مقایسه ارز بلوم با همستر، نات کوین و تپ سواپ

مقایسه ارز بلوم با همستر، نات کوین و تپ سواپ، کدام یک بهتر است؟

نماد بلوم و نات کوین و همستر و تپ سواپ
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۳

بلوم (Blum)، همستر کامبت (Hamster Kombat)، نات‌ کوین (Notcoin) و تپ‌ سواپ (Tapswap) توجهات زیادی را به‌خود جلب کرده‌اند. میلیون‌ها نفر در این بازی‌های تلگرامی ساعت‌ها به صفحه نمایش خود ضربه می‌زنند یا برای دریافت سکه برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند با تبدیل آن‌ها به توکن درآمد دلاری داشته باشند. هر ۴ ارز بر بستر تلگرام میزبانی می‌شوند و استراتژی‌های جذب کاربر و رویکردهای بازاریابی یکسانی دارند. آن‌ها کاربران را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از دوستان برای پیوستن به بازی تشویق می‌کنند و در ازای تعامل، بازی‌های جذاب و پاداش‌های تشویقی ارائه می‌دهند. 

با وجود شباهت‌های بسیار، تفاوت‌های زیادی هم بین این بازی‌ها وجود دارد که می‌تواند بر خرید و فروش و فعالیت کاربران در آن‌ها تاثیر بگذارد. در ادامه، تفاوت‌های این چهار غول دنیای رمزارز را بررسی و ویژگی‌هایشان را معرفی می‌کنیم تا بدانید کدام‌یک در آینده فرصت کسب سود بالاتری برایتان دارند.

مقایسه ارز بلوم با همستر کامبت، نات کوین و تپ سواپ

نات کوین اولین بازی اولین بازی مبتنی بر مدل کلیک برای کسب درآمد (Tap-to-Earn) در تلگرام بود که در نوامبر ۲۰۲۳ معرفی شد. کاربران زیادی کسب درآمد از آن را یک شوخی می‌دانستند. ولی بعد از لیست شدن و قیمت‌گذاری زحمات کاربران خود را با پول زیاد پس داد و دروازه جدیدی از بازی‌های تلگرامی را به روی کاربران باز کرد. پس از آن بازی‌های دیگری مثل همستر کامبت، بلوم و تپ سواپ پدید آمدند و به نظر می‌رسد می‌خواهند ادامه‌دهنده راه نات‌ کوین باشند و حتی در محبوبیت و قیمت از آن پیشی بگیرند. 

همستر کامبت با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر، رقیبی جدی برای نات کوین محسوب می‌شود. بلوم هم با عبور از ۲۰ میلیون کاربر و تپ سواپ با گذر از ۵۰ میلیون کاربر، مسیر این ارز محبوب را دنبال می‌کنند و پتانسیل بالایی برای ارائه فرصت‌های کسب درآمد دلاری به کاربران نشان می‌دهند.

درادامه تفاوت‌های بلوم با همستر کامبت، نات کوین و تپ سواپ را بررسی می‌کنیم تا با ویژگی‌های هرکدام بیشتر آشنا شوید.

 ارز بلوم؛ مرزهای پول دیجیتال را جابه‌جا می‌کند

نوشته مینی اپ بلوم روی تلگرام
بلوم با قابلیت‌های متعدد یک سر و گردن از رقبا بالاتر است

بلوم (Blum) صرافی‌ای هیبریدی غیرمتمرکز (DEX) است که توسط اعضای سابق بایننس ساخته شده است. این صرافی برای بازارهای نوظهور طراحی شده و ترکیبی از توکن‌های صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد. توکن بلوم به زودی از طریق اپلیکیشن موبایل و مینی‌اپ تلگرام در دسترس خواهد بود و روش‌های مختلفی برای کسب امتیاز ارائه می‌دهد. باوجود اینکه قیمت ارز بلوم هنوز مشخص نیست، اما می‌توان آینده آن را روشن دانست.

ویژگی‌های بازی تلگرامی بلوم

محیط کاربری بازی بلوم
بلوم با ترکیب بازی و صرافی هیبریدی جذابیت‌های زیادی برای کاربران دارد

در بازی تلگرامی بلوم نیازی به کلیک کردن برای کسب امتیاز نیست و این پلتفرم از سیستمی مبتنی بر فارمینگ برای امتیازدهی به کاربران خود استفاده می‌کند. روش‌های محدودی هم برای افزایش امتیاز در این بازی وجود دارد که مانع از جمع‌آوری سکه‌های زیاد مثل بازی‌های همستر کامبت یا تپ سواپ می‌شود. با این حال، سختی کار جمع‌آوری سکه می‌تواند ارزش آن را افزایش دهد. شما می‌توانید هر ۸ ساعت امتیازهای خود را دریافت کنید و با ارسال لینک ریفرال به دوستان‌تان می‌توانید ۱۰ درصد از درآمد آن‌ها و ۲.۵ درصد از درآمد افرادی که آن‌ها معرفی کرده‌اند را به‌دست آورید.

تسک‌های بلوم هم مثل ۳ بازی دیگر، شامل عضویت در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. با انجام بازی درون‌برنامه و کلیک روی برگ‌های سبز می‌توانید امتیاز جمع‌آوری کنید، به شرطی که روی بمب‌ها کلیک نکنید.

هنوز تاریخ و جزئیات ایر‌دراپ بلوم مشخص نشده است، اما به دلیل اعضای تیم و ایده‌ کلی، خود پروژه امیدوارکننده به نظر می‌رسد. به همین دلیل، بسیاری از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال و کاربران آینده Blum را بسیار روشن ارزیابی می‌کنند. پس در این بازی هیچ خبری از تپ‌کردن نیست و فقط باید ۸ ساعت صبر کنید تا سکه‌هایتان استخراج شوند و سپس آن‌ها را دریافت کنید.

همستر کامبت؛ شگفتی‌سازی بازی تلگرامی در سال ۲۰۲۴ 

محیط کاربری ورود به همستر کامبت
همستر کامبت با ترکیب بازی و یادگیری ارز دیجیتال، جذابیت‌های خاصی دارد

همستر کامبت بازی کلیک برای کسب درآمدی (Tap-to-Earn) است که در آن شما نقش مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال را بازی می‌کنید. در این بازی، روش‌های مختلفی برای جمع‌آوری سکه وجود دارد و مثل بلوم، نات کوین و تپ سواپ، فرصت‌های زیادی برای کسب امتیاز خواهید داشت. اما نکته مهم این است که تمامی سکه‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید باید برای خرید کارت‌های همستر خرج شوند تا پرافیت شما افزایش یابد. این ویژگی که توسط تیم پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بازی معرفی شده به احتمال زیاد معیار تقسیم توکن هم خواهد بود.

همستر کامبت از ۲۵ مارس ۲۰۲۴ تاکنون در کارنامه خود افتخارات و رکوردهای چشمگیری به ثبت رسانده است. با جمع‌آوری امتیاز، توکن‌های HMSTR دریافت خواهید کرد که در بازی قابل استفاده یا قابل خرید و فروش هستند. فروش همستر کامبت پس از عرضه عمومی می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد برای بازیکنان باشد.

ویژگی‌های بازی تلگرامی همستر کامبت

محیط کاربری کارت‌ها در همستر کامبت
کارت‌ها در همستر کامبت یکی از بخش‌های مهم بازی محسوب می‌شوند

برخلاف بلوم، نات کوین و تپ سواپ، جمع‌آوری امتیاز در همستر کامبت به‌سادگی انجام می‌شود. به‌شرطی که تلاش کنید و وظایف روزانه آن را که شامل کمبو، کد مورس و دریافت جایزه روزانه است، هر ۲۴ ساعت یکبار انجام دهید.

هر سه ساعت یکبار هم می‌توانید از درآمد غیرفعال بهره‌مند شوید و به‌ازای پرافیتی که دارید، سکه دریافت کنید. یکی دیگر از تفاوت‌های همستر کامبت با بلوم، امکان ضربه‌زدن به همستر و کسب درآمد است که در بلوم چنین امکانی وجود ندارد و سکه‌ها هر ۸ ساعت از طریق فارمینگ به شما تعلق می‌گیرد.

بنابراین، همستر کامبت فرصت‌های بیشتری برای دریافت سکه به شما ارائه می‌دهد. با این حال، تیم سازنده به‌قدری هوشمندانه عمل کرده است که با افزایش تعداد سکه‌ها، ارزش آن را پایین نیاورد. این کار با معیار قرار دادن پرافیت برای اعطای توکن و افزایش قیمت کارت‌ها برای خرید پرافیت انجام می‌شود و عطا را به لقایش می‌بخشد و کار را برای کاربران سخت‌تر از سایر بازی‌ها می‌کند.

از نظر بازاریابی، جذب و تعامل با کاربران هم همستر کامبت یک پله بالاتر از ۳ بازی دیگر قرار دارد. جذب بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر بازی و ۴۷ میلیون کاربر تلگرامی گواه این موضوع است. اما تا زمان لیست شدن و قیمت‌گذاری نمی‌توان از ارزش‌شان به‌طور قطعی سخن گفت و باید منتظر لیست شدن آن‌ها در صرافی‌ها باشید.

تپ سواپ؛ حتی یک مبتدی هم می‌تواند بازی کند!

محیط ورود به تپ سواپ
تپ سواپ با رابط کاربری ساده خود یکی از بازی‌های جذاب تلگرامی است

تپ سواپ یکی دیگر از بازی‌های کسب درآمد کلیکی است که مثل همستر کامبت و نات کوین با کلیک روی دکمه بزرگ وسط صفحه می‌توانید پول درون بازی کسب کنید. این بازی ۸ مارس ۲۰۲۴ معرفی شد و با جذب بیش از ۵۰ میلیون کاربر امکان افزایش امتیاز را از طریق روش‌هایی مانند ارسال لینک ریفرال، انجام وظایف روزانه و گزینه‌های بوست، مشابه با ۳ بازی دیگر فراهم می‌کند.

ویژگی‌های بازی تلگرامی تپ سواپ

نوشته تپ سواپ با باتری
تپ سواپ در عین سادگی پتانسیل‌های خوبی برای رشد دارد

تپ سواپ مسیر رشد را به سرعت طی کرد و تنها چند روز پس از معرفی، موفق به جذب ۳ میلیون کاربر شد. کاربران که به دلیل ترس از دست دادن فرصت (FOMO) احساس می‌کردند فرصت کسب درآمد از نات کوین را از دست داده‌اند، به بازی تلگرامی تپ سواپ جذب شدند. کاربرپسند بودن این بازی، فعالیت در حوزه امور مالی غیرمتمرکز و ارائه نقشه راه، محبوبیت آن را دوچندان کرده است. برخلاف بلوم، کسب درآمد در این بازی از طریق ضربه زدن به صفحه و انجام وظایف مختلف انجام می‌شود. می‌توان گفت که جمع‌آوری امتیاز در تپ سواپ ساده‌تر از بلوم و سخت‌تر از نات کوین و همستر کامبت است.

هنوز تاریخ لیست شدن تپ سواپ در صرافی‌ها و همچنین قیمت تپ سواپ مشخص نشده است، با این حال، برخی معتقدند که صرافی بای بیت اولین پلتفرمی خواهد بود که این توکن را لیست می‌کند.

تپ سواپ مثل ۳ ارز دیگر پتانسیل قیمت‌گذاری بالایی دارد و با توجه به تعداد کاربران فعال خود می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سودآوری زیادی را به کاربران خود هدیه دهد.

نات کوین؛ اولین و تکرارنشدنی‌ترین ارز 

نماد و نوشته نات کوین
نات کوین شگفتی‌های زیادی در بازار ارز دیجیتال ایجاد کرد

نات‌ کوین بازی تلگرامی مبتنی بر کلیک بود که با ضربه‌زدن روی صفحه می‌توانستید سکه دریافت می‌کردید. این سکه‌ها با لیست شدن نات‌ کوین در صرافی‌ها به توکن تبدیل شد و برای کاربران خود سود بالایی به ارمغان آورد. این توکن روی بلاکچین تون میزبانی می‌شود، برخلاف بلوم و تپ‌سواپ که هنوز تکلیف بلاکچین آن (سولانا یا بلاکچین دیگر) مشخص نیست. به نظر می‌رسد همستر کامبت هم بلاکچین تون را انتخاب کرده است.

ویژگی‌های بازی تلگرامی نات کوین

گوشی در دست با نماد نات کوین
موفقیت‌های نات کوین راه را برای ورود بازی‌های جدید باز کرد

جمع‌آوری امتیاز در نات‌ کوین مثل بازی‌های بلوم، تپ‌ سواپ و همستر کامبت از طریق انجام فعالیت‌های مختلف و ارسال لینک ریفرال انجام می‌شد و به کاربران امکان افزایش سکه‌هایشان را می‌داد. این ارز دیجیتال در تاریخ ۱۶ می ۲۰۲۴ با قیمتی مناسب در صرافی‌ها لیست شد و مورد استقبال کاربران قرار گرفت. پس از نات‌ کوین، بازی‌هایی نظیر بلوم، تپ‌سواپ و همستر کامبت ظهور پیدا کردند و شگفتی‌های کم‌نظیری را به‌ارمغان آورند. با این حال، اولین‌ها هرگز فراموش نمی‌شوند و نات‌کوین با به نمایش گذاشتن قدرت خود، توانست ذهنیت جدیدی از ارزهای دیجیتال را در میان کاربران ایجاد کند.

جمع‌بندی

مقایسه ارز بلوم با همستر کامبت، نات‌ کوین و تپ‌ سواپ مثل مقایسه گل‌های یک باغ است. هر کدام عطر و ویژگی‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان برتری‌ای بین آن‌ها قائل شد. در این مقاله سعی کردیم با معرفی ویژگی‌های این ۴ ارز، شما را با تفاوت‌هایشان بیشتر آشنا کنیم. در واقع، هیچ ارجحیتی بین این ارزها وجود ندارد و تا زمان لیست شدن در صرافی و قیمت‌گذاری نمی‌توان گفت کدام بهتر است و ارزش وقت گذاشتن دارد. با توجه به اینکه جمع‌آوری سکه در آن‌ها به زمان زیادی نیاز ندارد، پیشنهاد می‌کنیم روی بلوم، همستر کامبت و تپ سواپ وقت بگذارید تا پس از لیست شدن در صرافی، اگر قیمت بالایی داشتند، دچار اثر فومو و از دست دادن فرصت‌ها نشوید.

سوالات متداول

بلوم چه فرقی با همستر کامبت دارد؟

هر دو بازی تلگرامی هستند که امکان جمع‌آوری سکه از روش‌های مختلف را به کاربران خود می‌دهند. بلوم یک بازی مبتنی بر فارمینگ است که نیازی به تپ کردن در آن ندارید و فقط باید هر ۸ ساعت یکبار وارد برنامه شوید و سکه‌هایتان را دریافت کنید. درحالی‌که همستر کامبت بازی مبتنی بر کسب درآمد کلیکی است و با ضربه‌ زدن روی صفحه یا انجام تسک‌های دیگر می‌توانید سکه‌هایتان را زیاد کنید.

آیا تپ سواپ بهتر از بلوم است؟

هیچ ارجحیتی بین این دو بازی وجود ندارد و تا زمان لیست شدن توکن‌هایشان نمی‌توان گفت کدام بهتر بوده و ارزش بیشتری دارد. باید دید پس از قیمت‌گذاری کدام‌یک می‌توانند در بازار رمزارزها قدرت‌نمایی کنند.

منابع: changenow | publish0x

5/5 - (1 امتیاز)
لیلا محمدی
درباره لیلا محمدی
من لیلام و فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی از دانشگاه هرمزگان هستم. حدود ۶ ساله که با کلمات زندگی می‌کنم. نوشتن مسیری رو برام هموار کرد که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرم بتونم ازشون عبور کنم. حدود یک‌ساله که توی حوزه رمز ارزها می‌نویسم و از تحلیل‌شون لذت می‌برم. دوست دارم چیزهایی که درباره ارزهای دیجیتال یاد می‌گیرم رو به زبان ساده به بقیه یاد بدم.
درباره لیلا محمدی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

1