در حالی که اغلب ارزهای دیجیتال تمرکز زیادی روی کاربرد و بهینه‌سازی روندهای پیچیده دارند، موج جدیدی و منحصربه‌فردی در بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۰ به راه افتاد که حول محور ارزهای دیجیتالی می‌چرخید که به جز طرفداران خود، هیچ پشتوانه دیگری نداشتند. میم کوین ها؛ ارزهای دیجیتالی که نه مشکلی را حل می‌کنند و نه کاربرد خاصی دارند؛ صرفا تمرکز زیادی بر جامعه طرفداران خود و قدرت شبکه‌های اجتماعی دارند و قیمت آن‌ها با حرکت‌های انفجاری، سود زیادی را نصیب دارندگان این ارزهای دیجیتال می‌کند. با توجه افزایش سوال «کدام میم کوین را بخریم؟» در میان فعالان بازار، در این مطلب از رمزینکس به معرفی بهترین میم کوین برای خرید پرداخته و هر یک را به صورت مختصر شرح داده‌ایم.

چگونه بهترین میم کوین برای خرید را تشخیص دهیم؟

تصویری از کوین اکثر ارزهای دیجیتال بازار که معلق هستند
میم کوین های ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری دارند.

پس از آنکه در سال ۲۰۲۰، دوج کوین با تبلیغات و مانور گسترده ایلان ماسک روند نجومی و رو به رشدی را طی کرد، بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به فکر خرید میم کوین ها افتادند که در پایین‌ترین قیمت ممکن سرمایه‌گذاری و پس از انفجار قیمتی، میم کوین خود را به فروش برسانند. اما یافتن بهترین میم کوین برای خرید همواره کار ساده‌ای نیست؛ در نظر داشته باشید که میم کوین ها بیشتر به عنوان یک سرگرمی وارد دنیای کریپتوکارنسی شده و متکی به جامعه خود و رسانه‌های اجتماعی هستند. 

میم کوین‌ها به طور عمده می‌توانند بازدهی نجومی داشته باشند اما باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال وسوسه‌برانگیز می‌تواند ریسک بسیار بیشتری نسبت به سایر کریپتوکارنسی‌ها داشته باشند. با این وجود، بسیاری از فعالان بازار، به دنبال یافتن بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری هستند تا بتوانند در کنار سبد محتاطانه خود، قدرت ریسک خود را به چالش کشیده و در این ارزهای دیجیتال اغوا‌کننده سرمایه‌گذاری کنند. در ادامه این مطلب،  ۵ تا از بهترین میم کوین های انفجاری برای خرید را براساس آخرین نظرسنجی سایت TokenMetrics معرفی کرده‌ایم.

کدام میم کوین را بخریم؟ بررسی بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری

میم کوین ها همانطور که می‌توانند با صعود انفجاری خود سبد ارزهای دیجیتال شما را یک شبه متحول کنند، همانطور هم می‌توانند ناگهان ناپدید شده و وضعیت مالی شما را دگرگون کنند. به همین دلیل، انتخاب بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری نیازمند تحقیق و پژوهش زیادی است که در نهایت منجر به سوددهی در این بازار پر ریسک شود. در ادامه به معرفی ۵ میم کوین‌ مهم پرداخته‌ایم. 

۱- دوج کوین؛ معروف‌ترین میم کوین برای خرید

ارز دوج کوین که به عنوان بهترین میم کوین برای خرید شناخته می‌شود در وسط تصویر
دوج کوین با پشتوانه ایلان ماسک، پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

با وجود اینکه دوج کوین در سال ۲۰۱۳ کار خود را به عنوان یک شوخی با بیت کوین و فضای کریپتوکارنسی به منظور تمسخر این حوزه آغاز کرد، اما رفته رفته با لوگو سگ شیبا اینو و نام گیرای خود، توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرد. از زمان معرفی تا به حال، دوج کوین توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد؛ به صورتی که در حال حاضر دوج با حجم بازاری بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار، در رتبه هشتم ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار با بیشترین حجم قرار دارد.

به عنوان یک میم کوین، این حجم بازار می‌تواند موفقیتی چشم‌گیر برای دوج کوین باشد. علاوه بر اینکه دوج کوین توانسته چنین حجم بازاری داشته باشد، نباید فراموش کنیم که در سال ۲۰۲۰، میلیاردر مشهور ایلان ماسک نیز دفعات متعددی در رسانه‌های اجتماعی خود از این میم کوین حمایت کرد و خریداران زیادی را به سمت دوج سوق داد. در حال حاضر، دوج کوین موفق‌ترین میم کوین در بازار کریپتوکارنسی است و با قیمت ۰.۱۸ دلار معامله می‌شود. 

۲- Bonk؛ بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری بی‌ریسک!

میم کوین بونک معلق در میان حباب‌ها
بانک کوین در بستر سولانا، پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

میم کوین Bonk در سال ۲۰۲۳ به عنوان اولین میم کوین در بستر شبکه سولانا توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. میم کوین Bonk توانسته با رشدی ۷ هزار و ۳۰۰ درصدی در سال گذشته، جایی برای خود میان غول‌های میم کوین باز کند. هدف پروژه Bonk جلوگیری از سرمایه‌گذاری پرریسک سرمایه‌گذاران بزرگ و بازگرداندن کنترل عرضه و تقاضا به سرمایه‌گذاران خرد و عادی در شبکه سولانا است. 

علیرغم رشد انفجاری، Bonk کاهش شدیدی را تجربه کرده است اما با این وجود، با رونمایی از صرافی غیرمتمرکز BonkSwap و رشد جامعه میم کوین شبکه سولانا، این ارز دیجیتال می‌تواند یکی از بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ باشد. 

۳- شیبا اینو؛ بهترین میم کوین برای خرید و سود انفجاری!

تصویر کوین شیبا اینو در وسط که کوین های دیگر شیبا روی زمین اطراف آن هستند
شیبا اینو خود را نسخه بهبود یافته دوج کوین معرفی می‌کند.

کمتر کسی در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد که نامی از شیبا‌ اینو نشنیده باشد؛ با حضور در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار با بیشترین حجم و حجم بازاری ۹۳۳ میلیون دلاری، شیبا‌ اینو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب سود از بازار میم کوین ها باشد. این میم کوین با الهام گرفتن از جامعه دوج کوین، بر ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز که مبتنی بر کارایی و نوآوری باشد، تاکید دارد. 

۴- پپه، بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری پر‌ریسک!

دکمه اینتر کیبورد که شبیه به لوگو پپه طراحی شده
پپه با صعود انفجاری خود در سال ۲۰۲۳ به شدت مشهور شد.

میم کوین پپه در سال ۲۰۲۳ پا به صحنه بازار ارز دیجیتال گذاشت و موجب روشن شدن دوباره موتور میم کوین ها پس از یک خاموشی طولانی مدت شد. با وجود اینکه این میم کوین به عنوان یک ارز دیجیتال کاربردی معرفی نشد، اما توانست در کمترین زمان ممکن محبوبیت زیادی کسب کند و وارد جمع ارزهای دیجیتال با بیشترین حجم بازار شود.

بر خلاف سایر میم کوین ها، پپه هیچ اصراری بر معرفی ویژگی‌های جدید و خارق‌العاده ندارد و خود را به عنوان یک پروژه «به درد نخور» معرفی می‌کند. اما با این وجود، رشد چند صد درصدی پپه توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. پپه در حال حاضر در رتبه ۴۳ با حجم بازار ۹۷۸ میلیون دلاری قرار دارد. 

۵- میم کوین Myro؛ بهترین میم کوین برای خرید مقطعی

میم کوین Myro

میم کوین Myro، یک ارز دیجیتال مستقل در شبکه سولانا است. این میم کوین در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۴۰۰ درصدی توانست جایگاهی برای خود میان میم کوین‌های بازار باز کند. تمرکز پروژه Myro بر افزایش دسترسی و استفاده بهینه از ارزهای دیجیتال برای تمام کاربران است.

میم کوین Myro با توجه به نام سگ خانگی یکی از هم‌بنیان‌گذاران سولانا، راج گوکال، نام‌گذاری شده و به عنوان هسته اصلی رشد میم کوین‌های شبکه سولانا شناخته می‌شود. با توجه به پتانسیل این پروژه، Myro را می‌توان به عنوان یک رقیب با‌ارزش برای میم کوین‌های قدیمی‌تر مثل دوج کوین دانست.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی ۵ مورد از بهترین میم کوین ها برای خرید پرداختیم و هرکدام را جداگانه به طور مختصر بررسی کردیم. در بازار ارزهای دیجیتال، میم کوین‌ها تنوع بالایی داشته و هرکدام به بیان سازندگان آن‌ها، کارایی خاص و به‌خصوصی دارند. اما در نهایت این ارزهای دیجیتال پرطرفدار، متکی به جامعه خود بوده و پشتوانه رسمی و محکمی ندارند. با این وجود، انتخاب بهترین میم کوین برای سرمایه‌ گذاری می‌تواند اغلب ریسکی باشد. پس باید قبل از هرگونه اقدام در ابتدا به طور کامل آن‌ها را بررسی و سپس بهترین میم کوین برای خرید را انتخاب کنید.

سوالات متداول

میم کوین‌های آینده‌دار کدام ارزها هستند؟

به طور کلی آینده میم کوین ها زیاد مشخص نیست و تا زمانی که جامعه آن‌ها از این ارزها حمایت کنند، در بازار دوام می‌آورند. اما می‌توان از دوج کوین و شیبا اینو به عنوان میم کوین های آینده دار نام برد.

چگونه لیست میم کوین‌های ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن لیست میم کوین های ارز دیجیتال کافی است به سایت رمزینکس یا کوین مارکت کپ قسمت میم کوین مراجعه کنید. 

میم کوین های انفجاری کدام ارزهای دیجیتال هستند؟

از ارزهای دیجیتالی مثل پپه، دوج کوین و شیبا اینو که توانستند در کمتر از یک ماه رشدهای چند هزار درصدی داشته باشند، به عنوان میم کوین های انفجاری یاد می‌شود.

منبع: TokenMetrics