آموزش نحوه خرید و فروش هگز (HEX) در ۳ مرحله

آموزش نحوه خرید و فروش هگز (HEX)

ادرس وبسایت ارز دیجیتال هگز با پس زمینه یک سیاره
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲ تیر ۱۴۰۳

اگر در مورد نحوه خرید و فروش هگز کنجکاو هستید، باید بدانید راه سختی در پیش ندارید. فقط کافی است به سراغ صرافی بروید که این رمز ارز را لیست کرده باشد، بقیه مراحل خرید و فروش (HEX) چندان پیچیده نیست. ارز هگز (HEX) یک ارز دیجیتال جدید است که توجه کاربران بازار رمزارزها را به خود جلب کرده است. این یک قرارداد هوشمند غیرمتمرکز است و دارای قابلیت‌هایی مانند استیکینگ برای کسب سود است. در این مقاله از رمزینکس به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال هگز می‌پردازیم. همراه ما باشید.

چگونه هگز بخریم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای خرید ارز دیجیتال هگز (HEX) استفاده از یک کیف پول غیرمتمرکز است. این بدان معناست که شما در واقع مالک توکن HEX هستید و آن را در صرافی‌های متمرکز رها نمی‌کنید. فرآیند سه مرحله‌ای خرید توکن HEX به شرح زیر است:

مرحله ۱؛ خرید ETH در یک صرافی متمرکز

منوی صرافی کوین بیس
HEX به کاربران خود اجازه می‌دهد با استیک کردن توکن‌های خود در قرارداد هوشمند HEX، سود سپرده کسب کنند.

صرافی‌های متمرکز در حال حاضر تنها پل امن از سیستم مالی سنتی به دنیای ارزهای دیجیتال هستند. آنها به شما اجازه می‌دهند حساب بانکی خود را به پلتفرم خود متصل کنید تا بتوانید پول فیات خود (مثل ریال) را به رمزارز تبدیل کنید.

در یکی از این صرافی‌ها یک حساب ایجاد کنید. به بخش بازار اسپات (Spot) صرافی بروید و نماد «ETH» را در نوار جست‌وجو وارد کنید، سپس با وارد کردن قیمت و تعداد توکنی که می‌خواهید دریافت کنید،‌ سفارش خرید خود را تکمیل کنید.

مرحله ۲؛ ارسال ETH از صرافی متمرکز به کیف پول متامسک (Metamask)

منوی صرافی کوین بیس
HEX در حال حاضر کسری از یک سنت قیمت دارد و بازدهی بالایی دارد

صرافی‌های متمرکز با ریسک همراه هستند و ممکن است هک شوند، بنابراین ETH خود را برای مدت طولانی در آنجا رها نکنید. امن ترین و محبوب‌ترین کیف پول غیرمتمرکز، متامسک را دانلود کنید. روی «Install Metamask on Chrome» (یا هر مرورگری که دارید) کلیک کنید. سپس روی « Add to Chrome» کلیک کنید. متامسک اکنون به عنوان یک افزونه به مرورگر شما اضافه شده است. اکنون دستورالعمل‌های اولیه والت را دنبال کنید.

برای اشتراک‌گذاری داده‌ها روی « Get Started» ،« No Thanks» و سپس « Create Wallet» کلیک کنید. هنگام راه‌اندازی والت جدید، رمز عبوری را انتخاب کنید که امن باشد اما به راحتی قابل یادآوری باشد، سپس روی «Create» کلیک کنید. کمی منتظر بمانید تا ویدیوی یک دقیقه‌ای تمام شود. سپس روی «Next» کلیک کنید تا عبارت سید (Seed Phrase) شما نمایش داده شود.

هرگز این کلمات را به کسی نشان ندهید، به خصوص کلاهبردارانی که ادعا می‌کنند «تیم پشتیبانی متامسک» هستند. این روش رایجی است که از مردم کلاهبرداری می‌کنند و تمام رمزارزهای خود را از دست می‌دهند. این کلمات را در جایی امن (نه روی دفترچه یادداشت مجازی متصل به اینترنت) بنویسید. روی «Next» کلیک کنید و عبارت سید خود را تأیید کنید تا والت بفهمد که آن‌ها را واقعا یادداشت کرده‌اید. وقتی همه کلمات مرتب شدند، روی « All done» کلیک کنید. تبریک! شما یک والت متامسک ایجاد کردید. این والت تمام رمزارزهای شما را ذخیره می‌کند.

در نهایت، آدرس عمومی خود را با کلیک روی آن کپی کنید، به صرافی متمرکز مورد نظر خود برگردید، روی «Send/Receive» کلیک کنید و آدرس عمومی اتریوم خود را در فیلد قرار دهید. روی «Next» کلیک و تراکنش را تایید کنید.

مرحله ۳؛ خرید HEX در یونی سواپ با استفاده از متامسک

رابط کاربری کیف پول متامسک
معمولاً پروژه‌هایی مانند هگز که سود سپرده بالایی را وعده می‌دهند، ریسک‌های بالایی نیز به همراه دارند.

مرحله آخر این است که از ETH خود برای خرید هگز در یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) استفاده کنید. محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز در حال حاضر یونی سواپ (Uniswap) است، پلتفرمی که توکن HEX بیشترین نقدینگی را در آن دارد. به یونی سواپ بروید و ETH را با HEX مبادله کنید. اگر HEX در منوی جستجو ظاهر نشد، آدرس دقیق قرارداد را کپی کرده و در قسمت «Search» قرار دهید.

خرید ارز دیجیتال هگز (HEX) در یونی سواپ

اگر اولین بار است که ETH را با HEX تعویض می‌کنید، ابتدا باید روی دکمه «Approve» و سپس روی دکمه «Swap» کلیک کنید. شما فقط باید یک بار روی «Approve» کلیک کنید. هر ۲ گزینه دارای کارمزد تراکنش (معروف به کارمزد Gas) هستند که باید در قالب ETH پرداخت شود. هنگامی که شبکه شلوغ است، کارمزد گس ممکن است به ۲۰ دلار یا بیشتر برسد. به همین دلیل است که همیشه باید مقداری اتر در کیف پول خود برای پرداخت کارمزد گس باقی بگذارید.

با کلیک بر روی دکمه «Swap» به طور خودکار کیف پول متامسک شما ظاهر می‌شود. برای پرداخت کارمزدها و تکمیل تراکنش، روی « Confirm» در متامسک کلیک کنید. تایید تراکنش ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما معمولا کمتر از ۲ دقیقه زمان می‌برد.

تبریک! اکنون احتمالا توکن HEX را در کیف پول متامسک خود مشاهده خواهید کرد! اگر ارز دیجیتال HEX به‌طور خودکار در کیف پولتان ظاهر نشد، می‌توانید با کلیک روی «Refresh list» یا « Import tokens» و سپس جستجو و افزودن توکن HEX، این رمزارز را به صورت دستی به والت خود اضافه کنید.

نحوه خرید و فروش هگز از طریق پلتفرم پالس‌ چین (Pulsechan)

Pulsechain یک فورک از اتریوم است. این یعنی هر آدرس اتریومی در اکوسیستم Pulsechain دقیقا یکسان است. اگر از والت متامسک استفاده می‌کنید، می‌توانید توکن های پالس چین (PLS) را دریافت کنید. فقط کافیست شبکه خود را به جای Ethereum Mainnet به Pulsechain تغییر دهید.

  1. برای افزودن Pulsechain به‌عنوان یک شبکه، از وب‌سایت Pulsechain دیدن کنید و روی دکمه «Add Pulsechain to Metamask» کلیک کنید.
  2. سپس، شبکه را در والت متامسک به Pulsechain تغییر دهید. می‌توانید این کار را در گوشه بالا سمت چپ انجام دهید. توکن PLS در پالس‌چین (Pulsechain)،معادل ETH در اتریوم است. برای تعویض یک توکن با HEX در پالس‌چین، که گاهی «pHEX» نامیده می‌شود، به توکن PLS نیاز دارید. با استفاده از هر رمزارز محبوبی مانند ETH، BTC، LTC، ADA و XRP، می‌توانید توکن PLS‌ را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از استیبل کوین‌های دلاری مانند USDT یا USDC استفاده کنید.
  3. آدرس دریافتی (Receive) را از کیف پول متامسک خود در اینجا کپی کنید:
  4. هنگامی که برای انجام مبادله یا سواپ آماده شدید، آدرس را در نوار گیرنده پیست (Paste) کنید.

دریافت PLS در کیف پول شما بین ۵ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

با استفاده از PLS، HEX را روی پالس‌چین (pHEX) خریداری کنید

برای این منظور کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. پس از دریافت PLS، موجودی را در کیف پول متامسک خود در هنگام انتخاب شبکه Pulsechain مشاهده خواهید کرد.
  2. اکنون از صرافی غیرمتمرکز GoPulse دیدن کنید تا PLS را با HEX تعویض کنید. حساب متامسک خود را وصل کنید و تراکنش را شروع کنید.
  3. توکن PLS را در بالا و توکن HEX را در پایین انتخاب کنید. شما باید مقداری PLS برای پرداخت کارمزد گس داشته باشد (مشابه اتریوم)، اما در Pulsechain این کارمزد بسیار ارزان‌تر است.

سفارش شما اجرا می‌شود و می‌توانید توکن HEX را در کیف پول متامسک خود مشاهده کنید!

جمع‌بندی

در این مقاله نحوه خرید و فروش هگز را مرحله به مرحله توضیح دادیم. به طور کلی، توکن HEX گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است، زیرا سود سالانه ۴۰ درصدی را برای استیکینگ ارائه می‌دهد و به سهامدار اجازه می‌دهد تا آن را برای مدت زمانی بین ۱ روز تا ۵۵۵۵ روز نگه‌داری کند. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در توکن HEX هستید، مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید و نحوه خرید آن را بیاموزید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال هگز (HEX) چیست؟

هگز یک توکن ERC-20 در اتریوم است که ادعا می‌کند اولین گواهی سپرده بلاک چین است. این ارز دیجیتال توسط ریچارد هارت در سال ۲۰۱۹ ایجاد شد و از آن زمان به بیش از نیم میلیون کاربر دست پیدا کرده است. این پروژه وعده می‌دهد که به طور متوسط ​​​​۳۸٪ سود سالانه را تنها با استیک کردن توکن HEX ارائه می‌دهد.

رمزارز هگز (HEX) چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که کاربر تصمیم می‌گیرد توکن‌های HEX را سپرده‌گذاری کند، آن توکن‌ها سوزانده می‌شوند و کاربر در ازای آن سهام T-Share را دریافت می‌کند. هر چه HEX بیشتر باشد، کاربر پاداش بیشتری کسب می‌کند.

چند توکن HEX در گردش است؟

کل عرضه ارز دیجیتال HEX ۶۳۳,۵۴۲,۶۵۸,۹۷۳ واحد و عرضه در گردش آن ۱۷۳,۴۱۱,۰۷۴,۴۱۳ واحد است.

منابع: Medium | castlecrypto

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر