بررسی بلاکچین تپ سواپ از محبوب‌ترین بازی‌های ارز دیجیتال

 بلاکچین تپ سواپ چیست؟ آیا بلاکچین TapSwap تغییر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

تیم پروژه تپ سواپ اخیرا اخبار ضدونقیضی درباره بستر میزبانی پروژه خود منتشر کرده است. درحالی‌که تمامی کاربران فکر می‌کردند توکن این بازی بر بستر بلاکچین سولانا راه‌اندازی خواهد شد و عبارت «Powered By Selena» هم در صفحه اصلی بازی قابل مشاهده بود، خبرهای جدید حاکی از تغییر بلاکچین این بازی محبوب است.

اخبار پیرامون این پروژه پرمخاطب حکایت از آن دارد که تیم توسعه‌دهنده، مسیر جدیدی را انتخاب کرده و با آغوش باز به استقبال یک اکوسیستم بلاکچین جایگزین رفته‌اند که نویدبخش چشم‌انداز روشنی برای این پروژه بلاکچینی است. 

اما سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که بلاکچین تپ‌ سواپ چیست و چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد؟ در این مقاله به بررسی بلاکچین و توکنومیک تپ‌سواپ می‌پردازیم. 

تکنولوژی پشت ارز تپ سواپ چیست؟

ارز دیجیتال TapSwap از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند. بلاکچین یک دفتر کل توزیع‌شده است که تمام تراکنش‌ها را با دقت روی شبکه‌ای از کامپیوترها ثبت می‌کند. این کار باعث می‌شود که هر تراکنش امن، شفاف و غیرقابل تغییر باشد و تقلب را تقریبا غیرممکن می‌کند.

ارز تپ سواپ همچنین از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. این قراردادها به‌طور خودکار اجرا می‌شوند و مفاد توافق در آن‌ها کدنویسی شده است. به این ترتیب، مذاکره، تایید و اجرای قراردادها آسان‌تر می‌شود و نیاز به واسطه را از بین می‌رود.

خب!حالا که می‌دانیم بلاکچین و قراردادهای هوشمند پایه اصلی پروژه تپ سواپ هستند، این پلتفرم از کدام بلاکچین برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند؟

بلاکچین تپ سواپ چیست؟

تپ سواپ روی موبایل
تصور عموم بر این است که تپ سواپ روی بلاکچین سولانا کار می‌کند

تپ سواپ (TapSwap) بازی مبتنی بر تلگرام است که در ابتدا تصور می‌شد بر روی بلاکچین سولانا راه‌اندازی شود. اما تیم پروژه با تغییر عبارت «Powered By Selena» به «Powered By Community» در سکه‌ای که در صفحه اصلی خود قرار داده بود، نشان داد که میزبان توکن خود را تغییر داده و به دنبال پلتفرمی سریع، امن و کارآمد برای معاملات توکن TapSwap است. 

سولانا که به عنوان یکی از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین بلاکچین‌ها شناخته می‌شود، همچنان یکی از گزینه‌های برتر محسوب است. ولی به نظر می‌رسد پروژه تپ سواپ مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و به‌زودی شاهد معرفی پلتفرم جدیدی برای انجام معاملات این بازی بلاکچینی خواهیم بود. 

بنابراین، به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت که بلاکچین تپ سواپ چیست، زیرا هنوز تیم پروژه بلاکچین قطعی خود برای میزبانی از معاملات رمزارزی بین کاربران را معرفی نکرده است.

سوالی که به وجود می‌آید، تیم پروژه تپ‌ سواپ پس از انتخاب سولانا به عنوان پلتفرم بلاکچین خود، چرا تصمیم به تغییر مسیر و انتخاب جایگزینی دیگر گرفت؟

چرا تیم پروژه تپ‌ سواپ اقدام به تغییر بلاکچین آن کرده است؟

هدف اصلی تپ‌ سواپ از همان ابتدا تغییر شیوه تعامل کاربران با شبکه‌های مختلف بلاکچین بوده است. این پلتفرم با ارائه روشی آسان و کاربرپسند برای تبادل بین‌زنجیره‌ای، به دنبال ارتقای تجربه کاربری است. 

تیم TapSwap در تلاش است تا فرایند انتقال دارایی‌های دیجیتال بین بلاکچین‌های مختلف را برای کاربران ساده‌تر و کارآمدتر کند. این هدف با حذف یا ساده‌سازی تراکنش‌های پیچیده‌ای که معمولا در هنگام استفاده از پل‌های بلاکچین (بریج) رخ می‌دهد، قابل دستیابی است. 

انجام این کار، فرصت‌های معاملاتی جدیدی برای کاربران فراهم و تجربه امور مالی غیرمتمرکز را ساده‌تر می‌کند.

سولانا با مزایایی مانند سرعت بالا، کارمزد پایین و جامعه رو به رشد، در ابتدا پلتفرمی ایده‌ال برای معاملات تپ سواپ به نظر می‌رسید.

 با این حال، بررسی‌های دقیق‌تر تیم پروژه نشان داد که علی‌رغم نقاط قوت سولانا، این پلتفرم ممکن است برای دستیابی به اهداف بلندمدت تپ سواپ مناسب نباشد.

در دنیای امور مالی غیرمتمرکز، نوآوری و انعطاف‌پذیری حرف اول را می‌زند. تیم TapSwap می‌داند که برای رسیدن به چشم‌انداز بلندمدت خود و پاسخ‌گویی به نیازهای در حال تغییر جامعه دیفای، باید گزینه‌ها را به دقت بررسی کند و تصمیمات استراتژیک بگیرد. به همین دلیل، قبل از انتشار نهایی توکن خود، تصمیم گرفته است تا بلاکچین مناسب‌تری را انتخاب کند.

تبدیل شدن به صرافی غیرمتمرکز رمزارزها؛ واقعیت یا بلوف تبلیغاتی؟

نمای موبایل بازی تپ سواپ
تیم توسعه به‌دنبال یک بلاکچین بهینه برای تپ سواپ است

با عبور تعداد کاربران تپ‌ سواپ از ۲۸ میلیون نفر و نزدیک شدن تعداد اعضای کانال تلگرامی آن به ۲۰ میلیون، انتخاب بلاکچین مناسب برای این پروژه یک نیاز بی‌چون‌‌وچرا است. این انتخاب باید به گونه‌ای باشد که سرعت، امنیت و هزینه تراکنش‌ها برای این حجم از کاربران پرشور، به طور کامل تامین شود.

به نظر می‌رسد تپ سواپ می‌خواهد قدم به دنیای صرافی‌ها بگذارد و به صرافی غیرمتمرکز رمزارزی محبوبی تبدیل شود. هنوز مشخص نیست که تا چه حد در این مسیر موفق خواهد بود و مدل نهایی این ایده پس از اتمام بازی به چه شکل پیاده می‌شود. این موضوعی است که فقط تیم پروژه این بازی بلاکچینی از آن آگاه است و باید منتظر اخبار جدید باشیم.

با توجه به اینکه تیم TapSwap هنوز بلاکچین اختصاصی خود را برای پروژه معرفی نکرده و جزئیات مربوط به آن را محرمانه نگه داشته است، به بررسی توکن حاکمیتی آن می‌پردازیم تا ببینیم چه ویژگی‌هایی دارد و قرار است با میزبانی روی بلاکچین مورد نظر تپ سواپ قابلیت‌هایی به کاربران ارائه دهد.

توکن تپ سواپ چیست و قیمت آن چقدر است؟

ارز دیجیتال TapSwap به عنوان توکن بومی بازی بلاکچینی تپ سواپ، قرار بود روی شبکه بلاکچینی سولانا راه‌اندازی شود. اما با تصمیم تیم پروژه، احتمالاً روی بستری جدید که به زودی معرفی خواهد شد، توسعه پیدا کند.

این توکن برای موارد مختلفی استفاده می‌شود، از جمله:

  • پرداخت کارمزد تراکنش‌ها
  • شرکت در رای‌گیری‌های حاکمیتی
  • پاداش به کاربران برای انجام بازی

تپ سواپ حداکثر تعداد توکن‌های خود را ۱ میلیارد واحد تعیین کرده است که انتظار می‌رود باعث ارزشمندتر و جذاب‌تر شدن آن شود. در حال حاضر، توکن TapSwap منتشر و قیمت‌گذاری نشده است. پیش‌بینی می‌شود با انتشار آن در جولای ۲۰۲۴، قیمت آن مشخص شود. این توکن به گونه‌ای طراحی شده است که با افزایش تعداد کاربران این بازی بلاکچینی مبتنی بر اپلیکیشن تلگرام، ارزش بیشتری کسب و به تقویت کل اکوسیستم تپ سواپ کمک کند.

مشخصات کلیدی توکن تپ سواپ عبارت‌اند از:

  • نام: TapSwap 
  • حداکثر عرضه: ۱ میلیارد
  • فرمت توکن: ERC20

حالا بیایید بینیم نحوه توزیع توکن‌‌ها مشخص شده و اگر شده چگونه است؟

نحوه توزیع توکن تپ سواپ (توکنومیک) ارز دیجیتال TapSwap 

موبایل با بازی تپ سواپ روی آن
بلاکچین تپ سواپ باید جواب‌گوی بازیکنان میلیونی این بازی تلگرامی باشد

توزیع توکن‌های TapSwap طبق وایت‌پیپر برابر با ۱ میلیارد است که رشد و نقدینگی اکوسیستم آن را فراهم می‌کند.

 برای توزیع توکن‌ها از یک برنامه زمان‌بندی دقیق استفاده می‌شود. این برنامه شامل آزادسازی لحظه‌ای بخشی از توکن‌ها و همچنین نگه‌داشتن بخشی دیگر تا ۴۸ ماه است. هدف از این برنامه اطمینان از تعهد بلندمدت ذینفعان پروژه و ورود تدریجی توکن‌ها به بازار است.

با وجود اینکه پاسخ بلاکچین تپ سواپ چیست را هنوز هیچ‌کس به جز تیم پروژه نمی‌داند، با این حال، علاقه زیادی به خرید و فروش ارز تپ سواپ وجود دارد، حتی قبل از اینکه در صرافی‌ها لیست شود. کاربران تمایل به نگهداری و معامله این ارز دارند. 

باید منتظر ماند و دید که تیم TapSwap چه بلاکچینی را برای معاملات خود انتخاب می‌کند. انتخابی غیر از سولانا می‌تواند مسیر موفقیت آن‌ها را هموارتر کند یا خیر، سوالی است که زمان پاسخ آن را خواهد داد.

جمع‌بندی

هنوز مشخص نیست که تپ‌ سواپ از کدام بلاکچین برای میزبانی معاملات خود استفاده خواهد کرد و این موضوع، مانند قیمت تپ سواپ در هاله‌ای از ابهام است. پیش‌بینی می‌شد که سولانا با مزایایی مانند سرعت بالا، کارمزد پایین و قدرت پردازش قوی، به عنوان بلاکچین اختصاصی تپ‌ سواپ انتخاب شود. با این حال، به نظر می‌رسد تیم پروژه در جستجوی گزینه‌های جایگزین بهتری است تا بهترین تجربه کاربری را برای کاربران خود رقم بزند.

 باید دید تمهیدات تپ سواپ به کجا می‌رسد و قرار است مسیر این پروژه پرطرفدار به کجا ختم شود. نظر شما درباره بلاکچین تپ سواپ چیست؟ به نظرتان کدام بلاکچین قرار است میزبان اصلی این پروژه باشد؟

سوالات متداول

چه زمانی ارز دیجیتال تپ سواپ در صرافی‌ها لیست می‌شود؟

هنوز تاریخ دقیقی برای لیست شدن و خرید و فروش ارز تپ سواپ در صرافی‌ها وجود ندارد و خبرهای مختلفی در این مورد به گوش می‌رسد. برخی منابع می‌گویند که صرافی بای بیت اولین صرافی‌ای خواهد بود که این ارز را لیست می‌کند. طبق اخبار غیررسمی، قرار بود لیست شدن در ۳۰ می ۲۰۲۴ انجام شود، اما تیم توسعه بازی تاریخ را به تعویق انداخت. جدیدترین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که لیست شدن TAPS در صرافی‌ها همزمان با عرضه بازی همستر در جولای ۲۰۲۴ انجام خواهد شد. با این حال، هیچ‌کدام از این‌ها قطعی نیست و باید منتظر خبرهای رسمی ماند.

آیا ارز دیجیتال تپ سواپ متعلق به صرافی TapSwap است؟

خیر. بازی تلگرامی تپ سواپ هیچ ارتباطی با صرافی کنیایی TapSwap ندارد. تنها وجه اشتراک این دو پروژه، شباهت اسمی آن‌ها است. در واقع، هرگونه ارتباط بین این صرافی و بنیان‌گذار آن، کبیرو موتاکا (Kibiru Muthaka)، با بازی تلگرامی تپ سواپ تکذیب شده است. برای تایید صحت این موضوع، به آسانی می‌توانید شبکه‌های اجتماعی رسمی، نمادها و لوگوها و همچنین وب‌سایت‌های هر دو پروژه را با یکدیگر مقایسه کنید.

منابع: bulbapp | tapswap | technext24

5/5 - (1 امتیاز)
لیلا محمدی
درباره لیلا محمدی
من لیلام و فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی از دانشگاه هرمزگان هستم. حدود ۶ ساله که با کلمات زندگی می‌کنم. نوشتن مسیری رو برام هموار کرد که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرم بتونم ازشون عبور کنم. حدود یک‌ساله که توی حوزه رمز ارزها می‌نویسم و از تحلیل‌شون لذت می‌برم. دوست دارم چیزهایی که درباره ارزهای دیجیتال یاد می‌گیرم رو به زبان ساده به بقیه یاد بدم.
درباره لیلا محمدی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر