آوی با توزیع کارمزد دنیای دیفای را متحول می‌کند - مجله رمزینکس

آوی با توزیع کارمزد دنیای دیفای را متحول می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

پلتفرم پیشرو وام‌دهی غیرمتمرکز، آوی (Aave)، در حال بررسی راه‌اندازی یک مکانیزم توزیع کارمزد میان دارندگان توکن خود است. این خبر که حاکی از تحولی قابل توجه در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است، توسط مارک زلر، بنیانگذار ابتکار آوی چن، در شبکه اجتماعی X منتشر شد.

زلر با اشاره به سود خالص سالانه تقریباً ۶۰ میلیون دلاری سازمان خودمختار غیرمتمرکز آوی (AaveDAO) که نشان‌دهنده‌ی کارآمدی عملکردی این سازمان در پنج سال گذشته است، اعلام کرد:

«بررسی اولیه برای فعال‌سازی «کلید کارمزد» به منظور توزیع کارمزدها میان دارندگان توکن آوی، در هفته‌ی آینده انجام خواهد شد.»

آوه یک پلتفرم چند-شبکه‌ای وام‌دهی ارز دیجیتال است که به کاربران امکان می‌دهد با وثیقه‌گذاری یک ارز دیجیتال، وام‌هایی با ارز دیجیتال دیگری دریافت کنند. حاکمیت این پلتفرم برعهده‌ی دارندگان توکن آوه است که به‌صورت جمعی سازمان آوه (AaveDAO) را تشکیل می‌دهند و تصمیمات کلیدی مربوط به این پروتکل را اتخاذ می‌کنند.

زلر پیش‌تر در پستی در پلتفرم X، به احتمال اجرای سیستم کارمزد برای دارندگان توکن آوه که اقدام به استیک کردن آن کرده‌اند، اشاره کرده بود. او در ۲۶ اسفند نوشت: «نسخه‌ی به‌روز شده‌ی ماژول امنیت، پیشنهاد توزیع کارمزدها میان دارندگان توکن‌های استیک‌شده را ارائه خواهد کرد.»

«کلید کارمزد» به قابلیتی در یک سیستم یا پلتفرم اشاره دارد که امکان فعال یا غیرفعال کردن کارمزدها یا هزینه‌های خاص را فراهم می‌سازد. در پروتکل‌های DeFi مانند آوی، کلید کارمزد این امکان را می‌دهد تا کارمزدهای جمع‌آوری‌شده از تراکنش‌ها یا سایر فعالیت‌ها میان دارندگان توکن یا مشارکت‌کنندگان در پروتکل توزیع شود.

این قابلیت به سازمان آوه (AaveDAO) این امکان را می‌دهد تا سیاست‌های مرتبط با کارمزد را بر اساس نیازها و اهداف پلتفرم کنترل و تعدیل کند. به‌تازگی، سازمان آوه با تغییرات مربوط به کارمزد استیکینگ برای استیبل‌کوین GHO جهت حفظ برابری این توکن موافقت کرده است. در صورت موافقت سازمان آوی با فعال‌سازی کلید کارمزد، این پلتفرم از Frax Finance الگوبرداری خواهد کرد که اخیراً پیشنهادی برای راه‌اندازی مجدد کلید کارمزد خود را به تصویب رسانده است.

با این حال، در تاریخ ۱۷ فروردین، سازمان آوی (AaveDAO) در مورد محدودیت‌های وثیقه‌ی دای (DAI) بحث و گفتگو کرد. مشاوران مدیریت ریسک از Chaos Labs پیشنهاد جدیدی را ارائه کردند که خواستار کاهش ۱۲ درصدی در نسبت وام به ارزش (LTV) دای بود، در حالی که مارک زلر کاهش ۷۵ درصدی را پیشنهاد داده بود.

در همین حال، صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) در مراحل پایانی آماده‌سازی برای پیشنهاد کلید کارمزد خود قرار دارد که پس از بررسی اولیه‌ی موفق، انتظار می‌رود در اوایل اردیبهشت ارائه شود.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید