سقوط شدید بیت‌کوین و ارزش بازار ارز دیجیتال - مجله رمزینکس

ریزش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال: بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها با کاهش شدید ارزش مواجه شدند

نمودار قرمز نشان‌دهنده‌ی روند شدید نزولی و علامت دست نشان‌دهنده نارضایتی.
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۳

بازار رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد اصلاح قیمتی قابل توجهی بوده است. ارزش کل بازار با کاهش ۵ درصدی به زیر ۲.۵ تریلیون دلار سقوط کرد. این ریزش گسترده، اکثر رمزارزهای اصلی از جمله بیت‌کوین، اتریوم، بایننس کوین و سولانا را تحت تاثیر قرار داده است.

بیت‌کوین به سمت حمایت ۵۶ هزار دلاری سقوط می‌کند

در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت‌کوین در حدود ۵۷ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته بیش از ۵ درصد کاهش داشته است. این روند نزولی در طول کل هفته نیز مشاهده شده است. خریداران قادر به حفظ فشار خرید نبوده و به فروشندگان اجازه دادند تا قیمت را به سطوح فعلی پایین بکشانند.

لازم به ذکر است که آخرین حرکت قیمتی منجر به لیکوئید شدن موقعیت‌های باز به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار شد. بخش عمده‌ای از این لیکویید شدن مربوط به معاملات لانگ (خرید) بوده است.

آلت‌کوین‌ها نیز تحت فشار فروش قرار گرفتند

تمامی دارایی‌های دیجیتال در نقشه حرارتی بازار با رنگ قرمز مشخص شده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ریزش قیمتی بوده‌ایم. قیمت سولانا با کاهش ۸ درصدی، یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را در بین آلت‌کوین‌ها داشته است. سایر آلت‌کوین‌های با ریزش قابل توجه عبارتند از چینلینک (LINK) با منفی ۸.۵ درصد، شیبا اینو (SHIB) با منفی ۸.۶ درصد و پپه (PEPE) با منفی ۱۱ درصد.

همانطور که مشهود است، میم‌کوین‌ها در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال با افت شدیدتری مواجه شده‌اند و کل این بخش شاهد ریزش‌های دو رقمی است.

بازار رمزارزها در زمان نگارش این گزارش همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده است. در حال حاضر، توجه فعالان بازار به سطح حمایتی کلیدی ۵۶ هزار دلاری برای بیت‌کوین جلب شده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این سطح می‌تواند مانع از سقوط بیشتر قیمت شود یا خیر.

منبع: Crypto Potato

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید