۵ و سقف ۵.۵۳ دلاری را پیش‌بینی کرده‌اند. بر اساس این تحلیل، قیمت WLD در سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۷.۴۶ دلار برسد که به معنی رشد ۳ برابری نسبت به امروز است.

(Bitnation) هم سایت معتبری دیگری در زمینه ارز دیجیتال است که پیش‌بینی خود را بر پایه تحلیل اندیکاتورهای شاخص قدرت نسبی (RSI)، واگرایی میانگین متحرک (MACD)، میانگین متحرک (MA)، میانگین محدوده واقعی (ATR) و باندهای بولینگر (BB) ارائه می‌کند. بر اساس این تحلیل‌ها، قیمت ورلدکوین تا پایان سال جاری میلادی بین ۲.۶ و ۳.۹ دلار نوسان خواهد کرد و اما تا پایان ۲۰۲۴ کف قیمت آن ۴.۷۶ و سقف آن ۶ دلار خواهد بود.

در نهایت تحلیل سایت (Techopedia) از رشد قیمت ورلدکوین تا ۴.۱۵ دلار طی سال جاری میلادی خبر می‌دهد. کارشناسان این سایت معتقدند اوضاع در سال ۲۰۲۴ چندان تغییر نخواهد کرد و حداکثر ممکن است به ۵ دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت ورلدکوین در سال ۲۰۲۵

سایت (Bitnation) برای سال ۲۰۲۵ قیمت ۷.۹۳ دلاری را پیش‌بینی کرده که بین دیگر سایت‌ها تقریبا بالاترین قیمت است. کارشناسان Techopedia روی ورلدکوین ۵.۲۵ دلاری برای این سال اتفاق نظر دارند. از سوی دیگر تحلیل‌گران سایت DigitalCoinPrice با بررسی اندیکاتورها به این نتیجه رسیده‌‌اند که قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵ حدود ۷.۸۱ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت ورلدکوین در سال ۲۰۳۰

برآورد قیمت ارز دیجیتال ورلدکوین تا یک دهه دیگر کار آسانی نیست و عوامل زیادی مثل موفقیت شرکت، میزان پذیرش اسکن عنبیه از سوی شهروندان، میزان نفوذ پلتفرم بین شرکت‌های فناوری روی آن تاثیرگذار خواهد بود.

با این وجود تحلیل تکنیکال و فاندامنتال شرکت‌ها حدود قیمت را برآورد کرده که نشان می‌دهد از سود ۱۰۰۰ درصدی خبری نخواهد بود. سایت Techopedia قیمت ورلدکوین در سال ۲۰۳۰ را با یک تخمین نه چندان خوشبینانه ۶.۲۵ دلار برآورد کرده که از رکود ۵ ساله خبر می‌دهد.

سایت Bitnation با خوش‌بینی بیشتر نسبت به آینده روی قیمت ۱۹.۲۶ دلاری نظر دارد و در نهایت DigitalCoinPrice تحلیل کرده که در این سال شاهد ارزش ۲۳.۲۷ دلاری برای ورلدکوین خواهیم بود.

خرید ورلدکوین در ایران

صرافی رمزینکس امکان خرید ورلدکوین را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. در این صرافی می‌‌توانید بیش از ۱۳۰ ارز دیجیتال را با کارمزد کم معامله کنید و توکن ورلدکوین جدیدترین گزینه بین آن‌هاست.

در آخر

ورلدکوین پروژه‌ای جهانی برای احراز هویت افراد و ایجاد یک زیرساخت مالی یکپارچه است. مولفه‌های اصلی این پروژه توکن WLD، کیف پول World App و شناسه کاربری World ID است.

به باور اکثر کارشناسان قیمت ورلدکوین در سال آینده روندی افزایشی خواهد داشت و می‌تواند رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کند اما افزایش قیمت ۱۰۰۰ درصدی بعید به نظر می‌رسد. پیش از این تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری روی ورلدکوین یا هر ارز دیجیتال دیگری باید به خوبی آن را تحلیل کرده باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید