لیست ۶ مورد از بهترین کیف پول‌های نات کوین سال ۲۰۲۴
۷ آبان ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز دوشنبه ۷ آبان
  2. کد کمبو میم فای امروز دوشنبه ۷ آبان + آموزش وارد کردن
  3. جواب سوال تایم فارم امروز دوشنبه ۷ آبان
  4. تصویر امروز جیمز دوشنبه ۷ آبان به همراه پاسخ تصویری
  5. قیمت امروز ایکس امپایر دوشنبه‌ ۷ آبان
  6. قیمت امروز میم فای ‌دوشنبه‌ ۷ آبان در بازار پیش از عرضه
  7. پاسخ پازل امروز ربات میجر دوشنبه ۷ آبان + آموزش تصویری
  8. قیمت امروز میجر (Major) دوشنبه‌ ۷ آبان در بازار پیش از عرضه
  9. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز دوشنبه ۷ آبان به همراه آموزش وارد کردن

بهترین کیف پول نات کوین کدام است؟

 
۶ آبان ۱۴۰۳
  8 دقیقه
تصویر یک گوشی همراه که لوگو ارز دیجیتال نات کوین در آن نشان داده شده است و یک انگشت در حال اشاره کردن به آن است.

بهترین کیف پول نات کوین کدام است؟ این سوال یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که به دنبال خرید و فروش یا نگهداری ارز نات کوین هستند. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های بهترین کیف پول نات کوین می‌پردازیم، با ۶ مدل از بهترین انواع این ولت ها آشنا خواهیم شد و همچنین راهکار‌هایی برای افزایش امنیت آن‌ها ارائه خواهیم داد.

ویژگی‌های کیف پول برتر نات کوین چیست؟

تصویری که در سمت راست آن عبارت کیف پول سرد و در سمت چپ آن عبارت کیف پول داغ به انگلیسی نوشته شده است.

برای خرید و فروش و نگهداری نات کوین و هر ارز دیجیتال دیگری، کیف پول‌های گرم و سرد و همچنین نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری مختلفی وجود دارند.

  • کیف پول‌های گرم به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که به صورت آنلاین از ارز‌های نات کوین ما نگهداری می‌کنند.
  • کیف پول‌های سرد که ممکن است سخت‌افزاری نیز باشند، به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانید به صورت آفلاین به نگهداری ارز دیجیتال بپردازید. 

هنگام انتخاب بهترین کیف پول نات کوین به ویژگی‌های مختلفی از جمله تجربه کاربری، نوع کیف پول (سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری بودن آن)، هزینه خرید کیف پول، اعتبار و شهرت و همچنین سوابق امنیتی باید توجه کنید.

لیست معرفی بهترین کیف پول‌های نات کوین Notcoin

اگر می‌دانید نات کوین چیست و تصمیم به خرید و نگهداری این ارز دیجیتال را دارید، وقت آن است که یک کیف پول برای خود انتخاب کنید. جدول زیر به طور خلاصه ویژگی‌های بهترین کیف پول‌های نات کوین را معرفی کرده است و در ادامه‌ی مقاله به توضیح مفصل‌تر هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

نام کیف پولویژگی‌های بهترین کیف پول نات کوین
تراست ولت Trust walletکیف پول نرم‌افزاری با پشتیبانی از بیش از ۱۰ میلیون ارز دیجیتال و ۱۰۰ شبکه بلاک‌چین
تون کیپر Tonkeeperکیف پول نرم‌افزاری با تجربه کاربری آسان برای افراد مبتدی و حرفه‌ای
مای تون ولت MyTonWalletکیف پول نرم‌افزاری با طراحی مناسب برای استفاده تحت وب و امکان تعامل با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)
تون هاب Tonhubکیف پول نرم‌افزاری برای تمامی ارز‌های ساخته شده در شبکه تون
اوپن مسک OpenMaskکیف پول نرم‌افزاری با طراحی مناسب مخصوص استفاده در دسکتاپ
لجر Ledgerکیف پول سخت‌افزاری با ارائه امنیت بالا ارائه شده در مدل‌های مختلف
معرفی بهترین کیف پول نات کوین

در ادامه به بررسی ۶ تا از بهترین کیف پول‌های نات‌کوین پرداخته‌ایم:

۱- کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت Trust Wallet

تصویری با پس‌زمینه آبی که اسم کیف پول تراست ولت به انگلیسی و با رنگ سفید در وسط آن نوشته شده است.
یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری و انتقال نات کوین کیف پول تراست ولت است که از بیش از ۱۰ میلیون ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های نرم‌افراری برای خرید و فروش و نگهداری نات کوین، کیف پول تراست ولت است. تراست ولت یک کیف غیر‌حضانتی است که به کاربران اجازه می‌دهد کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی و در نتیجه دارایی‌های ارز دیجیتال خود داشته باشند. 

به بیانی دیگر، کاربران خودشان مسئول مدیریت و امنیت کلیدهای خصوصی خود هستند و اگر کلید‌های خصوصی‌ یا لیست کلمات اولیه خود را گم کنند، برای همیشه دسترسی به ارز‌های خود را از دست خواهند داد. این کیف پول بیش از ۱۰ میلیون ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌های اندروید، آی‌ او‌ اس و همچنین مرورگر کروم قابل دانلود و استفاده است. استفاده از Trust Wallet رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای دانلود، نصب یا فعال کردن کیف پول نات کوین در این برنامه وجود ندارد. با این حال، برای انجام هر گونه تراکنشی مانند خرید و فروش ارز نات کوین، باید هزینه‌های مربوط به شبکه را بپردازید. استفاده از این کیف پول آسان است و کاربران، چه مبتدی و چه حرفه‌ای، با چالش دشواری مواجه نخواهند شد.

۲- کیف پول نرم‌افزاری تون کیپر Tonkeeper

تصویری با پس‌زمینه مشکی که اسم کیف پول تن‌کیپر به انگلیسی و با رنگ سفید در وسط آن نوشته شده است.
کیف پول تون کیپر یک کیف پول نرم‌افزاری است که در نسخه‌های مختلف موبایل و مرورگر برای نگهداری ارز نات کوین قابل استفاده است.

گزینه‌ای دیگر، برداشت نات کوین به کیف پول تون کیپر است. دومین کیف پول برتر ارز نات کوین از نگاه صرافی رمزینکس، کیف پول نرم‌افزاری تون کیپر است که مشابه کیف پول تراست ولت، یک کیف پول غیر‌حضانتی است. این کیف پول به طور مخصوص برای شبکه تون طراحی شده است و از ارز بومی شبکه TON و دیگر توکن‌های ساخته شده بر روی بلاک‌چین TON، مانند ارز نات کوین (NOT) پشتیبانی می‌کند. کیف پول تون‌ کیپر برای سیستم‌عامل‌های اندروید، آی‌او‌اس و همچنین مرورگر‌های مختلفی نظیر کروم Chrome، بریو Brave، فایرفاکس Firefox ارائه شده است. ساخت حساب در این کیف پول رایگان است و هزینه‌ای به همراه ندارد و به گونه‌ای طراحی شده است که نحوه استفاده از آن هم برای کاربران با‌تجربه و هم برای کاربران مبتدی آسان باشد.

۳- کیف پول نرم‌افزاری مای تون ولت MyTonWallet

عکسی با پس‌زمینه مشکی که اسم کیف پول مای‌ تن ولت به انگلیسی و با رنگ سفید در وسط آن نوشته شده است. همچنین در کنار آن لوگو کیف پول به رنگ آبی کشیده شده است.
کیف پول نرم‌افزاری مای تون ولت یکی از بهترین کیف پول‌های نات کوین برای نگهداری و مدریت آن است که در نسخه تحت وب، اندروید و آی‌ او‌ اس قابل استفاده است.

کیف پول مای تون ولت مشابه کیف پول تون کیپر، یک کیف پول نرم‌افزاری غیر‌حضانتی‌ است که برای شبکه تون و ارز‌هایی که این شبکه پشتیبانی می‌کند از جمله ارز نات کوین، ساخته شده است. این کیف پول امکان تعامل با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ساخته شده در شبکه TON را نیز فراهم می‌کند. کیف پول مای تون ولت بیشتر برای کاربرانی خوشایند است که برای خرید و فروش ارز نات کوین و همچنین نگهداری آن، کیف پول‌های تحت وب را ترجیح می دهند و می‌خواهند از طریق دسکتاپ یا مرورگر به کیف پول خود دسترسی داشته باشند. این کیف پول در نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس و مروگر‌های مختلف به صورت رایگان قابل استفاده است.

۴- کیف پول نرم‌افزاری تون هاب Tonhub

تصویری با پس‌زمینه بنفش و آبی که اسم کیف پول تن هاب به انگلیسی و با رنگ سفید در وسط آن نوشته شده است و در بالای اسم، لوگو این کیف پول قرار دارد.
کیف پول تون هاب یک کیف پول نرم‌افزاری است که از آن برای نگهداری و مدیریت ارز‌های دیجیتال ساخته شده بر روی شبکه TON ‌می‌توان استفاده کرد.

مشابه دو کیف پول مای تون ولت و تون کیپر، کیف پول تون هاب نیز از دیگر کیف پول‌های نرم‌افزاری و غیر‌حضانتی است که امکان ارسال، دریافت و مدیریت ارز‌های دیجیتال ساخته شده بر روی شبکه TON از جمله ارز نات کوین را فراهم می‌کند. مشابه سایر کیف پول‌های ذکر شده تا به الان، ساخت حساب و استفاده از این کیف پول رایگان است؛ اما برای انجام تراکنش‌ها نیازمند پرداخت کارمزد شبکه هستید. کیف پول تون هاب یکی از بهترین کیف پول‌های نات کوین است که روی گوشی‌های همراه اندورید و آی‌او‌اس قابل استفاده است. لازم به ذکر است که نسخه رسمی تحت مرورگر وب برای این کیف پول هنوز منتشر نشده است.

۵- کیف پول نرم‌افزاری اوپن مسک OpenMask

عکسی با پس‌زمینه سفید که اسم کیف پول اوپن مسک به انگلیسی و با رنگ مشکی در وسط آن نوشته شده است.
کیف پول نرم‌افزاری اوپن مسک یک گزینه مناسب برای کسانی است که علاقه‌مند به نگهداری ارز نات کوین بر روی مرورگر کروم هستند.

اگر به دنبال کیف پولی نرم‌افزاری با طراحی کاربرپسند و امنیت بالا برای مدیریت توکن‌های نات کوین روی مرورگر خود هستید، کیف پول غیر حضانتی اوپن مسک یک گزینه مناسب است. این کیف پول نرم‌افزاری به شما اجازه می‌دهد که به راحتی ارز‌های نات کوین خود را مدیریت کنید و از مرورگر کروم به آن‌ها دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که نسخه موبایل این کیف پول هنوز ارائه نشده است.

۶- کیف پول سخت‌افزاری لجر Ledger

تصویری با پس‌زمینه مشکی که کیف پول سخت‌افزاری لجر را نشان می‌دهد.
اگر به دنبال یک کیف پول سخت‌افزاری با امنیت بالا برای نگهداری ارز نات کوین هستید، کیف پول لجر انتخاب مناسبی است که در مدل‌های مختلفی قابل خرید است.

یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری نات کوین، کیف پول لجر نام دارد. این کیف پول گزینه محبوبی برای کسانی‌ است که به دنبال امنیت بیشتری برای نگهداری و مدیریت ارز‌های دیجیتال خود از جمله ارز نات کوین هستند. چرا که کیف پول‌های سخت‌افراری به جز در مواقعی که می‌خواهید تراکنشی را در بلاکچین ثبت کنید، به اینترنت متصل نیستند و خطرات هک، فیشینگ یا سایر حملات سایبری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. این کیف پول انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آن نوع «Ledger Nano X» و «Ledger Nano S Plus» نام دارد. 

توجه داشته باشید که کیف پول Ledger Nano X از بولوتوث پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه را به صورت بی‌سیم به تلفن هوشمند خود متصل کنید. از طرفی دیگر کیف پول Ledger Nano S Plus این قابلیت را ندارد و فقط با کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود. از آنجایی که گوشی‌های آیفون درگاه USB ندارند، در صورت استفاده از گوشی آیفون باید از نوع دیگری از کیف پول Ledger مانند کیف پول Ledger Nano X استفاده کنید.

قیمت کیف پول‌ سخت‌افزاری Ledger Nano X در بازار ایران حدود ۱۰ میلیون تومان و قیمت کیف پول Ledger Nano S Plus حدود ۵ میلیون تومان است.

چگونه می‌توان امنیت کیف پول نات کوین را افزایش داد؟

تا به اینجا با ویژگی‌های بهترین کیف پول ارز نات کوین آشنا شدیم. همانطور که بررسی کردیم کیف پول‌های مختلفی برای مدیریت این ارز دیجیتال محبوب وجود دارد و بسته به اینکه از کیف پول نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری برای نگهداری نات کوین استفاده می‌کنید، راه‌های مختلفی برای افزایش امنیت کیف پول نات‌کوین وجود دارد:

  • اگر از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند کیف پول تراست ولت استفاده می‌کنید، از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید.
  • در کیف پول‌های نرم‌افزاری رمز عبور دو مرحله‌ای را فعال کنید و نر‌م‌افزار خود را به روز نگه دارید. همچنین کلید خصوصی و عبارت اولیه خود را به صورت آفلاین بر روی کاغذ یادداشت کنید.
  • بسیاری از کیف پول‌های تحت مرورگر یا دسکتاپ به شما این امکان را می‌دهند که همزمان از یک کیف پول سخت‌افزاری (مانند Ledger یا Trezor) برای امنیت بیشتر استفاده کنید. این بدان معناست که در حالی که می توانید با کیف پول نرم‌افزاری خود به مدیریت ارز‌های نات کوین خود بپردازید، کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین در کیف پول سخت‌افزاری ذخیره می‌شوند.
  • در صورت استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری، پیشنهاد می‌شود عبارت بازیابی یا همان Seed Phrase خود را همچنان به صورت دستی و روی کاغذ ذخیره کنید و فقط در مواقع ضروری و انجام تراکنش کیف پول خود را به کیف پول‌‌های نرم‌افزاری متصل کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با ویژگی‌های بهترین کیف پول نات کوین آشنا شدیم و انواع مختلف کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را بررسی کردیم. ارز دیجیتال نات کوین بر روی شبکه TON است و کیف پول‌های زیادی از جمله تراست والت و تون‌ کیپر برای نگهداری این ارز وجود دارد. با این حال باید توجه داشته باشید که در کیف پول‌های آنلاین ریسک هک شدن و سایر خطرات سایبری وجود دارد و برای امنیت بیشتر لازم است ارز‌های نات کوین خود را در یک کیف پول سخت‌افزاری و به صورت آفلاین نگهداری کنید.

سوالات متداول

آیا نات کوین کیف پول رسمی دارد؟

 خیر. ارز دیجیتال نات کوین کیف پول رسمی خود را ندارد. ارز نات کوین بر روی شبکه TON ساخته شده است و برای نگهداری این ارز، از تمام کیف پول‌هایی که از شبکه TON پشتیبانی می‌کنند می‌توان استفاده کرد.

نگهداری نات کوین در صرافی‌ها امن است؟

نگهداری ارز نات کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال خطرات هک و حملات سایبری را به دنبال دارد. اگر این ارز را در مبالغ بالا نگهداری می‌کنید بهتر است از یک کیف پول سخت‌افزاری مانند Ledger استفاده کنید.

انتقال دادن نات کوین از کیف پول به صرافی چگونه است؟

برای برداشت نات کوین از صرافی ارز دیجیتال، باید ارز‌های خود را از کیف پول شخصی خود به آدرس کیف پولی که صرافی ارز دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد، ارسال کنید. فراموش نکنید که صرافی عبارتی تحت عنوان memo برای دریافت ارز به شما می‌دهد که باید آن را هنگام انتقال در کیف پول خود وارد کنید.

چگونه کیف پول نرم‌افزاری نات کوین را بسازیم؟

برای فعال کردن کیف پول نات کوین، برای مثال کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت، کافی است ابتدا برنامه را برای دستگاه خود (اندروید، آی‌ او‌ اس یا مرورگر) دانلود و نصب کنید. سپس یک کیف پول جدید ایجاد کرده و رمز عبور شخصی خود را انتخاب کنید. کیف پول یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای به شما می‌دهد که باید در مکانی امن ذخیره کنید. پس از تایید این عبارت، کیف پول شما آماده استفاده برای نگهداری و انجام تراکنش ارزهای دیجیتال است.

منابع: CoinMarketCap | Trust Wallet

به این post امتیاز دهید
درباره تارا محسنی
نویسندگی و نوازندگی، بخش‌های جدا‌نشدنی زندگی من هستند!
درباره تارا محسنی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید