عملکرد درخشان توکن XRP ریپل با جهش ۱۵ درصدی - مجله رمزینکس

توکن XRP ریپل با جهشی ۱۵ درصدی، از سایر دارایی‌های برتر بازار سبقت می‌گیرد

توکن XRP ریپل با عملکرد درخشان پیشرفتی بیشتر از دارایی‌های برتر بازار را تجربه کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس فهرست برترین ارزهای دیجیتال با بیشترین افزایش قیمت در وبسایت معتبر CryptoSlate برای امروز، ۲۲ اسفند، توکن XRP ریپل عملکردی درخشان‌تر از سایر دارایی‌های دیجیتال برتر بازار داشته است.

داده‌‌ها نشان می‌دهد که قیمت XRP طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش قابل توجه ۱۵ درصدی بوده و به ۰.۷۰ دلار رسیده است. این رقم، بالاترین سطح قیمتی XRP از آبان ۱۴۰۲ به شمار می‌رود، دوره‌ای که گمانه‌زنی‌ها پیرامون درخواست احتمالی صندوق قابل معامله‌ی مبتنی بر XRP (ETF) توسط بلک‌راک قوت گرفته بود.

نکته‌ی قابل توجه، همبستگی افزایش بیش از ۲۵۰ درصدی در حجم معاملات روزانه‌ی XRP با رشد قیمت آن است. حجم معاملات XRP در زمان نگارش این گزارش، ۷.۵ میلیارد دلار است.

حرکت صعودی قیمت XRP پس از یک رالی گسترده در کل بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد. این رالی اخیر، ارزش بیت‌کوین را به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بیش از ۷۲ هزار دلار رساند.

با این حال، بازار در حال حاضر روندی آرام به خود گرفته است و ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین، اتریوم، BNB، کاردانو و سولانا طی روز گذشته تنها شاهد افزایش‌های اندکی کمتر از ۱ درصد بوده‌اند.

دارایی با ارزش ذاتی یا ابزاری برای سودآوری آنی؟

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، با تأکید بر ماهیت پرنوسان XRP به عنوان یک دارایی با ارزش ذاتی (intrínseco) و نه یک ابزار برای کسب درآمد سریع، به انتظارات سرمایه‌گذاران در رابطه با ارزش XRP پرداخت.

«نگاه من به XRP و اغلب ارزهای دیجیتال دیگر به عنوان دارایی‌هایی با نوسان بالا است که دارندگانشان امیدوارند به مرور زمان روند صعودی داشته باشند. من آن را بیشتر شبیه به ابزاری برای کسب درآمد آنی با شانس افزایش ناگهانی قیمت نمی‌دانم، هرچند که قطعا این پتانسیل نیز در آن وجود دارد.»

دیوید شوارتز

شوارتز برای پشتیبانی از استدلال خود، نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان‌دهنده‌ی افزایش تدریجی و باثبات قیمت بیت‌کوین در طول زمان است. او افزود:

«درک می‌کنم که در بازه‌ی زمانیِ بازارهای گاوی یا خرسی، احساس نمی‌شود که با یک افزایش تدریجی بلندمدت روبرو هستیم. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که هر دارایی خاصی در آینده همین روند را داشته باشد.»

کاربرد در دنیای واقعی

در همین حال، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، بر لزوم همراهی بازار رو به رشد فعلی با «کاربرد ملموس و عملی در دنیای واقعی» تأکید کرد.

گارلینگهاوس خاطرنشان کرد که روند صعودی فعلی بازار با معرفی چندین «صندوق قابل معامله‌ی مبتنی بر بیت‌کوین» (ETF) در ایالات متحده و خوش‌بینی پیرامون رویداد هاوینگ آتی تقویت می‌شود.

«حجم معاملات ETF بیت‌کوین در حال افزایش است، ما در آستانه‌ی یک هاوینگ قرار داریم و کل بازار ارزهای دیجیتال از رهبری بیت‌کوین تبعیت می‌کند (همانطور که از لحاظ تاریخی همواره این‌گونه بوده است).»

برد گارلینگهاوس

با این حال، او بر نیاز این صنعت به همراه کردن روند صعودی با کاربردهای واقعی در دنیای واقعی تأکید کرد، امری که منجر به یک «پیشرفت واقعی (و اجتناب‌ناپذیر)» خواهد شد.

منبع: CryptoSlate

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید