آینده ارز فانتوم؛ پیش بینی قیمت ارز دیجیتال FTM - رمزینکس

آینده ارز فانتوم چه می‌شود؟

بر اساس روندهای فعلی و تحلیل بازار، می‌توانیم حدس‌های تقریبا دقیقی در مورد آینده ارز فانتوم در سال‌های آینده داشته باشیم.
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

فانتوم (Fantom) پلتفرمی قدرتمند است که خدمات مربوط به امور مالی غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد. در این مطلب آینده ارز فانتوم را تحلیل کرده و به پیش‌بینی قیمت‌ فانتوم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت می‌پردازیم.

تحلیل بنیادی فانتوم

فانتوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند و متن باز برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است که به عنوان جایگزینی برای اتریوم ایجاد شده است. هدف فانتوم غلبه بر محدودیت‌های موجود در شبکه‌های بلاک‌چین و بهبود مقیاس‌پذیری، امنیت و عدم تمرکز است و ارز دیجیتال بومی این شبکه با نماد FTM در بازار عرضه می‌شود.

مزیت رقابتی فانتوم تمرکز آن بر حریم خصوصی و امنیت است. این ارز از تکنیک‌های رمزگذاری پیشرفته و پروتکل‌های حفظ حریم خصوصی برای اطمینان از ناشناس و ایمن بودن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این سطح از حریم خصوصی برای کاربرانی جذاب است که به داده‌های مالی خود اهمیت داده و می‌خواهند از هویت خود به صورت آنلاین محافظت کنند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی فانتوم استفاده از روشی برای رمزنگاری است که اجازه می‌دهد تراکنش‌ها بدون افشای هیچ‌گونه اطلاعات حساسی تأیید شوند. این فناوری تضمین می‌کند که داده‌های کاربر محرمانه باقی می‌مانند و در عین حال یکپارچگی شبکه بلاکچین را حفظ می‌کند. 

علاوه بر این، اقدامات امنیتی پیشرفته ای مانند تایید اعتبار چند امضایی و ذخیره سازی سرد را برای محافظت از دارایی کاربر را در برابر تهدیدات احتمالی نیز در نظر می‌گیرد.

مزیت رقابتی فانتوم تمرکز آن بر حریم خصوصی و امنیت است.
هدف از توسعه فانتوم، ایجاد شبکه‌ای برای جایگزینی با شبکه اتریوم است.

تاریخچه قیمتی فانتوم

فانتوم از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور دارد و قیمت آن در سال ۲۰۲۱ رشدی ۱۰ برابری را تجربه کرد. فانتوم با عملکردی خیره کننده در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه، دو رکورد تاریخی را تقریباً در یک سطح ثبت کرد. 

در سپتامبر ۲۰۲۱ و اوج رشد بازار ارز دیجیتال ارزش توکن به بیش از ۳.۱ دلار رسید اما در نهایت با سقوط بازار فانتوم هم حدود ۸۰ درصد ریزش کرد.

پیشنهاد خواندنی: ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

آینده ارز فانتوم چه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت هر ارز دیجیتال از جمله فانتوم، به دلیل ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، ذاتاً سوداگرانه است. با این حال، بر اساس روندهای فعلی و تحلیل بازار، می‌توانیم حدس‌های تقریبا دقیقی در مورد پیش‌بینی قیمت فانتوم در سال‌های آینده داشته باشیم.

آینده ارز فانتوم، در کوتاه‌مدت و میان‌مدت امیدوار کننده به نظر می‌رسد زیرا نسبت به گذشته کاربران بیشتری در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین خود نگران هستند. از سوی دیگر با ظهور رقبای قدرتمند در زمینه دیفای با مزایای متعدد در زمینه حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و سرعت تراکنش بالا کارشناسان برای این ارز دیجیتال آینده بلندمدت چندان روشنی را متصور نیستند. در ادامه به پیش‌بینی قیمت فانتوم در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و سال‌‌های آتی می‌پردازیم.

آینده ارز فانتوم، در کوتاه‌مدت و میان‌مدت امیدوار کننده به نظر می‌رسد
قیمت فانتوم طی سال جاری ممکن است با تثبیت بازار و جلب توجه کاربران، نوساناتی را تجربه کند.

پیش‌بینی قیمت فانتوم در کوتاه‌مدت

قیمت فانتوم در چند روز اول فوریه بین ۰.۴۵ تا ۰.۵۱ دلار معامله شد که به دنبال آن بازار توان خود را از دست داد و اصلاح ۲۰ درصدی را ثبت کرد. از آن زمان فانتوم حمایت خود را از دست داد و فعلا با قیمت ۰.۳۹ دلار دست به دست می‌شود.

در بازه زمانی هفتگی FTM روند صعودی دارد و میانگین متحرک ۵۰ روزه به سمت بالا و پایین‌تر از قیمت فعلی فانتوم شیب پیدا کرده که می‌تواند به عنوان سطح حمایت عمل کند. 

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه از اواسط سال ۲۰۲۳ روندی صعودی داشته و در حال حاضر بالاتر از قیمت فعلی است؛ بنابراین به طور بالقوه می‌تواند به عنوان مقاومتی برای ادامه روند استفاده شود.

در مجموع با توجه به روند میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه قیمت فانتوم برای بازه‌‌های یک‌روزه و یک هفته‌ای روی سیگنال خرید قرار دارد اما برای یک ماهه خنثی است.

پیشنهاد خواندنی: کیف پول فانتوم؛  یک راهنمای جامع و کاربردی از ولت فانتوم

آینده ارز فانتوم در سال ۲۰۲۴

قیمت فانتوم طی سال جاری ممکن است با تثبیت بازار و جلب توجه کاربران، نوساناتی را تجربه کند. نوسانات اولیه قیمت برای ارزهای دیجیتال جدید رایج است، اما از آنجایی که فانتوم فناوری خود را بهبود می‌دهد، می‌توانیم انتظار ثبات بیشتری در حرکت قیمت آن داشته باشیم.

به باور کارشناسان قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ با توجه به در پیش بودن هاوینگ، استقرار سیستم‌‌های جدید و برنامه تشویقی ۳۵۵ میلیون دلاری مشترک با Gitcoin Grants می‌توان سال خوبی را برای این ارز پیش‌بینی کرد.

 از نظر آنها قیمت فانتوم تا پایان سال میلادی جاری سقف ۰.۵۲ دلار را خواهد دید که به معنی صعود ۴۰ درصدی نسبت به قیمت فعلی است. از سوی دیگر شاخص میانگین متحرک ۲۵۰ روزه فانتوم در تایم فریم روزانه بر روی محدوده ۰.۳ دلاری نشسته که از یک حمایت قوی در این سطح خبر می‌دهد.

آینده ارز فانتوم در بلندمدت

در بازه بلندمدت، اگر فانتوم به وعده‌های خود در خصوص حفظ حریم خصوصی، امنیت و مقیاس‌پذیری ادامه دهد، قیمت آن می‌تواند رشد داشته باشد اما بر خلاف سال‌های اولیه ظهور این ارز دیجیتال، در حاضر رقبای قدری را کنار خود می‌بینید که رشد آن را به مخاطره می‌اندازند.

در بازه بلندمدت، اگر فانتوم به وعده‌های خود در خصوص حفظ حریم خصوصی، امنیت و مقیاس‌پذیری ادامه دهد، قیمت آن می‌تواند رشد داشته باشد
پیش‌بینی بلند مدت آینده ارز فانتوم

برای پیش‌بینی قیمت در بلندمدت، تحلیل تاریخی دارایی و نحوه رفتار آن در هنگام تسلط خرس‌ها بر بازار اهمیت دارد. از منظر تاریخی توکن FTM در نوسانات شدید بازار نسبتاً ناپایدار باقی مانده است. تحلیل تکنیکال فانتوم نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۵، کف قیمت می‌تواند به ۰.۴۸۵ دلار برسد. با در نظر گرفتن مسیر آن در طول چرخه‌ها میانگین قیمت ۰.۵۹۷ دلار و حداکثر آن ۰.۷ دلار خواهد بود.

 به گفته تحلیلگران سایت Coinpedia قیمت این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به‌طور متوسط ۱.۶ دلار و در بهترین حالت ۱.۹ دلار باشد. این مهم در صورتی محقق می‌شود که ارز توان عبور از سطح مقاومت بسیار مهم ۰.۶۲ دلار را داشته باشد. 

کارشناسان این سایت نسبت به آینده بلندمدت فانتوم چندان خوش‌بین نبوده و اعتقاد دارند که این ارز حتی تا ۶ سال دیگر هم توان رسیدن به قله قیمت سال ۲۰۲۱ یعنی ۳.۲ دلار را نخواهد داشت.

در جدول زیر روند قیمت فانتوم بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ را مشاهده می‌کنید:

سالکف قیمتمیانگینسقف قیمت
۲۰۲۴۰.۳۲۰.۴۲۰.۵۲
۲۰۲۵۰.۴۸۰.۵۹۰.۷۱
۲۰۲۶۰.۶۳۰.۷۸۰.۹۴
۲۰۲۷۰.۸۰۰.۹۵۱.۱۰
۲۰۲۸۰.۹۷۱.۱۲۱.۲۸
۲۰۲۹۱.۱۰۱.۳۱۱.۵۳
۲۰۳۰۱.۳۶۱.۶۴۱.۹۲

تحلیل‌گران سایت Traders Union هم اعتقاد مشابهی دارند و از نظر آنها قیمت فانتوم در سال ۲.۲۴ حدود ۰.۴۶ دلار بوده و تا سال ۲۰۳۰ حداکثر به ۱.۲ دلار خواهد رسید. از سوی دیگر سایت Changelly به مراتب خوش‌بین‌تر بوده و قیمت فانتوم را در سال ۲۰۲۳ به صورت میانگین ۳.۹۵ دلار تخمین زده است.

سوالات متداول

آینده ارز دیجیتال فانتوم چگونه است؟

آینده ارز فانتوم در کوتاه و میان‌مدت روشن به‌نظر می‌رسد؛ اما در بلندمدت حضور رقبای قدرتمند در زمینه دیفای با فناوری بهتر ریسک بزرگی برای این پلتفرم محسوب می‌شود.

خرید فانتوم برای هولد مناسب است؟

هرچند از نظر کارشناسان قیمت فانتوم تا سال ۲۰۲۳ روندی صعودی خواهد داشت اما میزان رشد آن ممکن است نسبت به رقبا کمتر بوده و از روند بازار جا بماند.

چه عواملی می‌تواند بر قیمت فانتوم در آینده تأثیر بگذارد؟

عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت فانتوم در آینده تاثیر بگذارد، از جمله نرخ پذیرش شبکه، تحولات فناوری، تغییرات نظارتی، احساسات بازار، شرایط اقتصاد کلان و رقابت با سایر ارزهای دیجیتال.

از دیجیتال فانتوم بخریم؟

سرمایه‌گذاری در فانتوم خطرات و عدم قطعیت‌هایی را به همراه دارد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. بنابراین تحقیقات لازم را قبل از انجام سرمایه‌گذاری انجام دهید.

منابع: coinpedia | tradersunion | changelly

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید