تحلیل ارز چین لینک و بررسی نمودار آن - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

تحلیل ارز چین لینک و بررسی نمودار آن

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۶ تیر ۱۴۰۳

ارز چین لینک یک پروژه سوار بر شبکه اتریوم است که در سال ۲۰۱۴ توسعه پیدا کرد و به بازار عرضه شد. کاربرد اصلی این ارز دیجیتال آن از همان ابتدا، ارائه راه‌حل‌های توسعه در شبکه بلاک‌چین برای انواع کسب‌وکارهای سنتی و پیشرفته بود. 

این ارز دیجیتال توانست تا از همان ابتدا در کنار ارزهای دیجیتال محبوب دیگر، به سرعت رشد کند و چیزی نگذشت که به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری تبدیل شد. اگر شما نیز می‌خواهید روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، در این مقاله از صرافی رمزینکس، به تحلیل ارز چین لینک خواهیم پرداخت. 

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چین لینک

به عنوان یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار، بهتر است تا پیش از معامله هر ارز دیجیتالی، ابتدا سری به نمودار قیمت آن بزنیم و ارز را از منظر تکنیکال بررسی کنیم. اکنون از ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۴، قیمت لینک چیزی حدود ۱۹ دلار است که ۳۴ دلار از سقف تاریخی خود که در سال‌های اخیر آن را لمس کرد، فاصله دارد. یعنی قیمت ۵۳ دلار. بیایید این موضوع را به‌طور دقیق‌تر در تصویر زیر بررسی کنیم:

بررسی نمودار قیمت و تحلیل ارز چین لینک
نمودار قیمت ارز چین لینک

تصویر بالا، نمودار لینک در بازه زمانی سه‌ماهه را نشان می‌دهد. همان‌طور که می‌بینید لینک در نمودار سه ماهه  و در سال‌های اخیر، پس از لمس سقف تاریخی خود، سقوط شدیدی را تا حدود قیمت ۴ دلار تجربه کرده است و سپس قیمت در حدود یک‌سال، ثابت و راکد بوده است. پس از این ثبات و تجمیع قیمت، در سه کندل یا ۹ ماه اخیر، ارز دیجیتال چین لینک با رشد خوبی همراه بوده است و می‌توان از کندل‌های سبز اخیر متوجه شد که روند نزولی قیمت این ارز دیجیتال، تقریبا به پایان رسیده است. 

به بیان ساده‌تر، در نمودار کندل استیک سه ماهه، با توجه به کندل‌های سبز و روندی که در ماه‌های اخیر شکل گرفته است، می‌توانیم روند آینده ارز چین لینک را در میان‌مدت صعودی بدانیم و تا تشکیل نشدن یک کندل قرمز با بدنه‌ای قدرتمند، احتمال نزول قیمت را ندهیم. 

پیشنهاد خواندنی: ارز چین لینک چیست؟ راهنمای کاملی درباره Chainlink و نحوه عملکرد آن

البته در نظر داشته باشید که منظور ما از روند صعودی آینده دیجیتال لینک این نیست که قیمت تا ماه‌های آتی کاملا روندی روبه‌رشد دارد و شما می‌توانید به یک‌باره روی آن سرمایه‌گذاری و سود کنید. 

به عنوان یک سرمایه‌گذار باید بدانید که هر روند صعودی، دارای اصلاحاتی نیز هست. اصلاح به این معناست که وقتی روند قیمت یک دارایی صعودی است، قیمت گاهی برای استراحت حرکات نزولی از خود نشان داده و مجددا به روند خود ادامه می‌دهد. این موضوع را می‌توانیم در نمودار روزانه ارز دیجیتال لینک، بهتر متوجه شویم: 

روند صعودی و نزولی ارز چین لینک در روز
نمودار روزانه قیمت چین لینک

شاید در نمودار کندل استیک سه ماهه، نمودار ارز دیجیتال لینک کاملا صعودی و فاقد حرکات نزولی به نظر می‌رسید؛ اما وقتی روی نمودار ریزتر می‌شویم و به چارت روزانه می‌رویم، می‌بینیم که در دل این روند صعودی، حرکات نزولی یا اصلاحات نیز وجود داشته‌اند. این اصلاحات گاهی می‌توانند بزرگ‌تر باشند و شما را با ضرر مواجه کنند؛ اما در مقابل فرصت خوبی را نیز برای خرید و سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال با قیمت مناسب‌تر به‌وجود می‌آورند. 

به همین دلیل، اگر قصد سوار شدن بر روی این روند نزولی را دارید، در نمودار روزانه، ارز لینک با مقاومت‌های مهمی در قیمت‌های ۲۸ الی ۲۹ دلار و ۳۸ دلار روبه‌رو است که در تصویر با رنگ بنفش مشخص شده‌اند. به احتمال بسیار زیاد، با رسیدن به این قیمت‌ها، از خود حرکت نزولی نشان می‌دهد و شما می‌توانید به‌صورت پله‌ای و همزمان با حرکات نزولی، خریدهای خود را در چند مرحله انجام داده و ریسک و میانگین کم کنید. 

پیشنهاد خواندنی: استیک ارز چین لینک چگونه انجام می‌شود؟

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چین لینک 

همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال چین لینک از منظر فاندامنتال و بنیادی، در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد؛ زیرا به توسعه‌ بسیاری از پروژه در بستر بلاک‌چین کمک می‌کند. این کاربرد ارز دیجیتال لینک باعث شده تا بسیاری از متخصصان بر این باور باشند که اگر لینک وجود نداشت، بسیاری از پروژه‌های فناورانه نیز هم‌اکنون در بستر بلاک‌چین و بازار کریپتو وجود نداشتند. به همین دلیل، می‌توان در بلندمدت، احتمال شکست این پروژه را بسیار کم و آینده قیمتی خوبی را برای آن متصور شد.

از منظر دیگر، قیمت ارز دیجیتال لینک، همگرایی شدیدی با قیمت بیت‌کوین دارد. هم‌اکنون نیز در حال نزدیک شدن به هاوینگ بیت‌کوین هستیم که هر ساله باعث رشد چندبرابری این ارز دیجیتال شده است. 

به بیان ساده‌تر می‌توان به علت رخ دادن این رویداد، علاوه بر نشانه‌های تکنیکال، یکی از علت‌های رشد قیمت لینک در آینده را نیز هاوینگ و رشد بیت‌کوین در بازه زمانی یک سال آینده دانست. 

افزایش قیمت بیت کوین در اثر هاوینگ، موجب افزایش قیمت آلت کوین‌هایی مانند چین لینک می‌شود.
در تحلیل ارزهای دیجیتال مانند چین لینک، علاوه بر موارد تکنیکال، باید به فاندامنتال آن نیز توجه داشت.

آیا روی ارز دیجیتال لینک سرمایه‌گذاری کنیم؟ 

در بخش‌های قبلی دریافتید که تحلیل‌ها و نشانه‌های قیمت نشان می‌دهند که به احتمال زیاد، قیمت ارز دیجیتال چین لینک در میان‌مدت و بازه زمانی یک تا دو سال آینده، صعودی است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری روی لینک به عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری در کنار دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال دیگر، گزینه منطقی به نظر می‌رسد. 

پیشنهاد خواندنی: پرتفوی یا سبد ارز دیجیتال چیست؟

اما به هر حال، وقتی از بازارهای مالی صحبت می‌کنیم، انگار که در ارتباط با یک اقیانوس عدم قطعیت صحبت می‌کنید که همواره امکان دارد، همه‌چیز برعکس انتظارات و تحلیل‌های ما رخ دهد. 

به همین دلیل، در سرمایه‌گذاری‌های خود، باید همیشه ریسک شکست را قبول کرده، برای آن برنامه‌ریزی کنیم و مدیریت سرمایه داشته باشیم. 

سخن آخر

در این مقاله از صرافی رمزینکس، با تحلیل ارز دیجیتال چین لینک همراه شما بودیم. باید گفت اگر شما نیز می‌خواهید با تحلیل و بررسی ارزهای دیجیتال آشنا شوید یا ارزهای دیجیتالی مانند لینک را خرید و فروش کنید، رمزینکس یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای شماست.

شما می‌توانید در عرض یک روز به‌صورت کاملا آنلاین در صرافی رمزینکس احراز هویت کرده، قیمت لحظه‌ای تمامی ارزهای دیجیتال موجود را مشاهده کرده و در کسری از ثانیه آن‌ها را خرید و فروش کنید. 

سوالات متداول

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

ارز دیجیتال چین لینک، یک پروژه سوار بر بستر اتریوم است که وظیفه کمک به توسعه پروژه‌های دیگر را بر عهده دارد. 

آیا قیمت چین لینک در آینده رشد خواهد کرد؟

تحلیل‌ها نشان می‌دهند که قیمت چین لینک در یک سال آینده صعودی خواهد بود؛ اما همواره باید انتظار نزول ناگهانی قیمت را نیز داشته باشیم. 

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ